مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ممانعت از ورود شسکامی های شاکی به ستاد و مراکز مخابراتی گیلان

مخابرات ما- بخشی از گزارش کارکنان شسکام را می خوانید که برای مخابرات ما ارسال شده است

مخابرات ما- مخابرات ایران و مناطق ملتهب است.بخصوص در میان بخش خصوصی.آنجا که احساس ناراحتی بیشتری می کنند.در بیشتر استانها شرکتی ها با طرح شکایت احکامی به اجرا رسانده اند که منجر شده است به واکنش شرکتهای شسکام و خدمات  اول.این دو بر اساس تصمیم مخابرات ایران در سال ۱۳۹۹، شاکیان را از قرارداد خدمات اول و شسکام جدا می کنند.البته اگر پیمانکار محلی در منطقه نباشد این افراد سرنوشت نامعلومی پیدا می کنند.با این همه هر ماه به تعداد شاکیان افزوده می شود.

این سیاست انقباضی ظاهرا در گیلان شتاب بیشتری گرفته است.به دلیل شکایت های متعدد در این استان شرکت شسکام از ادامه همکاری انصراف داد.گیلان به دنبال جذب پیمانکار محلی بود اما شسکامی ها  قرارداد پیمانکار جدید را نپذیرفتند.

در ادامه مخابرات منطقه گیلان از حضور افرادی که قرارداد امضا نکرده اند به ادارات و مراکز مختلف جلوگیری کرده است.در چنین وضعیتی گره کوری به کار می خورد که باز کردنش کار هر کسی نیست.

در اینجا بخشی از گزارش یکی از خوانندگان گیلانی مخابرات ما را می خوانید که سعی کرده است واقعه را از نگاه خودش توصیف کند.

عمادگیلانی

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ در ۱۱:۰۶ ب.ظ

سلام جناب سردبیرعزیز
ببخشید   گزارشی  در مورد اتفاقی که در گیلان افتاده می خواستم برای شما بنویسم.
از دیروز مورخ سیزدهم دی ماه ازورود ما پرسنل شرکتی شسکام به ادارات مخابرات سطح گیلان جلوگیری شد.

توضیح اینکه حدود دویست نفر از پرسنل شسکام(از تعداد حدودهفتصدپرسنل) در گیلان بوسیله انجمن صنفی اقدام به شکایت کرده بودن . متعاقباً بعد از کش و قوسهایی، مدیرمنطقه برای تنبیه شاکیان پای پیمانکارمحلی رو به میان کشید و البته تر و خشک رو – شکایت کرده و شکایت نکرده- رو باهم به آتش کشید. پیمانکارمحلی هم از تاریخ یکم دیماه با ارائه یک قرارداد ترکمنچایی و با استفاده از اهرم اداره بازرسی و حراست و غیره در پی اخذ امضا بود که با مقاومت و عدم امضای اکثریت پرسنل روبرو شد. در نهایت از تاریخ سیزدهم دیماه از ورود ما پرسنل شرکتی شسکام به مراکز و ادارات جلوگیری شد.
در پی این اقدامِ مخابرات، اغلب ادارات و مراکز مخابراتی بخصوص جاهائی که کاملا توسط شرکتی ها مدیریت و اداره میشد تعطیل شدند، متعاقب این اتفاق، پرسنل اخراجی هم با پلیس صد و ده تماس گرفتند و وقایع بصورت کامل توسط پلیس صورتجلسه شد و همچنین از طریق پلیس به اطلاع فرمانداران و بخشداران و دادستان ها و غیره رسانده شد تا عواقب این تعطیلیها و عدم خدمات رسانیها متوجه ما نشه.
ادارات مذکورطی سیزده و چهاردهم دیماه بسته، و احتمالا فردا هم تعطیل خواهند بود چون هنوز هیچ خبری از اجازه ورود مجدد پرسنل به مراکز بدست نرسیده

