مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیری – هر کسی باید هزینه تصمیماتش را بپردازد، با نگاهی به کمپین فروش مخابرات

مخابرات ما- سردبیر معتقد است هر کسی – مدیری- باید مزایا و معایب طرح هایش را پذیرفته و زیانش رااعلام کند.

مخابرات ما (سردبیر) – می گویند پیروزی هزاران پدر دارد اما شکست یتیم است. در کشور ما و بخصوص در مخابرات به دلیل تغییرات سریع، کسی مسئولیت کارش را نمی پذیرد و در هنگام محاسبه فقط فرافکنی می کند تا دیگران را مسئول شکست معرفی کند.

 

در شرکت مخابرات، نمونه ای را نام می بریم که همه داستانش را می دانند : همکدی!

 

برای داستان همکدی که سالهاست کمر مخابرات را شکسته، چند نفر از مدیران حداقل توبیخ شدند؟ چرا هیچکس مسئولیت این خطا را به عهده نگرفت؟ چرا …!

 

امروز بر سر طرح های تجاری بحث داریم. داغ و پر تنش، با حضور افرادی بسیار پرتجربه کمپینی تعریف شده تا در نهایت با افزایش مشتریان ftth , fttc به درآمد شرکت کمک کند. اصلا بر سر چگونگی طرح سوالی ندارم.اما واقعا می خواهم یک نفر پاسخ سوال مدیر یکی از مناطق را بدهد:

  • اگر این طرح هم، مثل طرح قبلی شکست خورد چه کسی مسئولیتش را به عهده می گیرد؟

دوستان تجاری دلگیر نشوند بحث من بسیار کلی است.امروزه هیچ کسی در شرکت مسئولیت طرح، پیشنهاد، توصیه و گفته هایش را به عهده نمی گیرد.همه ما در موضع اپوزیسیون صرفا منتقدیم! در حالی که فعالیت های امروز، حاصل طرح های خود ماست!

 

حرف آخر:

  • وقتی طرح یا یک تئوری را در شرکت امضا کنید که طراح زیر طرح را امضا کند و بپذیرد که در صورت شکست طرحش عواقب آن را تحمل کند.

در استانها، شبکه و تجاری عموما درگیرند! هر کسی برای خودش کار می کند! در اموری که مشترک است -مثلا شبکه پیشنهادات تجاری را عملیاتی می کند-  نه تجاری مسئولیتش را می پذیرد نه شبکه! از این مثالها بسیار است.

1440570cookie-checkسردبیری – هر کسی باید هزینه تصمیماتش را بپردازد، با نگاهی به کمپین فروش مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. سعید می گوید

    سلام خدمت کلیه همکاران محترم ..ابتدا باید شبکه و طرحی در محلی که می‌توانیم فروش داشته باشیم یا از قبل بازاریابی صورت گرفته باشد یادر مناطق و محلات نوساز که هنوز کار آسفالت و سایر موارد هزینه بر جهت اجرای طرح تملک زمین با ایمنی استانداری و سازمان مجری یا شرکت‌های تعاونی که ساخت و ساز می‌کنند تفاهم واگذاری و اجرای طرح فیبر صورت گیرد و این بستگی به نفوذ و روابط عمومی مدیر منطقه با سایر ارگانها دارد که حد اقل ۶۰ درصد مشترکین در نظر گرفته پیش فروش و مودم بصورت قسطی با تضمین واگذار گردد و وقتی شبکه اجرا گردید تجاری موظف به بازاریابی و فروش میباشد نه اینکه شبکه ای وجود ندارد تجاری بر بستر هوا که نمی‌تواند فروش داشته باشد.و همیشه مقصر اصلی به گردن واحد تجاری انداخته می‌شود یا اینکه تجاری بر آورد فروش منطقه را اغلب ارائه می‌دهد بعد مدیر مربوطه تعداد مشترکین بر آورد شده را در هزینه اشتراک ضرب می‌نماید و می‌فرماید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست غافل از اینکه برگشت سرمایه بعد حد اقل ۳ تا ۵ سال صورت می‌گیرد و با این طرز فکر تمام زحمات همکاران از طراحی و برآورد و مناقصه و گزینش پیمانکار و وقت همکاران عزیز به هدر رفته و دلسرد می‌شوند باز طرحی دیگر برآورد و مناقصه و و پیمانکار و روزنامه و گزینش باز بایک حرف غیر کارشناسی همه زحمات به کما می‌رود و بااین تفکر راه به جایی بجز دلسردی پرسنل نخواهند برد ‌‌اول باید شبکه ای و بستری حتی با ضرر اجرا شود وبعد با حتی فروش اقساطی کمکم بازگشت سرمایه آغاز تا به سودای برسد ..این نمونه کار یکی از استانهاست که کلنگ می‌زنند فقط جهت عکس گرفتن و جلسات متعدد جهت دریافت حق جلسه فقط مدیر منطقه …با این طرز فکر اصلا بهتر است از ترس اینکه ممکن است دریا طوفانی شود لنگر کشتی را جهت حرکت بالا نمی‌کشند ‌باید با جرأت و هزینه استار کار حتی در یکی از مناطق و شهرک‌های تازه احداث شده بدون هیچ ارتباطی بعنوان پایلوت اجرا گردد نه اینکه منطقه ای نه طراح دارد نه کسی که بتواند برآورد کند آیا نیروی حسابدار یا تدارکات می‌تواند برآورد کند مگر می‌داند هزینه حفاری و شهرداری و کابل و لوازم و بدست بیاورد باید واحد طراحی زیر نظر معاون شبکه همه امرات و انجام و تحویل تدارکات جهت گزینش پیمانکار بدهند و گر نه همشون دور هم میچرحند و هیچ طرحی با این دید اجرا نخواهد شد

