مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

لرستان در توسعه فیبر نوری از استان‌های برتر کشور است

مخابرات ما -مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: لرستان در توسعه فیبر نوری از استان‌های برتر کشور به شمار می‌آید.

مخابرات ما (مالکی)-مجید سلطانی شامگاه هفتم بهمن در گفت‌وگوی ویژه خبری بیان کرد: موضوع توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کشور به عنوان یک نیاز و ضرورت، یک کار مستمر بوده که در حال انجام است.

وی افزود: ما از دو سال و نیم قبل اقدامات خود را به صورت مستمر انجام داده‌ایم ولی اخیراً به پیشنهاد شرکت مخابرات ایران سه ماه قبل یک تفاهم‌نامه با وزیر کشور امضا کردیم.

این مسئول ادامه داد: طبق این تفاهم کار کشوری را به سرعت در حال انجام داریم و آن هم اتصال فرمانداری‌ها و بخشداری‌های کل کشور به فیبر نوری و شبکه زیرساخت پرسرعت کشوری بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه تا الان بخش زیادی از نقاط هدف گذاری شده در کمتر از یک ماه به انتخابات مانده به فیبر نوری متصل شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: در استان لرستان نیز ۶۰ درصد نقاط هدف گذاری شده به فیبر نوری متصل شده است.

این مسئول تصریح کرد: بقیه نقاط لرستان نیز تا نزدیک مکان کار انجام شده و تا یک ماه آینده صد در صد نقاط هدف گذاری شده به سرانجام خواهد رسید.

سلطانی تصریح کرد: این موضوع هم در پایداری ارتباط امنیت و سرعت ارتباط کمک شایانی به برگزاری انتخابات در حوزه زیرساخت انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه این بخش کوچکی از اقدامات ما در سه ماه گذشته بوده که در سطح کشور انجام شده است و کارهای انجام شده در لرستان نمونه کوچکی از آنها به شمار می‌آید، گفت: از انتخابات گذشته تاکنون ۸۲۴ کیلومتر فیبر نوری در استان لرستان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: این میزان در شهری ۱۵۰ کیلومتر، بین شهری ۴۲۹ کیلومتر و روستایی ۲۴۵ کیلومتر است.

وی یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای این طرح‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر بوده است.

سلطانی با بیان اینکه ما سال گذشته یک پروژه کشوری را شروع کردیم و آن هم نهضت جهادی توسعه فیبر نوری بوده که در این رابطه لرستان جز استان‌های موفق در اجرای این طرح بوده، اظهار کرد:در ۹ هزار و ۶۰۰ محل مسکونی، کسب و کار، صنعتی و تجاری لرستان پورت‌ برای پوشش فیبر نوری انجام شده است.

این مسئول تعداد تعداد پورت‌های fttc نصب شده در لرستان را ۲۳ هزار و ۷۰۰ پورت برشمرد و گفت: کل مناطق تحت پوشش این سیستم در لرستان ۹ شهرستان که مشتمل بر ۱۴ زون و ۶ سکتور بوده و خوشبختانه استان لرستان در توسعه فیبر نوری از استان‌های برتر کشور است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران شهرهای دارای ارتباط لرستان را ۳۳ شهر اعلام کرد و افزود: لرستان از این حیث ۲.۳ درصد از میانگین کشور بالاتر است و این نشان می‌دهد استان نسبت به میانگین کشوری بهتر کار کرده است.

وی با بیان اینکه لرستان در پورت‌های منصوبه و مشغول به کار وضعیت خوبی در کشور دارد، گفت: ۲ هزار و ۵۴۰ روستای لرستان دارای ارتباط مخابراتی هستند که از این حیث استان ۴.۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سلطانی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۱۸ روستای لرستان دارای تلفن خانگی هستند که ۵.۱ درصد استان در این بخش از میانگین کشوری بالاتر است.

این مسئول گفت: به دلیل شرایط اقلیمی و پراکندگی روستاهای لرستان در بحث ارتباط ثابت مشکلاتی وجود دارد که با توسعه فیبر نوری بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

1474020cookie-checkلرستان در توسعه فیبر نوری از استان‌های برتر کشور است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلطانی اومد گیلان نذاشتن یه نیروی شرکتی ببینتش ……… قسم روباه و باور کنیم یا دم خروسو

نظرات بسته شده است.