مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

از آنچه می ترسیدیم، بر مسیرمان آمد، خودسوزی در فرهنگ ما نبود

مخابرات ما- مشکلات مخابرات برای کارکنان و بازنشستگانش به بحران رسیده است.

مخابرات ما (سردبیر) – وقتی فشار بر مردم بیش از توان تحمل آنان باشد و آن را تاب نیاورند، هر امکانی احتمال رخدادش بالا می رود حتی آنچه که شرعا و عرفا حرام می دانیم.

متاسفانه مجبورم این خبر را علنی کنم خبری که طی چند روز پیش شنیدم و خون را در رگ هایم منجمد کرد.باور کنید حتی تصورش نیز آزار دهنده است اینکه کسی به هر دلیلی خود را در معرض آتش و در نهایت مرگ قرار دهد!

شنیده بودم که تعدادی از بازنشستگان، خسته از نامرادی روزگار و احساس ظلم و نارضایتی که از این بنگاه خصوصی شده -مخابرات مظلوم- بر آنان رفته است پس از عید فطر، در تجمعی دست به خودسوزی خواهند زد. آزار دهنده تر اینکه، این عزیزان و نورچشمان ما رزمندگان و قهرمانان روزگار سخت و سیاه حمله دشمن بوده اند.یعنی مردانی که از هیچ آتشی نترسیده اند.

اما اینک خبر می رسد  طاقتشان تاق شده و می خواهند به سختی خود را مجازات کنند!

نمی دانم چه بگویم! به عنوان سردبیر این مجموعه و دوست و برادر و هم رزم این عزیزان خود را محق می دانم که به آنان بگویم:

عزیزان من! هم رزمان من! چرا خود را به سختی مجازات می کنید؟ چرا خانواده خود را در هول و هراس و وحشت چنین حادثه ای آزار می دهید! نکنید ! خواهش میکنم نکنید! مبارزه راههای بسیاری دارد که خود سوزی هرگز هیچیک از راه هایش نیست!

درد نامه یکی از این دوستان را علیرغم میل باطنی خودمنتشر می کنم تا همه بدانند و درک کنند این همه فشار خارج از توان کارمندان معمولی یک شرکت بوده است.

مدیرکل محترم بنیاد شهید وامورایثارگران فارس جناب اقای محمدی پور
باسلام
بنده محمد کاظم غریبی جانباز ۷۰ درصد واز شاغلین شرکت مخابرات فارس هستم ،
احترامأ بطور خلاصه باستحضار میرسانم با توجه به تهدیدات مکرر شرکت مخابرات مبنی بر بازنشستگی اجباری افراد بالای ۳۰ سال و پافشاری برتخلفات قانون که قوانین خاص ایثارگران را نیز مد نظر قرار نگرفته و در بخشنامه ها و دستؤرالعملهای مکرر شرکت مخابرات در اسفند سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال ۱۴۰۱ بطور شفاف و صراحتأ عنوان شده که در صورت عدم بازنشستگی بسیاری از ردیف های حقوقی شاغلین وحتی ایثارگران حذف خواهد شد که ظلم فاحش و خلاف قانون میباشد و با توجه به اینکه تا کنون مکاتبات واعتراضات نتیجه ای در برنداشته ،لذا بنده با توجه به این بی حرمتی و توهین آشکار به جامعه ارزشمند ایثارگران ونادیده گرفتن حقوق ایثارگران که در قانون بطور شفاف ذکر شده که ایثارگران تا ۳۵ سال میتوانند با دریافت کلیه ردیف های شغلی و حقوقی به خدمت ادامه دهند، اعتراض شدید دارم وبطور شفاف و تمام قد اعلام میکنم چنانچه حقوق ما ایثارگران براساس قانون جمهوری اسلامی بخصوص سازمان استخدامی کشوری و اداره کار لحاظ نگردد ،بنده به عنوان اعتراض از این حرکت ضدارزشی و بداخلاقی و ظلم آشکار وهمچنین عدم تعهد شرکت مخابرات نسبت به حقوق ایثارگران و کلیه همکاران مظلوم و بی پناه در مقابل استانداری و بنیاد شهید اقدام به خود سوزی خواهم کرد تا شاید اعتراضی جوانمردانه باشد بر اینگونه تصمیمات ناشایست ونابخردانه و یکه تازی وخود رأیی مسئولان بی کفایت و بی لیاقت این مملکت وبخصوص استان فارس .
رونوشت :
اداره اطلاعات فارس
اداره حراست بنیاد شهید وامور ایثارگران
دفتر ریاست عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران
اداره حراست شرکت مخابرات ایران
استاندار فارس جناب دکتر ایمانیه
سازمان بازرسی کشور
معاونت حقوقی وزارت کار، رفاه وامور اجتماعی
نمایندگان محترم فارس در مجلس شورای اسلامی

