مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

انجمن صنفی تهران از دیدار با دکتر افتخاری مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گزارش داد

مخابرات ما-   انجمن صنفی مخابرات استان تهران به اتفاق مدیرعامل و عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران، و با همراهی نماینده انجمن اسلامی ، دفتربازرسی و نیز واحد پرداخت حقوق مخابرات منطقه تهران ،دیداری با مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری داشته اند.

مخابرات ما (بهشتی نژاد) – کارکنان مخابرات و نمایندگان آنان (شاغلین و بازنشستگان) در انجمن های صنفی و کانون های بازنشستگی هر چه فعال تر باشند و جلسات گفتگو و دیدار با شخصیت ها و کارکنان شرکت ها و موسسات دیگر برگزار کنند، قطعا برگ های برنده دست خود را افزایش خواهند داد.

آنچه اینجا می خوانید  گزارش دیدار جمعی بخشی از مدیران مخابرات، تعدادی از نمایندگان شاغلین در انجمن صنفی و نمایندگان بازنشستگان در کانون بازنشستگی  با مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری است. این اتفاق را به فال نیک می گیریم و مجددا اصرار داریم مخابرات ما به عنوان رسانه بی طرف آماده انتشار خبرهای خوب شماست.

گزارش این دیدار را از متن نوشته گروه حاضر در جلسه می خوانید.

با سلام و عرض ارادت

خدمت همه همکاران عزیز بازنشسته و شاغل

روز سه شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۷ رئیس انجمن صنفی مخابرات استان تهران به اتفاق مدیرعامل و عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران، و با همراهی نماینده انجمن اسلامی ، دفتربازرسی و نیز واحد پرداخت حقوق مخابرات منطقه تهران جلسه ای را با آقای دکتر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مهندس ابراهیم زاده معاون صندوق ، عباسی مدیر کل درآمدها و هزینه ها و اوقانی آرانی مدیرکل حقوقی صندوق بازنشستگی برگزار نمودند.

این جلسه که در محل صندوق بازنشستگی کشوری تشکیل گردید به دعوت دفتر مدیر عامل صندوق و در پی نامه مشترک انجمن صنفی و کانون بازنشستگان مخابرات تهران در اعتراض به مفاد نامه شماره ۱۶۹۲۶/ص/۲ مورخ ۹۹/۱۰/۱۴ مدیر کل درآمد و هزینه صندوق ، صورت گرفت.

 

در این جلسه که نزدیک به ۲ساعت و نیم به طول انجامید، مفاد نامه مذکور بند به بند محور بحث قرار گرفت و طی یک گفتگوی چالشی مقرر گردید، تهیه کننده نامه مذکور ، مفاد نامه را بازبینی ، اصلاح و کاملا شفاف سازی نموده و مطابق مفاد قطعی رای دیوان ، و با ذکر کامل اقلام مشمول کسور بیمه که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی خواهد بود را بازنویسی وطی اوایل هفته آتی مجددا به معاونت مالی شرکت مخابرات اعلام و ارسال نماید.

لازم به ذکر است ، اقلام مشمول کسور بیمه که طی نامه شماره ۹۹/۱۰۰/۱۲۹۲۲۹۵ مورخ ۹۹/۷/۱۹ ازسوی معاونت منابع انسانی شرکت به صندوق اعلام گردیده مورد تاکید قرار گرفت که متعاقبا مورد تایید مسئولین صندوق واقع گردید.

تاکید بر شفاف سازی مفاد نامه به گونه ایکه هر گونه شائبه مبنی بر استنکاف صندوق از اجرای رای ۲۳۶۰ را مرتفع سازد ، موجب گردید تا آقای دکترافتخاری نیز این تاکید را مضاعف نمایند.

 

در این جلسه بجز موضوع کسورات بازنشستگی موارد ذیل نیز مطرح و اجرای آن مورد تاکید قرار گرفت:

  • ۱- اعطای یک گروه شغلی به بازنشستگان همانند شاغلین در سال ۹۶٫
  • ۲-بازنشستگی جانبازان و آزادگان و … با آخرین حقوق نه بر اساس میانگین دو سال آخر.
  • ۳-بحث دادن گروههای تشویقی حتی الامکان تا آخر بهمن .
  • ۴-بحث اصلاح همسانسازی حقوق بازنشستگان و همه شمولی و اجرای آن برای همه گروهها.و…

 

همکاران عزیز!
با توجه به مذاکره انجام شده بدینوسیله اعلام می داریم که پس از وصول نامه اصلاح شده صندوق ، نظر قطعی را پیرامون نحوه مواجهه صندوق با رای ۲۳۶۰ رسما اعلام نموده و در صورت مشاهده هر گونه استنکاف از اجرای مفاد رای صادره ، شیوه مقابله و استیفای حقوق همکاران را اعلام و این اطمینان را میدهیم که در برابر هرگونه تضییع حقی سکوت نخواهیم کرد.

