مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

زندگی در لبه خبر، وضعیت مالی مخابرات پس از اخذ وام

مخابرات ما- از ابتدای سال ۱۴۰۲، همه مطالبات به یک نقطه گره خورده بود، وام صکوک! وام صکوک هم تبدیل شده بود به یک گره کور که افراد زیادی برایش زحمت کشیدند تا این گره باز شد.هنوز نمی دانیم چه مبلغ از این وام در اختیار مخابرات قرار گرفته ولی مبلغ نهایی آن،به بیانی ۳۵۰۰ میلیارد تومان و به بیانی دیگر ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

این وام، ابتدا حق طبیعی بازنشستگان ۱۴۰۱ بود.وعده بازنشستگی آنان، پرداخت سنوات تا پایان ماه های ۲ و ۳ سال جاری بود.خوشبختانه مخابرات ایران این بار بدون تعلل مطالبات بازنشستگان ۱۴۰۱ را پرداخت کرده است. برای بقیه موارد -مطالبات شاغلین و بازنشستگان و نیروهای شرکتی- هنوز خبری قطعی به ما نرسیده است.

گفته می شود نمایندگان گروه های مختلف بازنشستگان با رئیس هیئت مدیره -رئیس کمیسیون پرداختها- دیدار کرده اند و در خواست اختصاص بخشی از وام به مطالبات بازنشستگان داشته اند.از سوی دیگر شاغلین انتظار دارند آنچه در طی این سالها از حقوق پرداختی کاهش یافته به آنان برگردد. هزار میلیارد تومان بدهی مخابرات به بازنشستگان (غیر از ۱۴۰۱) ، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به بیمه، حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان پرداختی سنوات به کارکنان شرکتی ، از میزان معوقات مالیات بی خبریم، پرداختی های پایان سال از عیدی تا سنوات کارکنان شرکتی، مطالبات شزکت های پیمانکار  و …..

یک شرکت و این همه بدهی!

برای حل مشکلات، باید درآمد داشت! درآمد را کارکنان تولید می کنند، کارکنان هم به شدت ناراضی هستند!

یکی از راه های افزایش درآمد افزایش تعرفه است، اما آنان که کمر به هدم مخابرات بسته اند راضی نمی شوند!

پس راه حلی نیست؟!

 

حالا چه کسی می تواند مدیر این سیستم باشد و بتواند شب راحت بخوابد! 

 

چه می شود؟

فقط می توانیم پیش بینی کنیم سنوات سال گذشته کارکنان شرکتی پرداخت شود، بخشی از بدهی به بیمه و دارائی هم داده شود، بخشی از مطالبات بازنشستگان هم احتمالا پرداخت می شود … رسمی ها سهمی ندارند …. متاسفانه!

پایان سال هم با پرداختی های سنگین در راه است … عیدی و مانده مرخصی شرکتی ها داده می شود.سنوات شاید بماند برای سال بعد، عیدی کارکنان رسمی هم در لبه پرداخت است.

حالا این شاغلین (رسمی، شرکتی ،کارگزار و …. ) می توانند برای مخابرات درآمد تولید کنند؟

 

1476820cookie-checkزندگی در لبه خبر، وضعیت مالی مخابرات پس از اخذ وام

Please rate this

0 1 2 3 4 5
98 نظرات
  1. نیرو می گوید

    سلام سردبیر عزیز سنوات میره اون ور سال یعنی هر دو سنوات پارسال و امسال ؟ مانده مرخصی پارسال و امسال هر دو پرداخت میشه ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کسی نمیدونه چی میشه

  2. ابی می گوید

    چرا اینقدر بدهی داره پس درامد خودش چی میشه.چرا به بیمه بدهی داره مگه نه از کارمند پول کم میکنه ۳۰۰۰۰ کارمند داره مگه چقدر حقوق میده چرا اینطوری

  3. ناشناس می گوید

    سه شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ سود سهام گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران را مبلغ ۸۷۷۴۵۰ ریال واریز شده است و نه سود سهام اخابر

  4. ناشناس می گوید

    سلام
    چرا بیمه دانا بمدت دو ماه است هزینه ها را در سایت بیمه دانا زده در حال ارزیابی لیکن پرداخت نمیکند ؟؟چرا ؟؟ چرا ؟؟

  5. ناشناس می گوید

    وام صکوک مخابرات صادر شد.
    پس این رفاهیات مخابرات هم از فریز خارج خواهد شد.وتمام طلب کارکنان رسمی وبازنشسته مخابرات از سال ۱۳۸۸ تا کنون داده خواهد شد.د.

