مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تبدیل وضعیت ایثارگران مخابرات به منظور اجرا ابلاغ شده است

مخابرات ما مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: خوشبختانه با مصوبه هیات مدیره طرح اجرایی تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات تهیه و برای اجرا ابلاغ شده است.

مخابرات ما (مالکی)-مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اجرای تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر این شرکت، گفت: در شرکت مخابرات در زمینه منابع مالی مشکلاتی داشتیم و این شرکت در وضعیت شکننده‌ای قرار داشت. از گذشته هرگونه جذب و تغییر وضعیت استخدامی توسط هیات مدیره ممنوع اعلام شده بود و شاهد تعدیل نیروهایی نیز بودیم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که به صورت کتبی و شفاهی  در خصوص آن به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را ارائه کردم منابع مالی تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات بود، در جلساتی که در سطح عالی برگزار کردیم توانستیم موافقت کلی آن را دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات، با بیان اینکه بر اساس فرآیند موجود در مخابرات باید طرح ها در هیات مدیره مصوب و سپس برای اجرا به مدیرعامل ابلاغ شوند، تصریح کرد: خوشبختانه با مصوبه هیات مدیره طرح اجرایی تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات تهیه و برای اجرا ابلاغ شده است.

سلطانی با تاکید بر اینکه در حال تهیه مقدمات اجرای تبدیل وضعیت کارکنان شرکت مخابرات هستیم تا قانون اجرا شود، عنوان کرد: تعداد افراد مشمول این قانون در شرکت مخابرات مشخص است و بر اساس آیین نامه کار را پیش می‌بریم./

1419020cookie-checkتبدیل وضعیت ایثارگران مخابرات به منظور اجرا ابلاغ شده است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
41 نظرات
  1. بنده خدا می گوید

    خدا دروغگویان را لعنت کند که پارسال گفتند کار صندوق ۹ در صد حل شده ولی یک ساله که هنوز حل نشده

  2. علی می گوید

    ایثارگران فقط توی مخابرات شدن بازیچه و مورد تمسخر !

  3. علی می گوید

    آقای ممحمودزاده و سلطانی واقعا با روح و روان ایثارگران بدبخت بازی کردی چه حالی میده بهتون،! پیش خدا و بنده های خدا رسوا بشین که ما رو رسوا کردین

  4. مجتبی امیری می گوید

    سلام مهندس دعای خیر شهدا و ایثارگران بدرقه راه شما هستش ممنون که پیگیر تبدیل وضعیت ایثارگران هستید

  5. ناصر می گوید

    سلام دوستان
    اگر راست میگه عین مصوبه هیات مدیره را منتشره کرده و دستور اجرا برای مناطق را هم نشان دهد

  6. مهدی می گوید

    مخابرات بهترین بهانه افزایش تعرفه ها را به استخدام ایثارگران پیوند داده ،‌گام اول میگه پول ندارم استخدام کنم .گام دوم تعرفه ها رو به بهانه بودجه استخدام زیاد می کنه .گام سوم بعد از افزایش تعرفه ها می گه مخابرات خصوصیه و استخدام بی استخدام .

  7. حسین می گوید

    واقعا نهایت تمسخرتون تا چه حده! این همه ایثارگران رو به مسخره نگیرید .امروز میگید تبدیل میشن فردا میگین تبدیل نمیشن !

  8. ایثارگر می گوید

    اگه تبدیل وضعیت ایثارگران دروغ باشه
    خدا از ریشه نابودتان کند
    ایثارگران را چرا سرکار گذاشتین و مسخره می کنید سردبیر هم که به خواب زمستانی رفته

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شماها کشتین منو
      یعنی نمیدونین ۲۰ روزه مریضم؟ واقعا خسته شدم از دستتون

  9. ناشناس می گوید

    بنظرم اینا برای اینکه از زیر فشارها در سال ۱۴۰۱ خلاص بشن اینکارو کردن که ازسال ۱۴۰۱ گذر کنن و در سال ۱۴۰۲ بگن که در بودجه نیومده و ما اجرا نمی‌کنیم همانطور که مستحضرید نظر ودر خواست آقایان مخابراتی هم از مجلس اجرا در سال ۱۴۰۲ بود که موافقت نشد اینا مصوبه مجمع را لغو کردن این که هیات مدیره است،بنظرم همه دوباره سر کاریم