 

اینکه چرا به امروز رسیده ایم واضح و روشن است، اینکه چگونه از این بحران خارج شویم هم به همان روشنی و وضوح است! اما هم دولت و هم سهامداران مدیریتی مخابرات، درهای گشایش را به روی ما بسته اند! 

 

1365370cookie-checkاز آنچه می ترسیدیم، بر مسیرمان آمد، خودسوزی در فرهنگ ما نبود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
59 نظرات
  1. فنی می گوید

    ا نه وسیله ای خریده میشه نه تجهیزاتی نه حقوق کارمند داده میشه نه توسعه داده میشه نه مشترک راضیه نه هیچ کس دولت هم اون ور نشسته ماهانه سود خودشو ور میداره و کاری نداره که یک برند بزرگ مانند مخابرات داره به چه روزی میفته اصلا چه معنی داره یک شرکت خدماتی سهامدار داشته باشه درآمد شرکت باید خرج خود شرکت بشه و کارمندان نه اینکه کسی مفت شرکت رو به چنگ بیاره و درآمد رو نوش جان کنه بدون اینکه کاری انجام بدن اینو هرکسی هم میدونه منم میتونم سهامداری کنم بدون هیچ کار مثبتی

  2. ناشناس می گوید

    یادمه یکی از همکاران شسکام خودشو جلو ستادی میخواست آتش بزنه حتی بنزینم روی خودش ریخته بود.
    جناب بید خام عنوان کرد ایشان نیروی مخابرات نیست دریک شرکت وابسته کار می‌کند.
    وقتی ازظلم حمایت کنیم یا ساکت بشینیم هردو یک معنا می‌دهد.

    بالاخره خدایی هست.

  3. حسین می گوید

    خطاب به مدیرا ن مخابرات
    مردی نبود فتاده را پای زدن
    گر دست فتاده ای گرفتی مردی
    حقوق بازنشسته ها مگه چقدره که شما اومدین رفاهیات را قطع کردین؟تازه اگر رفاهیات را هم بدهید جوابگوی هزینه های سر سام آور امروزی نیست، چرا تو این سازمان هر چی سنگه مال پای لنگه!بابا کار به خود سوزی کشیده،هر چند ازمدتها قبل همه از درون میسوزند ولی دودش را کسی ندید ،این همه تجمع،این همه کامنت اینها همه دود دلهاییست که میسوزانید،بعیده کسی بخدا و آخرت اعتقاد داشته باشه و اینطور ضعیف کشی کنه ،جو گیر این پست و میزها شدن که به کسی وفا نکرده ،لا اقل نمیتوانی نام نیک بر جا بزاری بد نامی بجا نزار مطمئن باشید ای ظلمها دامنگیرتان خواهد شد،از خدا بخواهید برا ه راست هدایتتان کند.

  4. حسین می گوید

    سلام
    این اعلام عدم وجود نقدینگی و این در تنگنا قرار دادن شاغل و بازننشسته ناشی از باصطلاح عدم وجود نقدینگی آیا برای سهامدار عمده و دولت هم به همین شکل که برای بازنشسته و شاغل هست وجود دارد؟آیا شده که سهامدار و دولت در برداشتهایشان از حسابهای مخابرات تاکنون خللی پیش آمده باشد؟اونها که هر وقت میخوان
    حسابها را مسدود میکنندو هر آنچه میخواهند از این خوان باد آورده مخابرات میبرند،و بعد فریاد عدم وجود نقدینگی و پایین بودن تعرفه ها سر میدهند،و مزورانه سلامت روحی مجموعه مخابرات را به بازی گرفته اند و پیش خود می پندارند آخرین دستاوردهای مدیریت را بکار گرفته اند و دستاوردش جز خود سوزی از درون و برون چه میتواند باشد

