مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گیلان چگونه آرام گرفت! در گفتگو با پیمانکار بخش خصوصی مخابرات منطقه گیلان

مخابرات ما- برخی برای بداخلاقی کاری و رفتار نامناسب با کارگر و کارمند، مشکل کمبود نقدینگی را پیش می کشند.اما در زیر این آسمان آبی برخی مدیران حتی در بخش پیمانکاری وجود دارند که نشان داده اند پول دومین مسئله مهم است نه اولین آن! باید از آنان آموخت!

سالها قبل، پس از سفری که به استان گیلان داشتم، ارتباطم با کارکنان شرکتی در آن استان برقرار شد و هر از چند گاهی با آنان گفتگو داشتم لذا از مشکلاتشان مطلع بودم. ماجرای گیلان و ابراز نارضایتی کارکنان شرکتی به یک بحران تبدیل شده بود. اما اخیرا پس از گفتگو با یکی از این دوستان، به نظر می رسید از شرایط با پیمانکار جدید بسیار راضی است. گیلان، استانی که شکایت کرده بودند، حتی پیمانکاران محلی را پس از مناقصه نپذیرفته بودند و …  اینک از پیمانکار محلی ابراز رضایت می کردند. واقعا باورکردنی نبود … !پس از چند روز مدیر عامل شرکت پیمانکاری با من تماس گرفت.روحیه باز و راحتش در گفتگو نشان می داد از هر چیزی می تواند یک فرصت بسازد.تمام علامت های تعجب در ذهن من به یک قرار مصاحبه منتهی شد.گفتگو با محسن فرهادخانی مدیر عامل شرکت مهندسی راژمان گستر آریا، پیمانکار مخابرات منطقه گیلان.

 

********** بخش اول گفتگو ************

 

مخابرات ما- لطفا خودتان را معرفی کنید.

محسن فرهادخانی مدیر عامل – محسن فرهادخانی هستم با مدرک کارشناسی برق و مخابرات که در حال حاضر مدیر عامل

شرکت مهندسی راژمان گستر آریا، پیمانکار مخابرات منطقه گیلان هستم.

مخابرات ما- مختصری از سابقه این شرکت و نوع خدمات خود در استان گیلان برای ما صحبت کنید.

محسن فرهادخانی مدیر عامل – شرکت ما در زمینه نصب و نگهداری سیستم های مخابراتی و شبکه های مخابراتی سابقه ای ۲۰ ساله دارد.امور نگهداری مخابرات منطقه ۴ استان تهران تا سال ۱۳۹۷ با ما بود.در استان مرکزی، کرج و هشتگرد همین فعالیت ها را ادامه دادیم.به مروز زمان در توسعه ftth و اجرای شبکه های مختلف فعالیت خود را گسترش دادیم.

شرکت ما، رتبه یک پشتیبانی را از شورای عالی انفورماتیک گرفته و همچنین رتبه ۳ را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت کرده است..

مخابرات ما – در حال حاضر در گیلان فقط نقش تامین کننده نیرو دارید؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل – تامین نیرو برای امور نگهداری در سراسر استان با شرکت ماست.نصب و نگهداری  چیزی است که در آن تجربه داریم و در کل استان گیلان برای آن قرارداد داریم.

مخابرات ما- چه شد که تصمیم گرفتید در گیلان کار کنید

محسن فرهادخانی مدیر عامل – ما نماینده کارخانه شهید قندی یزد است و برای فروش کابل و محصولات این شرکت با مخابرات منطقه گیلان ارتباط داشتیم. به همین دلیل از مسائل و مشکلات گیلان خبر داشتیم و به نظر می رسید می توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم به این دلایل تصمیم گرفتیم در مناقصه نگهداری شبکه کار کنیم.

مخابرات ما- نتیجه مناقصه برنده شدن شما در یک محور از استان گیلان بود.

محسن فرهادخانی مدیر عامل – بله. گیلان به سه محور تقسیم شده بود که ما در مناقصه یک محور – غرب گیلان –  برنده شدیم. پس از آن بنا به سابقه کاری ما، دو محور شرق و شمال گیلان هم به ما واگذار شود.