  10. ناشناس می گوید

    سلام بر نویسنده این خبر. صحت وسقم این خبر را تایید میکنید؟ مستندات لازم را بارگذاری کنید

  11. شسکامی می گوید

    خسته نباشی اقای سر دبیر .اطفا اصل اابلاغیه را بارگذاری کنید .متشکرم

  12. سید می گوید

    سردبیر جان ضمن آرزوی سلامتی برای حضرتعالی
    لطفا یه خبر در مورد ایثارگران خودتون کار کنین و بعد این همه مدت واقعیت ها و حقیقت ها رو بفرمایید و آنچه که قراره اتفاق بیافته
    تقاضامندم یکبار برای همیشه منتی بذار و پرونده این ماجرا رو ببندین

  13. حسن زاده می گوید

    سردار سلطانی فقط یک فرد نظامی است
    همکار هیچ کدام از ما مخابراتی ها نیست که دلسوز ما باشد
    فقط ایثارگران رو برای سومین سال به سخره گرفته است.

  14. اصغررضایی می گوید

    یکی نیست بگه مخابرات سالی ۲۷۰۰ میلیارد سود مجمع به سهامدار عمده میده ولی برای بازنشستگان و شاغلین و ایثارگران بودجه نداره
    اینا مردم و پرسنل خودشون به سخره گرفتن

  15. شرکتی می گوید

    باسلام امروز جلسه برخی ایثارگران به آقای محمودزاده بود در سردار جنگل و اعلام شد متاسفانه به علت عدم نقدینگی تبدیل وضعیت ایثارگران انجام نخواهد شد. به فاصله ۲۴ ساعت همه رو مسخره کردن.

    1. منتظر می گوید

      سردبیر این کامنت رو تأیید میکنید
      آخه این که نمیشه هر کی هر چی بگه بزاری بعد ما دنبال صحت و درستی اون بریم

      1. شرکتی می گوید

        وقتی خبرش رو شنیدید شب، یاد من بی افت که هرکی هر چیزی نگفته دوست عزیز.

    2. میثم می گوید

      فقط اینو بدون آقای محمودزاده امروز اصفهان بود..خداحافظ

    3. میثم می گوید

      دکتر محمودزاده در کمیته حسابرسی داخلی تشریح کرد:

      💢اهمیت حسابرسی در ارزیابی عملکرد و شایستگی مدیران💢

      🔻مخابرات فردا – رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در جلسه مربوط به کمیته حسابرسی داخلی به میزبانی مخابرات منطقه اصفهان، با اشاره به اهمیت صحت در حسابرسی داخلی و مراحل انجام آن اظهارداشت: زمانی حسابرسی داخلی اثرگذار خواهد بود که به موقع و بصورت دقیق انجام شده باشد ، در این حالت گزارش های حسابرسی داخلی می تواند بعنوان یک پارامتر [شاخص ، مولفه ] در تعیین شایستگی مدیران و ارزیابی عملکرد آنان مدنظر قرار گیرد.

      🔻دکتر محمود زاده، شفافیت در حساب های مالی مناطق را از جمله اصلی ترین نکات مالی عنوان نمود و افزود: عملکرد سطح برتر و حساب و کتاب شفاف باعث رشد شرکت می گردد و بهای تمام شده فعالیت های شرکت می بایست محاسبه و در صورت های مالی شفاف گزارش شود.

      🔻وی در جلسه مربوط به جلسه کمیته حسابرسی داخلی به میزبانی مخابرات منطقه اصفهان ، بر سیاست گذاری متمرکز و استاندارد سازی عملیات مالی مناطق توسط معاونت های ستاد شرکت مخابرات ایران تاکید کرد.

      🔻مهندس دهناد ، نایب رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران نیز با بیان اینکه با حسابرسی دقیق و شفاف در سال های بعد ،نکات منفی و ایراد نیز به حداقل می رسد، اظهارداشـت: به همین دلیل حسابرسی دقیق و شفاف از اهمیت بسیاری برخوردار است.

      🔻نایب رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در جلسه مربوط به کمیته حسابرسی مناطق که در استان اصفهان برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع حسابرسی از جهات مختلف اظهار داشت: حسابرسی مستقل، سریع و حرفه ای، موجب بازدارندگی از انحراف وتخلف می شود.

