مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- سخنی با تشکل های کارگری و انجمن ها -بخش اول

مخابرات ما- سردبیر سلام می کند، دعوت تشکل هاست به وحدت نظر.

مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان گرامی در تشکل های کارگری در مخابرات، انجمن های صنفی با هر نام و عنوانی که در جهت مصالح جامعه تلاش می کنید.و سلام بر شما خواننده عزیز!

اجازه می خواهم امروز صریح و روشن و شفاف، آنچنان که در پایان سال ۱۴۰۰ وعده داده بودیم به واقعیت های عریان جامعه مخابراتی بپردازیم تا شاید چراغ راهی باشد برای روزهای آینده. (روزهای آینده، نه بیشتر)!

با توجه به شرایط فعلی شرکت مخابرات ایران زیان ده است.این امر بر کسی پوشیده نیست.هیچکس نمی تواند میلیاردها تومان زیان مالی مناطق مخابراتی را نادیده بگیرد.اگر منطقی به مشکلات نگاه کنیم حداقل ۲۰۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته مخابرات ایران در بخش ثابت خواهد بود.

شرکت ارتباطات سیار با حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان سود به این جمع اضافه می شود و سهامداران در صدد هستند با اعلام سودهای میلیارد ی حداقل ۹۰ درصدش را مثل سالهای گذشته توزیع کنند!

در طی این سالها، فقط در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰ درصد از سود توزیع شد وگرنه سود توزیعی حدود ۹۰ درصد بوده است.موردی که در هیچیک از شرکت های بورسی دیده نمی شود.توزیع این میزان سود، به این معنی است تمام هستی شرکت را می خواهند بدوشندیعنی اینکه سال آینده فقط باید برای توزیع سود کار کرد! چرا که این شرکت پول انباشته ندارد که در حسابهای پر و پیمانش ذخیره کرده باشد بلکه جز زیان چیزی ندیده ایم لذا همیشه بصورت روزآمد کار کرده ایم تا سود سال گذشته سهامداران پرداخت گردد.

فراموش نکنید! هدف من سهامدار ۵ درصدی مخابرات یا حتی کارکنان این شرکت نیست.منظور نظرم سهامداران ۹۰ درصدی این شرکت هستند که علیرغم تمامی خواهش ها و حتی دعواها هرگز حاضر نیستند از سودشان بگذرند!

در تمامی این سالها پیشنهاد کرده ایم فقط سه سال از توریع سود صرف نظر کنید تا این شرکت بتواند کمر راست کند.تا بتواند از شر تجهیزات ۳۰ سال پیش خلاص شود و با کشیدن فیبر خودش را از دست سیم مسی نجات دهد.

در طی این سالها هرگاه ملکی هم فروخته شده خرج عطینا شده.خرج جاری! خرج پرداخت سود سهامی که هرگز وجود خارجی نداشته است!

به اعضای هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران دیگر امیدی نداریم.در طی این سال ها امتحان خود را پس داده اند و در پی دعواهای جناحی مخابرات را به خاک سیاه نشانده اند.اما از قدرت جمعی کارکنان و افکار عمومی غافل نیستیم.

اینجاست که به تشکل های کارگری نیم امیدی داریم. این تشکل ها اگر امروز به داد مخابرات نرسند پس چه روزی باید به میدان بیایند.

پیشنهاد می کنم چندی از دعواهای بی حاصل اخیر دست بردارند.حتی پرداخت مطالبات را هفته ای رها کنند و به این بحث بسیار مهم بپردازند که مانع اعلام و توزیع سود شوند.

راستش، با حرکتهای سال گذشته امیدی به وحدت جناح های کارگری ندارم، اما می توانند در یک امر واحد به وحدت نظر برسند و مخابرات را از ورشکستگی نجات دهند.

مسئولان این تشکل ها، شاید یک فرصت ده روزه داشته باشند.در این فرصت باید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد اجرائی و هر سهامدار عمده دیگر مخابرات را از آنچه در پیش روی مخابرات است انذار دهیم.

