مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هیئت مدیره مخابرات اروپایی می اندیشد! مصوبات جدید هیئت مدیره

مخابرات ما- بحث بودجه در هیئت مدیره مخابرات ایران روز سه شنبه مطرح و تصویب شد.
مخابرات ما- عصر روز سه شنبه جلسه هیئت مدیره مخابرات ایران برای بررسی بودجه ۱۴۰۱ تشکیل جلسه داد.در این جلسه همه اعضا حضور داشتند بویژه علی اسغر طراوتی عضو جدید هیئت مدیره که در طراحی بودجه بطور اساسی دست داشته است.

رفاهیات شاغلین بدون تغییر 

معمولا رفاهیات به عنوان ضریبی از حداقل حقوق افزایش پیدا می کند اما امسال بر خلاف بخشنامه رفاهیات ثابت ماند و طبق اطلاع مخابرات ایران فریز شده است یعنی در صورت وجود نقدینگی پرداخت خواهد شد.

رفاهیات بازنشستگان هم ثابت ماند

هر چند برخی اعضای هیئت مدیره حذف کامل رفاهیات بازنشستگان را مطرح کردند  اما اکثریت اعضا تصویب کردند که امسال هم رفاهیات بازنشستگان پرداخت گردد اما مبلغ آن نسبت به سال گذشته تغییری نداشته باشد.

پیش از این مخابرات اعلام کرده بود در صورت افزایش تعرفه قادر به پرداخت رفاهیات بازنشستگان خواهد بود.

بودجه حق جذب ۵۰ درصد شد

بطور کلی بودجه حق جذب نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد شد.اما معنی آن این نیست که همه نصف سال گذشته می گیرند بلکه این ۵۰ درصد در اختیار مدیران مناطق قرار می گیرد تا با نظر خود تقسیم می کنند . البته می توانند ۵۰ درصد از کارکنان را حذف کنند و یا به نسبتی بین همه تقسیم کنند.

اینکه آیا هیئت مدیره می تواند حق جذب را کاهش دهد یا خیر سوالی است که بسیار پرسیده می شود.گروهی به دریافت حق جذب در دوران دولتی بودن مخابرات اشاره می کنند و حق حذف را از هیئت مدیره می گیرند اما گروهی هم حق جذب را به ارزیابی عملکردی نسبت می دهند یعنی مخابرات می تواند بر اساس ارزیابی حق جذب استانها را کم کند.

در مورد حق جذب مطالب جداگانه ای نوشته بودیم که توصیه می کنم بخوانید.

افزایش حقوق شاغلین در سال ۱۴۰۱

از آنجا که این یکی مصوبه قانون کار است دست نخورده باقی ماند ۳۸ درصد بعلاوه رقمی ثابت که تقریبا معادل ۴۰ درصد افزایش خواهد بود.

اما با کاهش و یا تثبیت ایتم های فوق الذکر به نظر می رسد این افزایش حقوق  جبران شده باشد!

بیمه تکمیلی و بیمه دندانپزشکی 

در این دو بیمه، یعنی بیمه تکمیلی و بیمه دندانپزشکی مقرر شده اتس ۵۰ درصد سهم کارمند باشد و مخابرات فقط ۵۰ درصد دیگر را بپردازد.

رویاهای اروپایی برخی اعضای هیئت مدیره

زیاد بودن تعداد پرسنل، از نگاه مدیران باعث شده برخی تفکرات اروپایی در هیئت مدیره شکل بگیرد اما در حد حرف باقی بماند.افرادی که صرفا با نگاه حفظ منافع سهامدار خود وارد شده اند حتی نحوه حفظ منافع را نیز نمی دانند! تعدیل نیرو هنوز هم حرف اعضای هیئت مدیره است اما شکل آن فرق می کند.

بودجه ۱۴۰۱، بودجه ریاضتی

بودجه سال ۱۴۰۱ بسیار فشرده و ریاضتی تنظیم شده است.در این بودجه افزایش ها -بجز حقوق پایه- حذف و  حق جذب هم مشابه حذف است.

