مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفتگوی سردبیر با نمایندگان تشکل ها

مخابرات ما- گزارشی از گفتگوی سردبیر با مسئولین موثر تشکیلات صنفی
مخابرات ما (سردبیر) – یکی دو هفته گذشته تذکر داده بودیم که ادامه این شیوه توسط مخابرات ایران و عدم پرداخت درست و بموقع حقوق شاغلین، کسورات غیر قانونی از پرداختی های سالیانه آنان و … نتیجه ای جز ایجاد شکاف بیشتر بین مدیریت و کارکنان نخواهد داشت.

 

اخیرا مخابرات ایران در پی ایجاد آرامش در میان قشر بازنشسته بوده است. سه ماه خواربار بازنشستگان -فروردین اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲- پرداخت شده.به نظر می رسد این پرداخت به جهت کسر مبالغ بیمه تکمیلی، بیمه عمر و … از پرداختی های آنان بوده است ضمن اینکه شنیده شده از این ماه خواربار ماهانه واریز خواهد شد.خلاصه اینکه امتیازاتی داده شده است. از سوی دیگر از پاداش سنوات بازنشستگان ۱۴۰۱، یکصد میلیون تومان واریز شده.این پرداختها بجای اینکه جو میان بازنشستگان را آرام تر کند،  به دلیل نحوه محاسبه و پرداخت و کسورات  همه را عصبانی تر کرده است.بازنشستگان ۱۴۰۱ که دیگر این نوع پرداخت را توهین به خود می دانند.

 

جو در میان شاغلین هم به شدت عصبی است.شاید اگر تشکل ها جمعی متحد، یک دست و خوش فکر بودند پیش از این نارضایتی شاغلین بروز و ظهور پیدا کرده بود.دلایل نارضایتی شاغلین کاملا روشن است. پرداخت حقوق در نیمه های ماه بعد، عدم پرداخت سنوات ۱۴۰۱ برای نیروهای شرکتی، عدم پرداخت مواردی مانند بهره وری سالیانه (به مدت ۳ سال) و … تمام نظم زندگی آنان را به هم ریخته است.

به اینها اضافه کنید تورم افسارگسیخته و بدون کنترل کشور را.

 

اخیرا برخی نمایندگان شاغلین در تشکل ها با سردبیر صحبت کرده اند. من صریح و روشن و شفاف نظراتم را گفته ام و تاکید کرده ام که مردم خط قرمز آنان باید باشد.یعنی مردم به هیچ وجه اذیت نشوند و خدماتشان را به درستی بگیرند. ضمن اینکه شیوه های اعلام اعتراض، باید منطقی و پله کانی باشد تا به طرف مقابل هم، برای واکنش مناسب  زمان بدهد.

هر حرکتی غیر از این، مسئله را امنیتی خواهد کرد و شاغلین آسیب خواهند دید.

 

توصیه من به عنوان سردبیر به همه شاغلین، احترام به خطوط قرمز، حفظ حرمت مردم، ارائه بهترین خدمات به مردم و در صورتی که لازم گردد  نارضایتی نشان داده شود  به صورتی باشد که عقلایتان اعلام می کنند!

البته این مسائل به من به عنوان سردبیر ارتباطی پیدا نمی کند اما سوالات و تماس های زیاد شما عزیزان هر کسی را وادار به واکنش می کند. من هم در مرحله اول از مخابرات ایران می خواهم دردهای امروز را به هر ترتیبی شده به سرعت علاج کند.صبر کارکنان و بازنشستگان هم حدی دارد.بحث امروز و دیروز نیست.سه سال است که مدیران مختلف همه را تحت فشار گذاشته اند.این فشار از جایی بیرون خواهد زد! چه بخواهیم و چه نخواهیم.