باور کنید به مرگ مخابرات دیگر چیزی نمانده است.در طی این سالها متاسفانه همه پیش بینی های ما درست از آب درآمده است!این یکی هم مطمئن باشید درست است.

اعلام سود و بدتر از آن، توزیع ۷۰ تا ۹۰ درصدی سود در میان سهامداران، یعنی میخ آخر بر تابوت مخابرات! آن گاه کارکنان باید به دنبال حقوق ماهانه خود بدوند! حقوق جاری!

از ما گفتن!

منتظر حمایت تشکل ها هستیم تا یک بار در یک مسیر با هم همراه باشند!

یا علی!

 

1362540cookie-checkسردبیر سلام می کند- سخنی با تشکل های کارگری و انجمن ها -بخش اول

Please rate this

0 1 2 3 4 5
29 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    چرا کسی پاسخگو تاکنون بازنشستگان مخابرات در سراسر کشور نیست بیمه و خوار و بار واقعا جای تأسف است

  2. ناشناس می گوید

    اگر شرکت مخابرات پول ندارد به مطالبات و بن خوار بار وغیره بازنشستگان مخابرات پرداخت کند / دولت نظام جمهوری اسلامی باید کمک مالی و غیره را به افغانستان، فلسطین و لبنان و یمن وغیره را قطع کند و به شرکت مخابرات کمک کند.

  3. ناشناس می گوید

    مدیرعامل شرکت مخابرات ایران متاسفانه ۳ ما و ۲۸ روز است که مشکلات بازنشستگان مخابرات را درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد در مورد بن خوار بار، دی، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰ سکوت اختیار کرده است و به مشکلات بازنشستگان مخابرات بی توجهی کرده است و تاکنون توجهی نمی کند چرا؟
    مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به همراه مدیران و مسئولان شرکت مخابرات در سراسر شرکت مخابرات یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است و برای کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات مشکلات ایجاد کرده است و باید در دادگاه محاکمه شود.
    هیچ کس دیگر در مخابرات و غیره نمی تواند بر ناتوانی سلطانی سرپوش بگذارد.

  4. ناشناس می گوید

    دلیل و علت اصلی سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال ۱۳۸۸ تاکنون در باره مشکلات کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات باید مشخص و روشن شود.
    برای همه کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات مشخص و روشن است که نمایندگان مجلس وغیره از شرکت مخابرات باج، پاداش و رشوه می گیرند.

    1. علی می گوید

      سلام سردبیر محترم
      لطف کنید به دولت پیشنهاد بدین مانند موسسات مالی اعتباری ثامن الحجج و و…وارد شود ورفع مشکل کند نه اینکه ما از حق خود بگذریم فکر کنم ۳۰ سال کاری که همکاران برای رونق مخابرات کشیدن کافی باشد لطفاً به فکر کمر خمیده بازنشستگان باشید که زیر بار تورم و وامهای بانکی دیگه نمیتونند کمر راست کنند

  5. ناشناس می گوید

    حمله وحشیانه و وحشی گری و غیر انسانی نیروهای امنیتی به تجمع بازنشستگان مخابرات در تهران شرم آور است
    شرکت مخابرات ایران به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام از … همزمان با ادامه اعتراضات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران

  6. ناشناس می گوید

    بن خواربار بازنشستگان دی-بهمن -اسفند ۱۴۰۰
    معوقات رفاهیات ومناسبتها از سال ۱۳۸۸ تاکنون
    حق جذب از سال ۱۳۸۸ تا زمان بازنشستگی
    پرداخت هزینه درمانی از ۸ ماه پیش تا کنون
    اجرای کامل آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۸۹
    هر انچه زمان دولتی میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی بایستی داده شود
    ۳/۴ سربازی بازنشستگان وتاثیر آن در مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی
    تفاوت ناشی از ۳/۴ سربازی در پاداشهای تشویقی وسنواتی ومرخصیهای ذخیره شده
    تفاوت حق جذب از سال ۱۳۸۸ تاکنون وتاثیر آن در پاداشهای تشویقی وسنواتی ومرخصیهای ذخیره شده
    و……………………………….
    بایستی پرداخت شود

