مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مشهد؛ دیدار بازنشستگان با مشاور و معاون مدیر عامل

مخابرات ما- در حاشیه نشست مدیران مخابراتی در مشهد، عصر روز چهارشنبه بازنشستگان دیداری داشتند با مشاور مدیر عامل و معاون نیروی انسانی مدیر عامل مخابرات.
مخابرات ما- (سردبیر) در حاشیه نشست مدیران مخابراتی در مشهد، جلساتی بین مدیران ستادی مخابرات ایران  و قشرهای مختلف کارکنان و بازنشستگان مخابراتی برگزار شد که خوشبختانه مخابرات ما نیز به این جلسات دعوت شد تا گزارش خبری آن را تنظیم کنیم.
در جلسه عصر چهارشنبه، ساعتی بازنشستگان خراسان رضوی  با مدیران ستادی جلسه داشتند.در این جلسه از سوی مخابرات ایران پیام محبی مشاور مدیر عامل، دکتر فرقانی معاون توسعه نیروی انسانی مدیر عامل، پیمان فیضی مدیر کل بازرسی مخابرات ایران حاضر بودند.ضمن اینکه مهندس اروجی مدیر منطقه خراسان رضوی به همراه مرتضی امرائی معاون مالی این استان، میزبان جلسه بودند.
بازنشستگان حاضر در جلسه، تعدادی در پایان سال ۱۴۰۰  بازنشسته شده بودند گروهی نیز در سالهای گذشته. لذا در طی جلسه تقریبا تمامی مشکلات بازنشستگان مطرح شد.
***
ایتدا آشگران بازنشسته سال ۱۴۰۰ که پیش از بازنشستگی مدیر نیروی انسانی استان خراسان رضوی بوده است مشکلات بازنشستگان را به این شرح بر شمرد:
  • عدم پرداخت خواربار بازنشستگان از دی ماه ۱۴۰۰
  • عدم پرداخت فاکتورهای  توسط بیمه معلم پیمانکار بیمه  تکمیلی از تیر ماه ۱۴۰۰
  • عدم پرداخت مطالبات صندوق ایثارگران (۴ میلیارد تومان)
  • ادامه مشکلات بازنشستگان ۱۴۰۰ با تامین اجتماعی و صندوق بیمه کشوری بر سر محاسبه حق جذب

در مورد بند آخر چنین توضیح داده شد که تامین اجتماعی معوقات سال ۱۳۹۹ را (بابت حق جذب کارکنان)  از مخابرات پذیرفته، در سیستم نیز ثبت کرده، برای ۳۰ نفر از مخابراتی ها نیز با حق جذب  حکم بازنشستگی صادر کرد، اما پس از آن مانع از صدور احکام نفرات بعدی شد.

تامین اجتماعی گفته است چون مخابرات شرکتی خصوصی است نمی توانیم معوقات سال ۹۹ را بپذیریم. گفتنی است بیمه از ارگانهای دولتی معوقات را می پذیرد اما از بخش خصوصی معوقات بیش از ۶ ماه  را نمی پذیرد.

توضیحات مخابرات که این پرداختی معوقه نبوده بلکه قانونی مصوب شده و زمان اجرایش به یک سال گذشته برمی گردد، توسط بیمه پذیرفته نشده است. تامین اجتماعی نظر تهران را خواسته و منتظر آن است.  در این جلسه بازنشستگان ۱۴۰۰ گفتند :تامین اجتماعی احکام را با حق جذب صادر کرده، اما تحویل نمی دهد.

نکته ای همه را نگران کننده است ! اگر تامین اجتماعی خراسان رضوی احکام را نپذیرد، تمامی استانهای دیگر هم دچار مشکل می شوند حتی آنهایی که حکم خود را گرفته اند.

تاکید دکتر فرقانی بر این بود که به هر شکلی شده باید تامین اجتماعی متقاعد به صدور حکم با شرایط مخابرات شود اگر بیمه بتواند خللی ایجاد کند ضرر جبران ناپذیری به همکاران وارد می شود.

