مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کارکنان حق جذب را حق قانونی خود می دانند

مخابرات ما– این بار هم بحث در باب حق جذب  و نحوه اجرا یا عدم اجرایشاست.

مخابرات ما- این بار هم بحث در باب حق جذب است.همانی که از ابتدا در مصوبه حقوق و دستمزد مخابرات در سال ۸۹ وجود داشت اما بعدها با کاهش توانائی مالی مخابرات پرداختش بدون اطلاع حذف شد.

 

با حضور پر قدرت تشکل های کارگری د رمخابرات، ابتدا مدیران و سهامداران به گفتگو تن دادند و سپس کسانی پیدا شدند که حق را به جانب کارکنان دادند.همانها  تا امروز سهامداران را متقاعد به اجرا کردند.

بین شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری ، مدیران مخابرات و نمایندگان سهامداران  -دولت و اعتماد مبین- مصوبه ای امضا شد که حق جذب در آن گرچه وجود داشت اما شورا معتقد بود حق کارشناسان داده نشده.به همبن دلیل بعدها این جق جذب صرفا با مساعدت مهندس صدری مدیرعامل وقت مخابرات و دکتر صدری رئیس وقت هیئت مدیره مخابرات، به نفع کارشناسان اصلاح و در هیئت مدیره تصویب شد.

پس از آن به اداره کار رفت و تصویب نهایی هم انجام شد.

 

اینجا یک گلوگاه بزرگ داریم.گلوگاهی که هیچکس از آن حرفی نزده و یا اگر چیزی گفته اند به بیراهه رفته اند.

 

پس از تصویب اداره کار،لازم بود قبل از اجرا  توسط سهامداران -دولت و اعتماد مبین-  تایید شود. این تایید هرگز از اعتماد مبین بیرون نیامد.لذا  در مخابرات قابلیت اجرا نیافت. در فرافکنی ها گفته می شود که معاونت توسعه نیروی  انسانی هزینه جذب را با ارقامی غیر عادی به سهامداران اعلام کرده است.یا گفته می شود به دلیل اشکال در کار پیمانکار هنوز نهایی نشده است.اما …

آنچه ما شنیده ایم همین است که نوشتیم.اگر جایی از آن اشکال دارد از نمایندگان سهامداران می خواهیم اصلاحش کنند. اما دقیقا می دانیم شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری بشدت تحت فشار قرار گرفته اند که از اجرای حق جذب صرف نظر کنند.واقعیت این است که حتی اگر تشکل ها از اجرای جذب صرف نظر کنند کارکنان از آن نمی گذرند.

کارکنان حق جذب را حق قانونی خود می دانند که ده سال بطور غیرقانونی از پرداختش جلوگیری شده است.

 

حالا منتظر کامنت های شما هستم.

 

1256550cookie-checkکارکنان حق جذب را حق قانونی خود می دانند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
60 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام با این وضعیت چارت سازمانی پرداخت حق جذب امکان ندارد ازطرفی بایستی برای جذب سقف سابقه در نظر گرفته شود وگرنه همه تا ۶۵ سالگی با این وضع باید کار کنیم

  2. بارنشسته می گوید

    بهترین کار در خواست اجرای آیین نامه ۱۳۸۹ بند به بند است.لطفا شاغلین هم اینقدر مصوبه ۱۷ آذر ۱۷ آذر نکنند. در خواست ما بازنشستگان و همه همکاران اجرای بند بند آیین نامه ۱۳۸۹ است و لاغیر. هر نوع توافق دیگری بی ارزش خواهد بود.تا گرفتن حق خود به آن پای خواهیم فشرد. چه با تشکل چه بدون تشکل.

  3. بارنشسته می گوید

    همانطور که همکاران میدانند حق جذب از سال ۱۳۸۹ مصوبه دارد. اما اگر کارکنان شاغل امروز آنرا حق خود میدانند بازنشستگان امروز و شاغلین دیروز هم همین احساس را دارند. گروه ها و رتبه ها را شاغلین گرفتند اما بازنشستگان محق در ان ده سال هنوز از آن بی بهره اند. گروه و رتبه و جذب مشمول گذشت زمان نیست. حق نداده را بعد از ده سال دادن دلیل خط بطلان ب بازنشستگان نیست.اجرای قانون شفاف باید باشد. در هیچ جای آیین نامه ۱۳۸۹ ننوشته به گروهی بدهید به گروهی نه یا اجرا از فلان تاریخ!!
    این بی قانونی ها و فرق گذاشتن ها در اجرای قوانین باید کنار گذاشته شود.

  4. ناشناس می گوید

    رمز موفقیت و رسیدن به اهداف حقه کارکنان همدلی و اتحاد است. از تشکلهای صنفی مخابرات مناطق کل کشور باید هماهنگی لازم جهت حضور حداکثری کارکنان را در مقابل ستاد فرمان اجرایی امام ره فراهم کنند. تا صدای تک تک کارکنان تبدیل به فریاد پر خروش نشود نتیجه حاصل نمی شود.

  5. مرگ بربی عدالتی می گوید

    سردبیرجان سلام
    متاسفانه بی عدالتی در شرکت مخابرات غوغا کرده وچشم بستن روی همه اونهااز طرف مدیران بالادست وامروز وفرداکردن عادی شده و یه جورایی توهین به شور وشعور همه کارکنان شده ومثل یه بیماری مزمن توجون همه افتاده که میگیم لابد باید باهاش سرکنیم وراه علاجی نداره ولی ازخدامیخوام که اونا را سرعقل بیاره واز چوب خدایی که بحق خدایی میکنه بترسند وحق وحقوق همه را بدند.همونایی که سال ۸۸ همه را باآیین نامه پر زرق وبرق فریفتندو تاالان ناحق پیش اومدند .بی عدالتی اینه که در یک مقطع همکارانت بتونند (که البته نوش جونشون)از تشویقی پایان سال ویا حق رییس مرکزی استفده کنند ولی شما باهمون شرایط کار ولوسختر بااختلاف چند ماه از اون تشویقی وحق محروم بشی .وظلم ازین بالاتر نمیشه که ۱۰سال حق مونا که خودشون قبول کردندبراحتی وبهانه های پوچ ناحق کنند. اینارا گفتم وانتظار داریم تا شما یه بار دیگه بحث تشویقیا پیگیری کنید شاید فرجی حاصل بشه واحقاق حق بشه .واقعا که یک بام وچندهوا که میگند همین مخابراته.حق جذب هم که شده داستان جدیدو وبی خیالی مدیران……………………….

نظرات بسته شده است.