نکته اینجاست که مدیر گیلان میخواست (دویست نفر) شاکی رو تنبیه کنه اما پای (هفتصدنفر) شسکامی رو به میان کشید.
نکته بعدی اینکه دویست نفرشکایت کرده بودن اما با این اقدام مدیر منطقه و مخابرات، الان مابقی هم میخوان شکایت کنند، و یا کردند
واقعا چه داره برسر مخابرات میاد؟ این سوء مدیریتها از کجا نشأت میگیره؟ اون دستهائی که میخوان مخابرات رو به خاک سیاه بنشونند و البته نشوندند چه زمانی میخوان کوتاه بیان و دست از سرمخابرات بردارن؟ ریشه اینهمه ظلم مشخصه اما چرا کسی جرأت و یارای خشکاندن اون ریشه ها رو نداره؟ تا کی تا کجا؟
آیا مسببین فلاکت مخابرات قصدشون این هست که جمیع پرسنل مخابرات، از شرکتی تا رسمی و بازنشسته و غیره مثل نهنگها دسته جمعی خودکشی کنن؟ که بتونن راحت تر ببرند؟
آیا نمیفهمن که نابودی مخابرات نابودی منابع خودشون هم هست و دودش به چشم اونها هم میره؟
و شاید هم کاملا دانسته و آگاه و عامدانه دارن چنین میکنن

جناب سردبیر، واقعا با این وضعیت فعلی هیچ چشم انداز روشنی محسوس نیست و با نهایت خوشبینی هم دیده نمیشه
مگر معجزه ای رخ بده.

واقعا به قول قدیمی ها در  این سر سیاه زمستان چنین شرایطی منطقی نیست. من از روز اول در جریان ماجرا بودم.حدس زدن این پایان، چندان کار سختی نبود!

اجازه می خواهم با دوستان انجمن صنفی گیلان که قطعا افراد با تجربه ای هستند صحبت کنم اما این گفتگو مستلزم این است که طرف ها از سوء برداشت خودداری کنند. همچنین با مدیران استان گیلان هم می توان همین موارد را مطرح کرد اما الان دیگر کار وارد دعوا شده است.

ببینید!

کشاندن یک مشکل به بن بست کار ساده ای است.کشاندن مشکلات به جایی که دیگر راه حلی نداشته باشد دشوار نیست.در چنین موقعیتی فقط باید منتظر استجابت دعای باران باشیم.تا شاید استانداری یا فرمانداری یا مدیر عامل  یا مدیر اداره کار یا وکیلی از راه برسد و مدتی صلح برقرار کند.تازه در این صورت نیز باز بعد از مدتی برمیگردیم سر جای اولمان!

دوستان! همیشه باید برای هر موقعیتی یک راه حل در جیب داشته باشید تا در لحظه بحران، کارها قفل نشود و کارکنان و اعضای انجمن نیز احساس تنهایی و بی کسی نکنند.می خواهم بپرسم در این لحظه، که نمی تواند طولانی باشد  چه راه حلی در نظر دارید تا بحران همه را ناکار نکند.

من مدتها قبل عرض کرده بودم! شسکام خارج می شود! پیمانکار محلی خواهد آمد .بریدن از شسکام نتیجه ای جز این ندارد! امروز شسکام حاضر نیست به گیلان بیاید.البته مخابرات گیلان نیز از این امر استقبال می کند می دانم زدن این حرفها برای من هزینه های زیادی دارد اما هفتصد خانواده امروز نگران شرایط زندگی خودشان هستند.به دلیل شرایط خاص کشور کسی هم تا آخر کار به شما کمک نخواهد کرد. من به عنوان دوست در کنار شما هستم.اگر کاری از من ساخته است بفرمایید تا انجام دهم.

اما از همه خواهش می کنم یکدیگر را در موقعیت آچمز قرار ندهید.در این موقعیت ممکن است طرف ها کاری کنند که عادلانه نباشد.این مشکل طولانی شده و حدس زدن آینده باز هم اصلا کار سختی نیست.

من منتظرم تا بهترین راه حل را در همین کامنتها برایم بفرستید تا به آرامش خانواده ۷۰۰ نفری شما کمک کند. امیدوارم برخوردی منطقی با حرفهای من بشود.در این موارد مدتهاست سکوت کرده ام اما امروز دیگر کار به جای باریکی کشیده است که باید همه کمک کنند تا حل شود.

