مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر – مخابرات را زنده زنده دفن نکنید!

مخابرات ما (سردبیر) – مدتی سکوت کردم! به نظرم برخوردهای دو طرف به ما ربطی نداشت تا وقتی که در حد حرف بود ….

مخابرات ما (سردبیر) – راستش مدتی سکوت کردم.فکر کردم برخوردهای دو طرف ماجرای مخابرات، از روی عصبانیت و ناراحتی است.اما وقتی دیدم دیگر به اساس مخابرات آسیب وارد می شود نتوانستم سکوت کنم.

برادران و خواهران من!

آنچه بر سرش دعوا می کنید یک قبر خالی نیست، بلکه موجودی را زنده زنده دفن کرده اید! موجودی که در هر حالی دارد نفس می کشد و عامل حیات صد هزار خانواده است!

برادران و خواهران من!

یک لحظه با خود فکر کنید اگر مخابرات را از بین ببرید چه چیزی به جای آن به مردم می دهید! شلوغی و آنارشیسم چیزی نیست که خواست هیچ یک از ما باشد!

برادران و خوهران من!
می دانید جایگزین ناگهانی برای مخابرات ندارید! یک لحظه مخابرات را از کشور حذف کنید آنگاه اثراتش را مجسم کنید! آیا خواسته شما این است؟

 

شما بزرگان مخابرات درست مثل کودکی شده اید که یک وسیله را لجوجانه و پا بر زمین کوبان می خواهد! فقط می خواهد! دیگر با هیچ چیز کاری ندارد و هیچ چیز راضیش نمی کند! …. اما بعدش چه!

 

شما در بهترین حالت، تصویری را  از مخابرات در ذهن خود مجسم می کنید! اما وقتی می بینیدشرایط موجود با ایده آل شما تفاوت دارد، گمان می کنید باید شرایط امروز را در هم بشکنید … اما بعدش چه!

می دانید!

شما هرگز برای آنچه هست جان و جوانی نداده اید که در حفظش بکوشید!

 

من اشکالی در کار شما نمی بینم!اصلا !تعجب نکنید!شما دقیقا کاری را می کنید که برایش آمده اید!

شما مخابراتی نیستید! نه وزیر و نه مدیر عامل! هیچکدام مخابراتی نیستید تا برای تک تک سنگر ها (کافو ها و مراکز) جان و جوانی داده باشید! شما دقیقا کاری را که برای انجامش آمده اید انجام می دهید! … بعدش برایتان مهم نیست!
بدون تعارف بگویم!

همه شما موقتی آمده اید!

مدیر عامل موقتی و یک ساله آمده است!گواه این موضوع آن است که تمام برنامه هایش یک ساله است! از مشاورانش پیداست!همه چیز را با چند مشاور راه می برد! قطعا برای آینده برنامه ندارد! از انتخاب هایش پیداست که دنبال آینده نیست!

وزیر ارتباطات نیز موقتی است! او دیگر واقعا می داند که پس از سالی محل خدمتش ارتباطات و مخابرات نیست! پس برای برنامه هایش شتاب دارد! شتابی زیاد!

برای موقتی بودن برنامه های وزیر دلایلی بهتر از  به هم ریختن مخابرات به شکلی که نتواند حقوق کارکنانش را بدهد هم هست؟ نابود کردن مخابرات به نحوی که فیبر و داکت و … را از دست بدهد، آوردن بازیگرانی که به سرعت میدان را از مخابرات بگیرند و … همه نشان از عجله و موقتی بودن برنامه ها دارد!وگرنه برنامه های زیر بنایی چنین نیست!

برنامه های زیربنایی بر اساس یک فرهنگ و تفکر طولانی ایجاد می شود! شما کدام نشانه از تفکر و فرهنگ را در امورات این دو بزرگوار می بینید!

 

ما از گفتن حقیقت نمی ترسیم! چون موقتی نیستیم! ما حقیقت را فدای مصلحت نمی کنیم برای فرهنگ سازی آن جان و جوانی داده ایم! پس وقتی حرفی می زنیم موقتی نیست!

