مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شورای عالی تشکل ها: افزایش واسطه گری بدون ایجاد ارزش افزوده با واگذاری صددرصد فعالیتها ناک، کار امروز ارتباطات سیار

مخابرات ما – شورای عالی تشکل ها نوشت:ارتباطات سیار یا همان همراه اول و افزایش واسطه گری بدون ایجاد ارزش افزوده با واگذاری صددرصد فعالیتهای توسعه و نگهداری به شرکت واسطه ناک.

مخابرات ما- رفته رفته با سیاست های شرکت ارتباطات سیار و سهامدارانش، نقش شرکتی با نام ناک  (نقش اول کیفیت ) در استان ها پر رنگ تر می شود.اما این بار شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات در نامه ای به مدیر عامل ارتباطات سیار، سیاست جدید همراه اول را در واگذاری صددرصد فعالیتهای توسعه و نگهداری   به شرکت واسطه نقش اول کیفیت (ناک) به سختی زیر سوال برده است.

حتی پیش از خصوصی سازی تمامی فعالیت های همراه اول توسط مخابرات استانها انجام می شد اما رفته رفته با تراشیدن زقیب توسط این شرکت مستقل شده و پشتیبانی شدید مالی و تجهیزاتی از این واسطه، قدرت ناک بیشتر و بیشتر شد تا حدی که امروز شورای عالی تشکل ها در نامه ارسالی برای اخوان بهابادی مدیر عامل ارتباطات سیار به شدت اعلام خطر می کند.

شورای عالی تشکل ها در همان ابتدای نامه دلیل این امر را زیر سوال می برد.آنجا که می نویسد:

      به قرار اطلاع، به بهانه تبدیل شرکت همراه اول به هلدینگ، افزایش واسطه گری بدون ایجاد ارزش افزوده در کانون توجه مدیران آن شرکت قرار گرفته است و در صدد واگذاری صددرصد فعالیتهای توسعه و نگهداری همراه اول به شرکت واسطه نقش اول کیفیت (ناک) می باشند.

در این نامه به پروانه وزارت ارتباطات برای واگذاری تلفن ثابت، سیار و موارد مشابه به مخابرات ایران یکپارچه اشاره شده و می نویسد:

اینکه بر پایه چه اصولی در درون مجموعه شرکت مخابرات ایران که خود تحت یک پروانه صادر شده از سوی وزارت ارتباطات به ارائه خدمات تلفن ثابت، سیار و سایر موارد باید فعالیت کند، بخشی آنچنان خود را مهم می شمارد که با بکارگیری امکانات و سرمایه انسانی سایر بخشهای شرکت تخصصی مادر به ثمن بخس رشد غیر متعارف نموده و به شیوه ای استعمارگرانه موجبات بهره کشی و اضمحلال آنها فراهم کرده موضوعی است که مدیران و تصمیم گیران باید پاسخگوی آن باشند.

در مهمترین بخش این نامه در مورد ترکیب دو بخش ثابت و سیار و تشکیل fmc  از مدیر عامل ارتباطات سیار سوال شده است:

آقای مدیرعامل :

الف- در حالیکه همه ی کسب و کارها سعی در تجمیع منابع برای بهره وری بیشتر و ایجاد حداکثر ارزش افزوده دارند و بویژه در بخش ارتباطات مجموعه FMC راهکار اصولی برای این امر است چه توجیهی برای چنین اقدامهایی وجود دارد؟

پیش از این بارها شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات از سیاست های خاص ارتباطات سیار انتقاد کرده است اما دروازه گوش های سیاست های کلان سهامداران تمام انتقادات را رد کرده است!

تصویر کامل نامه شورای عالی تشکل ها به اخوان بهابادی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار  را در زیر مشاهده می کنید.بزودی کارشناسان مخابرات ما بخش های مختلف این نامه و همچنین سیاست های خاص ارتباطات سیار  در رابطه با از هم پاشیدن مخابرات ایران(بخش ثابت) را تحلیل خواهند کرد.در یک نگاه به نظر می رسد سهامدار عمده با بازگذاشتن دست سیار، قصد نابودی کامل بخش ثابت را دارد تا این بار را (بخش ثابت)  به هر نحوی از روی دوش خود بردارد.اما محاسبات نشان می دهد سیار با نپذیرفتن fmc ، به زودی دچار مشکلاتی خواهد شد که حتی تصورش را نخواهد کرد.