    1. خسته از زمونه می گوید

      حقوق بهمن ماه حساب کتابش نیز بسته شد ولی رفاهیات بروز نشد متاسفانه.

  6. ناشناس می گوید

    شرکت مخابرات از پرداخت بن خوار بار بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون مشکل مالی دارد خودداری کرده است و هنوز هم خودداری می کند/ سوال اصلی اینجاست که پس چرا از پرداخت حقوق ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان کارکنان رسمی تاکنون هیچ گونه مشکل مالی ندارد.

    با گذشت ۲۴ ماه در سراسر شرکت مخابرات مشکلات پیش آمده هنوز برطرف نشده است
    متاسفانه از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بن خواربار وغیره بازنشستگان شرکت مخابرات را پرداخت نکردن چرا؟
    و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره هم پاسخگو نیستند چرا؟
    مسئولیت پرداخت مطالبات بازنشستگان با مخابرات ایران است ولی متاسفانه از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون عمل و اجرا نکرده است چرا؟
    و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
    از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد مطالبان بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور بیش از ۹۹۹ هزار بار هم اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه در کشور به اصطلاح اسلامی هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است و پاسخگو و جوابگو هم نیست و نبوده است چرا؟

    1. عباس می گوید

      ناشناس بخدا هر روز از هشت تا هفت کار میکنم فقط همون حقوق ماهانه نه اضافه کار نه ماموریت !!!! شاید مدیرها از ما بگیرن ببرن ولی ما هیچچچچچ ما نگاه

  7. ناشناس می گوید

    کارکنان رسمی چرا اعتراض نمیکنید به خاطر که حقوق، مزایای، بن خوار بار و سایر رفاهیات کارکنان رسمی را هر ماه پرداخت می کنند

  8. ناشناس می گوید

    هر سال سود سهام اخابر تا ۵ الی ۱۵ بهمن ماه واریز می کردند ولی اما متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال ۱۴۰۱ واریز نشده است.
    امروز چهار‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ هست که متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال ۱۴۰۱ واریز نکردید چرا؟ کسانی که سود سهام اخابر سال ۱۴۰۱ نگرفتند، چه کار کنند قرار بود بهمن ماه سال ۱۴۰۲ واریز کنند ولی اما متأسفانه هیچ خبری نیست چرا؟ چرا شرکت مخابرات ایران و هم سازمان بورس در مورد واریز سود سهام اخابر به‌ موقع اطلاع‌ رسانی نمی‌ کنند؟ حرف دل همه سهامداران شرکت مخابرات

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست گرامی
      سود سهام آنقدر کم بوده که حتی اگر واریز هم بشه شاید متوجه نشین
      یکی از اعضای سایت حرف جالبی در کامنتها زده بود
      می گفت: اگر ۱۰۰ هزار سهم داشته باشین ۱۱۰ هزار تومن سود سهامتون میشه
      ضمن اینکه سود سهام بر اساس گفته برخی اعضای سایت پرداخت شده

  9. حرف دل همه سهامداران شرکت مخابرات می گوید

    امرور چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ هست که متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال ۱۴۰۱ واریز نکردید چرا؟ کسانی که سود سهام اخابر سال ۱۴۰۱ نگرفتند، چه کار کنند قرار بود بهمن ماه سال ۱۴۰۲ واریز کنند ولی اما متأسفانه هیچ خبری نیست چرا؟ چرا شرکت مخابرات ایران و هم سازمان بورس در مورد واریز سود سهام اخابر به‌ موقع اطلاع‌ رسانی نمی‌ کنند؟ حرف دل همه سهامداران شرکت مخابرات

