مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفته های مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در جلسه با نمایندگان بازنشستگان در کانون ها

مخابرات ما- در نشست بازنشستگان و کانون های بازنشستگی با مدیر عامل مخابرات ایران و هیئت مدیره این شرکت، مهندس سلطانی دقایقی صحبت کرد.

مهندس سلطانی سعی کرد بدون اینکه قول غیرممکنی  بدهد مسائل را رفع و رجوع کند.ایشان در این نشست گفت:

 

من برای حل مشکلات آمده ام. بخشی از مسائلی که گفتید -مطالبات بازنشستگان و کارکنان-  را توانسته ایم حل کنیم.  تا پایان سال نیز مقدار دیگری از مطالبات بازنشستگان را پرداخت می کنیم.

ما   تا پایان سال مشکلات زیادی داریم مثل هزینه های پایان سال، اما من صادقانه بگویم دنبال آن هستیم که با تامین منابع مالی ،مطالبات را پرداخت کنیم. بخشی را نیز توانسته ایم حل کنیم .

واقعیت این است که باید سال به سال به این آیین نامه عمل می شد و  در صورتهای مالی  هزینه را می دیدند تا این وضع پیش نیاید اما از سالیان گذشته  انجام نشده و مطالبات روی هم تلنبار شده است.  نباید چنین می شده اما شده. اگر آن آیین نامه سال به سال اجرا می شد این مشکلات پیش نمی آمد.

آن هیئت مدیره مصوب کرده خودش هم به آن عمل نکرده . معلوم است اشتباه بوده کسی هم نمی تواند از آن دفاع کند.

همان ماه گذشته هم که گروهی از بازنشستگان آمدند در حضور معاون توسعه نیروی انسانی  حرف زدیم و مشکلات را شنیدیم.

واقعا ناراحت کننده است من بیش از شما ناراحتم اما من عرضم این است که وقت بدهید فرصت بدهید. من هم دنبال آن نیستم که دل شما را خوش کنم بلکه می خواهم سریعا مطالبات پرداخت شود و انشا الله کمک کنید که ما بتوانیم به این تعهد عمل کنیم.

به دنبال تامین منابع هستیم تا یک پرداختی دیگری -تا پایان سال – به یازنشستگان داشته باشیم ولی هدفگذاری ما این است که این اقدامات  را در اولویت بگذرایم ولی بالاخره من  باید بتوانم مخابرات را هم بچرخانم  شاغلین هم هستند. البته ما  در بحث تامین منابع سرعت گرفته ایم اما جالا شما باید  به این برادر خودتان بعنوان خدمتگزارتان،  مقداری زمان بدهید (تا مشکلات را بتدریج حل کنیم).

دوستان شما در مخابرات آینده را روشن می بینند و جهت گیری مخابرات را درست می دانند اگر این جهت گیری درست باشد قطعا در آینده نتایج مثبتی خواهیم داشت اما اگر  جهت گیری غلط باشد نتایج غلطی خواهیم گرفت.

مسائل  و مشکلات شمار ا میدانیم  در گذشته سیات گذاران اصلی،  در هر سمتی بوده اند ، سهامداران عمده و غیر عمده   باید بهتر سیاست گذاری می کردند تا به امروز نرسیم ولی حالا به هر حال همه این مشکلات روی هم جمع شده و به این مشکلات رسیده ایم.

دنبال این هستیم که این مشکلات حل شود نمیخواهم قول بدهم که باز در آینده بدقول شویم اما تمام کارهایی که در این مدت  انجام داده ایم  در بخش کارکنان و بازنشستگان بوده است. در این مدت برای توسعه هیچ هزینه ای نکرده ایم البته اینهم باز ضررش به شما می رسد. ولی فعلا میخواهیم هر آنچه داریم نگهداری کنیم تا مخابرات زمین نخورد ضمن اینکه اولویت را روی بحث بازنشستگان و شاغلین گذاشته ایم.

شما هم کمک کنید.

ما بعنوان خدمتگزار دنبال این هستیم که به هر وسیله ای شده بتوانیم زودتر مطالبات را بدهیم بحث بیمه ها را حل کنیم با نظام پرداختی جدیدی در حال پرداخت  بیمه ها هستیم ولی حجم بدهی زیاد است.

در آنیده خواهید دید تحولات مثبتی در مخابرات اتفاق خواهد افتاد سودش را هم همه شما می برید.

