مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دو برج در انتظار یک شاهزاده برای نجات از غول تورم

مخابرات ما- هر از چند گاهی، بحث فروش برج های مخابرات به همراه اول به خبر رسانه ای تبدیل می شود.

مخابرات ما- هر چه به پایان سال نزدیکتر می شویم تنگناهای مالی، مخابرات ایران را به دردسرهای بیشتری می اندازد. مطالبات بازنشسته ها، سنوات پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۱، سنوات ۱۴۰۱ کارکنان شرکتی ، بیمه تامین اجتماعی، مطالبات شاغلین، سود سهام  و ……. در ردیف پرداخت جاخوش کرده اند و فعلا هیچ راهی برای تسویه آنان نیست.

امید مخابرات ایران به افزایش تعرفه ها نیز در نهایت راه به جایی نمی برد و برای این حجم از بدهی اصلا کافی نیست.ضمن اینکه به ازای هر افزایش تعرفه دهها وظیفه جدید به عهده مخابرات می گذارند که چند برابر تعرفه اضافه شده است!

یکی دو ماهی است که وام سازمان بورس به مخابرات، در نقطه آخر گیر است ونمی دانیم گیر آن چیست.البته این رفتارها با مخابرات تکراری است.

فروش املاک هم با توجه به شرایط فعلی، بازار ندارد.بنابراین یکی از راه های کمک به نقدینگی هم بسته شده است.باقی می ماند معاملات داخلی همراه اول با مخابرات ایران که مجوز سهامدار عمده را نیز دارد.فروش برج های دو قلو به همراه اول که در حقیقت برای سهامدار، جیب به جیب شدن است اما برای مخابرات جارو شدن سرمایه های سالیان!

هر گاه مخابرات به دنبال راه حل می گردد به فروش برج های دوقلو فکر می کند.یکی از برج ها حدود ۶ سال است که به دلیل کمبود نقدینگی بصورت نیمه تمام مانده است.برج دوم هم هنوز کارش شروع نشده.طبیعی است که اگر قرار بر فروش باشدباید برج نیمه تمام فروخته شود.

برج نیمه تمام، طبق مصوبه سهامدار اصلی مخابرات و همراه اول با این شرایط می تواند پس از قیمت گذاری فروخته شود.اگر فرض کنیم قیمتی حدود ده هزار میلیارد تومان توسط طرفین پذیرفته شود شرایط فروش به این شکل خواهد بود:

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان بصورت نقدی در احتیار مخابرات قرار گیرد تا بدهی هایش را بپردازد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومانش را همراه اول افزایش سرمایه دهد تا برای توسعه هزینه کند
  • با ۵۰۰۰ میلیارد تومانش هم، همراه اول برج دوم را تمام کرده و تحویل مخابرات دهد

از نگاه سهامداری این  تقسیمات اشکالی ندارد اما مخالفانی هم در مخابرات پیدا کرده است.هیچیک از مخالفان با واگذاری برج مخالفت نمی کنند بلکه با برخی شرایطش مخالف هستند.لذا با بحث های کارشناسی به تفاهم خواهند رسید.

ما هم امیدواریم بتوانیم با مخالفین طرح فروش برج گفتگو کنیم تا دلایل آنان را بشنویم.

 

نظر نویسنده:

با فروش ملک موافق نبوده ایم. ملک اگر برای توسعه هزینه شود مانعی نیست ولی برای خرج روزمره نباید فروخته شود.اما شرکتی که در بازار تنها مانده و هزاران نفر حقوق بگیر دارد دیگر نمی تواند منتظر ایده آل های ما باشد.در نهایت اگر مخابرات مجبور به فروش برج است، با نقدینگی آن کاری کند که حداقل گذشته اش بقول بازاری ها صاف شود.اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان بگیرند و فقط به سنوات بازنشستگان ۱۴۰۱ و سنوات کارکنان شرکتی ۱۴۰۱ اختصاص دهند دردی دوا نمی شود! فردا دوباره در پایان سال، عیدی و حقوق و سنوات و … تکرار می شود اینها از کدام محل پرداخت می شود.

