مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- همه شفاف باشید و با کارکنان صحبت کنید

مخابرات ما (سردبیر) – امروز در گفتگو با دوستان مختلف از آنان خواستم پیش از تصمیم گیری فضا را شفاف بخواهند و در تصمیماتشان پنهان کاری نکنند.

مخابرات ما (سردبیر) – سلام می کنم به دوستان گرامی و همکاران عزیز! آنچه در این موقعیت همه ما را گرفتار کرده است عدم شفافیت در اطلاعات و عدم وضوح در عملکرد متولیان مختلف مخابرات و ارتباطات  است.

این روزها حال و هوای مخابرات و کارمندان آن بسیار ملتهب است. از هر سو صدای اعتراض شنیده می شود .گروهها و دستجات مختلف با انگیزه های متفاوت به دنبال یارکشی و تیم سازی هستند تا جناح خود را تقویت کرده و علیه دسته ی مقابل عکس العمل های تند نشان دهند.

آقایان مدیران و افراد موثر در حوزه تصمیم سازی برای مخابرات و ارتباطات!

لطفا اطلاعات خود را بادیگران سهیم شوید و به طور شفاف و واضح آنچه را که پیرامون مخابرات می گذرد در اختیار خانواده مخابرات و رسانه ها بگذارید تا بتوان در باره آنها تحلیل ،گفتگو و قضاوت کرد.با ایجاد التهاب و سروصدا تنها فضای مخابرات را غبارآلود می کنید.

 

اولین انتظارمان از وزیر جوان است 

وزیر ارتباطات طرحی را به مجلس برده است که قطعا باید همه در موردش فکر کنند و نظر بدهند. این طرح به کار و زندگی همه ما بستگی دارد.

اولین درخواست از آقای وزیر آن است که اطلاعات لازم در مورد طرح را بیان کند تا بتوانیم در مورد آن گفتگو کنیم.

اگر بخواهیم بنا به ظاهر قضاوت کنیم طرح آقای وزیر یعنی خارج کردن ته مانده توانائی های مخابرات از دل این سیستم فرسوده .

آنچه شنیده می شود آن است که وزیر می خواهد کابل و داکت مخابرات را واگذار کند. با فضای منفی   که در مخابرات وجود دارد شاید در ذهن ها این فکر خطور کند که «همراه اولش را دیگری برد، وزیر کابل و داکتش را واگذار می کند، سهامدار زمین و ساختمانش را می فروشد، فقط چند دستگاه تلفن همگانی و کافوی نوری و سیمی باقی می ماند با صد هزار کارمند و بازنشسته.»

اگر بخواهیم  آینده را با وضعیت امروز بسنجیم قطعا گلوگاه مخابرات در دست دولت خواهد بود.امروز که یک ریال بابت استفاده از کابل و داکت به کسی نمی دهیم روزگارمان نمی چرخد وای به روزی که بابت این تجهیزات پول هم بدهیم.

به همه ی اینها تصمیم اخیر مجلس نیز اضافه شود! مقرر شده است که ۲۰۰۰ میلیارد تومان بابت فروش اینترنت از اپراتورها گرفته شود! می دانید ۲۰۰۰ میلیارد تومان چقدر است؟ آن هم بدون افزایش قیمت خدمات در مخابرات!این پول چگونه حاصل می شود؟

 

لذا از وزیر جوان می خواهیم با وجود اتفاقات و مصوبه های جدید،در موردطرح کابل و داکت کاملا شفاف سازی کند تا رسانه ها تکلیف خود را بدانند وگرنه افکار عمومی همیشه مقابل آن خواهد بود. و همین مقدار اندک اعتماد نیز سلب خواهد شد.

 

سخنی هم با مدیران مخابرات و نمایندگان سهامدار عمده

صریحا باید از مدیران فعلی مخابرات بخواهیم شفاف رفتار کنند مثلا بگویند  تاسیس شرکت های اقماری برای چیست ؟ دیروز با تاسیس همراه اول همه را دچار مشکل کردند امروز برای تاسیس شرکتهای اقماری دیگر هیچ توضیحی نمی دهند! اگر بخواهیم با همین اطلاعات نظر بدهیم و افکار عمومی را به سمت ماجرا بخوانیم قطعا با آن مخالفت خواهیم کرد.تاسیس شرکتهای مختلف و جدا کردن عده ای از کارکنان مخابرات، تجربه تلخ خصوصی سازی را زنده می کند.