  5. در انتظار ظهور می گوید

    از نظرات به اصطلاح همکارانی که این جانباز عزیز رو مورد انتقاد قرار دادن متاسفم. البته اقدام به خودسوزی قطعا کاری غیر دینی و قبیح محسوب میشود ولی اینکه شخصیت ایشان را زیر سوال ببرید واقعا دردناک تر از خودسوزی وی است. این بنده خدا مانند خیلی از ماها دردکشیده است و بارها این درد را فریاد زده ولی افسوس کجاست گوش شنوا! این تهدید ایشان را میتوانیم به جای زیر سوال بردن به نحوی مطلوب به گوش آنانی که کاری از دستشان بر میآید برسانیم تا شاید تلنگری برای کوران و کران و گنگان روزگارمان باشد.
    لطفا و خواهشا دست از انتقاد و تمسخر یکدیگر بردارید و اگر راهکاری (کاری ) دارید ارائه دهید.
    با سپاس.

  6. مهدی می گوید

    با عرض سلام
    جناب سردبیر محترم و زحمتکش، تشکر از همه پیگیریها جهت دستیابی همکاران به حق و حقوق قانونی خودشان.ولی خواهشاً از بارگذاری چنین مطالبی که هیچ گونه وجهه ای قانونی و شرعی ندارد خودداری نماید.

  7. زنبق می گوید

    همینکه از قبل اعلام بشه یعنی قرار نیست اتفاق بیافته و صرفآ یک تهدیده.

  8. امین می گوید

    اینم تا ۳۵ موندی بعدش چی

  9. محمد ولی گنج خانلو بازنشسته و خانواده شهدا می گوید

    سلام برادر عزیز چرا تحریک می کنی ادمی که به اخر خط رسید و از دست مسولین بی لیاقت امکان دارد در چنین موقعیتی هر کاری بکند بس لطفا تحریک نفرمایید

  10. مختار حسنی می گوید

    ان شاءالله که مدیران مخابرات فکری بحال بازنشستگان و شاغلان مخابرات بکنند
    و قرارداد فی‌مابین خود و دولت را زمان خصوصی سازی به نحو احسنت اجرا کنند
    تا مانع از نگرانی و اضطراب پرسنل شاغل و بازنشسته باشد

  11. ناشناس می گوید

    چرا چرت و پرت نوشتن حقوق کدام ایثارگر حذف شده که این طرف دومیش باشه چرا فرافکنی می‌کنند عموم ایثارگران حتی با سابقه بالای ۳۵ سال مشغول به کارند و ریالی هم ازشون کسر نشده

  12. یاحقی می گوید

    سلام.همکارانی که می خواهند خودسوزی کنند.لطف کنند مدیران را هم در آغوش بگیرند.بعد این کار را انجام دهند

  13. سردار نیشابور می گوید

    واقعا عجبا …..شما باید سرلوحه ما در زندگی باشید ….مال دنیا این قدر ارزش نداره که شما که جبهه های حق علیه باطل مبارزه کردید این گونه رفتار کنید …شما با افتخار باید بگویید می‌رویم تا جوانی سر کار بیاید نه آنگونه اگر مرا بازنشست کنید خودم را اتیش میزنم شما پیرو خط رهبر عزیزمان هستید لااقل آبروی امام عزیزمان ورهبر فرزانه را حفظ کنید شما جانباز ۷۰درصد الگوی جوانان انقلابی باید باشید…البته در خود گذشتگی وایثار

    1. ناشناس می گوید

      حالا خدا وکیلی کدوم یک ازجوونای کنارتون کارمیکنه ؟این درگذشته یک جمله آرمانی بوده که جوان نیرویش طراوتش انرژیش بیشتره…..الان که حال نداره تاسرکوچه خونه شون راه بره .منظوراینکه مخابرات فعلی یک بنگاه معاملاتی برای فقیر وغنی شده وهمه ثروت یکشبه میخوان .ازهئیت مدیره تا الی آخر.کو کار برادر.