 

آنچه در پیش است، قبلا اعلام شده و امیدوار بودیم با درایت مدیران کار به این حجم از نارضایتی منجر نشود. حالا دیگر …

 

تا به امروز، آنچه گفته ایم پیش بینی درست آینده بوده نه تحریک دیگران به اعتراض. اگر تشکل ها حاصل گفتگوها را منتشر می کردند لازم نبود من این حرفها را بزنم.

 

 

1440540cookie-checkگفتگوی سردبیر با نمایندگان تشکل ها

Please rate this

0 1 2 3 4 5
21 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    پیامبر صلی الله علیه و آله : ظُلمُ الأجیرِ أجرَهُ مِنَ الکَبائِرِ ؛
    پیامبر صلی الله علیه و آله :ظلم در پرداخت مزد کارگر ، از گناهان بزرگ است .

    امام صادق علیه السلام : أعطِهِم اُجورَهُم قَبلَ أن یَجِفَّ عَرَقُهُم ؛
    امام صادق علیه السلام :پیش از آن که عرق آنان(کارگران) خشک شود ، مزدشان را بپرداز .

  2. خدمات اولی می گوید

    وام گیرنده / ضامن محترم
    با توجه به تاخیر در پرداخت اقساط، جهت جلوگیری از رجوع به تضامین و اجرای وثایق، نسبت به بروزرسانی اقساط حداکثر تا ١۴٠٢/٠۵/٢۵ اقدام نمایید.
    —————-
    با سلام
    ضامن گرامی، با توجه به اینکه آقا/خانم/شرکت … بدهی خود نزد شعبه تبریز را پرداخت ننموده، تبعات عدم پرداخت، متوجه شما نیز خواهد بود.
    —————–
    آقایون مسئول فقط خواستم بدونید چند ماهه حال و روزه ما همینه. باز حقوق رو هر وقت خواستید واریز کنید. سنوات پرداخت نکنید. ماهم آبرومون پیش ضامن رفت یا هر ماه دیرکرد پرداخت کردیم چون می گذرد غمی نیست شما به خودتون اضطراب ندید.

  3. همکار می گوید

    سلام
    کسی نظری در خصوص این متن نداده
    یا شما اون رو انتشار ندادین؟؟؟
    امروز ۱شهریوره
    خیر مال دو روز قبله ….من همچنان متحیرم

  4. شیروانی می گوید

    با سلام
    اینکه فرمودید امتیازی داده شده است ایا دادن حق بازنشسته بعد ۱۴ سال امتیاز محسوب میشود ودوم اینکه ایا ۱۴ سال شیوه اعتراضی پلکانی نبوده وسهامدار زمان مناسبی برای واکنش منطقی نداشته است!!!!!!!
    ودر پایان هم تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      این کلمات تماما نشانه است. بقول معروف کلیده
      تا فردا کسی نگه سردبیر نگفته
      بعدش هم
      برای شاغلین بوده این توضیح . اونا میخوان کارشونو رها کنن

  5. مخابرات اشغالی می گوید

    همیشه هضم این مسأله برایم مشکل بود که چرا گروهی که اعتصاب سراسری می کنند (مثلاً رانندگان کامیون چند سال پیش در کل فرانسه) به فکر مردم و هم وطن های خودشان نیستند؟ چگونه راضی می شوند معیشت مردم مختل شود؟ … تا اینکه پاسخ را یافتم. جواب این است: مگر این کسانی که اعتصاب می کنند، جزو این مردم نیستند؟ وقتی رؤسا و مدیران و مسئولین شان حق و حقوق آنها را که جزو همین مردم هستند، نمی دهند، چرا آنها باید صرفاً به خاطر مردم از حق خودشان بگذرند؟ پس جناب سردبیر اجازه بدهید مخالفت خود را با بخش اول این توصیه شما (توصیه من به عنوان سردبیر به همه شاغلین، احترام به خطوط قرمز، حفظ حرمت مردم، ارائه بهترین خدمات به مردم و در صورتی که لازم گردد نارضایتی نشان داده شود به صورتی باشد که عقلایتان اعلام می کنند!) اعلام نمایم!
    آنچه ما این روزها بر سرمان می آید نتیجه ۱۴ سال رفتار عقلایمان است! خواستیم عقلایی و منطقی رفتار کنیم که وضعمان این شده است! در برابر دشمنی که به هیچ منطق و عقل و قانون و شرع و عرفی پایبند نیست. ضمن اینکه مگر آحاد همکاران اطفال صغیر و بالغین سفیه اند؟ با عرض معذرت این قسمت توصیه شما را هم، توهین به شأن همکاران می دانم!