 

1413050cookie-checkممانعت از ورود شسکامی های شاکی به ستاد و مراکز مخابراتی گیلان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
27 نظرات
  1. مخابراتی درقفس مانده می گوید

    سلام عرض میکنم خدمت همه همکاران بخصوص نیروهای مظلوم و بی پناه شرکتی.کامنتها رو خوندم .بعضی ها متوجه کار شرکت شسکام نشده اتد .همکار عزیز میگه حق بیمه رو برداشته مخابرات اما به حساب تامین اجتماعی واریز نکرده .یعنی عملا چند ماه بیمه نداره چی میگه اون اقای ناشناس.اگه ۱ ماه بیمه اش واریز نشه زمین وزمان رو به هم میبافه.شرکت واسط داره تخلف میکنه طبق قانون باید حقوق وبیمه پرسنلشو واریز کنه .این حداقل وظیفه یه شرکت.جناب سردبیر خواهشا مطالبی که داره از بی قانونی حرف میزنه منتشر نکنید .ممنون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      کامنت فضای گفتگوست
      حالا هر کسی چیزی میگه اگز از نظر قانونی ما رو گیر نندازه منتشر میکنیم

    2. اول كارمند باشيم می گوید

      سلام
      مخابرات خیلی بد کرده که پول بیمه را از کارمند کم کرده ولی به حساب بیمه نگذاشته و باعث مشکل شده ولی این تخلف جدید نیست. مخابرات چند سالی هست که از این جور کارها کرده و همه این دعواهای بازنشستگان و کارکنان بخاطر همینه. ولی قرارداد امضا نکردن و سرکار نرفتن و … از طرف شسکامی ها موضوع دیگریه و اشتباهه. ما اول باید قرارداد داشته باشیم و کارمند باشیم تا بعدش بتوانیم مطالبه گر باشیم.

  2. شرکتی می گوید

    باسلام خدمت همه همکاران مگه پیمانکاران محلی قبلا امتحان خودشونو پس نداده اند امتحانی که همه پیمانکارن محلی در آن مردود شده اند کدام شرکتی از پیمانکار محلی دل خوشی داره زیر دست پیمانکار بودن یعنی ذلت و خواری

  3. 38سال خدمت9درصد می گوید

    ممانعت پرسنل شریف شرکت شسکام به محل کارتوسط مدیرمنطقه گیلان با چراغ سبز بالادستی ها واقای معاونت سرمایه انسانی (محبی)صورت گرفته .کارحکیمانه ای ازطرف شسکامی ها واطلاع رسانی توسط فراخواندن پلیس ۱۱۰وتنظیم صورتجلسه بسیارعالی بود ازهمه مخابراتی ها تمنادارم که ازاین عزیزان که همگی همکارماهستند دفاع کنیم.همه برای یکی .یکی برای همه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب چنین کاری بخصوص در گیلان قطعا با هماهنگی انجام میشه.
      یک نفر چرا باید مسئولیت یک کار رو به عهده بگیره در حالی که همه تاثیر داشتن
      اصلا کاری که گیلان کرده، تصمیم امروز و دیروز نیست سال ۹۸ یا ۹۹ این طرز عمل مقرر شده

  4. ناشناس می گوید

    سلام
    با لجبازی، کاری درست نمی شه عزیزان.
    اینکه شسکام باید از استانها بیرون بره، به همه ثابت شده و کار درستیه.
    اینکه پیمانکار محلی باید باشه، تصمیم درستی بوده و برخی استانها این کار رو قبل از گیلان انجام داده اند.
    اینکه مخابرات ایران باید به این پروسه کمک بکنه بسیار حیاتیه. پول تامین کنه که مشکلات بیمه پرسنل حل بشند. گروه ها را اصلاح کنند و …
    اینکه پرسنل شسکامی در گیلان باید بدون فوت وقت برن سرکارشون، انتظار معقولیه زیراکه وظیفه همه ما خدمت به مردمه و تعطیل کردن در مخابرات مرسوم نبوده و مخابراتی به سرویس مردم خیانت نمی کنه. هیچ کس در مخابرات بالاتر از مخابرات و مردم نیست.
    پرسنل شسکام معنی نداره که به کارفرما بگند که با کی قرارداد ببنده و با کی تمدید کنه و این هم رسم درستی نیست! با حرف غیر منطقی باید مقابله کرد.
    پرسنلی که علیه مخابرات شکایت کنه جاش دیگه تو مخابرات نیست . البته واقعا مسئولین مخابرات را باید تنبیه کرد که چرا این مشکلات را قبلا ندیدند و حل نکردند.

