مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ترکیب مخابرات در مجلس برای مذاکره بود!؟

مخابرات ما- یکی از موضوعاتی که سوال شده ترکیب مخابرات برای حضور در مجلس بود!

مخابرات ما- واقعیت این است که ترکیب حضور مخابرات و مدیرانش برای حضور در مجلس برای من سوال شده بود!به  ترکیب همه گروه ها دقت کنید، گروه هایی که در مجلس حاضر بودند شامل این افراد و دسته ها بوده است (بجز شاغلین و بازنشستگان مخابراتی):

الف- ترکیب مجلس

  • نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰
  • و تعدادی از نمایندگان مجلس

 

ب-ترکیب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 

  •  عیسی  زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • عباسی شاهکوه معاون تنظیم مقررات وزیر ارتباطات
  • ابراهیم  یافتیان عضو هیئت مدیره مخابرات ایران (نماینده سهام دولت)

 

ج-ترکیب مخابرات ایران

  • مجید  سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران
  • نادر  صابریوند معاون تنطیم مقررات مخابرات ایران
  • علی  مطهری مشاور مدیر عامل مخابرات ایران

 

د-اپراتورهای موبایل

  •  مهدی اخوان بهابادی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار یا همراه اول
  • بیژن عباسی مدیر عامل شرکت ایرانسل

 

وزیر با  معاون  تنظیم مقرراتش شرکت کرده بود به همراه یک عضو هیئت مدیره مخابرات که ایشان را در دسته وزیر به حساب می آوریم.این گروه کاملا حرفه ای بود و برای بحث های کاملا تخصصی آماده بود.یعنی آماده بودند در محدوده سازمان تنظیم، تعرفه مخابرات، مشکلات مخابرات و انتظارات وزیر صحبت کنند.

حضور اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم فرض بند قبلی را تقویت می کند! اگر قرار بود فقط در باره شاغلین و بازنشستگان و ایثارگران مخابرات بحث شود حضور این دو نفر کاملا بی معنی بود.کما اینکه گمان نکنم تا آخر جلسه حرفی زده باشند.

حالا به ترگیب مخابرات می رسیم.مدیر عامل مخابرات با معاون تنظیم مقررات و یک مشاور که سابقه نمایندگی مجلس دارد و در همه جای مخابرات از جمله تنطیم مقراات و تعرفه و … مدیریت کرده است تبم خودش را بسته است.

حضور این گروه از افراد نشان می دهد همه برای یک بحث تخصصی صرف دور هم جمع شده بوده اند.البته این بحث تخصصی در نهایت می توانست به وضعیت شاغلین و بازنشستگان و ایثارگران سر و سامانی بدهد اما همه اینها به نظر می رسد آمده بودند از خودشان، طرح هایشان و ایده هایشان و  نحوه مدیریتشان دفاع کنند.

وزیر ارتباطات این کار را بخوبی انجام داد و تمام حرفهایش را زد.ایشان دقیقا اشاره کرده که آنچه در مخابرات می گذرد به من هیچ ربطی ندارد همانطور که هر چه در شاتل و ایرانسل می گذرد به من ربطی ندارد! (اینجا محل بحثش نیست در مطالب آینده به آقای وزیر خواهیم گفت که در مقابل نیروهای مخابرات به هزار و یک دلیل مسئول است!) در نهایت هم مخابرات را تهدید به جریمه بابت اجرای بدون مصوبه تعرفه کرد.

در این لحظه سه نکته مهم از سوی دکتر پژمانفر جلوی روی مهندس سلطانی گذاشته شده: مطالبات شاغلین، رفاهیات بازنشستگان و استخدام ایثارگران.

مدیر عامل مخابرات می گوید برای مورد شاغلین و بازنشستگان طبق مصوبات شرکت مسئولم هر وقت پول داشته باشم پرداخت می کنم اما برای ایثارگران واقعا در توان ما نیست پولش باید به ما داده شود وگرنه …….

اینجا دکتر پژمانفر مسیر بحث و جلسه را می بندد و فقط به همین سه مورد می پردازد و می گوید :”یک ماه به مخابرات فرصت می دهیم که این سه بند را اجرا کند وگرنه تحقیق و تفحص از مخابرات را کلید می زنیم….”

بقیه جلسه کاملا به این موضوع می پردازد و حداقل  دو همراه وزیر، دو همراه مدیر عامل مخابرات و دو مدیر عامل سیار و ایرانسل حرفی برای گفتن نداشته اند.گمان نمی کنم این گروه تا پایان جلسه حرفی زده باشند!