 

اطلاعات ما کافی نیست

اما قطعا اطلاعات ما در این باب کافی نیست همانطور که اطلاعاتمان در باب طرح دولت کفایت نمی کند. پس باید شفاف رفتار شود وگرنه از عموم کارکنان چیزی جز مخالفت عاید نخواهد شد.

 

نتیجه

همین جا صریح و بی پرده بگویم با هیچ مرجعی، حتی نزدیکترین دوستانم  در طرحی همراهی نخواهم کرد مگر اینکه شفاف و روشن منافعش برای  مخابرات و کارکنانش آشکار گردد. اگر می خواهید رسانه افکار عمومی را به حمایت از شما جلب کند باید شفاف رفتار کنید.

دیگر زمان آن گذشته است که چشم بسته مردم را به مسیری بکشانیم.لطفا شفاف باشید و شفاف رفتار کنید.

 

1270160cookie-checkسردبیر سلام می کند- همه شفاف باشید و با کارکنان صحبت کنید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
29 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    مخابرات حق بازنشسته ها را نداد نفرین بازنشسته هادامن مخابرات راگرفت !!!!
    شاخص کل از دومیلیون ویکصد هزار واحد ۱۹ مردادماه ۱۳۹۹ به یک میلیون ویکصد هزار واحد رسید یعنی یک میلیون واحد سقوط !!!!!!!!
    سهام اخابر (مخابرات ایران ) دیروز شنبه به ۱۱۰۰ تومان رسید ۳۲۰۰ تومان مردادماه ۱۳۹۹ کجا و۱۱۰۰ تومان دیروز کجا ؟؟؟؟

  2. ناشناس می گوید

    امروزدوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ چرا تاکنون بن خواربار بازنشستگان در آذر ماه ۱۳۹۹ پرداخت نشده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. ناشناس می گوید

    همین اقای صدری و دیگران بودند که مخابرات رادبا ان ثروت و سرمایه ای که داشت با اوردن شرکتهایی مثل tct و شسکام که خودشان و تمامی مناطق مخابراتی به اشناهای خودشان دستور دادند تا هر کس از دست اندر کاران در مخابراتهای استانها اقوام و خویشان خودشان را بیا ورند ودر مخابرات مشغول کار کنند که تعداد این پرسنل پنج برابر پرسنل رسمی شد که در یکی از این استانها یکی از این اقایان ۷۰ نفر را از اقوام و فامیل اورد و خودش همه کاره است به زمین زدند و این شد وضع مخابرا ت که رسمیها را کنار زدند و این بیسوادها مشغول کار شدند که دیگر مخابرات هزینه پرداخت حقوق ماهیانه را ندارد

  4. ناشناس می گوید

    مخابرات به جای اینکه یک شرکت پرتوان در عرصه ارتباطات کشور باشد محل پست دادن به بازنشسته ها و باندبازی و… شده.
    افرادی که از شرکت‌های خصوصی مختلف به سمت مخابرات سرازیر می‌شوند. کافی است که یک سوال از مدیرعامل بپرسید که در چند شرکت حضور دارند

  5. رنجبر از خراسان می گوید

    تنها راه باقیمانده. برگرداندن مخابرات به دولت است هرچند غیر ممکن اما شدنی است

  6. ناشناس می گوید

    سلام
    واقعیت اینست که مخابراتی که ما و هم نسل های ما می شناختیم که متشکل از یک سیستم منظم و با برنامه و به منظور ارایه خدمت با کیفیت به هموطنان بود تمام شده است.مجموعه ای نامتوازن باقیمانده که محل گروکشی و طمع جریان های مختلف مالک مخابرات می باشد. من فکر می کنم در حال حاضر واگذار کردن بخش پر هزینه و مسئولیت آور شبکه کابل اگر در قبال امتیازاتی به دولت واگذار شود البته با نگهداری همزمان شبکه توسط دولت به نفع شرکت مخابرات است . بعد از آن هم مخابرات می تواند کارمندان بالای بیست سال سابقه را با ارفاق سال های باقیمانده خدمت بازنشست کند و تعداد کارمند باقیمانده هم برای نگهداری همراه و انتقال کقایت می کند. به این صورت استرس مادامی که گریبانگیر کارمندان باقیمانده از زمان دولتی بودن مخابرات است از بین میرود . مخابرات هم با یک شرکت کوچک و چالاک و با مسئولیت کمتر تبدیل می شود.

