مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ارزیابی سالیانه مناطق مخابراتی، شاخص ها و نتایج

مخابرات ما- در جلسه اخیر مخابرات ایران، نتایج ارزیابی مناطق مخابراتی اعلام شد.نتایج و چگونگی آن را اعلام می کنیم.
مخابرات ما- نتایج سالیانه ارزیابی مخابرات ایران از کلیه استانها و مناطق مخابراتی اعلام شد.از آنجا که این نتایج سوالاتی در مورد چگونگی انتخاب و گزینش ایجاد کرده است به این نتیجه رسیدیم که متاسفانه عموم کارکنان از عادی ترین امور جاری نیز مطلع نیستند.موضوعی مانند ارزیابی استانها که هفتگی و ماهانه انجام می شود اصولا به لایه های اجرائی نرسیده است.
لذا بر آن شدیم اطلاعاتی هر چند مختصر در این مورد منتشر کنیم.

 

چند سالی است که مخابرات ایران برای رتبه بندی استانها، به ارزیابی روی آورده است.این ارزیابی بر اساس شاخص های تصویر زیر انجام می شود.

بیش از ۲۰ شاخص اصلی انتخاب شده که بر اساس آن اطلاعات استانها بصورت هفتگی جمع آوری می شود.بخشی از آن اطلاعات دایری و … است که کارکنان شبکه و برنامه ریزی و تجاری در نرم افزار سیجام وارد می کنند.بخشی نیز مستقیما از نرم افزارها اخذ میگردد.تعدادی نیز بصورت نظری و عملکردی امتیاز داده می شود.در آخرین ستون این جدول، وزن هر شاخص را می بینید که نشان می دهد از صد نمره، چند درصد به این شاخص اختصاص داده شده است.به این ترتیب وزن، اهمیت هر شاخص را نشان می دهد. البته در اینجا در مورد شاخص ها بحث نمی کنیم بلکه کلیت ارزیابی مورد نظر ماست.

از سوی معاونت راهبرد مخابرات ایران، طی ۵۲ هفته، این اطلاعات بصورت منظم برای استانها ارسال می گردد تا بتوانند موقعیت خود را دریابند.

نتایجی که در پایان سال ۱۴۰۱ بر اساس همین ارزیابی منتشر شده در تصویر زیر می بینید.تهران، البرز، فارس، چهارمحال و بختیاری  و سمنان ۵ استان برتر کشور -در مقایسه تمام استانها با هم- بوده اند.

بر اساس شیوه های اجرائی، استانها به سه گروه تقسیم شده اند.استانهای بزرگ، کوچک و متوسط با یکدیگر مقایسه می شوند. مثلا در گروه استانهای بزرگ، تهران و در گروه استانهای متوسط، مرکزی و در میان استانهای کوچک، چهارمحال و بختیاری استانهای برتر بوده اند.

 

 

1432650cookie-checkارزیابی سالیانه مناطق مخابراتی، شاخص ها و نتایج

Please rate this

0 1 2 3 4 5
24 نظرات
  1. شکرگزار می گوید

    اگه پاداش مدیران بسته به این رتبه بندی هست، خدا رو شکر که اصفهان در جایگاه واقعی خودش قرار گرفته!!!

نظرات بسته شده است.