ما سعی کرده ایم حس و حال صمیمانه مهندس سلطانی در این گفتگو بطور کامل حفظ شود.لذا اصلا تلاش نکرده ایم از کلمات ثقیل و سنگین در تنظیم خبر استفاده کنیم.

گاهی نیز مجبور شده ایم جملات را خلاصه کنیم لذا چنانچه مفهومی غیر از این، مورد نظر ایشان بوده است برای اصلاح آن آماده ایم.

 

1277390cookie-checkگفته های مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در جلسه با نمایندگان بازنشستگان در کانون ها

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    من از بیمه معلم تشکر میکنم که با وجود عدم ایفای تعهد مخابرات به آنها ، خدمات درمانی با مراکز طرف قرارداد را قطع نکردند . البته بدلیل عدم پرداختهای تعهدی شرکت مخابرات به بیمه معلم ، آنها هم نتوانسته اند صورت حسابهای هزینه کرد نقدی کارکنان و بازنشستگان را پرداخت کند . شرکت مخابراتی که سرآمد شرکت ها بود با اجرای غلط قانون اجرای اصل ۴۴ روز به روز در حال افول است .

  2. ناشناس می گوید

    یه سری به خوزه های ستادی مدیرعامل مول تجاری فناوری راهبرد و… بزنیدتعطیل هستند بعد انتظار دارید شرکت افزایش درامد داشته باشد نصف بیشتر این جماعت اداره نمیان
    پولی هم که جمع میشه از استانهاست
    مخابرات ارباب و رعیتی شده

  3. بابک می گوید

    سلام
    هر سال تعداد زیادی از شرکتها که رشد کُند یا سیر نزولی دارند، دوباره سازی میشوند. چگونه؟؟؟
    با تعویض تعدادی از مدیران اجرائی در رده های بالا.
    شرکتها تجدید سازمان خود را به منظور اصلاح وضع موجود از بالا به پائین انجام می دهند، نه از پائین به بالا
    تفکر را در ردیف های بالاعوض کنید، تفکر در رده های پائین خود به خود عوض می شود.

    و اما ….
    ۱٫ اگر آن آیین نامه سال به سال اجرا می شد این مشکلات پیش نمی آمد.
    ۲٫آن هیئت مدیره مصوب کرده خودش هم به آن عمل نکرده . معلوم است اشتباه بوده کسی هم نمی تواند از آن دفاع کند.
    ۳٫واقعا ناراحت کننده است من بیش از شما ناراحتم اما من عرضم این است که وقت بدهید فرصت بدهید.

    و از همه مهمتر …
    ۴٫در آینده خواهید دید تحولات مثبتی در مخابرات اتفاق خواهد افتاد سودش را هم همه شما می برید.

    این شعارها خیلی آشناست. حدود ۱۰ سالی هست که زمزمه این شعارها با ادبیات متفاوتی شنیده میشه ولی هیچ آبی از آب تکون نمیخوره که هیچ، شرایط و اوضاع نابسامان تر، طلب همکاران بیشتر و ارزش ریالی طلب ها کمتر از گذشته میشود.

    آقایان مدیر؛ بخدا ما دلمان برای شرکتی که جوانیمان را گذاشته ایم اگر بیشتر از شما نسوزد، مطمئناً کمتر نخواهد سوخت.

    برنامه مشخص بدهید. استراتژی را مشخص کنید.
    برای وصول بدهی از شرکتها و پرداخت به همکاران و بازنشستگان و شاغلین چه برنامه ای دارید؟ سرفصل زمانی مشخص کنید.
    فروش سرمایه شرکت و پرداخت دیون که نشد کار مدیریتی.
    هنر مدیریت کلان این است در شرایط سخت، کشتی را در دریای طوفانی ؛ سالم و بدون استرس به ساحل برساند.

    برنامه تجاری چیست؟ برنامه مشتریان چیست؟ همان روال کاری منسوخ شده گذشته؟؟؟؟ کار رویتن روزانه بدون نتیجه و بدون درآمد؟
    شرکت خصوصی است. برنامه های ایجاد درآمد مطرح کنید.