به این ترتیب کسانی که در سال های پایانی خدمت خود هستند در زمان بازنشستگی متضرر خواهند شد و سقف حقوقشان پایین می آید.لذا باز هم خواهند ماند تا حقوق ها متعادل شود.

1364920cookie-checkهیئت مدیره مخابرات اروپایی می اندیشد! مصوبات جدید هیئت مدیره

Please rate this

0 1 2 3 4 5
118 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    شرم آور است و تاسف بار است امروز ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ است که مخابرات ۴ ماه است بن خواربار بازنشستگان مخابرات را واریز نکرده است.

  2. همکار می گوید

    سردبیر عزیز سلام
    از نیروهای رسمی و شرکتی آماری دارید آیا؟
    چقد نیروی رسمی مگه داریم؟!

  3. همکار می گوید

    جک سال
    مصوبه ۱۷ آذر !!!!

  4. ناشناس می گوید

    مصوبه فوق العاده مبهمیه! بر اساس این مصوبه که نمیشه حکم زد! هیچ چیز در اون مشخص نیست و عدد ثابتی نداره! اگر خبری دارید، بفرمایید با این تفسیر کی میخوان حکم بزنن که نتیجه مصوبه رو ببینیم؟

  5. صادق می گوید

    سردبیر عزیز سلام
    بی تعارف عرض میکنم
    با توجه به وضعیت وخیم مخابرات و بودجه انقباضی سال جدید
    لازم است از سال ۹۰ تمامی بازنشستگان را مخابرات بدهکار اعلام کنند تا این بنده خدایان بی خود دنبال روزی ننهاده ندوند .و تکلیف خود را بدانند
    مخابرات چوب بی عرضگی مدیرانش را نمی‌خورد چوب زیاده خواهی ما بازنشستگان را می‌خورد
    آقایان کارنامه آشان ۲۰ است .
    مخابرات در حال حاضر منتظر خون رسانی به جسد در حال موت است
    وقتی آقایان پدر بزرگان و پدران و برادران خود را با باتوم و گاز فلفل بدرقه میکنند وای بحال دیگران

    اما باید بدانیم آقایان با هر دست که دادی از همان دست خواهید گرفت

  6. ناشناس می گوید

    مگه هیئت مدیره عق داره که بیاندیشه ؟!!!!!!!!!

  7. عملکرد و رفتار مدیرعامل ناتوان و عاجز شرکت مخابرات ایران در این زمینه شرم آور و تاسف بار است. می گوید

    سبد ماه رمضان کی به حساب بازنشستگان مخابرات واریز میشود ماه مبارک رمضان روبه پایان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بن خواربار بازنشستگان ۴ ماه است پرداخت نشده ؟ تا کی باید منتظر بمانیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا بیمه تکمیلی ۱۲ ماه است هزینه های پزشکی را پرداخت نمیکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    عملکرد و رفتار مدیرعامل ناتوان و عاجز شرکت مخابرات ایران در این زمینه شرم آور و تاسف بار است.

  8. رساگو می گوید

    سلام قای طراوتی عضوهییت مدیره ومدیرعانل شرکتهای فن آوا وطلوع شبکه و..بوده .ایکاش بجای بودجه انقباظی از روابطشتان برای کم کردن سهم دولت و..استفاده میکردندنه حقوق پرسنل

  9. حق گرفتنی است می گوید

    بی انگیزگی و پس رفت در مخابرات و احتمالاً اتفاقات ناگوار نتیجه این تصمیمات نسنجیده و غلط این غریبه ها در این شرایط بد اقتصادی و تورم است. اگه چیزی از مدیریت بلدند درآمدزایی کنند نه اینکه با غصب حق و حقوق کارمندان برنامه ای ندارند.
    دوستان پشت هر مذاکره ای می بایست نیرویی باشد که ترس و درد را به طرف مقابل نشان دهد والا فایده ای نیست

  10. دلخون می گوید

    کلا مخابرات از رسالتش دور مونده و به این روز افتاده، البته این سازمان هم بخشی از این جامعه س، مشت نمونه خروار،نه مشترک به حقش میرسه نه کارمند زحمتکش،فقط عده ای رانت‌خوار و بیسواد استفاده میکنن بقیه ول معطلن،درسته سردبیر عزیز؟ من مشاهداتم رو گفتم