فروش برج می تواند خوب باشد اگر یک بار و یک جا پولش پرداخت گردد و مخابرات با آن کمر راست کند.وگرنه با ۲۵ درصد از پول برج به جایی نخواهیم رسید.ضمن اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در همراه اول ارتباطی با مخابرات ندارد.مگر همراه اول برای طرح نجما به مخابرات کمکی کرده است؟ چرا نباید همان عدد برای توسعه در مخابرات هزینه شود؟ پول مخابراتی که امروز برای طرح نجما کابل مسی می فروشد در همراه اول (که نیاز مالی ندارد) خرج توسعه شود!

شما نام آن را چه می گذارید؟

گمان می کنم بدهی مخابرات به کارکنان و بازنشستگان و تامین اجتماعی و … حدود ۸ هزار میلیارد تومان باشد.این پول باید یک جا به مخابرات پرداخت گردد تا بتواند پایان سال بدون راه رفتن روی اعصاب کارکنان پرونده اش را ببندد و از این پس با آرامش برای سال جدید برنامه بریزد.

با شرایط اعلامی، به نظر می رسد بیشتر، به دنبال حل مشکلات همراه اول بوده اند تا مخابرات! اطمینان داشته باشید همین ۲۵۰۰ میلیارد نقدینگی که باید به مخابرات پرداخت گردد بصورت قسطی پرداخت خواهد شد.

 

با شرایط اعلامی، به نظر می رسد بیشتر، به دنبال حل مشکلات همراه اول بوده اند تا مخابرات! 

 

1474330cookie-checkدو برج در انتظار یک شاهزاده برای نجات از غول تورم

Please rate this

0 1 2 3 4 5
20 نظرات
  1. […] خبرهای زیادی منتشر شد. در همین رابطه خبرهای واقعی را در این نوشته منتشر […]

  2. شهروز می گوید

    سلام خسته نباشید به همکاران عزیز
    به ویژه آقای سردبیر زحمتکش
    دروغ پشت دروغ.کار مدیران زحمتکش بی ادعا
    مدیران به زور میخوان به خانواده مخابرات کمک کنند.بدون شرح…..

  3. ناشناس می گوید

    مگه شما درجریان نیستی
    اگه هستی بگید ملک وحشتناک فروخت خودرو فروخت تعرفه چندبار اضاف شد مرتب میفروشه
    کجا همراه اول گرفت ازش،بعدم کلش مخابراته ایرانه
    همراه اول چرا نمیگید مرتب فعالیت داره پول هم تولید میکنه به پرسنلش هم
    فقط کشنده اینه تعرفه وملک وقرض ازهمراه اول میگیره به بهانه پرداخت به پرسنل ولی کجا
    یکبارهم اندکی پرداخت بیشتر پوله دوباره ازجیب پرسنل وبازنشسته برداشت داد به بیمه ها
    چرا وتاکی باید توحیه کرد الحمدالله خودمخابرات برای بزدن از حق وحقوق وبدهکاری به اندازه کافی قوی هست وکلا فعلا تمرکز رو این موضوع

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      به نظرم باید یه ذره روی موضوع توضیح بدین
      متوجه نشدم

  4. منتظری می گوید

    انشا..مثل برج های دوقلوی نیویورک خراب بشه خیلی از همکاران بازنشسته فوت گردند وبه حقوقشون نرسیدند

  5. هم درد می گوید

    باسلام خدمت سردبیر محترم وهم دردان عزیز،یادم میاد خدا سلامت بکنه پدر بنده سال ۸۷ موقع بازنشستگی یه حرفی به من زدن که در این سالها به عینه شاهد فرمایش ایشون هستم..ایشون گفتن روزی میرسه مخابرات مثل پست بانک ها یه مغازه اجاره میکنه و در آنجا خدمات رسانی میکنه درحالی که اون سالها اوج مخابرات بود چقدر بزرگترهای ما دقیق تحلیل میکنن وآینده رو میبینن.