      🔻گفتنی است در جلسه مربوط به حسابرسی مناطق ، دکتر محمودزاده ، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، مهندس دهناد ، نایب رییس هیات مدیره و آقای میرسیدی به عنوان دبیر کمیته حسابرسی مناطق و مدیران مخابرات مناطق مربوط به استان های این ناحیه در کمیته حسابرسی داخلی حضور داشتند.

      پی نوشت مخابرات فردا :

      🔻ظاهرا خاصیت ارزیابی عملکرد معاونت راهبرد و توسعه کسب و کار [ معاونت ارزیابی عملکرد ] برای کاهش امتیاز ارزیابی عملکرد کارکنان و درنتیجه حق جذب ایشان موثر است و درصورتی که حسابرسی داخلی به صورت دقیق ، سریع ، شفاف ، مستقل و به موقع انجام شود در ارزیابی عملکرد مدیران به ویژه مدیران ستاد مخابرات ایران می تواند بکار آید .

      🔻اما در مجموعه در نتیجه این حسابرسی ها این اتفاق رخ می دهد که با وجود بدهی انباشته و کلان به کلیه ذی نفعان از جمله کارکنان و بازنشستگان، شرکت مخابرات سود ده اعلام می شود و در مقابل دیدگان هزاران نفر از کارکنان و بازنشستگان مخابرات ، سهامدار عمده ۵۰ درصد سود نقدی و دولت ( دولت و عدالت ) ۴۰ درصد دیگر را از حسابهای مخابرات برداشت می کنند.

    4. حاجی می گوید

      حاجی سوتی دادی
      امروز محمودزاده تو کمیته حسابرسی داخلی “اصفهان” بود نه سردار جنگل خود سایت مخابرات زده ، برو بخون http://www.tci.ir
      نشستی فک کردی ببینی چطوری میتونی بزنی تو حال ما ؟؟؟؟؟؟؟؟

    5. عرفان می گوید

      😂😂😂خب که چی مثلا.
      این دیگه غول آخر بود چون دستور و موافقت ها از اون بالا بالاها اومد

  16. مظلوم می گوید

    فقط به آقای سلطانی بفرمایید.بد مکن از گردش دوران بترس

    1. ناشناس می گوید

      اونم ترسید :)))

  17. ابوالفضل می گوید

    سلام جناب سردبیر خوبید چه خبر ازکجا؟ توروخدا ابلاغ تبدیل وضعیت ایثارگران رو بگذارید مردیم از چشم انتظاری! ممنونم از لطفتون منتظر خبر شما هستم

    1. ناشناس می گوید

      سلام جناب سردبیر منتظر بارگذاری اصل ابلاغیه هستیم! ممنونم از لطفتون انشاالله که بتونیم جبران کنیم

  18. ناشناس می گوید

    باقیمانده‌ی متناسب‌سازی را با جدیت پیگیری می‌کنیم/ عیدی امسال پولِ یک دست کت و شلوار هم نیست!

    به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران بازنشسته که حدود ۶۵ درصد جمعیت بازنشسته‌ی کشور را تشکیل می‌دهند، دغدغه‌ها و مطالبات بسیار دارند؛ از یک طرف، حداقل مستمری پایین است و از سوی دیگر، هنوز باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال گذشته علیرغم وعده‌های مکرر اجرایی نشده است. در این شرایط، دولت مبلغ عیدی پایان سال را برای گروه‌های مزدی مختلف ازجمله کارگران بازنشسته فقط یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مصوب کرده است.

    کارگران بازنشسته در طول سال، مشمول هیچ مدل ترمیم مزد یا کمک معیشت نشدند؛ بازنشستگان سایر سطوح نیز بعد از گذشت پنج ماه توانستند از مستمری خود بهره‌مند شوند، مسیری طولانی که هنوز پرداخت معوقات آن به پایان نرسیده است.

    محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) در گفتگوی زیر با تاکید بر اینکه با جدیت پیگیر حقوق مزدی بازنشستگان از جمله ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال قبل هستیم؛ می‌گوید: با مستمری ۶ میلیون تومانی، ۶ روز هم به سختی می‌شود زندگی کرد.