اما شما دو گروه بزرگوار! برای کدام کارتان فرهنگ سازی و تلاش کرده اید که حالا به دنبال پیاده سازی سریع آن هستید؟

 

بدون تعارف! هر دو گروه موقتی هستند!

من نمی دانم! شابد شما بدانید بزرگترین اتفاق یک سال آینده این کشور چیست اما من نمی دانم!

شاید آن یک اتفاق بزرگ، ارزش قربانی کردن مخابرات را داشته باشد!

اما ….. نکنید!

ما را با مخابرات خودمان، به حال خود واگذارید! کم یا زیاد! ما به آن قانعیم! بگذارید ما با مخابرات مشغول خدمت به مردم و کسب یک لقمه نان حلال باشیم!

ما که به دنبال وقایع سال آینده نیستیم! شما هم از طریق مخابرات دنبالش نباشید!

مخابرات برای شما بزرگواران آمد ندارد! از این سردبیر پیر این حرف را بشنوید!

کارکنان ناراضی، آفت هر محبوبیت و انتخابی خواهند بود! این را از این سردبیر پیر بشنوید! … از ما گفتن! … دیگر خود دانید!

.

چند کلامی برای دو گروه درگیر در مخابرات، اگر تاکنون برای عدم دخالت قانع نشده اند!

واقعیت امروز مخابرات این است، اگر ببینید!

ببینید! سارق بی انصاف  از داخل جعبه (کافو) چنان کابل ها را (خاک بر) کرده است که امکان ندارد وصلش کرد مگر با جایگزینی کامل!

انگار همه دارند با کل مخابرات چنین می کنند! خاک بر کردن ریشه ها از  زیر خاک!

بینید! فقط بریده، کنده و رفته! این کاری است که بنوعی دیگر با مخابرات انجام می گیرد! جا کن کردن ریشه ها از خاک!

اما حرف آخر!

حرف آخر این است که این درد، درمانی هم ندارد! خوب به تصویر آخر نگاه کنید!

همکارم در زیر این عکس نوشته است : (قفل هم دیگر افاقه نمی کند!)

انگار برای هیچ جای مخابرات، قفل و چفت و بست فایده ای ندارد! وگرنه امروز هیچ گروه غریبه ای در ارتباطات کشور و مخابرات ایران، در جایی نبودند که امروز نشسته اند!

 

حالا صادقانه به ما مخابراتی ها بگویید چه کنیم و به کدام مرجع گله کنیم؟ آخر حالا ریشه ها را نشانه رفته اند!

 

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹

سردبیر 

1280810cookie-checkسردبیر – مخابرات را زنده زنده دفن نکنید!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
35 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    مخابرات که در دست ما نیست که بتوانیم کاری انجام دهیم ما کارکنان در حد توان زحمت میکشیم این مدیران وارداتی هستند که مخابرات را نمی فهمند و به روش‌های سلیقه ای ضربه میزنند

  2. مخابرات اشغالی می گوید

    اون اوایل می خواستم یه کمپین راه اندازی کنم به نام: آیین نامه ۸۹ من کو؟ بعداً شد: رفاهیات من کو؟ یه چند وقت بعد : صندوق ۶ درصد من کو؟ بعدتر: بیمه تکمیلی من کو؟ پسون تر: سهم من از فروش املاک کو؟ پس پسون تر: توافق ۱۷ آذر من کو؟ شش ماه پیش: ۱۵۰۰ میلیارد تومن من کو؟ حالا: دفترچه بیمه من کو؟ ……. حالاتر: مخابرات من کو؟

  3. مهندسی که کارگر شد می گوید

    وزیر جوان کم فکر وکوتاه نگر، سردار نیروی انتظامی بازنشسته،مدیر عامل قبلی به مثابه تاجر ورشکسته وخیلی کسای دیگه متاسفانه مخابرات رو با کاروانسرا اشتباه گرفتن که به این روز افتاده باعث وبانی خصوصی سازی کور کورانه بره به جهنم اونم طبقه زیر همکف که همون اسف السافلین باشه ان شالله …………….