مخابرات ما-  نگران نبودید استان بزرگ گیلان با آن شرایط اعتراضات کارکنان از دست شما خارج شود؟ اصلا به ما بگویید وقتی وارد شدید با چه فضایی روبرو شدید؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل – فضای مسموم و عدم اعتماد به پیمانکار محلی!

مخابرات ما- برداشت شما چه بود؟ چرا این فضا ایجاد شده بود و شما به چه کسی حق می دادید؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل – از این لحظه به بعد کارکنان شرکتی به ما سپرده بودند و من خودم احساس می کردم آنچه آنان می خواهند حقوق اولیه کارکنان است.

  •  بیمه هایشان کامل رد نشده بود
  • حق و حقوقشان بطور کامل پرداخت نشده بود
  • اعتراض به گروه های شغلی

این عوامل باعث شده بود کارکنان ناراضی باشند و حتی کار به شکایت و .. هم رسیده بود.

مخابرات ما- پس شما به کارکنان حق می دادید؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل – من در موقعیت قضاوت نبودم ولی آنچه کارکنان می خواستند حق طبیعی آنها بود. تمام این خواسته ها به مرور توسط شرکت ما عملی شد و مشکلات ریشه ای حل شد.

مخابرات ما- در آن فضای متشنج که احتمال داشت کارکنان توجهی به حرف کارفرما نکنند شما چه کردید؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل –  ما شروع کردیم به اعتماد سازی. نه به صورت غیر واقعی بلکه بیمه هایشان را بدون تاخیر واریز می کردیم.حقوق ها را زودتر از موعد می دادیم.حتی قراردادهایشان را اصلاح و گروه هایشان را اعلام و تفاوت آن را پرداخت  کردیم، وضعیت کارگاهها را سامان دادیم و از میان خودشان مسئول کارگاه انتخاب کردیم. در پایان سال گذشته طرح پاداش برای بازنشستگی مصوب کردیم تا به هر نفر متقاضی بازنشستگی ۳۰ میلیون تومان پرداخت شود.

مخابرات ما – در حقیقت شما با کارکنان زندگی کردید و آنچه قانون مشخص کرده بودید اجرائی کردید. شنیده ایم کارهای انگیزشی زیادی انجام داده اید بجز موارد بالا که ذکر شد …

محسن فرهادخانی مدیر عامل – کاملا درست گفتید.آنان چیز زیادی از ما نمی خواستند جز حق طبیعی و قانونی خودشان. ضمن حفظ احترام به آن عمل کردیم. بیمه تکمیلی را از همان ماه اول برقرار کردیم که بسیار مهم بود. با بانک ها صحبت کردیم تا به کارکنان وام ضروری پرداخت کند.وام های ضروری ۱۰-۲۰ میلیون تومانی از سرمایه شرکت فعال شد . با فروشگاه رفاه قرارداد بستیم و به همه بن کارت دادیم.اما اصلاح گروه ها از همه مهمتر بود که انجام شد.در کنار تمام اینها همانطور که گفتید با کارکنان زندگی کردیم مثلا در تمام مراسمشان مثلا عزاها شرکت و کمک می کردیم.

مخابرات ما- جالب است! تمام اینها به طور واقعی عملیاتی شد، آن هم برای کارکنانی که چیزی جز وعده ندیده بودند.کسانی که فقط تهدید شده بودند. شنیده ام کارکنان را آموزش هم داده اید.در این مورد می توانید توضیح دهید؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل – همه می دانیم که باید مخابرات از کابل مسی به تکنولوژی تازه یعنی فیبر نوری تغییر وضعیت بدهد.چاره ای غیر از این نیست اما کارکنان با فیبر غریبه بودند لذا ما فیبر نوری و ftth را به همه پرسنل آموزش دادیم تا فضا از شبکه مسی به سمت فیبر نوری برود.الان همه در بخش فیبر فعال شده اند و موجب افزایش درآمد شرکت شده اند هر چند که هدف ما تولید کار بوده است.