  7. ناشناس می گوید

    سلام سر دبیر من بعنوان کسی که عمرم رو داخل مخابرات با ۲۱ سال سابقه هدر دادم با مدرک لیسانس غیر مرتبط و اموزش مخابرات بمدت ۲۸۰ ساعت مستمر در پستهای گوناگون در نیروی شرکتی خواش دارم شما هیچ حرفی نزنید تا خداوند بزرگ چوب خودشو بزنه که اندکی صبر سحر نزدیک است چنان درسی بگیرین که هفت نسل داستان به نقل کنن یا حق

  8. ناشناس می گوید

    بعید است تو این چند ماه اتفاق خاصی بیفتد .عمر این دولت رو به پایان است دیگه کاری از دست این و آن ساخته نیست.

  9. دیده بان می گوید

    سردبیر عزیز گفتم با زهم می گم مخابرات دارد تاوان واگذاری نادرست و ناخواسته خود به بخش خصوصی را میدهد وزارت از همان ابتدا با واگذاری مخالف بود ولی با توجه به حواشی ناچار شد از همان ابتدا هم شروع به سنگ اندازی کرد از طرفی خریدار شرکت هم اهلیت لازم رانداشته از طرف دیگر مدیران مخابرات با تفکر دولتی همچنان اد اره کننده بودند به نحویکه خودبه عنوان عامل مخربی در شرکت عمل کردند گذشته از اینکه تعدادی با تشکیل شرکت هایی خود طرف قرارداد مخابرات شدند یعنی در مخابرات مدیر وهم در شرکت طرف قرارداد مخابرات رو به عنوان فرصت جهت پرکردن جیب خود کردند قبلا هم گفتم به جایی رسیده ایم که عملا اختلاف ها علنی شده و زیر جوان با سیاست وبا استفاده‌از تقاضای به حق همکاران در بهمن ۹۸ همه تعهدات برزمین مانده را از طریق مدیر عامل قبول کردند وسپس قدرت در مخابرات رو واگذار کردند الان طوری شده که مدیر عامل جدید اولین دغدغه اش پرداخت حقوق شده حالا به نظر شما این شرکت که توانایی پرداخت حقوق پرسنل را ندارد گیریم با فروش املاک و… چندماهی دوام بیاورد آخرش همان نقشه وزیر جوان اتفاق می افتد با تعییر دولت …ایشان و وزارت متبوعش آتش را راه‌انداختن اند ونظارت گر خواهند بود

  10. ناشناس تنهايي می گوید

    هر دم از این باغ بری میرسد: بیت استریم – جدا سازی کابل و داکت از مخا برات ایران ووو به کجا چنین شتابان آقای وزیر جوان؟
    پرواضح است که پس از خصوصی سازی نامیمون مخابرات ایران که از پی آن برای عده ای قلیل نوش شده و از قبل این خصوصی سازی در شرکتهای ارتباطات زیر ساخت و سازمان تنطیم و … حقوقهای چند ده میلیونی گرفته و برعکس تا مدتهای مدید و نزدیک به یک دهه کام کارکنان و بازنشستگاه خدوم و شریف مخابرات را تلخ کرده و عرصه را انقدر تنگ نمودند تا با تجمع تیر ماه سالجاری عزم راسخ خویش را برای بیان نارضایتی از اوضاع جاری بیان سازند ، در پس این مسائل طاهرا حوادث شومی چون بیت استریم و داکت و کابل نیز نهفته بود.
    آنجا که اخیرا در پی افزایش فشارها مدیر عامل محترم و تازه منصوب مخابرات ایران با رجوع به نمایندگان مجلس و برگزاری جلسات مشترک کاری وضعیت اسفناک مخابرات ایران که زمانی برای خود در بین اپرلاتورهای تلفن منطقه سرآمد بود را برای آنها تشریح میکند و بوضوح بر عدم تناسب درآمد و هزینه که استمرار آن مخابرات را به ورطه ورشکستگی همچون هفت تپه میکشاند، اصرار میورزد، سوال این است که : این چه بانگ حرامی است که از ناحیه وزیر جوان برخاسته است؟ مثل اینکه ایشان به هدف عقده گشایی از نکامی اخیرشان در چیدمان و آرایش هیات مدیره مخابرات ایران دوست دارند فضا را بیش از هر زمان ملتهب کرده و خواب خوش را از چشمان مخابراتیها بربایند؟
    همکاران عزیز به دفعات فارغ از اعتراضات بحق‌مان به وضعیت جاری شرکت نشان دادیم که مای بی مخابرات و مخابرات بی ما به مثال درخت بی ریشه است. بجاست قبل از اینکه آخرین تیشه به پیکر نحیف و درمانده مخابرات ایران بخورد انجمنهای صنفی سراسر کشور با هم اندیشی اضطراری و فرس ماژور هر چه سریعتر مقدمات لازم برای رفع این معضل را بردارند .
    بیش از این مخابرات و کارکنان آن توان تحمل بازیهای سیاسی که کام مخابراتیها را زهرآلود کرده و مخابرات محتضر را به کام مرگ بکشاند ندارند.