نتیجه نهایی این کشمکش ها حداکثر تا ۱۳ خرداد مشخص خواهد شد زمانی که تامین اجتماعی جواب خواهد داد.

در مورد وضعیت صندوق بیمه کشوری یا ۹ درصد و وضعیت محاسبه حقوق کارکنان مخابرات، دکتر فرقانی توضیحاتی داد.ایشان گفت در گذشته بین حقوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری اختلاف فاحشی بود   پس از خصوصی سازی، باید کارمندان جدا شده از دولت به تامین اجتماعی ملحق می شدند.اما قانونی مصوب شد که بیمه شده های خدمات درمانی می توانند بر بیمه قبلی خود باقی بمانند اما کسورات بیمه کشوری باید مشابه تامین اجتماعی باشد. از تاریخ ۱۴ آبان ۹۸ این قانون مصوب شد.سامانه های مربوطه هم اصلاح شد و از آذر ۹۸ کسور ۹ درصد مشابه تامین اجتماعی شد.اواخر سال ۱۴۰۰ که ۳۰۰ نفز بازنشسته شدند این امر اهمیت فوق العاده ای پیدا کرد.اختلافاتی بین مخابرات و صندوق بروز کرد.از جزئیاتش صرف نظر می کنیم اما نهایتا قرار شد صندوق بیمه کشوری معادل ۱۰۰ درصد حکم کارگزینی به بازنشستگان مخابرات بصورت علی الحساب پرداخت کند تا احکام توسط صندوق صادر گردد.

بیمه از ما خواسته مستندات جدیدی برایشان بفرستیم که برخی از استانها هنوز اقدام نکرده اند.

در نهایت ،هم پیگیری های اداری توسط مدیر عامل ادامه پیدا می کند هم مراجعه تعدادی ا ز بازنشستگان به دیوان عدالت اداری. راهگشا خواهد بود (امروز خبری در این مورد داریم)

یکی از بازنشستگان مخابراتی گفت: همانطور که مطلع هستید خواربار بازنشستگان چند ماه پرداخت نشده از آنجا که هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان از محل خواربار تامین می شود این نگرانی وجود دارد که در بیمه تکمیلی بازنشستگان خللی وارد شود.

پیام محبی مشاور مدیر عامل مخابرات ایران گله خود را از بازنشستگان به این شکل عنوان کرد که بازنشستگان درست در روزی که ۷۲۰ میلیارد تومان معوقاتشان پرداخت می شد تجمع کردند. تجمعی غیر قانونی و بدون مجوز راه انداختند و شایع کردند که مخابرات خواربار را پرداخت نمی کند.در عین حال ما بنا بر عدم پرداخت نداریم بلکه محدودیت در پرداخت داریم ضمن اینکه حاکمیت هم این پرداختها را به عنوان هزینه از ما نمی پذیرد بلکه مالیاتش را مطالبه کرده است.

محبی در توضیح عدم پذیرش این هزینه از سوی حاکمیت گفت: وزارت اقتصاد و دارائی نماینده حاکمیت  است وصول کلیه مطالبات دولت از طریق وزارت اقتصاد و دارائی انجام می شود ما از وقتی آمدیم سه کا رمهم انجام دادیم:

  • هزینه ها را شناسائی کردیم و تحت عنوان معوقات ثبت کردیم.
  • تعهد کردیم معوقات را پرداخت کنیم.تا وقتی نقدینگی داشتیم پرداختها سر موقع بود.
  • واقعیت های موجود شرکت  را نشان دادیم سود کاغذی را از بین بردیم

 

مشاور مهندس سلطانی گفت راستش من دلیل اعتراض لیدرها را نمی دانستم.هر جا پولی اضافه می آمد مهندس سلطانی دستور می داد به بازنشسته ها پرداخت شود تا اینکه رسیدیم به ماه ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ . در طی دو سه ماه ۲۶۰۰ میلیارد تومان از همین سودهای کاغذی توسط دولت از حساب مخابرات برداشت شد. ما مجبور شدیم با وام حقوق بدهیم.کل سود یک سال ۱۷۰۰ میلیارد تومان بود اما دولت ۲۶۰۰ میلیارد تومان برداشت کرد.شما باید بدانید چه حجمی از نقدینگی  از مخابرات خارج شده است اما بازنشستگان به تجمع رفتند و موضوع امنیتی شد. ضمن اینکه برای ما حقوق شاغل مهمتر است.شاغل در حال حاضر کار میکند و کسب درآمد می کند نمی توانیم ناراضیش کنیم.