    توسعه شبکه هم با این شرایط و این اوضاع برای شرکت شده آرزو و رؤیا
    راستی از اینترنت اشیاء؛ شهر هوشمند؛ فناوری های نوین سلولی برای برقراری بستر مخابراتی شبکه هوشمند، چه خبر ؟؟؟

    ترسم نرسی به کعبه، ای اعرابی
    کاین ره که تو می‌روی به ترکستان است

  4. جواد می گوید

    همش شدشاغلین وبازنشستگان بخش خصوصی هم که …اصلابحساب نمیان

    1. ناشناس می گوید

      به نظر شما بخش خصوصی جزو شاغلین محسوب نمی شوند؟!!

    2. جواد می گوید

      اها ناشناس جان راست میگیا

  5. ناشناس می گوید

    جناب سلطانی عزیز مطالبات دو گونه می باشد اول مطالبات نقدی که مخابرات هر از گاهی پرداخت می کند قسط به قسط و دوم مطالباتی که باید با پرداخت و هماهنگی با صندوق ها چه کشوری و چه تامین اجتماعی روی حقوق دریافتی بازنشستگان اثر مثبت داشته باشد مثل گروه های معوقه و جذب با تشکر

  6. سعید می گوید

    بزک نمیر بهار میاد………..

  7. ناشناس می گوید

    ما خواستار اجرای کامل وبدون تنازل وکمی وکاستی آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۸۹ میباشیم.

  8. بازنشسته اخیر می گوید

    جناب سلطانی عزیز شما جوری صحبت می کنید که انگار بازنشستگان عمر نوح دارند و هی وعده آینده میدهید.عزیز دل آیا میدانید بازنشستگان که عمری را سپری کرده اند با حقوق زیر خط فقر و عروس و داماد و نوه و نتیجه و هزینه های درمانی و … چجوری زندگی میکنن ؟ اونوقت در چنین شرایط سخت و زجر آور چطور است که شما قادرین حق جذب های ۱۲۰ درصدی به مدیرانتان بپردازید و از بازنشستگان انتظار صبر دارید؟ ظلمی که پس از خصوصی سازی به جماعت بازنشستگان مخابرات روا شد در تاریخ کشور بی نظیر است.چنانچه قرار است منابعی فراهم شود عقل و منطق حکم می کند به جای توصیه به صبر اجرای بی کم و کاست آیین نامه را از تاریخ اجرا برای شاغلان و بازنشستگان همپای هم به اجرا بگذارید نه آنکه برای شاغلان از بهمن ۹۸ و برای بازنشستگان هیچ. بدتان نیاید این شیوه مدیریت حضرتعالی نتیجه ای جز پاشیدن تخم کینه و نفاق نداشته و نخواهد داشت.به منظور ایجاد آرامش و رضایت همگانی پیشنهاد میکنم دستور بفرمایید تاریخ اجرای خلاف قانون بهمن ۹۸ ابطال و بجای آن تاریخ اجرای قانونی یعنی ۸۸/۸/۱۸ برای کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته ملاک عمل قرار گیرد. شاید یاد آوری ماده ۹۰ آیین نامه استخدامی و پرسنلی خالی از لطف نباشد .
    ماده ۹۰ : این آئین نامه در ۹ فصل و ۹۰ ماده و ۵۶ تبصره تنظیم شده و در تاریخ ۸۹/۵/۳۱ به تصویب هیات‌مدیره شرکت رسیده است و به استثناء مواد ۵۷- ۵۹- ۶۰ – بندهای «ی» و «ک» ماده ۲۰ و ماده ۲۳ از تاریخ ۸۸/۸/۱۸ قابل اجراء می باشد.

  9. جمالی می گوید

    اقای سلطانی انگونه که می فرمایید خیلی ناراحتید یک نگاه در بی عدالتی درصد حق هم فکری بکنید ایا این درصدها انصافه یکی ۴۰ودیگری ۱۲۰درصد بگیره

  10. قراردادی مخابرات می گوید

    آقا مدیران قبلی پس چه کار می کردن؟ شرکت را نابود کردن. به خاطر این بلائی که سر مخابرات آوردند پاداش چند صد میلیونی هم گرفتند.
    علی برکت الله

  11. قربان می گوید

    باسلام همکاران گرامی از مخابرات برای شما نون درنمییاد برای خودتان دنبال درامد از بیرون از مخابرات باشید چون مسئولین مخابرات برای پرداخت حقوق کارکنان از بانک تجارت وام حقوق گرفتند چون به درامد مخابرات دست نمی زنند همه راپس انداز میکنند .برای روز مبادا

نظرات بسته شده است.