  4. میخوام برای همیشه از مخابرات برم می گوید

    سلام سر دبیر بزرگوار
    آنروزی که قرار شده مخابرات خصوصی شود ما خاک خور ه های مخابراتی میدانستیم کسی که مخابرات را خریده از مخابرات هیچی نمیفهمد و دولت آنزمان هم بعدا فهمید چه اشتباهی کرده
    اگه تا الان دوام آوردیم و به اینجا رسیدیم مثال جنازه ی بوفالو ی چاق است .
    همه خوردند ازش قسمت نابشو شیر ها جدا کردند و اینک اسکلتی پوکیده بیش نمانده که با یک تلنگری فرو خواهد ریخت
    در این میان کارکنان و مردم متضرر شدند دولت تا الان حقشو گرفت سهامدار عمده هم حق خودشو ۱۰ سال حق کارکنان را خوردند و سیستم را به قهقرا بردند
    و اینک همرا که سود ده است مال خودشونه و مخابرات بدون بازده بودنش به دولت و کارکنان برمیگردد
    درد دل ما کمتر از شما نیست و مجال بازگویی کم
    ما یک دعا در حقشان می کنیم
    خانه هاشان بلند و همت هاشان پست
    خدایا هر دو را برابر کن
    از آه خانواده های مخابراتی بترسید

  5. همکار می گوید

    خصوصی سازی جغد شومی بود هر جا که نشست انجا را به خرابه ای تبدیل کرد، از اول همه چیز آشکار بود، به تمامی همکارانم تسلیت عرض میکنم

  6. علی می گوید

    برو بابا یک عمر مردم رو آزار دادین واسه باد هوا پول میگیرین و از یک مسابقه اس ام اسی فوتبالی میلیاردها به جیب میزنید اونوقت صنار خرج توسعه نکردین و همه محلات رو پر از پی سی ام کردین و بدترین اینترنت adsl رو میدین و فیبر نوری رو با سرعت لاکپشت پیش می برین و وقتی بعد از عمری تحویل میدین اونم انحصاری کردین. برخوردهای بی وکلاس و کارگر منشی اتونم با ارباب رجوع که نوبره خودتون رو با کارمندای ناسا اشتباه گرفتین یه مشت دهاتی استخدام کردین و فارغ التحصیلان شریف در رستورانها مشغولن یا بیکار. پول مزدوری میگیری یه نقاله درست بنویس نه یا کافو عهد دقیانوس که دزد گرسنه معلوم نیست چقدر سیمهاشو برده اصلا چه نیازی بوده اونو باز کنه

    1. متفکر می گوید

      دلت خیلی پره داداش احتمالا از کسانی هستی که نتوانستی در مخابرات استخدام شوی مخابرات متعلق به مردم است دیر بجنبیم همین هم نابود میشود و میروی با دود علامت بدهی

      1. محمد می گوید

        (…. بی ادبانه بود حذف کردم-سردبیر………………) . تمام حرفاش درسته. بدترین اینترنت adsl مال مخابراته و نظرسنجی وزارت و بازرسی در دسترس همه است. برخوردهای کارگر منشی هم درست گفته. . سالها گذشته و مخابرات هیچ کاری برای توسعه نکرده مگر در سالهای اخیر به زور وزارتخانه.

  7. ناشناس می گوید

    لطفا به آقای سلطانی بفرمایید ایشون که از نیروی انتظامی تشریف آوردن به همکاران پلیسشون بگویند فکری به حال این مشکلات و این دزدی ها بکنند.

  8. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    دلم می‌سوزد و کاری زدستم برنمی آید نمی آید……

  9. ناشناس می گوید

    فقط درامد مخابرات برای ستاد اجرایی مهم هست و کارکنانش سربار هستند برای همین هم سردار فرستاده تا ساکتشون کنه

  10. هدایت می گوید

    با سلام آقای سردبیر .مسولین محترم شرکت مخابرات راه درمان را بایستی از یک جایش شروع کرد. تا زنده زند ه دفن نشود..چرا شرکت به این بزرگی به چنین روزی مبتلا شود .قطعا شرکت یکجایش می‌لنگد . به فریاد شرکت برسید..

نظرات بسته شده است.