  10. ناشناس می گوید

    سوال اینجاست که پس چرا کارکنان رسمی شرکت مخابرات چرا اعتراض نمیکنید و سکوت اختیار کرده اند
    با سلام، ۱۵ عدد از مزایایی که همکاران رسمی و بازنشستگان مخابرات در طول ۱۵ سال خصوصی سازی مخابرات در ۱۸ آبان ۱۳۸۷ از دست داده اند، به قرار زیر می باشد:

    ۱-عدم ارتقا گروههای شغلی از سال ۱۳۸۷ لغایت ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

    ۲- حق جذب از سال ۱۳۸۷ لغایت ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

    ۳-حق تخصص

    ۴- اضافه کاری

    ۵- حذف وام صندوق ۶%

    ۶- حذف وام قرض الحسنه

    ۷- حذف وام پایگاه

    ۸- عدم افزایش رفاهیات

    ۹- مناسبت ها

    ۱۰-سکه بازنشستگی

    ۱۱-هزینه درمان بیمه تکمیلی

    ۱۲-حق لباس

    ۱۳-حق ورزش

    ۱۴-وام ۲۰ برابر اندوخته صندوق ۶% هنگام بازنشستگی

    ۱۵- افزایش سهم بیمه تکمیلی همکاران و بازنشستگان از ۲۰% به ۵۰% و فشار مالی بیشتر.

    1. محسن می گوید

      محاله پرداخت کنند خوردند و رفتند نامردها . جالبه خوار و بار هنوز فریز شده ….

  11. ناشناس می گوید

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارکنان شرکت مخابرات ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، خواستار پرداخت معوقات کارکنان و بازنشستگان مخابرات شد.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه‌ی میثم باقری آمده است: احتراماً، همانگونه که مستحضر می‌باشید و در زمان حضور حضرتعالی در وزارت نیرو، هیأت وزیران بر اساس مصوبه شماره ۱۶۳۹۵۵/ت/۳۶۵۴۴/هـ مورخ ۰۸/۱۲/۸۵ که شرط ضمن عقد و ملاک واگذاری ۳۱ شرکت مخابرات استانی و شرکت ارتباطات سیار به بخش غیردولتی است، در بند ۶ تصریح کرده است: “کلیه تعهدات شرکت مخابرات ایران واگذار شده به کارکنان اعم از حقوق، مزایا بیمه، بازنشستگی و سایر تعهدات کماکان محفوظ و درتعهد خریدار می‌باشد.” بر این مبنا آئین نامه استخدامی و پرسنلی مخابرات در سال ۸۹ به شماره ۲۴/۸۹ به تصویب هیأت مدیره رسیده است که باوجود این تصریح قانونی تاکنون دو مرتبه (سال ۹۲ تا ۹۷ و ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲) به روز رسانی آن در بخش پرداخت کمک هزینه‌های رفاهی و مناسبتی و همچنین پرداخت پاداش‌های بهره‌وری و… متوقف شده است. به ویژه آنکه مجمع عمومی گروه مخابرات ایران برای بررسی صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ بر اساس گزارش بازرس قانونی، احتساب و پرداخت به‌روز هزینه‌های یادشده را به هیأت مدیره مخابرات تکلیف کرده است و متأسفانه نه هزینه‌های به روز مذکور (مابه‌التفاوت کمک هزینه‌های رفاهی و مناسبتی سالهای ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ کارکنان شاغل و بازنشسته و… ) پرداخت شده و نه در حسابهای شرکت شناسایی شده است که این امر برخلاف مواد ۲۳۵، ۲۳۷ و ۲۴۰ قانون تجارت و موجب شناسایی سود موهوم و حرام برای سهامداران که آن ستاد یکی از آنهاست می‌شود و موجب ایجاد اخلال در فرایند جاری و ارائه خدمات به مردم در شرکت معظم مخابرات می‌شود.