بازنشستگان می خواستند بدانند مخابرات قصد پرداخت خواربار را دارد یا خیر!

محبی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده پس قصد حذفش را نداریم.در حقیقت داستان حذف یک دروغ بزرگ است هر چند که حاکمیت آن را قبول ندارد.سالی ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه خواربار و بیمه تکمیلی بازنشستگان مخابرات است اما از نظر مالیاتی هزینه قابل قبول نیست لذا از ما ۲۵ درصد آن یعنی ، ۵۰۰ میلیارد تومان هم مالیات گرفته اند! از نظر آنها این ۲۰۰۰ میلیارد تومان سود بوده است پس مالیات دارد! در قیمت تمام شده کالا هم جالب است که هزینه بازنشسته ها را قبول ندارد و حذفش می کند در حالی که بازنشستگان اینها را نمی دانند و گروهی نیز با تجمعات هزینه زایی می کنند.

مشاور مدیر عامل جمع ورودی مالی مخابرات را ۷۵۰ میلیارد تومان می داند در حالی که خروجی مالی آن ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

ایشان به سیاست انقباضی مخابرات در سال جاری اشاره کرد و گفت سیستم انقباضی برای همه انقباضی است هم برای شاغل  و هم برای بازنشسته اگر تعرفه ها درست شد و نقدینگی داشتیم همه را پرداخت می کنیم.برداشت دولت حتی همراه اول را هم خالی کرد.

محبی گفت متاسفانه نمایندگان بازنشستگان به درستی اطلاع رسانی نکردند تا کار به اینجا رسید که دیگر گفته شده با تجمع کننده مذاکره نکنید..

در مورد بیمه تکمیلی هم دکتر فرقانی اعلام کرد بیمه اخیرا فاکتورهای تیرماه را هم پرداخت می کند.با بیمه معلم با پرداخت نقدی و تهاتر ملک، سال ۱۴۰۰ را تسویه کرده ایم.ظرف مدت کوتاهی با بیمه مشکل حل می شود.

 

صندوق ایثارگران

بازنشستگان اشاره کردند که صندوق ایثارگران ۴ میلیارد تومان از مخابرات طلب دارد. اینجا مقرر شد در کل کشور طلب صندوق های ایثارگران استانها  به مرور هر ماه چند استان، پرداخت شود.در مورد وام ۶ درصد بازنششستگان هم برای ضمانت وام مشکلاتی وجود داشت که قرار شد بحث ضمانت به نحوی حل شود.

 

یکی از بازنشستگان گفت: تا امروز حقوق بازنشستگان ۱۴۰۰ برقرار نشده است تا پایان خرداد هم حقوقی در کار نخواهد بود آیا امکان دارد مخابرات در پرداخت پاداش سنواتی ما تعجیل کند.

محبی گفت شرایط اعلامی، بدترین حالتی بود که ممکن است رخ بدهد (مخابرات ما سال گذشته در مصاحبه ای با مشاور مدیر عامل این موارد را اعلام کرد)  امکان پرداخت زودتر هم فراهم خواهد شد کلا هر زمانی که بتوانیم همه پاداش شما را تسویه خواهیم کرد.

بازنشستگان گفتند از میزان کلی مطالبات خود خبر نداریم. لذا مقرر شد امرائی معاون مالی مخابرات خراسان رضوی میزان مطالبات را به آنان اعلام کند ایشان گفت همه مطالبات محاسبه و هزینه ها شناسائی شده است.

در حاشیه جلسه، بحث ادغام همراه اول و ثابت هم در حاشیه مطرح شد.مشاور مدیر عامل هم با این امر موافق بود ضمن اینکه می گفت این بی عدالتی در پرداختهای دو شرکت باعث شده همه حس منفی پیدا    کنیم.فرقی بین کارکنان ثابت و سیار یا بین مدیران ثابت و سیار وجود ندارد اما از آنجا که همراه اول رقیب دارد سهامداران نگران افت شاخص های همراه هستند.