  11. ناشناس می گوید

    سلام
    خیلی وقته که سینه مخابرات به خاک کشیده شده فقط یه دماغ مونده که اگر این سر گرانسنگ رو هم رها کنن به زودی دماغش هم به خاک مالیده میشه

  12. کاوه می گوید

    سلام
    سردبیر جان چه حرفها میزنی ،شفافیت!!!مگر تازه از فرنگ برگشتی؟یا ما را سر کار گذاشتی؟اگر دیدی سلام ما را بهش برسان.ما که آفتاب لب بامیم و شما جوان وجویای نام .خدا نگهدار.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کاوه عزیزم
      ما هم دست و پا بسته گوشه ای نشسته ایم در انتظار شفافیت؟
      خیر برادر!
      شفافیت اصولا وظیفه رسانه هاست.
      این یک اعلام است بیشتر

  13. رحیمی می گوید

    باسلام خدمت سردبیر گرامی
    دیروز در استان اصفهان تفاقی نادرط رخ داد که جز نا امیدی و دلسردی از آن چیزی دیگری برداشت نمی‌شود.
    روز شنبه همزمان با حضور آقای سلطانی در ساختمان شماره یک مخابرات اصفهان(سردار سلیمانی) قصد ورود به ساختمان را داشتیم که نگهبان از ورود ما ممانعت کرد. پس از اعتراض ما مشخص شد که لیست محدودی از اسامی مدیران و معتمدین از پیش تعیین شده را به نگهبانی داده اند و بقیه نیز اجازه ورود به هیچ قسمتی از ساختمان حتی قسمت‌های اداری را نداشتند.
    مدیر عاملی که از هم اکنون در حاله عده ای قرار گیرد که حتی کارکنان و مدیران شرکتش نتوانند یک مکاتبه به او بدهند یا کوچکترین اعتراضی مطرح شود روزهای ناخوشایندی را رقم خواهد زد. جالب اینکه سالن اجتماعات کوچک مربوطه ساعتی بدون رعایت فاصله اجتماعی میزبان مدیرعامل و م‌شاورین و… بود.
    البته بایستی وعده انتقام الهی را هم دید

  14. حسین می گوید

    سلام
    سر دبیر گرام انتظار شفافیت داری؟!!!عزیز دل برادر این متاعیست که می یافت نشود
    گشته ایم ما مگرد یافت نشود ،مگر شما هم مثل شاعر آنچه می یافت نشود آرزو داری؟یا اینکه مثل من خام حالا حالاها باید در کوره این ایام بمانی تا مگر کمی پخته شوی.بگذریم خبر داری خواروبار آذر را میگم نکنه آذر وبهمن دست به دست بدن ما را این آخر سالی دست به سر کنند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فردا میرم خبر بگیرم

  15. ناشناس می گوید

    امروز گرفتار غـم و محنـت و رنجیم
    در داو* فَـرَه باختـه انـدر شش و پنجیم
    با ناله و افسـوس در این دیر سپنجیم
    چون زلف عروسان همه در چین و شکنجیم
    هم سوخته کاشانه و هم باخته گنجیم
    ماییـم که در سوگ و طرب قافیه سنجیم

    جغـدیم به ویرانه، هزاریم به گلـزار

    افسوس که این مزرعـه را آب گرفته
    دهقـان مصیبت‏زده را خـواب گرفته
    خـون دل ما رنگ مِـیِ ناب گرفته
    وز سـوزشِ تب، پیکرمان تاب گرفته
    رخسـار هنر گونهء مهتـاب گرفته
    چشـمان خِرَد پـرده ز خوناب گرفته

    ثروت شده بی‏مایه و صحت شده بیمار

    ابری شـده بالا و گرفته است فضا را
    وز دود و شـرر، تیره نموده است هوا را
    آتـش زده سکان زمیـن را و سما را
    سوزانده به چرخ اختر و در خاک گیا را
    ای واسطه رحمـت حق بهر خـدا را
    زین خـاک بگـردان رهِ طـوفان بلا را