منتظر تحلیل های ما باشید.

1428640cookie-checkشورای عالی تشکل ها: افزایش واسطه گری بدون ایجاد ارزش افزوده با واگذاری صددرصد فعالیتها ناک، کار امروز ارتباطات سیار

Please rate this

0 1 2 3 4 5
16 نظرات
  1. Omidvar می گوید

    سردبیر جان در مورد کارت های‌پست بانک سوال بپرس اگه قراره اونجا باشه بگین به موقع کارت رو بدن تا سرماه علاف نشیم‌

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چشم
      حتما
      قبلا گفتن تا همه کارت نگیرن به اون حساب واریز نمیشه
      ضمن اینکه فقط برای تهرانه نه جاهای دیگه

  2. مهدی می گوید

    سلام سردبیر جان در شرکت مخابرات پول برای باشگاه فوتبال استقلال تهران هست برای شرکت ناک هست ولی برای نیروهای زحمت کش رسمی وشرکتی نیست چون ما از هفت صبح تا آخر وقت اداری کار و تلاش انجام می دهیم تا هیچ کاری روی کاغذ نماند ولی مسولان مخابرات برای خودشان وقت دارند ولی برای نیروهای شأن که در بدنه این شرکت پیر وفرسوده شده آند وقت ندارند ما از کمی حقوق وگرانی وتورم زیاد پیر وفرسوده شده ایم چرا اینجوری می کنند بیشتر زحمت ها بخش خصوصی می کشند چرا هر سال بدتر می شود سنوات وپول مرخصی کی می خوهید واریز کنید مگه الان اخر ها اردیبهشت نیستیم اخه دیگه انگیزه کار کردن نیست تورم گرونی چرا کشورهای دور ورمون باید حقشون بالا ۴۵ میلیون در ماه باشه وهیچ تورمی هم ندارند به خدا واگذارتون می کنم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مهدی جان
      کاش در زیر مطلب مرتبط می نوشتین
      موضوع این نامه هم همین است که شما گفتین
      همراه خودشو جدا میدونه و پولی نمیده …

  3. م می گوید

    با سلام
    چون در سالن دستگاه کار می کنم تمامی سایتهای همراه اول ازنظر نگهداری گرما وسرما وبرق وقطع سایتها بیشتر این سایتها در مراکز می باشد ونگهداری این سایتها برعهده همکاران تلفن ثابت می باشد هر موقع که خراب می شود به مسول آن زنگ می زنیم می گویند نیرو نداریم ۶۰درصد تولید گرما وبرق وصرف انرژی تولیدی این سایتها می باشد همراه اول هیچ خدماتی نمی دهد ومی گوید جای که مراکز مخابراتی هست برعهد مخابرات است

  4. حشمت می گوید

    سلام…هردم از این باغ بری میرسد …اما بعد ..عزیزان در این شرکت که سهامداران و مدیرانش خود را به کری و کوری و بعضاً لالی زده اند..باید گفت که ” کو مصطفی که بخواند رقم مرا ” خفته را میشود بیدار کرد اما آنانکه خود را به خواب زده بیدار شدنی نیستند…

  5. ناشناس می گوید

    مثل دعوای زرگری رو یادآوری می‌کنه! یک روز تعرفه بهانه میشه و وزارتخونه سیبل نامه‌هاشون! یک روز بیت‌استریم، یک روز همراه اول! نامه رو هم به همراه اول میزنن! انگار خودش تصمیم می‌گیره!
    این نامه‌ها و بیانیه‌ها از ستاد اجرایی خارج میشه و هدفش صرفاً گمراهیه. مشاور مدیرعامل و معاون استان و غیره، برای همین به این پست‌ها رسیدن دیگه و حمایت ستاد اجرایی رو برای کسب نمایندگی کارگران کشور به دست میارن. انتظار بیشتری ازشون نمیره. خدا همه رو به راه راست هدایت کنه، برخی از این آقایون، در سال ۹۸ و در توافق‌های صورت گرفته نقش پررنگی داشتند، برخیشون نماینده کارفرما بودند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      آدم ها مهم نیستن خروجی کا رمهمه
      همینقدر هم جرات و جسارت میخواد!
      همراه اول یا مدیر عاملش آدمی نیست که بشه به این سادگی ازشون حرف زد
      قبول کن جراتی میخواد که رسمی نامه بزنی و اینا رو بگی