  6. مهدی می گوید

    با عرض سلام خدمت مهندس فتاح مومن و با تقوا
    ما ز یاران چشم یاری داشتیم
    خود…

  7. ابی می گوید

    مگه درامد نداره که اینقدر بدهی داره چرا اینطوری باید حسابدار خبره نظر بده.ا گه ماهی ۹۰۰میلیارد دارمد داره چرا اینطوری باشه

  8. همکار شما می گوید

    به دنبال حل مشکلات همراه اول چون دغدغه شون نیروی انسانی نیست، چون اراده ای برای پرداخت ندارند، چون همراه اول جیبشان را پرمی کند نه مخابرات ورشکسته به گل نشسته

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چی؟
      میشه توضیح بدین؟

  9. همکار بازنشسته می گوید

    سلام
    مثل همیشه از این دیگ هم ابی برای پرداخت مطالبات بازنشستگان گرم نمیشه.

  10. یک مخابراتی می گوید

    با سلام
    هیچ امیدی به حل شدن اَبَرمشکلات مخابرات نیست. فقط باید دست به دعا برداشت اوضاع از این بدتر نشود(متاسفانه دارد بدتر هم میشود).

  11. ناشناس می گوید

    فقط این وسط کارمند بدبخت تر میشه و زیر پا له تر

  12. بازنشسته 1401 می گوید

    سلام
    سردبیرمحترم
    اعتبار یک فرد یا یک شرکت ارزشمندترین ثروت برای او می باشد صحیح است داشتن یک برج مخابراتی برای شرکت می تواند ابهت داشته باشد ولی اعتبار از دست رفته و نارضایتی مجموعه طلبکاران که تعداد زیادی از پرسنل شاغل وبازنشسته سالهای گذشته وبازنشستگان سال ۱۴۰۱ ونیروهای شرکتی وحق بیمه آنها همراه نداردبه همان صورت که جنابعالی می فرماییداگر دراین معامله اکثر بدهی ها شرکت پرداخت گردد با اطمینان بالا آینده بهتری برای مجموعه مخابرات خواهد داشت حس رضایت در مجموعه شاغلین برای شرکت مخابرات قدرت وتمرکز نیروها باخود دارد
    توکل به خدای بزرگ ودعاهای خوبی برای همه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم

  13. کارگر می گوید

    به نام مخابرات به کام همراه

  14. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر گرامی شما از ما بهتر می دونید هر روز این بفروشیم اونو بفروشیم وام بگیریم اینها همه حرف هست از قبل از خصوصی سازی تعداذ کارکنان بیشتر درامد کمتر چرا دچار مشکل نبود الان که سود انچنانی درامد اینترنت موبایل تلفن ثابت کجا می رود خرج خودش هم که نمی شود الان ۱۵ ماه هست بیمه شرکتی ها واریز نشده سنوات سال قبل ومرخصی بازنشست هه همین طور هر روز دوشنبه ها اعتراض برای کشور زشت نیست یعنی کسی تو این مملکت نیست که بتونه کار شاغل وبازنشست ها درست کنه تا کی همه بازنشست ها سنی ازشون گذشته هر روز تو خیابون کشور ما که ایراد غرب می گیرند یا مسولین رده بالا خودشون دوست دارن این جور باشه تا سرگرم کار خودشون باشندالبته ما شرکتی ها مقصر ۱۰۰ درصد هستیم با این بازنشست ها باید بیایم بیرون خدا خوشش نمیاد هر روز مارو بزارید سر کار …..

  15. ناشناس می گوید

    تنها جمله آخر درست بوده، یعنی دارن برای همراه اول فکری میکنند. اصلاً قصدی برای حل مشکلات کارکنان شاغل و بازنشسته ندارند!
    هر گونه تغییری در رویکرد مخابرات رو باید در تغییرات ستاد اجرایی دنبال کنید. در ستاد هم آمدن فتاح با تثبیت سیدهاشمی همراه شده، در نتیجه مخابرات در همان مسیر قبلی حرکت میکنه.

  16. رساگو می گوید

    سلام سردبیر عزیز.درواتساب خبر بدهی مخابرات به بیمه مرکزی را برایتان ارسال نمودم۱۰۶۹میلیارد ریال

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم ازتون

نظرات بسته شده است.