    بشکاف ز هم، سینه این ابر شرر بار

  16. فنی می گوید

    تا کسانی مثل صدری و چنگایی هستند مخابرات نیاز به دشمن ندارد همینا اومدن شرکت تاسیس کردن و با یک مشت افراد بیسواد رو بدون هیچ رزومه ای در شسکام و تی سی تی مخابرات رو به خاک سیاه نشاندن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آخ فنی جان
      آخ فنی جان
      باز که از روی کاه گل دیوار جنس زیر اونو تشخیص دادی عزیزم
      میدونی تاریخچه تاسیس همین شسکام چیه؟
      چنگایی کجا بود وقتی شسکام تاسیس شد؟ حتی صدری هم نبود …..
      تی سی تی که دیگه جای خود داره

      1. فنی می گوید

        وقتی همین دوستانی که گفتم میان میگن حق ندارید ما رو جریمه کنید حق ندارید فلان کنید و برای بستن قرارداد با استانها به استان فشار میارن اخرش میشه همین نگهداری ضعیف شسکام و پول مفت مخابرات به اونا

  17. نیرو من می گوید

    دولت کارکنان باسواد و تحصیل کرده رسمی رو هم همراه داکت و سیم ببرد و افراد نزدیک بازنشستگی رو بده به مخابرات اینطوری هم ترافیک پرسنل در مخابرات کم میشه هم دولت برای نگهداری شبکه کابل و داکت دچار مشکل نمی شود

    1. نیرومن می گوید

      افراد زیر ۲۰ سال خدمت رو دولت ورداره همراه داکت و سیم ببره

  18. ناشناس می گوید

    متاسفانه مخابرات مثل مریضی است وقتی حالش بد شد یک واحد خون به او می زنند و وقتی حالش کمی خوب شد ۵ واحد از او خون می گیرند اگاه باشید تا معالج و جایگاه او عوض نشود بدتر از این هم می شود و فاتحه مخابرات را خواند

  19. مهدوی از ایلام می گوید

    جناب سردبیر
    باصرف نظر از نقد بسیار خوب جنابعالی بر طرح و….اقای وزیر موصوف به جوان قطعا در این مجلس موصوف به انقلابی رای نخواهد آورد اینا هم مثل دولت فعلی امریکا دست به هرکاری میزنند حداقل این وزیر جوان یه کم نیم نگاهی به عملکرد دختر ترامپ داشته باشه وحواسش به اینده سیاسی خودش مثل اقا محسن داشته باشه…
    سردبیر صبور مخابرات ما ، فکر میکنم راهی جز صبوری تا تشکیل دولتی انقلابی در پیش رو نخواهد بود و امیدوار باشیم شاید این توصیف انقلابی برای مخابرات ما موجبات دگرگونی از لحاظ معیشتی به همراه داشته باشد ( چگونگی دگرگونی بماند برای بعد از کرونا؟؟؟؟!!!!!!)
    مهدوی بازنشسته ۹۲

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      نگرانم
      نگرانم بلایی دیگه مثل خصوصی سازی یه مرتبه نازل بشه.
      متاسفانه مراکز مختلفی برای تصویب قوانین براشون وجود داره. یه وقت دیدین شد

  20. ناشناس می گوید

    سردبیر جان، تو مخابرات جه خبره؟ به نظر میرسه طرح وزیر با چراغ سبز سهامدار عمده به مجلس رفته! دیروز هم آقای صدری اومد در گروه شورای عالی و راجع به این طرح خیلی سربسته بحث شد و تأییدش کرد! آقای صدری مدعی بود وزیر قبل از هر چیزی به فکر کارکنانه و کارکنان در طرح دیده شدند! امروز شما هم میفرمایید مخابرات داره شرکت های اقماری حجدید درست میکنه!!!! چه خبره؟؟؟؟؟ ازتون خواهش میکنم یک مقدار اطلاعات شفاف تر به ما بدید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      من از مدیران و سهامداران خواهش کردم شفاف و روشن بگن چه میخواهند بکنند
      راستش من آنقدر بدبین شدم که به هیچی نمی تونم اعتماد کنم
      تا وقتی اطلاعات کافی بدستم نرسه نظر نمیدم
      خبرهای زیادی است متاسفانه.
      واقعا نمیشه اینها رو علنی و در سایت گفت چرا که اطلاعات دقیق و مبتنی بر سند نیست
      اگر دوست داشتی شماره واتشاپتو بده ببینم چی میگی و سوالت چیه

نظرات بسته شده است.