    در ادامه این نامه می‌خوانیم: از سوی دیگر با توجه به مالکیت ۹۰ درصدی مخابرات بر شرکت ارتباطات سیار ، مطابق گزارش توجیهی تیرماه سال جاری هیأت مدیره همراه اول برای افزایش سرمایه ، مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد تومان سود انباشته در حسابهای این شرکت شناسایی نموده که برای جلوگیری از توزیع آن، پیشنهاد افزایش سرمایه داده شده است. لذا با عنایت به بدهکاری کلان شرکت مخابرات به کلیه ذینفعان و ازجمله کارکنان و سود انباشته موجود یاد شده در شرکت ارتباطات سیار، اقدام به تأمین مالی از طریق صکوک با نرخ سود بالای ۳۰درصد در شرکت مخابرات با توجیه پرداخت مطالبات کارکنان فاقد توجیه منطقی و شرعی و خلاف مصالح سهامداران می باشد. از دیگر سو تصمیم سهامدار کنترلی مخابرات با تفکیک شرکت ارتباطات سیار از مخابرات و ایجاد شرکتهای متعدد زیر‌مجموعه همراه اول با پرداخت تبعیض آمیز حقوق و مزایای بسیار نقدی و غیر نقدی رفاهی به کارکنان این شرکتها نسبت به مخابرات، علاوه بر ایجاد بدبینی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بین کارکنان مخابرات، باعث تحمیل هزینه های گزاف مالیاتی و موازی کاری اداری، فروش و نگهداری به سهامداران می شود.

    در پایان این نامه آمده است: لذا با عنایت به اینکه آن ستاد که حسب فرموده اخیر مقام معظم رهبری به عنوان یک موسسه دولتی یکی از سهامداران عمده واصلی شرکت مخابرات است انتظار بیشتری است تا نسبت به قانون تمکین کند. مع الوصف به جهت گسترش روز افزون نارضایتی کارکنان و بازنشستگان مخابرات به قید فوریت دستور فرمائید سود انباشته موجود در همراه اول برای پرداخت مطالبات کارکنان تخصیص یابد و برنامه زمانبندی مشخص درجهت ادغام همراه اول در شرکت مخابرات اجرایی شود.
    انتهای پیام/

  12. ناشناس می گوید

    کارکنان رسمی چرا اعتراض نمیکنید مگر بن خواربار شما در سال ۱۴۰۱ نباید بر اساس حداقل حقوق همانسال باشد مگر بن خواربار وسایر رفاهیات در سال ۱۴۰۲ نباید بر اساس حداقل حقوق ۱۴۰۲ یعنی بر اساس حداقل حقوق ۰ ۵۳۰۰۰۰ تومان در ماه باشد. آیا میدانید کسانیکه بازنشسته میشوند چقدر مستمری شان بخاطر رفاهیات کمتر میشود ؟؟ پس ………………از حق زن وبچه در زمان بازنشستگی دفاع کنید.بن خواربار ماهیانه در سال ۱۴۰۲ باید مبلغ ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد.

  13. ناشناس می گوید

    تعدادی از بازنشستگان مخابرات ایران در چند استان‌ تجمع کردند.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از بازنشستگان مخابرات ایران امروز، دوشنبه ۲۳ بهمن ماه، در استان‌های تهران، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، کرمانشاه، مرکزی، کردستان، اصفهان و خوزستان تجمع کردند.

    اجرای کامل آیین‌نامه اجرایی سال ۸۹، حل مشکلاتِ بیمه‌ی تکمیلی، دریافت رفاهیاتِ و خواروبار از مهم‌‎ترین خواسته‌های این بازنشستگان است.

