مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیری- عزیزان قرمزی کرونا رعب آور است.آنچه باید همه بدانیم و در نظر بگیریم

مخابرات ما – آنچه پیش از شروع دور جدید کرونا، دانستنش برای همه ما لازم است در یک مطلب گردآورده ایم.

توصیه های

مخابرات ما (سردبیر)- باید بپذیریم که:

  • هرگز در دوران دورکاری چرخ کارها مثل دوران عادی نمی چرخد! کارکنان و مدیران باید این را بپذیرند.
  • هرگز اضطراب و نگرانی افراد را در مقابل کرونا نمی توان نادیده گرفت.
  • دورکاری یک حق نیست! بلکه شیوه ای است میانگین، برای گردش چرخ کارها در حالت حداقلی.

این سه نکته را اگر همه ما بخاطر داشته باشیم کمتر تنش پیش می آید.

 

الف –  بر اساس بند اول، مدیران باید بدانند که این دو هفته برای پیشگیری از مرگ انسانها طراحی شده است.یعنی وضعیت آنقدر خراب است که برای قطع زنجیره بیماری کرونا باید دو هفته تعطیل باشیم. اما چون برای مخابرات امکان تعطیلی وجود ندارد دورکاری طراحی شده است.در دوران دورکاری کارها مثل حالت عادی نمی چرخدباید بپذیریم که هدف اجرای صد در صد کارها نیست و نقص در کار را باید بپذیریم. پس دورکاری را بعنوان یک مدیر باید با سعه صدر پذیرفت و با کارکنان همکاری کرد.

ب- بر اساس بند دوم متن بالا، باید کارکنان و مدیران بپذیرند که هر دو طرف در اضطراب و نگرانی هستند.بنابراین هیچ برخوردی را به دل نگیرند و سعی کنند برای مشکلات راه حلی منطقی پیدا کنند.از طرفی کارکنان نیز باید بپذیرند قرار نیست اگر سر کار رفتیم حتما کرونا می گیریم. بسیاری از مراودات ما در فضای عادی بویژه خریدهای روزانه بیش از محل کار خطرناک است.

ج- کارکنان باید بپذیرند دورکاری حق آنان نیست. ما پول میگیریم به ازای آن باید کار کنیم.اگر در محل کار توانستیم فعالیت های خود را بصورت دورکاری انجام دهیم می توانیم دورکار باشیم.نباید انتظار داشته باشیم دورکاری با تعطیلی یکی باشد.هر گاه دولت بخواهد تعطیل کند اعلام خواهد کرد. از طرفی وقتی می گوییم یک سوم در سر کار حاضر باشند معنی و مفهوم آن این است که این یک سوم باید بتواند کل کار را انجام دهد.ضمن اینکه دورکاران هم کمک می کنند. بنابراین اگر یک سوم نمیتواند کار دوسوم غایب را جبران کند انتظار نداشته باشیم مدیران کار را تعطیل کنند.

 

حالا وظایف اداری را کنار بگذاریم و از نگاه همکاری به ماجرا نگاه کنیم.

۱- همه باید بدانیم در خطر هستیم.خطر بیخ گوش ماست.همکاری را که امروز می بینیم ممکن است فردا در میان ما نباشد.پس لطفا کاری نکنید که پشیمان شوید.بخصوص مدیران برای خود با سختگیری های بی مورد ورز و وبال نخرند.

۲-همه باید بدانیم که کار هم اولویت دوم زندگی ماست.باید بچرخد. پس به هر دلیلی دنبال دورکاری نباشیم و چانه نزنیم.

۳- باید بدانیم فقط در محیط کار نیست که ممکن است به کرونا مبتلا شویم. پس بجای اصرار های بیمورد مراقبت را بیشتر کنیم.

 

بهترین کار، میانه روی است.زندگی خود را با عبور از تندروی به اعتدال نزدیک کنیم.اعتدال در کار، زندگی ، منزل، دوستی، دورکاری، کار و ….

 

بواقع سردبیر دوستتان دارد و آرزویش سلامتی شماست.از این روزها به سلامت عبور می کنیم و باز با هم روزهای شاد و سرخوش زندگی را تجربه خواهیم کرد.

سلامت و شاد باشید.

1249490cookie-checkسردبیری- عزیزان قرمزی کرونا رعب آور است.آنچه باید همه بدانیم و در نظر بگیریم

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    الحق و الانصاف تمام نکات و موارد رو گفتین
    خدا یار و نگهدارتون باشه
    یا حق…

نظرات بسته شده است.