  6. هیچی ندار می گوید

    هیچ چیز از درد و رنجی که شاغل یا کسی که حق قانونیش رو میخواد واقعی تر نیست.
    ما میایم سر کار که پول در بیاریم وگرنه به این ارگان ویران هیچ حس مسئولئتی نداریم
    این ارگان خراب شده برای مدیران پول داره و برای نیرو پول نداره

  7. خدماتی، خ اول می گوید

    باسلام جناب اقای سردبیربنده بارها اززحمات شماقدردان بودم وهستم جنابعالی بابت اطلاع رسانی مشگلات ما چیزی نگرفتی ونمگیری بصراحت گوش مسئولین مربوطه رساندی اما، مسیولین هست ک چشم دید وگوش شنواندارندمن یک شرکتی هستم کف پایه حقوق میگیرم اماارزش آبروی حیثیت ما بیشترازاین چیزهاهست به آبروی حیثیت بنده خدشه واردبشه این دنیاواون دنیا شاکی بودم وهستم خدماتی هستم بااین سن سال زیر پای یک عده راجارومیکنم جای بچه بنده هستن مکان دیگری شستشومیکنم نگم بهتراست،این کاررابخاطرآبرو حیثیت انجام میدم،ازطرف دیگردست به سوی دیگران درازکنم،ازبیمه ازحقوق سنوات مرخصی کدومش بگم، انشاالله گرفتار وزمین گیربشن تا متوجه بشن گرفتاری نداری یعنی چی

  8. مغبون می گوید

    سردبیر حان پیرو نظر قبلی به سایت مراجعه نمودم جالب اینجاست که حدود ده پانزده میایون اسناد پزشکی ارایه شده پرداخت نمیشود اما. بدهی بیمارستانی. نقدا کسر میشود خب در حسابها تهاتر میکردند . اسناد هزینه با بدهی بیمارستانی ودفتری مابهالتفاوت را واریز میکردند .
    دوم اینکه اگر در قیامت هم خداوند مثل این پیروان راستینش!!مدیران و مالکان وسهامداران وهیات مدیره ومشاوران مخابرات بخواهد عدالت رو پیاده کنه و خوابار سال ۱۴۰۲رو بر مبنای فروردین ۱۴۰۰محاسبه کنه انهم با ادعای اسلام وایمان وتعهد و تخصص!؟
    اخه مجریان سیاستهای اصل ۴۴قانون اساسی نظام مقدس اسلامی!؟اینجوری کم فروشی میکنید!؟
    تازه اینها همه مریدان عدالت علوی هستند اگر جیره خواران زر وزور معاویه بودند .چه بر سرمان میاوردند .
    خیلی از دوستان بازنشسته مردند وحفوق وحقوق شرعیشان ماند بر ذمه تمام مدیران ومشاوران ومالکان وسهامداران و …
    الیس الصبح بقریب
    اول الخاین به کارکنان مخابرات مدیر عامل وقت فرایند خصوصی سازی در مخابرات با معاونین نیروی انسانی ومالی …
    هر گز فراموشمان نخواهد شد ..

  9. مغبون می گوید

    سلام سر دبیر عزیز کی سه ماه واریز شده. برای کی واریز شده به چه حسابی واریز شده. فبش ان چرا صادر نشده ادعای واریز وجه ان هم سه ماهه. ایا کذب است. بازنشسته مخابرات ایران.