  14. ناشناس می گوید

    درود بر شما و همکاران گرامی
    بله درست می‌فرمایید کارمند باید راضی باشد تا درآمد زایی کند.در همین شرایط فقط یک راه برای این مهم وجود دارد . تقریبا ۸۰ درصد کار مخابرات روی شانه شرکتی ها است .( همکاران رسمی بیشتر کارشناس مسئول و ناظر هستند.)
    میدانیم که مخابرات تقریبا دو برابر حقوقی که به شرکتی ها میدهد به شرکت های واسطه شسکام و خدمات اول پرداخت میکند. و راه حل فقط و فقط حذف این واسطه ها است تا این پول مستقیم به جیب خود کارمند برود و بعد ببینید این جوانان عزیز با چه انگیزه و رغبتی برای این شرکت کار و درآمدزایی خواهند داشت .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      برای ابراز نظر ابتدا باید در موضع بی طرف باشیم
      دوم اینکه واقعیت ها رو بر اساس آمار اعلام کنیم همانطوری که هست
      وگرنه بقیه هرگز با شما همراه نمیشن
      شما یک حرف درست رو بر مبنای آمار غلط زدین
      اما در کل، برای اینکه بدونین من چه اعتقادی دارم میگم که
      من معتقدم هر ایرانی باید آنقدر درآمد داشته باشه که بتونه بی دغدغه زندگی کنه
      حقوق کارکنان شرکتی اصلا متناسب با یک زندگی زیر خط فقر هم نیست چه برسه بی دغدغه
      اما این ربطی به دریافتی های دیگران نداره

      1. به تو چه می گوید

        سلام …………….

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          لطفا نام را تغییر دهید

  15. ناشناس می گوید

    ساام برسردبیر محترم و سایت پر تلاش
    واقعانکه خیلی دل خوش به این مدیران خارجی حاکم برمخابرت شدید
    تنها چیزی که به آن ، اهمیت نمیدن و در الویت آنها قرار ندارد نیروی انسانی و دریافتی بحق و قانونی آنهاست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من دلخوش شدم؟
      من؟! ….

  16. ناشناس می گوید

    بحثهای تکراری

  17. خسته دل کهنه کار می گوید

    سردبیر بزرگوار
    که هم مشکلات را پیگیری می فرمایید هم به کامنتها نظر لطف دارید هم دنبال خبرهای جدید هستید و هم مشکلات شدید خودتان که به نحوی از دوستان مشهدی ام از آن آگاه شدم
    واقعا از اینهمه فداکاری سپاسگزارم
    ولی خدمتتان عرض کنم مدیر شبها خیلی راحت می خوابد و دغدغه همکاران و مخابرات را ندارد قبلا هم در یک کامنتی عرض کرده بودم حدود ۳۰ درصد از مبلغ صکوک به پرداختیها ی معوقه اختصاص می یابد و آن را هم مثل گوشت قربانی تقسیم می کنند و بعد دوباره وعده و وعید دادن های دروغ شروع می شود آقایی که می فرماید به آنهایی که شکایت کردند تا نتیجه مشخص شدن شکایت پرداختی صورت نمی گیرد بفرمایند عدلیه برای چیست ؟ ظلم باید بکنند و هیچکس حق تظلم خواهی نداشته باشد ؟
    الکاذب عدوالله

  18. ناشناس می گوید

    الان این مواردی که تحت عنوان پیش‌بینی مطرح کردید، پیشنهاد اولویت در پرداخت شما به مخابراته یا اینکه از اخبار و تصمیماتی نشت کرده که مبنای پیش‌بینی شما شده؟!؟ تا جاییکه یادمه پرداخت بدهی بیمه از این وام مطرح نبوده!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اتفاقا از همون ابتدا پرداخت پول بیمه جزو همین وام بوده
      از روز اول
      اما اگر نو.شته بودیم پیشنهاد، حرف اولتون درست بوده
      اما پیش بینی بر اساس خبرهای موجوده

  19. ناشناس می گوید

    هه بیشتر از این هم ازشون انتظاری نیست
    واقعا ب جای تاسف خوردن کاری نمیشه کرد

  20. خسته از زمونه می گوید

    یطوری از مدیران و خوابشان دفاع میکنی انگار کاملا به آنها اعتماد دارید.انگار همه هدفشان کارمندان هستند و بفکر اعلام سود کاغذی و جیب مبارکشان نیستند.
    کمی هم طرف کارمندان بازی کنید…
    لطفا منتشر کنید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      واقعا که …
      خدا کمکتون کنه …

نظرات بسته شده است.