مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

برج های دوقلو، هبه از پایه و اساس دروغ محض است-بخش اول

مخابرات ما- در مورد فروش برج های دوقلو به همراه اول شایعاتی ایجاد شده

بخش اول

مخابرات ما – از چند روز گذشته در مورد معامله شرکت مخابرات ایران با شرکت ارتباطات سیار و فروش یکی از این برج ها، خبرهای زیادی منتشر شد. در همین رابطه خبرهای واقعی را در این نوشته منتشر کردیم.

شنیده های حاشیه

شایعات حاشیه این خبر، آنقدر زیاد بود که تصمیم گرفتیم بیشتر کنکاش کنیم.مثلا گفته می شد شرکت مخابرات ایران برج (یا برجها) را به شرکت ارتباطات سیار بخشیده (هبه کرده) است. البته این اصطلاح می تواند به یک معامله یک طرفه هم اطلاق شود اما در حقیقت کلمه ای است که مفت فروشی را به ذهن متبادر می کند.

خبرهای بعدی می گفت: سه تن از اعضای هیئت مدیره مصوبه فروش برج را امضا کرده اند و بقیه مخالف آن هستند.

افراد موثر در این موضوع با این گفته کاملا مخالف بودند. اولین جمله این افراد بطور مشترک این بود که “اصولا هبه کردن برج ها از اساس دروغ و کذب محض است.موجب تشویش اذهان عمومی است.ضمن اینکه هر ۵ عضو هیئت مدیره این مصوبه را امضا کرده اند یعنی هیچیک با این امر مخالف نبوده اند.”

 

ماجرا چیست؟

حدود ۱۱ سال قبل ساخت این دو برج کلنگ خورد، حالا حدود ۶ سال است کلا رها شده و ساخت و سازی انجام نمی شود. مخابرات آنقدر درگیری های مالی دارد بقول معروف آنقدر سمن دارد که یاسمن در میان آن گم است لذا سالهای آینده هم این برج به همین شکل خواهد ماند اگر فکری به حالش نشود.

 

ماجرای معامله با همراه اول

حدود ۵ -۶ ماه قبل پیشنهادی از همراه اول به مخابرات رسید.در این پیشنهاد گفته شده بود، همراه اول آمادگی دارد برج اول را بسازد و تمام کند.مالکیت آن را نیز به قیمت کارشناسی روز به همراه اول برسد. تخمین اولیه ده هزار میلیارد تومان بود ولی باید مجددا کارشناسی می شد.

ضمنا اعلام شده بود همراه اول برج دوم را هم می سازد و پس از تکمیل تحویل مخابرات می دهد. اگر تمام این بحث ها را به عدد و رقم تبدیل کنیم می شود این، اگر فرض کنیم ده هزار میلیارد تومان برآورد قیمت باشد:

  • شرکت ارتباطات سیار  ۵ هزار میلیارد تومان را نگه می دارد تا برج دوم را برای مخابرات تمام کند
  • ۲هزار و پانصد میلیارد تومان به صورت نقدی به مخابرات داده می شود
  • ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان هم در شرکت ارتباطات سیار به عنوان افزایش سرمایه، به توسعه اختصاص یابد (سهامدار هر دو یکی است.افزایش سرمایه در سیار به مخارات هم خواهد رسید)
  • ادامه در نوشته بعدی
در این نوشته در پی تایید یا عدم تایید هیچ چیزی نیستیم.بلکه صادقانه ماجرا را از زبان چند مطلع بیان می کنیم.نوشته را طولانی نمی کنیم لذا در آینده به شرح مابقی ماجرا می پردازیم. تا اینجا حتی در گفتگوهای این ششماهه، اصلا از هبه و بخشیدن هیچ بحثی نشده است.
1474860cookie-checkبرج های دوقلو، هبه از پایه و اساس دروغ محض است-بخش اول