  10. عباس می گوید

    سه سال صبر باعث نشد رفاهیات از فریزر خارج شه. واقعا آیین نامه کجای این اداره هست

  11. همکار می گوید

    سلام و احترام ،
    با تشکر از شما سر دبیر محترم بابت اطلاع رسانی و انعکاس مشکلات و درد دل همکاران محترم (شاغل و بازنشسته )

  12. ناشناس می گوید

    حاصل گفتگو تشکل ها مثبت است؟
    من که چشمم آب نمیخورد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نه

  13. ناشناس می گوید

    خواربار سه ماه را که دادند چرا براساس مبلغ سال ۱۴۰۰محاسبه شده ولی کسورات ،دندانپزشکی و بیمه تکمیلی سه برابر کسر شده ،فکر کردن ما هالوییم.

  14. همکار می گوید

    با سلام و احترام‌،
    اینکه میفرمایید مردم نباید اذیت شوند و خط قرمز ما هستند ،
    آیا شاغلین و بازنشستگان محترم جزیی از این مردم نیستند و …!!!
    اگر کارفرما درست عمل بکنه در زمینه های مختلف :
    بیمه های درمان ، دادن به موقع حقوق و رفاهیات و مبلغ مناسبات و صندوق ۶ درصد و کذا و کذا ‌‌‌…
    دیگر دنبال کردن صنف و تشکل و اینکه حق و حقوق مسلم خودمان را با گدایی و التماس بخواهیم بستانیم چه معنی پیدا میکند 😔

    کار خوب و بیست و خدمت رسانی درست و عالی به مردم (به بقول جنابعالی که خط قرمز هستند ) بایستی دو طرفه باشد یعنی احترام به کارمند به معنای واقعی در عمل باشد و آنگاه دادن انتظار دادن سرویس خوب به مردم ،
    بماند در سال های اخیر ما در حرف شاید تکریم به ارباب رجوع زیاد شنیده باشیم ولی نه در حرف و نه در عمل تکریم به کارمند را یا ندیدیم یا خیلی ناچیز دیدیم .

    در نهایت به امید درست شدن و سر عقل آمدن کارفرما و هیت مدیره و تصمیم گیرندگان اصلی ” ان شاالله “

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      درست و غلطی وجود نداره! می خواهید به نتیجه برسه یا نه؟!
      یه ذره فکر کنید
      کسی که با جرات چنین متنی مینویسه لابد چیزی داره
      نمیشه همه چی رو علنی نوشت . فکر کنید فکر کنید

  15. فانتوم می گوید

    درود بر شما
    متاسفانه درکل کشور حاکمیت گوشی شنوا برای خواسته های صنفی ندارد و هر حرکتی را امنیتی میداند. مدیران مخابرات هم با توجه به سوابق انتظامی و امنیتی این موضوع را بخوبی میدانند و با دمیدن به آتش نارضایتی شاغلین و بازنشستگان سعی در کشاندن اعتراضات به کف خیابان و کسب امتیاز از سایر رقبا و جناحین را دارند. ولی سکوت و بی عملی هم چاره کار نیست. تجربه شکایت بردن به نمایندگان و فرماندهان و سرداران هم نشان داده فقط در حد تاکید و تکذیب پای کارند و نه در عمل . واقعا چاره چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هوشمندی چاره کاره
      اگر متن رو بخونین متوجه میشین
      نمیشه صریح حرف زد

  16. خوزستان می گوید

    سلام .درمورد تصویب ساماندهی لطفا پست بزارید

  17. ناشناس می گوید

    خواربار ۳ ماهه اول بازنشستگان در کدام استانها پرداخت شده؟ به بازنشستگان ۱۴۰۱ تعلق نمی گیرد؟ ستاد که چیزی پرداخت نشده

نظرات بسته شده است.