    1. گیلانی باغیرت می گوید

      برو…. . معلومه از خود مسئولین هستی یا موافق اونها

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        حالا هر کی باشه
        اصلا از خود مسئولین باشه
        حق داره نظر بده اجازه بدین نظر دادن بدون هزینه باشه

  5. سهراب می گوید

    سلام برسردبیرمحترم وهمکاران همیشه ازقدیم وندیم پشت پرده سیاست های وجودداردکه کسی خبرنداردوماآن راسطحی میبینیم درحالت کلی یک سیاست کلان(به نظرمن خیانت)وجودداردکه میخواهدشرکت مخابرات ایران رانابودکندحالا ازانواع واقسام راها،ناراضی کردن پرسنل تفرقه انداختن بین کارکنان رسمی بخش خصوصی مدیریت وپرسنل به هرحال تمامی اعمالی که درمخابرات دیده میشودنشانه خوبی نیست حالا اگردراستان گیلان این درگیری اداری به درگیری فیزیکی تبدیل شودهیچ کسی ازکارگروکارمندیامدیرکسی درامان نخواهدبودبعضی مواقع برخی رفتارهای طرف مقابل باعث تنش فیزیکی وشخصی شده آنموقع دیگرخیلی دیرخواهدشد نوش داروی پس ازمرگ سهراب ،لطفاآقای سردبیربه این مدیران آموزش دهید.

  6. کارگر می گوید

    بخش خصوصی به چه روزی افتاده،جالبه که این اتفاقات ناگوار برای پرسنلی میفته که کاراصلی رو دارن انجام میدن،فقط برای بخش خصوصی

  7. میلاد از شمال می گوید

    سلام سردبیـــر

    الان دو روزِ که تقریبا %۹۰ شبکه گیلان تعطیل شده
    و مدیر و روسای مراکز در سطح،شهرستان ناتوان در
    اداره ی مشکلات.
    اما از اون طرف پرسنل فعلا منع ورودن.
    شنیده ها حاکی از اینِ که تا شنبه وقت دادن برای امضای قرارداد در غیر اینصورت فراخوان و جایگزین نیرو توی برنامه هاشونه.
    فکر نمیکنم این راه حل مناسبی باشه برای مخابرات.
    و نمیدونم آیا واقعا شدنی هست یا نه؟
    یعنی میتونن این همه آدم رو اخراج کنن؟؟واقعا میتونن؟؟

    امیدوارم پایان خوش داشته باشه این داستان.
    هرچند هر،اتفاقی هم بیوفته بنظرم باز هم موقتیه.

    روزای سختی داشتیم ، یهو سخت تر شد.

    به هر،حال ممنون از شما

  8. ناشناس استاني می گوید

    با سلام و احترام
    دوستان همکار و مدیران ارشد و مدیران استانها
    چرا درکی از وضعیت نداریم. خیلی واضح است که شرکت شسکام نتوانسته است انتظارات مخابرات استانها و به تبع آن انتظارات کارکنان بخش خصوصی را برآورده کند. شبکه از عملکرد بد شسکام در حال نابودی است. البته نبودن پول و جنس هم به این نابودی کمک میکند.
    استانها راهی جز این ندارند که بخاطر بهتر مدیریت کردن به سمت پیمانکاران محلی بروند.
    الحمدلله مخابرات طرح طبقه بندی را قبول کرده است و هر پیمانکاری که بیاید باید جدول مزد شغل مخابرات ایران را بکار ببندد و کارکنان بخش خصوصی از این بابت آسیب نخواهند دید. توجه شود که فقط مزد شغل و نه مزایا.
    کارکنان بخش خصوصی نباید زیاده خواهی کنند و باید قبول کنند که مخابرات برای شغلهای شبکه سیمی، که عمدتا نیاز به تحصیلات دیپلم و کاردانی دارند امور را برونسپاری نموده است و مطالبه مزد شغل لیسانس و بالاتر برای این شغلها منطقی نیست.
    شبکه سیمی در حال جایگزین شدن با شبکه فیبر نوری است و چند سال بیشتر از عمر شبکه سیمی باقی نمانده است و اگر کارگری لیسانس دارد باید امیدوار باشد که با تغییر تکنولوژی بتواند شغلهای بهتری را در شبکه کسب کند و مزدش را بالا ببرد.
    مدیران ارشد نیز نگذارند که گره ها به نهایت کوری برسند و بعد بخواهند آنها را باز کنند. لازم است سریعا دست مدیران مناطق و پیمانکاران محلی را در انجام امور محلی باز کنند.

