مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- حرف بسیار است! نقاط خطر بسیار و فرصت بهبود اندک!

مخابرات ما- سردبیر با دوستانش حرف دارد.از نوعی دیگر. از نوع فردا و فرداها … با حفظ آدم ها!

مخابرات ما (سردبیر) – سلام می کنم به همه عزیزانم! به همه کسانی که منتظر فعالیت پرشتاب دوباره سایت بودند. سخت بود اما گذشت! اما حتی در میان سختی هرگز مسئولیتی که خدای بزرگ و شما عزیزان، بدون آنکه خود بخواهم برایم تعریف کرده اید فراموش نکردم! حتی در روزهای شدت اگر موردی بود همکاران خوبم رصدگر و  مالکی به من منتقل می کردند و پیگیرشان بودم. در روزهای پایانی سال هم که دیگر شما بهتر از من می دانید مکافات اخراج و اجبار و اضطرار دوستان شرکتی انرژی و توان فراوانی از من گرفت که شکر خدا با درایت هیئت مدیره برای تمدید قرارداد شسکام و خدمات اول، همچنین با مدیریت خوب خدمات اول به سرانجام رسید. ضمن اینکه معاون نیروی انسانی شرکت قطعا در ختم به خیر شدن موضوع موثر بوده است.

از همه سپاسگزارم!

خطر بزرگی که می رفت آرامش نیروی انسانی شرکتی مخابرات و همچنین شاکله مخابرات کشور را به هم بریزد فعللا ختم بخیر شده است.تصمیمات مقطعی و بدون تفکر به نهایت زیانش، فقط به قصد کاهش هزینه می توانست کل استانها را درگیر کند. در بین مدیران استانی بسیاری خردمندانه عمل کردند ولی برخی چشم به زیرپای خود دوختند و …! هر کسی نتیجه رفتارهایش را به سرعت خواهد دید!آن که ناظر بر رفتار ماست حساب و کتاب همه چیز را دارد تا روز موعود! در دنیا حق همه ما را کف دستمان می گذارد اگر درکش را داشته باشیم.

اما دوستان رسمی! آنان که بازنشسته شدند و رفتند!

برخی باید می رفتند! با سالهای خدمت بالا، اما گروهی به محض ۳۰ ساله شدن مشمول طرح شدند و شانس ماندن نداشتند.خوب یا بد بازنشستگی را باید پذیرفت تا سیستم بتواند واکنش های جدیدی نشان دهد.اما همانطور که در جلسه رسمی مشهد و در حضور مدیر عامل و معاونینش گفتم، متاسفانه مخابرات به ازای هر بازنشسته برای خودش یک دشمن می تراشد.بازنشستگی درست مثل استخدام است باید آمد وباید رفت اما وقتی کسی می رود باید تمام حقوقش پرداخت شود تا نگاه به آینده اش داشته باشد نه نگاه به عقب و حقوق از دست رفته اش!

از رفتن دوستان بازنشسته ام، دلم گرفته اما منتظر دمیدن خون تازه در این سیستم رو به نابودی هستم.این سیستم خون تازه می خواهد! وقتی جانشیان دوستان بازنشسته، ر ابه عنوان روسای ادارات و مسئولین واحدهای جوان  دیدم که با چه دانش و آگاهی و جرات و جسارتی کارشان را شروع کرده اند به آینده امیدوار شدم.این اتفاق در سطح کارکنان نیز باید بیفتد.

نفر تازه، با خود ایده های نو می آورد! بخصوص اگر جوان باشد تمام قاعده های کهنه ما را در هم می شکند و این خوب است!

بجای حذف خدمات اول و شسکام باید از دل این گروه، مدیران ارزشمند با قراردادهای جدید بروز کند! این جوانان می توانند مخابرات را نجات دهند به شرطی که باورشان کنیم.

 

توسط مخابرات ایران در ایام عید اقداماتی انجام شده تا تمام شهرستانها به نمایندگان مجلس نزدیک شوند و مخابرات به نمادی قابل اطمینان در مجلس تبدیل شود.این بسیار خوب است اما کافی نیست! هرگز کافی نیست! بدون تعارف در گفتگوی رودررو با مدیر عامل راه حلش را گفتم.تکرار می کنم تا شما هم بدانید.عموم نمایندگان راه گذر از مشکلات ما نیستند.آن راه خاص را باید شناخت.آن راه شناخته شده ولی اقدامی نداشته!

 

امسال رو به پایان است بدون اینکه این تورم و این  درآمد به ما اجازه داده باشد مثل سالهای گذشته به استقبال بهار برویم.همه مشابه یکدیگریم.بهار به خریدش نیست به تجدید سبزی طبیعت است. چه کنیم؟ راه حلها مشخص است اما مدیران کشوری به آن تن نمی دهند ….

در پایان ….

آرزو می کنم زندگی شما مثل بهار همیشه سبز باشد اما عمرش به سالهای سال برسد.