مخابرات ما- در ماه های اول حضورتان، رابطه بین کارکنان و کارفرمای اصلی (مخابرات استان گیلان) چه مشکلاتی ایجاد کرد؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل – اختلاف بین کارفرما و کارکنان بسیار عمیق بود ولی من تلاش کردم بین این دو گروه قرار بگیرم و فضا را به سمت آرامش ببرم.فضای مسموم اختلاف نظر بین این دو، مرا بسیار آزار می داد.از بین کارکنان شرکت شسکام، ۶۰ نفر در قرارداد آن شرکت باقی مانده بودند.دچار دوگانگی شده بودیم. در این فضا کار کردن بسیار دشوار بود.

مخابرات ما – در حال حاضر چه مدتی است با گیلان قرارداد دارید؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل – یک ماه پیش ،سال اول قرارداد ما تمام شد.وارد سال دوم شده ایم و برای یک سال دیگر قرارداد جدید امضا شده است.

مخابرات ما- یعنی ۱۳ ماه است که کار می کنید و در این مدت توانسته اید تنش ها را مدیریت کنید.

محسن فرهادخانی مدیر عامل – بله! در این مدت حقوق ها را به موقع داده ایم، پیگیری زیادی کردیم کسری سوابق کارکنان در قرارداد شسکام درست شود.

مخابرات ما- یعنی شسکام سهم بیمه را پرداخت کرد یا خودتان دادید؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل – بالاخره از حساب مخابرات و شسکام پرداخت شد یا بیمه  برداشت کرد.به شیوه های مختلف تمام سوابق کارکنان به روز شد.

مخابرات ما- شکایت های کارکنان از شرکت شسکام فضای عجیبی درست کرده بود.من فکر می کنم دو سال پیش به گیلان رفتم و دوستانی را دیدم که پیگیر کارهایشان بودند.همه مصمم به بهبود شرایط بودند.

محسن فرهادخانی مدیر عامل – همین شکایت کارکنان از شسکام فضا را به شدت مسموم کرده بود.چند بار گفتگوی نماینده کارکنان  و کارگران با این شرکت نتیجه نداد.

 

مخابرات ما – جناب فرهادخانی! من هنوز قانع نشدم!چرا پس از دیدن آن همه تنش جرات کردید در قرارداد گیلان وارد مناقصه شوید؟

محسن فرهادخانی مدیر عامل – راستش اوایل من خودم هم به شدت نگران بودم ولی در نشست با نمایندگان کارکنان و کارگران متوجه شدم دغدغه هایشان کف روابط کارگری-کارفرمایی است، مثل بیمه -که درست مانند نفس کشیدن، مانند هوای تازه برای تنفس- بسیار ضروری است.من به این نتیجه رسیدم که این موارد با تصمیمات مدیریتی درست خواهد شد.اصلا چرا باید کارگر دغدغه بیمه داشته باشد؟

 

پایان بخش اول مصاحبه

بخش دوم به زودی منتشر می شود 

1474770cookie-checkگیلان چگونه آرام گرفت! در گفتگو با پیمانکار بخش خصوصی مخابرات منطقه گیلان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. فرشاد غلامی مقدم می گوید

    سلام من به مدن یکسال برای شرکت رازمان با ماشین براید شخصی بصورت اجاره ماهی ۶۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان کار کردم طول این یکسال از شرکت رازمان و شخص اقای مهندس فرهاد خانی راضی هستم اما سر یکسال سربرست قسمت به من گفت سیاست شرکت اینکه بیشتر از یکسال با نیروی جدید قراداد نبندید نا محبور به بیمه کردنشان نشویم الان مدتی هست ک بیکار شدم زندگیم بهم ریخته اقای مهندس فرهادخانی لطفا به درد دل منه راننده برسید ممنون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب نوع قرارداد شما چطوری بوده؟ ساعتی بوده؟ کارمزدی بوده؟ چی بوده؟
      شما در یک سال، بیمه نداشتین اصلا؟!

