مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بی پرده با مدیر عامل – مدیران وارداتی تعصب و تعهد مخابراتی ندارند!

مخابرات ما-شنیده ها حاکی از این است که پروژه ی انتقال و نصب مدیران غیر مخابراتی کلید خورده است. از سر دوستی می گوییم آزموده را آزمون خطاست!

 

مخابرات ما-طبیعی است که  مهندس سلطانی مدیر عامل جدید مخابرات ایران پس از منصوب شدن باید مدیرانی را بر مصدر امور قرار دهد که می توانند با او کار کنند و با شناخت کافی از مخابرات پا به پای او به سوی افق های تعیین شده حرکت کنند.

 

اما به راستی! مدیر عامل چه انتظاری از مدیرانش دارد و آیا مخابراتی ها نمی توانند در کابینه او قرار بگیرند و یا مخابراتی ها قادر به اجرای کارها نیستند؟ اگر امور خواسته شده مخابراتی باشد طبیعتا مخابراتی ها بهتر از عهده اش بر می آیند!

 

چند وقتی است هر گاه مدیران عامل به مخابرات می آیند سعی می کنند از مجموعه شرکت های مبین، ایرانسل یا رایتل انتخاب کنند! حالا البته از بازنشسته ها هم ممکن است وارد شوند!

اما انتخاب مدیر از این سازمان ها و شرکت ها برای مخابرات چند مشکل عمده ایجاد می کند:

  • اصولا این مدیران در جایی به مراتب کوچکتر از مخابرات کار کرده اند. اینان اثر کار خود را در فضایی به بزرگی مخابرات ندیده اند. لذا بیشتر دکتر-مهندسان کوچکی هستند که کار تئوری کرده اند.
  • این افراد با مخابرات زندگی نکرده اند. لذا از آن چیزی نمی دانند. حداقل شش ماه زمان تلف می شود تا اینان به شناخت برسند.
  • این گونه افراد هنوز پیشینه ذهنی جای قبلی خود را دارند. در جایی که با شرکت قبلی ایشان تضاد منافع وجود دارد حاضر نیستند از مخابرات حمایت کنند.
  • این گروه هرگز برنامه های مدیران پایین دست ما برای جذب درآمد و کاهش هزینه را نمی پذیرند. مثلا اگر بخواهیم سهم بازار را افزایش دهیم باید با شرکت های این دوستان بجنگیم در حالی که این گونه مدیران در تیم حریف بازی می کنند.

موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که در مطالب بعدی خواهیم آورد.

 

در پایان به عنوان یک خواسته بی پرده یا نامه سرگشاده از مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران می خواهیم در لیست مدیران جدیدش تجدید نظر کند! یا بهتر بگوییم از وارد کردن مدیران غیر مخابراتی صرف نظر نماید.

 

سوال بی پرده!

فرض می کنیم می خواهیم یک جانشین برای معاون مدیرعامل انتخاب کنیم. اگر نتوانیم از بین مدیران ارشد در آن حوزه یکی را انتخاب کنیم، ناچارا باید بپرسیم “پس در طی این سال ها این معاونت برای تربیت نیروی انسانی چه می کرده که حتی نتوانسته یک جانشین پرورش دهد!”.

1260860cookie-checkبی پرده با مدیر عامل – مدیران وارداتی تعصب و تعهد مخابراتی ندارند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
25 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    امروز هم حقوق بچه های tct رو ندادن

  2. ناشناس می گوید

    قرداد مستقیم پرسنل دارای سابفه بالای ۱۷ سال با تجربه بالا و کسانی که از ابتدا با مدرک کارشناسی وارد مخابرات شدند

  3. بازنشسته می گوید

    باید کسی را بیاره که براش چاپلوسی کنه والا مدیران مخابرات هرکدام یه نهنگی هستند برای خودشون .اینا چاپلوسی بلد نیستند که برارم

  4. ناصر می گوید

    سلام و عرض ادب خدمت دوستان
    همه حرفهایی که مرقوم شده متین و منطقی می بوده و خواسته ها بحق می باشد ولی خدمت عزیزان عرض کنم خود مدیر عامل در انتخاب معاونین و مدیران چندان قدرتی ندارند و بایستی طبق خواسته آقای سید هاشمی در انتصابات عمل نمایند در زمانی که زندگی می کنیم علم مدیریت آنچنان پیشرفت کرده که اگر انتصابات درست انجام شود دیگری نیازی به مشاور به موازات معاونتها وجود ندارد ولی بدلیل فوق هم مشاور خواهد بود و هم معاون

نظرات بسته شده است.