در حالی که به نظر می رسد این افراد برای بحث های مهمتری آمده اند که البته یکی از این بحث ها مشکلات شاغلین و بازنشستگان و ایثارگران و… است.اما جلسه فقط با تهدید مخابرات تمام می شود و حضور معاون وزیر و معاون مدیر عامل مخابرات و … کاملا بی مورد می شود!

 

به همین دلیل است که می گویم ترکیب تمام تیم های حاضر در جلسه کمیسیون اصل ۹۰، برای بحث های دیگری بسته شده بوده است.اما چرا این بحث ها اصلا مطرح نشد؟

مشکلات مخابرات در این میان چه شد؟ پولی که قرار بود بگیرد تا …! طرح فیبر و بررسی آن چه شد؟ چطور شد ….!

 

وقتی این ایده را مصرانه پیگیری کردم و با شاهدین بیشتری صحبت کردم متوجه شدم ننمایندگان دستور جلسه را به همه اعلام کرده بودند.دستور کاری ۵-۶ بندی بوده است که به دست ما نرسید.اما این مهم نیست.همه شواهد نشان می دهد که نظر ما درست است.

دستور جلسه مجلس، رسیدگی به امور دیگری هم بوده است اما چرا مطرح نشد؟!

 

1397180cookie-checkترکیب مخابرات در مجلس برای مذاکره بود!؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. شیروانی می گوید

    وقتی نماینده رشت برای سر وسامان دادن به این قائله انتخاب شد قضیه مشخص بود که که گرفتن مطالبات به این زودی حل نمی شود وگوش مدیرعامل هم از این تهدید های پزمانفر پر است انها پشتشان به کوه قدرت وصل است فقط راه گرفتن حق تجمعات برنامه ریزی شده ومستمر است

  2. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    همه که نبودن
    نماینده کارکنان و بازنشستگان هم بودن

  3. Hasan می گوید

    سلام به سر دبیر بنظرم برای اینکه مدیر عامل مخابرات این جمله که طبق مصوب در برابر شاغلین و بازنشستگان مسئولیم جالبتر از ان این قطعه مطلب مدیر عامل که هر وقت پول داشتم پرداخت میکنیم ،این همه ادم و این جلسه پر سرو صدا نبود.این جمله هزاران بار از زبان مدیر عامل شنیده ایم با تحلیلی که مخابرات ما ،انجام دادن مشخصه این راه بسیار طولانی برای مطالبه ما است احساس میکنم هیچکس در شرکت از مدیران برای پرداخت مطالبات بزودی قدمی بردارد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حسن آقا
      خبرها به قدر هیچانی که در ما ایجاد می کنند نتیجه نمیدن
      حرف شما رو قبول دارم
      همین دیروز یک شایعه پخش شد که شرکت میخواد سه تا بهره وری شاغلین و سه رفاهیات بازنشسته ها تا آخر همین هفته که گذشت پرداخت میشه
      وسوسه شدم خبرشو بذارم
      ولیی بهتر شد نذاشتیم

  4. کرمانشاه احمدبوته می گوید

    اقایان عزیزکدام تحقیق وتفحص ؟برفرض اینکه تحقیق وتفحص هم کردند اقایان وکلای مجلس خروجی این کار چه میشود ایا میشود مطالبات به حق وقانونی ما؟تبدیل بیمه۹درصد اجرا میشود ؟پولی که دوسال پیش به عنوان حق جذب روفیش امد وخبری ازپرداخت ان نشد به قیمت امروز پرداخت میشود؟ودهها مطالبه دیگر که باید باقیمت همین حالا محاسبه شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. ازمشهدمقدس می گوید

    هرکس این خبررا تهیه کرده بی اطلاع وکمی هم نسبت تیم مخابرات مغرضانه نوشته است

  6. ناشناس می گوید

    استاد نمی‌دونم
    خود‌وزیر‌ …. (جیزی) هم
    نیست‌تو‌سوییس
    زندگی‌میکنن

  7. فنی می گوید

    جالبه نماینده تهدید میکنه تحقیق‌ و تفحص میکنم یعنی داره میگه ضعف هاتون رو میندازم بیرون خوب برادر بزرگوار من بدون اجرای اون سه بند هم شما باید تحقیق تفحص کنی اگر کوتاهی شده برملا کنی نه گروکشی کنی کار تو نماینده مجلس علاوه بر قانون گذاری تحقیق و تفحص و دفاع از حق این مردمه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آفرین!
      دستت درد نکنه
      انصافا حرف جالبی زدین با شما موافقم

نظرات بسته شده است.