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    خیلی رو اعصابی
    بااین خبر رسانی
    یا وعده میدهی این هفته اون هفته
    یا بعدش میگی دروغ بود
    این چه سایتی هست
    چرا خبر تجمع ها دوشنبه واقعی هست
    نمیذاری
    واقعا متاسفم به این سایت
    غیر سردرگمی وبازی با اعصاب همه
    منفعتی وخبری نداره

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ببین
      خوبی؟ سایت رو خودت میخونی یا دیگران براتون خبر میارن؟
      شاید سایت های دیگه رو براتون خوندن!
      ما تا بحال هرگز نگفتیم این هفته یا اون هفته! هرگز!
      به خبرخوانتون بگین درست رفتار کنه

  2. Yagoob می گوید

    منظور از سهام دار ،سهامداران جزء بورس هستند و نیز قسمت دوم ادامه قسمت اول می باشد

  3. ناشناس می گوید

    آقو سلام
    چندبار اوراق اجاره فروختن.افزایش تعرفه دادن پول مردم رو ندادن فروش برج هم دروغ دیگه ای هس وباز هم پول مردم رو نمی دن.
    آخه جیب اینها پر شدنی نیست

  4. Yagoob می گوید

    البته درد سر پاسخگویی به مردم و مسئولین را به اپراتور های نو ظهور می دهند و آنها متوجه نیستند که چه کلاه گشادی بر سرشان می رود چون زیر ساخت اصلی انتقال در سراسر کشور در اختیار مخابرات است و قیمت گذاری را با همراهی سازمان تنظیم مقررات انجام خواهند داد هر چند این دو در ظاهر مخالفند ولی در عمل برای نابودی و به فلاکت کشیدن کارکنان مخابرات و سهامداران آن هم قسم و هم قدم هستند

  5. Yagoob می گوید

    به نظر بنده مسیر حرکت سهامدارعمده و مخابرات با اجرای طرح فیبر نوری در چند سال آینده توسط اپراتور های مختلف خلاص کردن خود به صورت تدریجی از سیم مسی و شاید در اکثر جاها از سیستم دسترسی است وبرنامه های درازمدت آنها عبارت است از:خلاصی از در گیری مستقیم با مشترکین و مردم ، سرمایه گذاری در سیستم های انتقال ،فروش ساختمان ها ، برنامه ریزی برای خلاصی از کارگزاران ، عدم جذب نیروی جایگزین ، هبه اموال به همراه اول(کانکس ها و تجهیزات نیرو و امتیازات برق و …) ، تامین هزینه نگهداری همراه اول با مبلغ بسیار پایین ، وانمود کردن به زیان ده بودن مخابرات برای عدم پرداخت مطالبات کارکنان و در نهایت با اینکه مخابرات مالک اصلی همراه اول است ماجرا بر عکس شده و باقیمانده اموال بدرد خورمخابرات به عنوان بدهی به همراه اول واگذار می شود و در نهایت فرمان اجرایی حضرت امام مالک در آمد هنگفت و مدیریت همراه اول بدون داشتن دردسر کارکنان و شاکیان مخابرات ایران می شود و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود و پایان داستان
    علی برکت الله

  6. ناشناس می گوید

    همراه اول حق مخابرات رو به صورت ماهانه کامل پرداخت نمی کند چه توقعی هست که این پول رو پرداخت کنه ….

  7. م می گوید

    با پرداخت فقط ۲۵۰۰میلیار تومان واقعا مفت فروشی وهبه است با قیمت دلار الان بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد سر کلاه گذاشتن است واقعا همراه اول زرنگ تشریف دارند همراه اول برجها را با ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان برجها را تکمیل می کند باید قیمت برجها کارشناسی بشود ارزش برجها بیشتر از این قیمتها هست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همه با قیمت کارشناسی موافقن
      ضمن اینکه من کلا با فروش مخالفم اما به نظر دیگران احترام میذارم
      حرف دیگه اینکه، مشتری ها صف نبستن ها! کلا یک مشتری هست!

نظرات بسته شده است.