  11. ناشناس می گوید

    سلام اقای سردبیر اون اقایی که فرمودن نیرو زیاد داریم بهشون بگید من نگهبان چهار ساله مرخصی نرفتم میگن نیرو نداریم تکلیف خودشون هم معلوم نیست یه روز میگن ۲۰۲۰ و۱۱۸ حتما فردا میگن نگهبانی

  12. ناشناس می گوید

    ناشناس
    تهیه وتنظیم بودجه فرآیندی بسیار تخصصی است که در سالهای پس از خصوصی سازی وبخصوص در سال‌های اخیر مغفول مانده است وتا زمانیکه این فرآیند در شرکت به اهلش سپرده نشود این سیاست های انقباظی تاثیری در ایجاد روند بهبود شرکت نخواهد داشت. شرکت نیاز به تحول دارد وتحول تنها از طریق اصلاح ساختار انجام می‌شود واما همچنان این اصلاح هم باید از طریق اهل فن انجام شود. که همچنان در دایره هدر رفت انرژی و هزینه به پیش می تازد..

  13. ناشناس می گوید

    لا اقل تصویر ایشان را شطرنجی میکردید شاید بیگناه باشند و نامشان هم که فرمودید( ایشان ) هست بهتر بود فعلا نامشخص بماند مثلا به جای ایشان میگفتید الف _ شین _ الف _ نون بهتر بود.

  14. کارگر می گوید

    حیف اون عمری که تو مخابرات به هدر رفت،رسمی ها که امنیت شغلشون چسبیده به سقف ولی بخش خصوصی مفلوک باید باکمترین حقوق همیشه تو استرس اخراج باشه خیلی راحت با ی تیپا پرت میکنن بیرون

  15. همکار می گوید

    هیات مدیره بیسوادی که فقط حقوق نیروهای رسمی را به زعم خودش مدیریت میکند و از مدیریت چیز دیگه ای بلد نیست….. من دقیقا دو سال دیگه بازنشست میشم . این مصوبه هم باعث حذف کامل حق جذب بعضی همکاران میشود ‌.از ظالمین به خدا پناه میبریم

  16. ناشناس می گوید

    معوقات چی شد؟

  17. ناشناس می گوید

    باید دولتی شد هرچند نقد های بی دردانه از سوی بعضی بی احساس و شکم سیر منکر آن باشه
    تو این وضع خصولتی مغزشو می خورند و پوستشو به کارمند میدن اونم با هزار منت و دق که زهر مار میشه اما
    تو حالت دولتی لا اقل اعتبار نام کارمند دولت برا آدم کلی امید واریه

  18. محمد می گوید

    با این همه درامد مخابرات چه میکنند ؟چند درصدش به کارکنانش میرسه ؟ اصلا فکر کردید ، ما عمر و وقتمون میذاریم و زحمت میکشیم چرا باید به علت تنگنظری و بی کفایتی یه عده مدیر ریاضت بکشیم ؟؟ من شرکتی هستم ولی راضی نیستم حق همکاران رسمیم یا بازنشسته های عزیز که تاج سرمون هستند پایمال بشه ، ما شرکتیها انتظار زیادی نداریم تکلیفمون مشخصه برده های قرار دادی هستیم و…

  19. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    چطور راجع به تبدیل وضعیت ایثارگران نگفتن، در ضمن دولت که هیچ کاره ست، حالا چطور جناب طراوتی که نماینده دولت هستند اینجا حرفاش خریدار داره، مگه نمیگید دولت هیچ کاره ست و همه چیز دست سهام دار عمده میباشد، خواهشا جواب بدید سردبیر

  20. پرنده آبی می گوید

    سلام

    همین افراد و همین تفکرات اینگونه افراد باعث به قهقرا رفتن مخابرات و ایجاد تجمع و نارضایتی پرسنل شده اند و اینک با این روش جدید نارضایتی ها بسیار بیشتر و تجمعات بسیار بیشتر خواهد شد اگر قبلا فقط باز نشسته ها تجمع می کردند با این تفکرات باعث میشوند شاغلان هم به خیابان بیایند

نظرات بسته شده است.