  9. عمادگیلانی می گوید

    سلام جناب سردبیرعزیز
    ممنون بابت اشتراک گذاری خبر
    همان اوایل تشکیل صنف بنده با مدیران صنف تماس گرفتم و از عواقب حرکات افراطی که منجر به قهقرا بردن همکاران میشود آگاهی رساندم
    و حتی همین اواخر مجدد تماس گرفتم و خواهش کردم که با شکایت کار را به جای باریک نکشانند
    چرا که با ده ها وکیل مجرب از گیلان تا تهران مشورت کردم و چه بسا هزینه هایی از جیب متحمل شدم بابت مشاوره که فدای تار موی همکاران زحمتکشم
    جمیع وکلای کارکشته نظر به عدم شکایت داشتن. والبته کشاندن مسایل و مشکلات به سمت سیاست و سیاسیون و مردان قدرت
    گفتنش جرم و گناه باشد یا نباشد نمیدانم اما شرایط اقتصادی و سیاسی مملکت شرایط خوبی برای اینگونه دعواها نیست
    در لفظ شاید بسیاری همراهی ات کنند اما متاسفانه در عمل اینطور نیست
    بقول شما دیگه کار از کار گذشته و باید برای فعل چاره ای اندیشید
    چاره هم سخت و لاینحل نیست
    اولین چاره حذف شرکت دلال و واسطه هست که در اینصورت بسیاری از مشکلات خودبخود حل میشود
    چاره دوم اینکه شسکام معوقه های پرسنل از همه مهمتر بیمه های پرداخت نشده را پرداخت کند و خداحافظی کند
    شرکت جدید هم قراردادها را اصلاح کند(قرارداد را یکساله ببندد-گروه بندی ها را درست اعمال کند-چارتها و سوابق ومدارک تحصیلی را درست و بجا نظر بگیرد-محل دقیق خدمت را مشخص کند، و ریزه هایی دیگر)
    جناب سردبیر
    هردوطرف شاکی و متشاکی اشتباهاتی کردند و الان دیگر شرایط کمی پیچیده تر شده
    و تنها راه بازکردن این پیچیدگی کمی صداقت از جانب مخابرات است
    بقول شما هفتصد خانواده شسکامی مساوی با حدود سه هزار نفر نگران و البته خشمگین
    امیدوارم در این شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی که همه از آن مطلعیم مدیران مخابرات کار رو سخت تر نکنند و باتصمیمی بدتر، آب به آسیاب دشمن نریزند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      ممنونم از نظراتی که ارسال کرده اید
      در چنین مواقعی معمولا کسی نظر نمیده تا مبادا بهش توهین کنن
      می بینید که، همه برای انتشار خبر در رسانه ها هزار جور زحمت میکشن اما اینجا کار برعکسه.برای انتشار خبر هم باید جواب پس بدیم
      راه حل کاملا واضح روشن و شفاف است.
      اما هیچ صددرصدی وجود نداره

      1. ناشناس می گوید

        استاد همیشه
        پیروزباشی
        ایشالا

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ممنونم مخلصیم

  10. Maryam می گوید

    باسلام ۲ساله گیلان در حال دوندگی هست،دوساله از همه چیزش،اعصابش روانش،وقتش زده فقط و فقط برای گرفتن حق قانونی خودش،نه غیر عرف و شرع،از مدیر خورده،منابع انسانی خورده،حراست خورده.چرا؟
    که ساکت باش،حقت رو نگیر،و زوری که من میگم رو گوش کن درسال ۱۳۹۹بیمه مهر من پرداخت نشددراین شش ماه مرخصی زایمان نه حقوقی دریافت کردم نه ازبیمه ای برخوردار بودم ۹ماه پول بیمه از حقوقم برداشت شد ولی به تامین اجتماعی پرداخت نشد۱۵ماه ازاین شرکت بیمه ندارم چراچرا……. ظلم پایدار نیست

  11. علی.گیلان می گوید

    باسلام وقتی چنین مدیرانی در استان داریم که روز سالگرد شهادت سردارسلیمانی ادارات راتعطیل می‌کند نباید دنبال براندازها در کف خیابان باشیم. قرارداد از اول دیماه تمام شده چرا ۱۳دی؟!!!!!