 

خلاصه حرفها این بود که اگر شرایط نقدینگی همین باشد سیستم انقباضی برای همه اجرا خواهد شد.

 

1368800cookie-checkمشهد؛ دیدار بازنشستگان با مشاور و معاون مدیر عامل

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    برگزاری جلسه مدیران در هتل بهمن مشهد
    نتیجه نشست جلسه مدیران ناتوان و عاجز مخابرات در هتل بهمن مشهد چه شد؟

  2. س می گوید

    با چه افراد مهمی صحبت شده!!!! .معلومه خیلی توباغ بودند چون تمام اطلاعاتشون آپدیت نشده ست .بعدم محض رضای خدا بسه هدف گشت وگذارمدیران جهت دلشان بازشدن بعداز کروناست مگر بلد نبودند توتهران یا ازطریق ویدیو کنفرانس نطق کنند.راستی بالاخره خانواده محترم راهم بردند یانه ؟خیلی خوشه ها😄

  3. مهدیخانی می گوید

    سلام مدیران مخابرات نحوه خدمات رسانی امکانات فنی تلفن واینترنتی را که منبع اصلی درآمد است رها کرده و میخواهند با قطع حقوق قانونی بازنشستگان درآمد بدست آورند این راه اشتباه قطعا نتیجه اشتباه خواهد داد
    بهتر سهامداران بفکر نجات سهام خود باشند چون این مدیران مخابرات را زمین خواهند زد

  4. همکار بازنشسته می گوید

    ایشان میگوید دولت هزینه خواربار را سود میداند و مالیات طلب میکند. عزیز من رفاهیات از جانب دولت و تمام سازمان های دولتی پرداخت میشود و هزینه است نه سود.چرا همکاران را گمراه میکنید.

  5. یاحقی می گوید

    سلام آقایان مدیر مالی پس انداز ۶درصد بازنشستگان ۹۹ تا به امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱پرداخت نشده.

  6. پرنده آبی می گوید

    چرا فقط برای شاغلین و بازنشسته ها سیاست انقراضی اجرا میشود چرا برای هیئت مدیره و مشاورانش این سیاست اجرا نمیشه.
    چرا هزینه مشهد رفتن در سیاست انقراضی جایی نداشت ؟ آقای محبی چرا فقط این سیاست در خصوص حقوق ما کارمندان اجرا میشود؟

  7. بسم الله القاصم اجبارالجبارین می گوید

    برای بخور بخور . جلسات انچانی . وپاداشهای انچانی . وحق جلسات بی مایه. حق ماموریت بیخودی چطور انقباض نیست . برای حق وحقوق من نوعی که عین ماه روشنه انقباض هست .

  8. ناشناس می گوید

    سلام آقای سردبیر لطفا پی گیری کنید که تعطیل کاری برای همکاران ۳۰ سال به بالا در خوزستان درست شده است اگر این طور باشد چرا نامه نمی زنند برای تمام استان ها درست شود

  9. ناشناس می گوید

    و این در حالی است که وزارت اقتصاد و دارائی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد پرداخت نکردن وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان توسط مسئولین بانک ها به بازنشستگان شرکت مخابرات هیچ کاری نکرده است و همچنان نیز ادامه دارد.

  10. ناشناس می گوید

    وزارت اقتصاد و دارائی از سال ۱۳۸۸ تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارکنان رسمی و بازنشسته های شرکت مخابرات نکرده است و همچنان نیز ادامه دارد.

  11. ناشناس می گوید

    اهانت ها و خیانت مدیران شرکت مخابرات تاکنون برای همه بازنشسته های شرکت مخابرات ثابت شده است.

  12. بیچاره می گوید

    سلام وقت بخیر، سردبیر جان بی زحمت خبری از حقوق میگذارید امروز هم سی ام شد خبری از حقوق نشد

نظرات بسته شده است.