  14. فقط خداااا می گوید

    سلام وقبولی طاعات وعبادات..به خدا قسم اشک ازچشمانم سرازیر شد دراین ماه عزیز..الهی خدا از باعث وبانی تمام مشکلات مخابرات نگذره.چرا که فشار ایقدر به دوش همکاران وبازنشستگان عزیزکشورم زیاده که اقدام به خود سوزی کنه…انشالله آتیش به زندگی عامل وباعث این اتفاقات و مشکلات بیفته

    1. یاحقی می گوید

      سلام به سر دبیر عزیز.همکاران بازنشسته که سی سال در مخابرات زحمت کشیده اند.در سرما وگرما که کار این مردم انجام بشه.جوابش خودسوزی نیست،مسئولین بی غیرت

    2. ناشناس می گوید

      انشالله

  15. همکار شاغل می گوید

    نتیجه این آدمایی که فقط با رابطه و رانت وارد مخابرات شدن همین میشه ، دعا کنن اتفاقی برا کسی پیش نیاد مخصوصا بازنشسته های عزیز . هر چی بدبختی داریم سرشون خالی میکنیم .

    1. منتظر می گوید

      شما متن خوندی؟تو باغی؟

  16. ناشناس می گوید

    از جانباز انقلاب بعیده بخاطر مال دنیا این کار،
    زشت وقیح هست

    1. طلا می گوید

      درود.هنوز فشار را برسلولهای بدنت وروح وروانت ااحساس نکردید برادر.!!!؟؟شاید دوران انقلاب وجنگ وپس از جنگ را تجربه نکردید.وشاید هم یک شب با یک جانباز وبیمار وغم نداری وشرمندگی پدرومادر را در خصوص خواسته های ناچیز فرزندانت را ندید..وشاید هم می خواهید الکی هندونه زیر بغل بذارید.تا از حق قانونیش بگذرد.عزیز من الان داستان اینه که ماهم بازی یا بازی بی بازی …تازه اول هم اونا وهمه چیز هم مال اونا…وهمیشه هم ما این جوری بازی خوردیم.ولی اکنون پای مال وجان وابرو وحیثیت وحق.حق حق وسط است. چشمهاراباید شست……..

    2. همکار می گوید

      آدم ناشناس که بهتر است همانطور ناشناس بمانی،…
      فدای یک تار موی این همکار ( فارغ از ایثارگری ایشان که خود نشاندهنده ایثار ایشان در سال های گذشته بوده است. ) این کار به خاطر مال دنیا نیست بلکه به خاطر احقاق حق است، دل آزردگی از اجحاف و تبعیض است، واماندگی از بی عدالتی است و ….. که متاسفانه در شرکت و کشور گوش شنوایی برای آن وجود نداشته است.
      بیا یک روز روی وبلچر بشین و بعد در مورد فردی قضاوت کن که الآن سال هاست زندگی خود را روی ویلچر می گذراند. ببین مشکلاتی که دیگران برای وی و سایر نفرات به وجود آورده اند با زندگی آنها چه کرده است که نهایت تصمیم زندگی خود را گرفته اند ( البته تصمیم ایشان برای عمل مذکور که حتی من دستم می لرزد آن را بنویسم مورد تایید نیست )

      1. یاحقی می گوید

        درود برهمکار عزیز که جواب ناشناس رامحترمانه داد.تصور یکروز سختیهای این عزیزان ایثارگر راهم نمی توانیم درک کنیم.

    3. کارمند می گوید

      مال دنیا ؟ اینکه میگی مال دنیا …تا حالا متوجه نشدید همین مال دنیا میتونه برای آدم ها کلی درد معنوی به بار بیاره …خدا کنه تو خانواده ای مشکل نباشه ولی آقای فهمیده ، بی پولی خیلی مشکلات میاره و ایتکه این بی پولی از ظلم منشات گرفته باشه دیگه خیلی خیلی دلخراش تر …تو یک خانواده از مشکلات مالی خیلی چیزها متشنج و تنش زا میشه …بچه هات بخواهند تشکیل زندگی بدهند ازدواج کنند ، حمایت میخواهند …مریض باشی دکتر میخوای ، گره تو زندگیت باشه با پول باید حلش کنی ..حالا نباشه و بری دنبالش و زور هم بشنوی وقاحت هم برای اون بنده خدا داره ؟ ! …یک مجردم ولی در ماه نگاه میکنم میبینم کل پولم تمام شده …یک بازنشسته که پدر خانوادست به نظرت بهش فشار نمیاد ؟ یک خط راحت مینویسید و اظهار نظرات ظالمانه میکنی ..