  12. محمدعل می گوید

    باسلام فساد بدنه مخابرات رو گرفته آقای سردبیر وحتی شمارو که از همین مخابرات هستید ،تویه صحبتهاتون هوچی گری نمایان هست،شمائیکه ازهمه ماجرا باخبر هستیدباید اینو بدونی که شسکام ۹ماهه بیمه بچه هارو واریز نکرده خلع بیمه سال ۱۳۹۹ مهر ماه وبهمن ،۱۴۰۰ ۴ماه و۱۴۰۱ سه ماه واین باید بدونی که توی این سه سال دوتا از شسکامیهای گیلان درحین کار کشته شدن که خانوادهاشون بخاطر همون خلع بیمه ای یک ریال از تامین اجتماعی تابه امروز حقوق دریافت نکردن بعد توی سردبیر داری میای از شسکام یا مخابرات دفاع میکنی ونیروهای گیلان رو میترسونی از،این پول خوردن نداره سردبیرمخابرات شماها

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ای خدا!
      اگر همه رو اینطوری قضاوت می کنید که ….

  13. ناشناس می گوید

    نه تنها گیلان
    تهرانم درسته کسی شکایت نکرده ولی اوضاع بحرانیه
    هر روز خرابیا بیشتر سرقت ها بیشتر نیروها عصبانی و خسته تر از همه مهم تر مشترک ها بابت پولی که میدن سرویس نمی گیرن و هر روز با نفرات درگیر میشن
    تمام قسمت ها داره با سلام و صلوات کارو پیش می بره
    اقای سلطانی یا هر مدیر دیگه کافیه بیاید تو مراکز با واقعیت روبرو بشید ببینید هیچ جا گل و بلبل نیس

  14. هیچ یک شسکامی می گوید

    جناب سر دبیر آنطور که گزارش نموده اید نبوده ماجرا
    یعنی گزارش تان کامل و جامع نیست برای همین بعضی ابعاد پنهان مانده
    همکاران غیور بنده چیزی جز احقاق حقوق تضعیع شده خودشان نمی خواهند،لطفا با مسئولین انجمن صنفی تماس حاصل فرمایید تا هم گزارش اصلاح و هم ابعاد مطرح نشده بیان شود
    از طرفی برون رفت این واقعه و اینکه آب به آسیاب دشمن و ضد انقلاب در این شرایط سرازیر نشود این است که شرکت شسکام مجدد قرارداد را تا سه ماه آینده تمدید و مناقصه برگزار شده پیمانکار محلی باطل و با سر فرصت با مشورت همه نیروها مجدد مناقصه به صورت قانونی و منطقی پیش برود(ضمن اینکه مسببین این شتابزدگی و نا آرامی کنار گذاشته بشوند)
    می دانم کامنتم منتشر نمی شود ولی امیدوارم مسئولین دلسوز باشند نه خانمان سوز

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      گزارش منتشره از همکاران خود شما بوده
      ضمنا هر کسی چیزی بنویسه ممکنه زوایای نگاهش با شما فرق کنه

  15. میلاد از گیلان می گوید

    سلام سردبیـــر

    الان دو روزِ که تقریبا %۹۰ شبکه گیلان تعطیل شده
    و مدیر و روئسای مراکز در شطح،شهرستان ناتوان در
    اداره ی مشکلات.
    اما از اون طرف پرسنل فعلا منع ورودن.
    شنیده ها حاکی از اینِ که تا شنبه وقت دادن برای امضای قرارداد در غیر اینصورت فراخوان و جایگزین نیرو توی برنامه هاشونه.
    فکر نمیکنم این راه حل مناسبی باشه برای مخابرات.
    و نمیدونم آیا واقعا شدنی هست یا نه؟
    یعنی میتونن این همه آدم رو اخراج کنن؟؟واقعا میتونن؟؟

    امیدوارم پایان خوش داشته باشه این داستان.
    هرچند هر،اتفاقی هم بیوفته بنظرم باز هم موقتیه.

    روزای سختی داشتیم ، یهو سخت تر شد.

    به هر،حال ممنون از شما

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      میلاد عزیز
      واقعا نظر دادن در این مقطع سخته
      بخصوص که همه ناراحتن

    2. عبدالله می گوید

      اصلا چنین چیزی شدنی نیست دوست عزیز
      همیشه اتحاد و همبستگی در راه احقاق حق پیروز بوده

نظرات بسته شده است.