      1. فرهادخانی می گوید

        سلام
        لطفا شماره همراه این شخص برام بفرستید

      2. فرشاد غلامی مقدم می گوید

        سلام اولا تشکر بخاطر توجه و بیگیری ب حرفایکه بعضعا درد بحساب میاد … من اولین روز ورودم یه قرارداد ۴ ماهه امضا کردم دیگه قرارداد دیگه ای کسی بهم نداد ک امضا کنم تا ۱۰ روز مونده ب بایان یک سال مسئول قسمت یه قراداد که ۱۰ روز به بایانش باقی مانده بود به زورو تهدید اینکه اگه امضا نکنی اخراجی ازم امضا گرفت جالبش این بود که ساعت کاری طوری توی قرارداد نوشته بود ک باعث تعجبم شد وقتی گفتم طبق این ساعت کاری من باید از شنبه ۸ صبح تا بنح شننبه ۴ بعداظهر شبانه روزی باشم گفت همینکه هست..بنظرم ایشون دوست نداشت بیشتر از ۱ سال من کار کنم

  2. لیدا می گوید

    با سلام . سالیان زیادیه که آقای فرهاد خانی رو میشناسم پیمانکار شبکه اداره شهرستان نظرآباد بودن انسان شرافتمندی هستند .

  3. همکار می گوید

    سلام
    کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.
    بهتراست همزمان نظرات پرسنل آن شرکت نیز گفته شود تاگفتگو کاملتر وتجربه ای برای بقیه پیمانکاران استان‌ها باشد.

  4. مجید می گوید

    آقای فرهاد خانی انسان بزرگی هستند که ضمن پرداخت حق و حقوق پرسنل گیلان ،به مشکلات شخصی آنان نیز توجه داشت.حدود یک سال ست دیگر از مشکلات شرکت ناکارآمد شسکام خلاص شدیم.سلامتی و پیروزی ایشان را از خداوند خواستارم.

  5. علی نجفی می گوید

    سلام زنده باشی و برقرار کاش همه استانها اینجوری بشه تا برای گرفتن حق و حقوق اولیه خودت به کسی التماس نکنی انشاالله پیمانکار گیلان باعث بشه مخابرات مازندران را هم برای رفع مشکل کارگران حتی برای درآمد بیشتر برای مخابرات به آقای فراهانی بذهد از سردبیر پرتلاش ممنونم که این گفتگو را انجام داد خدایا چنان کن سرانجام کار که …….

  6. هی می گوید

    جناب سردبیر دارین زمینه سازی میکنید برا پیمانکاری محلی خوب همین کارو بیاید قراداد مستقیم با مخابرات انجام بدین نه پیمانکار محلی که تمام جوانیمونو خرجشون کردیم..تورو خدا سفره این پیمانکاران محلی از تو این مخابرات جمع کنید ما هم ی نفس راحت بکشیم…….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شد ما یه کاری بکنیم
      از یه نفر که خوب کار کرده تشکر کنیم شما اگر و اما از توش در نیارین؟
      همه رو پراکنده کردین از دور خودتون و ما ….
      همش منفی منفی! مرد حسابی اگر من اینقدر تحلیل و آنالیز داشتم همین قبض هامو بموقع میدادم ….

  7. maryam می گوید

    باسلام بسیار ادم خوب در پرداخت حقوق بیمه و.‌..غیره تاخیری نداشته در این ۱۶ سالی که درمخابرات کار کردم هیچ پیمانکاری مثل آقای فرهاد خانی نبوده

  8. غضنفر ابراهیمی می گوید

    با عرض سلام. من با سابقه ۲۸سال سابقه خدمت درشرکت مخابرات از شرکت راژمان با مدیریت آقای مهندس فرهاد خانی بسیار راضی هستم. وبه این مهندس جوان افتخار میکنم.او یک مسلمان واقعی است.انشاالله خداوند به این مومن خدا توفیق روزافزون وسلامتی عنایت فرماید . مرکز مخابرات لشت نشا غضنفر ابراهیمی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here