  7. رسمی ۱۴۰۳ می گوید

    سلام برسردبیروهمکاران محترم اگرمخابرات ثابت زیان ده است چطورسیارسودمیدهددراستانها چه کسی سیستمهای سیاررانگهداری میکندتغذیه تاسیسات ودرمراکزتلفن ثابت دکل های مسقردرآن پول خریددستگاهای سیارتوسط مردم همان استانهاپرداخت شده این سیارکیست صاحب آن ازکجاآمده ازکی خریده که درآمدراهرماه درتهران جمع میکندومیبلعد.خوب بعدازاین این صاحب سیاراگردرآمدراجداگانه میخواهدبایستی ارتباطش راباتلفن ثابت قطع کندتمامی کدهای موبایل راازتلفن ثابت حذف کنیم وسیاراینطوری بایدجداشود چراهزینه نگهداری هرخط ثابت ۲۰۰۰۰تومان میباشدانوقت تماس موبایل باتلفن ثابت ۷۰تومان راسیاربه جیب میزند.این یعنی زورگویی مطلق وبی منطق وو……

  8. علیرضا می گوید

    [۴/۱۶،‏ ۱۵:۵۹] Sadegh: سلام علیکم طبق اطلاع خبر از منابع موثق طی یک جلسه .شب گذشته فی مابین مسئولین سهامدران عمده(ستاداجرایی.بنیادتعاون.وزارت اقتصادرئیس هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت مخابرات ایران) مقرر گردید تا آخر اردیبهشت کلیه معوقات مطالبات رفاهیات طی دو قسط پرداخت ورفاهیات ماهیانه نیز از اردیبهشت به بعد هرماه پرداخت گردد.
    [۴/۱۶،‏ ۱۵:۵۹] Sadegh: با عرض سلام و قبولی طاعات همکاران محترم
    امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه از دولت خواست به مطالبات بازنشستگان مخابرات و همچنین اموزش و پرورش رسیدگی شود.تا این تجمعات خیابانی خاتمه پیدا کند(فقط چیزی که هست درستی این مطلب نمی دونم تا چه حدی است نقل قولی بود که یکی از همکاران بازنشسته برای بنده فرستاده بود امیدوارم که حقیقت داشته باشد)

  9. علی می گوید

    سلام و درود بر شما

    علاوه بر موضوعی که طرح فرمودید که منطقی و مستند است باید کارزاری را در افزایش تعرفه های تلفن ثابت راه اندازی کردو با بیان مستدل در افزایش هزینه های نگهداری و جاری مخابرات بتوان همانند شرکت های گاز ، برق ، آب هرساله براساس نرخ تورم اقدام کرد . اگر مدیران ارشد با هماهنگی و همدلی کارکنان و تشکل ها کارزاری را ایجاد نمایتد و تصمیم سازان بالا دستی را قانع نمایتد میتوان از بحران پیش رو جلوگیری نمود.

  10. ناشناس می گوید

    قانون اداره کار در کشورمان متاسفانه قانون جنگل است.

  11. فنی می گوید

    راستی مگه دو سال پیش قرار نشد از محل سود شرکت مطالبات پرداخت بشه پس این سود کجا رفت اینو پیگیری کنید

  12. بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند می گوید

    بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند
    با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟

  13. وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است می گوید

    وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است
    برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟

  14. بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید

    بیش از ۸ ماه است مدارک پزشکی خود را برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی معلم به دفتر شرکت بیمه ارائه داده ام که با گذشت حدود ۸ ماه هنوز هزینه های درمان به حسابم واریزنشده است.

  15. ناشناس می گوید

    آیا دولت فقط تماشاچی است؟
    آیا دولت باید دست روی دست بگذارد و فقط تماشاچی این اوضاع باشد.

  16. ناشناس می گوید

    باسلام
    به آخر فروردین نزدیک می‌شویم و۴ماه است که حق و حقوق ما پرداخت نشده است نه گوش مسئولین صدای ما می‌شنود نه قانون از ما دفاع می‌کند شما بگویید برای این ناحقی شکایت پیش چه کسی ببریم که به درد و دل ما رسیدگی کند .