    4. آتش به اختیار می گوید

      نخیرآقای ناشناس کامنت گذاشتی زشت وقیح برای کسانی هست مخابرات راغارت میکنندولی مابلدنیستیم چراخودمان راآتش بزنیم مابایددزدها راآتش بزنیم.که خیلی هم ثواب دارد.

    5. همکار بازنشسته می گوید

      بخاط مال دنیا نیست بلکه بخاطر دفاع از حق است
      کلام را از مسیر منحرف نکنیم
      تک تک ما وظیفه داریم در مقابل زور گویی بایستیم

    6. ایثارگر شرکتی فارس می گوید

      سلام شما اگر این مرد شریف را میشناختید اینچنین بیهوده و باطل اظهار نظر نمیکردید/

  17. علی می گوید

    واقعا برا این همکار ایثارگر متاسفم…..من متوجه نمیشم چرا این اقایون وقتی پاداش شون را میگیرن وحقوق شون هم تامین احتماعی میده ومیتونن ازتجربه شون هم در کارهای دیگه با فراغ بال استفاده کنند پس دنبال چه چیزی هستن که تشریف نمیبرن وخودشون را هم راحت نمیکنند…….

    1. خسته شدیم می گوید

      طمع و زیاده خواهی و ظلم آشکار در حق کارکنان با سابقه کم

    2. اعتماد می گوید

      سلام فکر میکنم حضرتعالی در جریان کار نیستید. لطفا با مطالعه بیشتر در رابطه با وضعیت بازنشستگی مخابرات اظهار نظر کنید. ضمنا کارمندان مخابرات فقط بازنشسته تامین اجتماعی نیستند. بازنشسته کشوری هم داریم .

    3. مخابرات اشغالی می گوید

      برات متأسفم علی آقا. مگه ایشون به سفره شما دست درازی کرده؟ مگه چیزی غیر قانونی میخواد؟ مگه غیر از حق و حقوق قانونی خودش چیزی طلب کرده؟ مگه قراره از حقوق شما به خاطر ایشون کم بشه؟ جای شما رو تنگ کرده؟ الان ایشون اینجوری تشریف ببرن اون دنیا شما دلتون خنک میشه؟ راحتین الان؟

  18. ناشناس می گوید

    خدا آخرو عاقبت همه مارو ختم بخیر بکنه، معلوم نیست سران چی میخوان به روز ما بیارن

    1. مخابرات اشغالی می گوید

      سران میخوان همین روز رو به روز همه مون بیارن!

  19. سلام می گوید

    عجب

  20. الهی می گوید

    تهدیدی کاملا پوشالی و تکراری

    حتما این کار رو انجام بده

    1. ناشناس می گوید

      تو گه از محنت دیگران بی غمی نشاید که نتمت نهند آدمی

    2. ناشناس می گوید

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    3. بازنشسته ۹۷ می گوید

      وقتی یه ناهمکار بجای همدردی با همکاران مخابرات تهدید اونو پوشالی میدونه چه انتظار ازغیر. اون عزیزخودشو بسوزنه اونوقت تو خودت انسان میدونی چقد ما مردم پست شدیم اگر اون همکار فریاد میزنه برای توئه که فردای بازنشستگی خجالت زده زن و فرزند نباشی. توکه نوشم نه ای نیشم چرابی توکه درمان نه ای درد م چرایی

    4. منتظر می گوید

      یک لحظه به خانوادش فکر کن انصاف هم خوب چیزیه

    5. ناشناس می گوید

      بعداز سی سال حاضر نیستی بری جایت را به یک جوان بدبخت بدی.

نظرات بسته شده است.