انجمن صنفی مخابرات استان تهران

کانون بازنشستگان مخابرات استان تهران

 

1274000cookie-checkانجمن صنفی تهران از دیدار با دکتر افتخاری مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گزارش داد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. همکار شهرستان می گوید

    سلام
    در اداره مخابرات شهرستانها برای پرسنل واحد های مشترکین هرده روز یک ما سک میدهند و روسای ادرات هیچ مسئولیتی در این خصوص احساس نمیکنند .
    نمره نظارت پشتیبانی بهداشتی شرکت مخابرات ایران دردوران کرونا صفر میباشد بالای ۸۰ %پرسنل رسمی شاغل و بالای پنجاه سال بوده و نیازمند مراقبتهای بهداشتی میباشد ومدارک پزشکی جهت در یافت هزینه های بیمه تکمیلی معلم مثل توپ فوتبال بین نمایندگی بیمه معلم و مسئو لین ملی شهرستانها و کارکنان بدلیل واهی پاسکاری میشود داروهای تقویتی برای افراد مسن لازمه زندگی است .

  2. ناشناس می گوید

    احتساب مدت حضور در جبهه به عنوان سخت و زیان آور
    هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه مقرر کرد ایام حضور در جبهه بدون نیاز به سابقه اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور در این گونه مشاغل به عنوان سابقه خدمت محسوب می‌شود.

    به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، به دنبال اعلام تعارض در آراء صادره شعب دیوان عدالت اداری با خواسته احتساب ایام حضور در جبهه به عنوان سابقه خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور هیات عمومی در این مورد وارد بحث و بررسی شد و مشخص گردید برخی شعب دیوان با صدور رای به ورود شکایت، خواسته خواهان را مورد تایید قرار داده و رای به احتساب ایام حضور در جبهه به عنوان سابقه سخت و زیان‌آور داده اما برخی دیگر از شعب تایید این خواسته را منوط به داشتن سابقه اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور دانسته اند.

    با طرح این موضوع در هیات عمومی دیوان عدالت اداری، اعضای هیات با اکثریت آراء رای به ورود را صحیح تشخیص داد و به این ترتیب مقرر کردند ایام حضور در جبهه بدون نیاز به سابقه خدمت در مشاغل سخت و زیان آور، به عنوان سابقه این گونه مشاغل احتساب می‌شود.

    بخشی از مستندات هیات عمومی در تایید رای به ورود در این مورد از این قرار است:

    اولاً براساس تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون کار الحاقی مصوب ۸۳/۱/۳۰ «آن دسته از بیمه شدگانی که مشمول اصلاحیه تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۸۰/۷/۱۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند به شرط آن که خدمت نظام وظیفه خود را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل طی نموده یا حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند سوابق خدمتی آنان جزء کارهای سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.»

    ثانیاً براساس ماده ۲۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۸۶/۴/۳ «مدت خدمت داوطلبانه جانبازان، رزمندگان، آزادگان و شهدا در جبهه قبل از استخدام و اشتغال در صورت تمایل جزء سنوات قابل قبول از لحاظ بیمه و بازنشستگی به مأخذ مشاغل سخت و زیان‌آور (یک و یک و نیم سال) محسوب می‌گردد…»

    ثالثاً براساس ماده ۳ آیین نامه اجرایی ابلاغیه شماره ۲۰۶/۴۰/۱۱/ط مورخ ۸۸/۱۰/۲۱ ستاد کل نیروهای مسلح «سه چهارم مدت خدمت کارکنان پایور و وظیفه که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، شهربانی و ژاندارمری (نیروی انتظامی)، وزارت سپاه و وزارت دفاع و جهاد سازندگی سابق به جبهه و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده اند، خدمت داوطلبانه تلقی می‌گردد…»

    رابعاً براساس رأی شماره ۲۵۷ مورخ ۹۹/۲/۱۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری «… باتوجه به اینکه افراد در طی دوره خدمت وظیفه، جزء کارکنان نیروهای مسلح محسوب می‌شوند، بنابراین تعیین میزان داوطلبانه بودن مدت خدمت کارکنان وظیفه حاضر در جبهه‌های دفاع مقدس که از سوی مراجع زیربط در نیروهای مسلح اعلام می‌شود مشمول بند ۳ آیین نامه اجرایی نحوه تعیین فوق العاده ایثارگری، نشان‌ها و خدمات اداری در مناطق جنگ زده (موضوع بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری) بوده و… اختیارات مقام فرماندهی معظم کل قوا در ارتباط با نیروهای مسلح محدود به قوانین نمی‌شود و اجرای دستورات معظم له برای نیروهای مسلح لازم الاجرا است…» لذا مفاد ماده ۳ آیین نامه اجرایی ابلاغیه شماره ۲۰۶/۴۰/۱۱/ط مورخ ۸۸/۱۰/۲۱ ستاد کل نیروهای مسلح به تمامی افرادی که خدمت وظیفه خود را در جبهه گذرانده‌اند فارغ از این که جزو کارکنان پایور و وظیفه نیروهای مسلح باشند یا نباشند، تسری یافته است.

  3. بازنشسته زرین دشتی می گوید

    سلام
    باتشکرازتلاشهای انجمن صنفی و کانون بازنشستگان مخابرات تهران
    ایکاش تلاش ومساعدت میشد که حقوق بازنشستگان مخابرات باتوجه به اینکه در زمان اشتغال حق بیمه بازنشستگی بیشتری نسبت به همگروههای خود به سازمان بازنشستگی پرداخت کرده اند حقوق بازنشستگان مخابرات با افزایش ۱۵درصدی نسبت جدول همسانسازی مهر ماه پرداخت شود ( باتوجه مصوبه ایی که دولت در جلسه ۲۸آبان ماه ۹۹ برای بازنشستگان بعضی از دستگاهاهها، مجوز افزایش۱۵درصدی جدول همسانسازی مهرماه داده است)

نظرات بسته شده است.