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    سردبیر عزیز امروز که حقوق نیس؟این هفته چطور‌؟هیچی معلوم نیس؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نه این هفته خبری نیست

  3. خسته دل کهنه کار می گوید

    سلام آقای آرشیان عزیز
    ۱_رقابت شدیدی بین استانها از نظر ارائه آمار بالا اتفاق افتاده است
    ۲_نحوه اجرا بشدت غیر قابل قبول هست
    ۳_آقای مدیر محترم بازرسی جناب مهندس فیضی آمار هفتگی خرابیهای FTTH اعلامی به ۱۹۵ را از استانها دریافت نموده و ببینند نرخ خرابی چقدر هست؟ مدت زمان رفع خرابی چه مدت می باشد؟ چه تعداد از آنها حتی بعد از طی یکماه رفع خرابی نشده است؟
    ۴_استانها تعداد بسترهای آماده شده فاقد مشتری را هم اعلام نمایند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      ممنونم دوست من
      متاسفانه بخشی از این آمارسازی برمیگرده به مراکز تلفن و مراکز پاسخگویی
      برای اینکه مورد سوال قرار نگیرن، ۲۰ دقیقه بعد از تماس مشترک برای اعلام خرابی
      پیام رفع خرابی (بدون رفع خرابی) میفرستن

      1. خسته دل کهنه کار می گوید

        بلی فرمایش حضرتعالی صحیح است و حتی ثبت ۲۰ دقیقه تا یک ساعت بعد از اعلام خرابی که خرابی بر طرف شده دستور مدیران مناطاق بوده و از طرفی چون خرابی رفع نشده آمار تعداد خرابیهای ثبت شده بالا می رود و یک آمار کاذب از تعداد خرابیها ایجاد می شود که البته بدلیل نبود نقدینگی برای رفع خرابیها این آمارها روزبروز افزایش خواهد یافت

  4. احسان می گوید

    باسلام
    پیروفرمایش شما”هرکسی برای خودش کارمی کند”
    درشهرستان تبریز امور نصب و دایری خطوط ftth رو به سرپرستان نواحی شسکام سپردن که قبلا این اقایون پیمانکار محلی بودن
    هرکسی برای خودش تعرفه ای دارد
    واقعا بدون نظارت هست کاراین اقایان
    درنقش سرپرست از شسکام حقوق میگیرن درکناران برای خودشان کسب وکارراه انداختن ،( دایری ftth)

  5. ناشناس می گوید

    تعجبی ندارد وقتی برای پیشنهاد تبدیل سماور نفتی به گازی نظام پیشنهادات پول می داد، همکدی که کمر مخابرات وپرسنل را خم کرد افراد پیشنهاد دهنده چه پول کلانی به جیب زدند کی می خواد جوابگو باشد؟

  6. شرکتی نسخ می گوید

    سلام میخواستم بدونم حقوق نیروهای شسکام این هفته واریز میشه؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      تا این لحظه
      نتیجه: حقوق هیچکسی این هفته واریز نمیشه

  7. ناشناس می گوید

    سنوات چی شد پس؟!

نظرات بسته شده است.