آرزو می کنم همه مردم کشورمان بتواند بی دغدغه زندگی کنند و محتاج نان شب نباشند

آرزو می کنم مشکلات مخابرات پایان یابد

آرزو می کنم محبت و مهربانی بجای کین و دشمنی بین ما موج بزند

آرزو میکنم همه، همیشه بهار باشند و سبز!

به نظر می رسد برخی از این آرزوها را باید با خودم ببرم به …! آرزوهایی که عمری برایش جنگیده ام بخصوص برای رفاه مردم سرزمینم! این آرزو برای جوانان است، تا جوانان شاد نباشند و صدای خنده شان در محیط کار و زندگی نپیچد، این آرزوها محال است! فعلا که به هر دلیلی خالی از جوان شده ایم، آن هم جوانی که لبخند بزند! تا این اتفاق نیفتند رستگار نخواهیم شد.

و اما بعد …

اگر روزی کسی را رنجانده ام عذر میخواهم هدف بهبود شرایط بود.اگر روزی کم حوصله بوده ام و پاسخ تماسی را نداده ام عذرخواهی می کنم. بیماری بسیار بسیار آزارم داد.

 

سال خوبی داشته باشید.سربلند باشید و همچنان مرا دوست و همراه نزدیک خود بدانید..

 

فدای تمام مهربانی های شما

سردبیر مخابرات ما

علی آرشیان- اسفند ۱۴۰۱

1422810cookie-checkسردبیر سلام می کند- حرف بسیار است! نقاط خطر بسیار و فرصت بهبود اندک!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
26 نظرات
  1. بازنشسته ۹۳» ۹٪ می گوید

    امروز گرفتار غـم و محنـت و رنجیم
    در داو* فَـرَه باختـه انـدر شش و پنجیم
    با ناله و افسـوس در این دیر سپنجیم
    چون زلف عروسان همه در چین و شکنجیم
    هم سوخته کاشانه و هم باخته گنجیم
    ماییـم که در سوگ و طرب قافیه سنجیم

    جغـدیم به ویرانه، هزاریم به گلـزار

    افسوس که این مزرعـه را آب گرفته
    دهقـان مصیبت‏زده را خـواب گرفته
    خـون دل ما رنگ مِـیِ ناب گرفته
    وز سـوزشِ تب، پیکرمان تاب گرفته
    رخسـار هنر گونهء مهتـاب گرفته
    چشـمان خِرَد پـرده ز خوناب گرفته

    ثروت شده بی‏مایه و صحت شده بیمار

    ابری شـده بالا و گرفته است فضا را
    وز دود و شـرر، تیره نموده است هوا را
    آتـش زده سکان زمیـن را و سما را
    سوزانده به چرخ اختر و در خاک گیا را
    ای واسطه رحمـت حق بهر خـدا را
    زین خـاک بگـردان رهِ طـوفان بلا را

    بشکاف ز هم، سینه این ابر شرر بار

  2. ناشناس می گوید

    اتشا ننوسید
    دستهایی پرازحق حقوق شماست
    بسوی شما وکارشما را جزپیچیده کردن وجز خوار وخفیف شدن دراز نمیکنن
    چرا اینقدر التماس واه وناله به این ها میکنید
    اینها برای شاد کردن وکارکردن نیامد ه
    بروید به خدا توکل کنید والتماس عاجز تر ازخودتان نکنید

  3. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    کاش هم کامنتو میزاشتی و هم پاسخ؟ هیچ گونه توهینی هم داخل پیام نبود

    1. رصدگر می گوید

      سلام
      من متوجه نشدم منظورتون چیه. مگه الان نیست؟

  4. ناشناس می گوید

    سلام برهمه مخابراتی های مظلوم.آینده مخابرات راتاریک وتیره میبینم.نه ازجهت اقتصادی ومالی زیرا برهمه پوشیده نیست که درآمدمخابرات چه ثابت وچه سیار بسیار خوب است.ازنظرمدیریت .وطرز نگاه به پرسنل وتبعیض وبیعدالتی که سرچشمه تمام تنش ها وعملکردهاست.ممکن است که به ظاهر سلامی وعلیکی وذره ای احترام به مدیران گذاشته شوداما درون اکثرمخابراتی ها ازدست این مدیران نالابق کینه توزعقده ای ناراحت ومتنفرند.تنفرازنوع نگاه وتبعیض تنفرازبدخوردزشت ودوگانه .چیزی راکه خودشان مینویسندوبخشنامه میکنند ازچانب خودانان نقض میشود.نمونه اش همین مدیرمنابع انسانی کرمانشاه وانتصاب مدیرمنطقه کرمانشاه .واطنینان دارم که دربیشتراستانها ازاین دست انتصابات باشد.خدابه داد ایندگان مخابرات برسد.

  5. همکارخوب می گوید

    چراخبری که ازایثارگران دارید نمیزارید اب پاکی رابریزید رودستمون میدونیم این کارنشدهست ولی میخواهیم یه نفربه غیرخودمون بگه تاراحت بشیم

نظرات بسته شده است.