    تصویب عیدی یک میلیون و هشتصد هزار تومانی توسط هیات دولت، با انتقاد بازنشستگان مواجه شده؛ بعد از گذشت یک سال توام با گرانی، عیدی فقط ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان زیاد شده؛ درحالیکه هزینه‌های زندگی در این مدت بیش از دو برابر افزایش یافته؛ نظر شما چیست و کانون عالی چه پیگیری‌هایی قرار است صورت دهد؟ چند سال پیش تامین اجتماعی، مبلغی روی رقمِ عیدیِ مصوب دولت گذاشت- حدود یک میلیون تومان- آیا می‌توان به تکرار آن امیدوار بود؟

    فقط یک سال این اتفاق افتاد آنهم در قالبِ «کمک معیشت» بود و شب عید تامین اجتماعی یک میلیون به بازنشستگان پرداخت؛ آن سال استثنا بود، یکسری اتفاقات رخ داده بود که تامین اجتماعی تصمیم به این پرداخت گرفت. در مورد عیدی باید یک نشست با مدیرعامل تامین اجتماعی داشته باشیم و انتقادات را به ایشان منتقل کنیم؛ الان نمی‌توانم با قطعیت بگویم که آیا تامین اجتماعی یک مبلغ اضافه برای پایان سالِ بازنشستگان درنظر می‌گیرد یا نه، باید اول نشست داشته باشیم.

    هیچ حرفی نیست که رقم عیدی بسیار پایین است؛ این عدد (یک میلیون و هشتصد میلیون تومان) هیچ بخشی از هزینه‌های عید خانواده‌های بازنشسته را پوشش نمی‌دهد و به همین خاطر قصد داریم نشستی با مدیرعامل تامین اجتماعی داشته باشیم. روی این عدد واقعاً نمی‌توان اسمِ «عیدی» گذاشت؛ عیدی با این رقم در خورِ کرامت آدم‌ها نیست. وقتی می‌گوییم عیدی، باید چیزی به یک پیرمرد بازنشسته بدهیم که لااقل پول یک دست کت‌وشلوار بشود؛ فرض محال بگیریم که همه در رفاه هستند و سفره‌ها خالی نیست، عیدی باید لااقل پول یک دست کت و شلوار بشود، الان کجا با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود یک دست کت و شلوار خرید؟ رنگین کردنِ سفره‌ی عیدِ بازنشستگان به کنار. دولت عیدی را برای همه گروه‌ها از کارمندان شاغل و بازنشسته گرفته تا نظامی‌ها، یکسان تعیین می‌کند؛ کارگران بازنشسته را هم مشمول همین مصوبه قرار می‌دهد درحالیکه کارگران بازنشسته معتقدند بایستی برابر با کارگران شاغل، عیدی پایان سال بگیرند.

    البته گروه‌های شغلی دیگر، به نسبت حقوق‌های بالاتری دارند؛ بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری، متوسط حقوق‌شان بالاتر از کارگران بازنشسته است مضاف بر اینکه در میانه‌ی امسال مشمول ترمیم حقوق شدند.

    بله این قسمت قضیه اشکال دارد؛ در صندوق تامین اجتماعی، ۶۰ درصد بازنشستگان ۶ میلیون و کمتر از آن حقوق می‌گیرند اما در کشوری‌ها دو درصد بازنشسته نداریم که ۶.۵ میلیون حقوق بگیرند، همه بیش از این رقم دریافتی دارند. بنابراین دریافتی‌ها اصلاً قابل قیاس نیست. به این ترتیب، اکنون مهم است که فقط یک مطالبه‌ی عام و زیرساختی داشته باشیم و آن اینکه، ۶ میلیون تومان، کف قانونی حقوق، شش روز هم زندگی یک خانواده‌ی ساده را تامین نمی‌کند؛ یک خرید بروی، این پول تمام می‌شود.

    توقع شما از افزایش مستمری سال بعد چیست؛ چقدر باید افزایش حقوق اعمال شود تا این شرایط تغییر کند؟

    ما الان عدد نمی‌توانیم بگوییم اما بارها اعلام کرده‌ایم دولت «قانون را اجرا کند»؛ قانون می‌گوید افزایش سالیانه حقوق لااقل باید براساس نرخ تورم جاری باشد؛ نرخ تورم را هم که نهادهای رسمی و دولتی –بانک مرکزی و مرکز آمار- اعلام می‌کنند، ما از خودمان عدد درنمی‌آوریم! لااقل اعداد ساختگی و غیرواقعیِ تورم که گاهی آدم را به خنده می‌اندازد، باید روی کف حقوق اعمال شود. البته معیارهای حداقل هزینه‌های زندگی هم در قانون تعریف شده؛ ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی بر لزوم افزایش مستمری براساس افزایش هزینه‌های زندگی تاکید کرده.