      1. ناشناس می گوید

        جناب سردبیر، این مطالب رو باید به مدیرعامل همراه اول بگن؟ مثلاً اگر مدیرعامل همراه بخواد جلوی این موارد رو بگیره، قدرتی داره؟ آیا مدیرعامل مخابرات در ده‌ها امر مرتبط با ریخت و پاش در مخابرات یا خروج پول از مخابرات، نقشی داره؟ اگر مدیران عامل مخابرات و همراه اول تصمیم به ادغام دو شرکت برای کنترل هزینه‌ها بگیرند، قدرت که هیچ، اصلاً شنونده‌ای برای نظراتشون وجود داره؟
        نه جناب سردبیر، آقایونی که این نامه‌ها رو تهیه می‌کنند، به خوبی می‌دونند که چه کسانی و ارگان‌هایی باید مخاطب این نامه‌ها باشه، اما هرگز مشاهده نمی‌کنیم از مقصرین واقعی حرفی در نامه‌نگاری‌هاشون به میون بیاد! حتماً منافع و مضراتی متصورند که به افراد و سازمان‌های بی‌ربط و بدون قدرت اجرایی نامه می‌زنند دیگه!

  6. رضا از اهواز می گوید

    شرکت ناک شرکتیه که دردانه های آقایان مدیر اونجا حقوق بسیار بالا میگیرن خیلی از پرسنل ناک حقوقشان از رسمی های مخابرات بسیار بیشتر است . و علنا محل حیف و میل اموال مخابرات ایران شده . به عبارتی پولشویی تر و تمیز

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ببینید
      اونا که از مخابرات پول نمیگیرن! بلکه پول نمیدن! یعنی همون پول پیمانکاری مخابرات رو هم نمیدن
      ولی ناک، چند برابر میگیره! خب! داستانش فرق می کنه … دیگه!
      پولشویی هم!؟ مدرکی نداریم. ولی ماجرای دریافتی هاشون … درسته

  7. محمد حسین می گوید

    سلام خدا قوت سردبیر عزیز ما که به هیچ‌مرجعی دسترسی نداریم فقط همین مخابرات ما شده منبع اصلی اخبار شرکت بی زحمت از مسئولین از قول ما بپرسید که کی قصد پرداخت پایانکار و باقیمانده مرخصی هامون دارن آیا اصلا قصد پرداخت دارن یانه اگر قصد ندارن چاره دیگه ای برا مشکلاتمون بکنیم و منتظر نباشیم با تشکر از زحمات شما

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      چشم من در خدمتم
      پایان کار؟ نمیدونم منظورتون چیه؟
      اگر منظور سنوات پایان سال ومرخصی دوستان شرکتی است باید بگم فعلا خبری ازش نیست
      اگر بازنشسته ها منظور شماست،
      اونم وقتی پرداخت میشه که برای شرکتی ها پرداخت میشه
      یعنی گره خورده… خلاصه

      1. محمد حسین می گوید

        والا به خدا اعصاب نمونده برام همون سنوات منظورم هست خسته شدم از بس تو خونه گفتم باش چشم بذارید حقوق بدن الان پول ندارم فک کنم روزی سه چهار بار این جمله رو میگم گدایی کنیم بهتر از اینه شرمنده خانواده و فامیل شدم عین بدهکارا همش درحال مخفی شدن و فرار هستم

  8. ناشناس می گوید

    سید هاشمی
    اگر به فکر نیروهایش بود
    الان این وضع بازنشسته ها
    کارگران قراردادی وشرکتی ها نبود
    والا از رونوشت شما اینجوری استنباط میشه که

    1. ناشناس می گوید

      نوشتید اگر سیدهاشمی به فکر نیروهایش بود!!!!!!!!
      بابا همه این بلایا از سیدهاشمی هست که بر سرمان می آید
      البته ایشان هم این سیاست هایی که در پیش گرفته و از طریق مدیرعامل و هیات مدیره به مرحله اجرا می گذارد صرفا برای تثبیت و ارتقا موقعیت خودش هست و این را نمی داند که آه و ناله مظلومین ریشه بنای حکومتش را روزبروز سست میکنند فوواره چون بلند شود سرنگون شود یا
      نردبان این جهان ما و منی ست
      عاقبت این نردبان افتادنی ست
      ابله است آنکس که بالاتر نشست
      استخوانش سختر خواهد شکست

نظرات بسته شده است.