  17. ناشناس می گوید

    اضافه کاری ۱۱۰ ساعت از شمول آبان ماه سال ۱۳۸۳ را به کارمندان رسمی مراکزتلفن ثابت مناطق ۷ گانه مخابراتی وابسته به شرکت مخابرات استان تهران و سایر مدیران و مسئولان مخابرات دادند.
    اضافه کاری ۱۱۰ ساعت از شمول آبان ماه سال ۱۳۸۳ را به کارگران مراکزتلفن ثابت مناطق ۷ گانه مخابراتی وابسته به شرکت مخابرات استان تهران ندادند.
    بن کارگری – کارگران رسمی از اریبهشت سال ۱۳۸۶ قطع کردند و تاکنون نیز نمی دهند.
    از سال ۸۸ زمان اجراء بخش خصوصی تاکنون جبران خدمات به کارگران رسمی مخابرات ندادند و دیگر واحدها این پاداش جبران خدمات را دریافت می کند.
    از سال ۱۳۸۳ تاکنون در رسانه های و سایت شرکت مخابرات سالانه هزاران بار اعتراض کرده ایم ولی جواب ندادند و هم رسیدگی نکردند چرا؟

  18. ناشناس می گوید

    انتقاد از بی توجهی و سکوت مدیران و مسئولان شرکت به بازنشستگان مخابرات در ماه مبارک رمضان خودداری از پرداخت بن خواربار از دی، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون شرم آور است.

  19. ناشناس می گوید

    نیروهای امنیتی تجمع بازنشستگان مخابرات را در تهران به هم زدند نیروهای امنیتی تجمع بازنشستگان مخابرات را در تهران به هم زدند ۵ دقیقه پیش ایران شماری از بازنشستگان مخابرات در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود روز سه‌شنبه در برابر «ستاد اجرایی فرمان امام» در تهران دست به تجمع زدند.

    حمله نیروهای امنیتی به تجمع بازنشستگان مخابرات در تهران نیروهای امنیتی ایران، سه‌شنبه ۲۳ فروردین، به تجمع اعتراض‌آمیز بازنشستگان شرکت مخابرات ایران مقابل ساختمان «ستاد اجرای فرمان امام» در تهران حمله کردند. این بازنشستگان به وضعیت نامناسب معیشتی و مستمری‌های اندک خود.

  20. hamid می گوید

    سلام شما قرار بود امروز از فیش شسکام و احکام و… خبر بدین !!!!؟؟؟چی شد پس!!؟؟؟ ما تا الان همچنان منتظر خبری که قولش رو دیشب داده بودین امروز خبر بدین

    1. حجت می گوید

      سلام
      تازمانی که شاغل بودیم همیشه از مدیران خیری ندیدیم و همیشه هرچی بود از مالی و ملک و خودرو و سیم کارتی که در اویل ارزش میلیونی داشت بین خودشون تقسیم شد و کارمندان را بحساب نمی اوردن حتی برای ی وام که فقط بین خودشون تقسیم میشد فروش املاک مخابرات با اون همه وسعت هم به بهانه سازندگی بدون نظارت از بین رفت الان مونده ی سود ناچیز که باز باید کارکنان و سهام داران خرد از سهم خود برای بی لیاقتی مدیران از ان بگذرند به امیدی واهی که در آینده شرایط خوب خواهد شد؟با این همه خون که در دل همکاران شاغل و بازنشسته کردند فکر نمیکنم کسی با این طرح موافق باشه به هر کس که میگوئیم بازنشسته مخابرات هستم و اه نداریم که با ناله سودا کنیم به ما به چشم دروغگو نظر میکنند و فوری در جواب میگویند مخابراتی و نداری ……….!!!!!!

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        سلام
        ببینید در هیچیک از شرکتها ۹۰ درصد از سود توزیع نمیشه
        بخشی از سود توزیع میشه بقیه اش میماند تا ارزش سهم بالاتر بره.
        از ارزش سهم سود می برن

نظرات بسته شده است.