    به هر حال قانون باید رعایت شود، دولت، مجلس و کل تصمیم‌سازان باید به قانون احترام بگذارند؛ حداقلِ قانون را باید رعایت کنند، افزایش حقوق هرگز نباید از افزایش تورم کمتر باشد. امیدواریم امسال در این شرایط سنگین تورمی به قانون عمل کنند. مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی از الف تا یایِ افزایش حقوق را مشخص کرده، جای هیچ شک و شبهه‌ای هم نیست.

    در مورد ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی برنامه‌ی کانون عالی چیست؛ چطور قرار است این مطالبه را پیگیری کنید و آیا امیدی به تحقق آن قبل از پایان سال هست؟

    این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم؛ این مساله، مطالبه‌‌ی مستمر ماست؛ دو سه نامه هم به تامین اجتماعی نوشته‌ایم و سازمان هم موضوع را به معاونت فنی خود برای رسیدگی ارجاع داده. با وزیر کار هم در این رابطه صحبت کرده‌ایم. بحث ما این است که حتی اگر منابع ریالی ندارند، احکام بازنشستگان را قبل از پایان سال بزنند و بعد پرداخت مطالبات را در دستور کار قرار دهند؛ زمان چندانی هم تا پایان سال نداریم. بحث همچنان بر سر «اجرایی شدن» آن است و متاسفانه هنوز در مورد زمان آغاز پرداخت بحث نکرده‌ایم؛ توقع داریم سازمان مساله را قبول کرده و احکام را صادر کند بعد در مورد جزئیات صحبت خواهیم کرد.

    به بازنشستگان اطمینان می‌دهم که این مساله یکی از اولویت‌های ماست؛ با وزیر کار، نمایندگان مجلس و مدیرعامل سازمان، چندین جلسه نشست و مکاتبات مکرر داشته‌ایم. پیگیری‌های ما به صورت روزانه است و هر روز این موضوع را پیگیری می‌کنیم. از نمایندگان مجلس نیز خواسته‌ایم به عنوان ناظران قانون، طرح سوال کنند. ما از طریق تمام مسئولان مساله را پیگیری کرده‌ایم. ما تمایل نداریم موضوع را از مسیر مجاری قضایی و طرح شکایت پیگیری کنیم اما اگر بابت حقوق بازنشستگان ناچار شویم، آن کار را هم می‌کنیم، راه دیگری نمی‌ماند.

    1. ناشناس می گوید

      مطلب طولانی است تا به اخرش برسی هم حوصله بر است وهم ازیاد می رود

  19. ناشناس می گوید

    به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز، ۲۴ بهمن ماه، بازنشستگان مخابرات در استان‌های اصفهان، تهران، کرمانشاه، خوزستان و… به‌ عدم اجرای مفاد اداری و رفاهی آیین نامه استخدامی و پرسنلی ۸۹ اعتراض کردند.

    از دیگر خواسته‌های این بازنشستگان، اجرای بی‌کم و کاست بیمه تکمیلی درمان طبق تعهدات داده شده در زمان واگذاری و خصوصی‌سازی در حد منزلت و کرامت بازنشستگان است.

    آن‌ها همچنین به افزایش ۳۰درصدیِ سهم بازنشستگان مخابرات برای برخورداری از بیمه تکمیلی اعتراض دارند. طبق آیین‌نامه داخلی سرپرست نیروی انسانی مخابرات ایران سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۸۰ به ۲۰ (۸۰ درصد سهم شرکت و ۲۰ درصد سهم بازنشسته) به ۵۰ – ۵۰ تبدیل شده است.

    این بازنشستگان خواستارِ پرداخت و تسویه حساب کامل فوری هزینه‌های پزشکی معوقه وعمر بیمه معلم ۱۴۰۰و۱۴۰۱ هستند

    1. ناشناس می گوید

      سلام. همکار محترم . این پست مربوط به تبدیل وضعییت ایثارگران بود. خسته نباشید.

  20. خدا هرگز کسایی رو که حق خوردن نمیبخشه! می گوید

    سلام جناب سردبیر عزیز
    بهتون التماس می کنم عکس سلطانی رو تو سایت نگذارید.
    این آدم برای من آلرژی ایجاد می کنه.
    عکس تمام مخابراتی ها رو بگذارید به جز سلطانی . لطفاً این یک استدعاست.

نظرات بسته شده است.