مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خبرگزاری سیتنا خطاب به مدیران مخابرات: فرافکنی نکنید، بهانه دست رسانه‌های ضدایرانی ندهید؟!

مخابرات ما – خبرگزاری سیتنا خطاب به مدیران مخابرات: فرافکنی نکنید، بهانه دست رسانه‌های ضدایرانی ندهید؟!

منبع خبر-

به دنبال انتشار دو کلیپ در سرویس شهروند خبرنگار سیتنا یکی مربوط به قطع کابل های دراپ مشترکین آسیاتک توسط پیمانکار مخابرات در یکی از شهرها و دیگری مرتبط با قطع اپلینک آسیاتک و بریدن فیبرهای این شرکت در شهری دیگر که با دستور دکتر امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر «صحت‌سنجی و بررسی» مواجه شد، شرکت مخابرات ایران با بررسی موضوع، توضیحی به شرح ذیل در اختیار سیتنا قرار داد:

«بهره بردن از تجهیزات فنی و زیرساختی شرکت مخابرات ایران، برای تمام شرکت های همکار قابل انجام است؛ اما با توجه به اینکه یکی از شرکت‌های FCP، بدون هماهنگی اقدام به بهره برداری از تجهیزات تخصصی مخابرات در یکی از شهرستان‌ها نموده، طبیعتا در راستای تامین ارتباط مشتریان و حفظ امنیت و پایداری این اجازه داده نشده است.

بنابراین از تمام شرکت های FCP و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی به عنوان همکاران همیشگی مجموعه مخابرات، درخواست می کنیم در موارد لازم به استفاده از ارتباطات زیرساختی شرکت مخابرات ایران، به صورت کامل، هماهنگی با مجموعه های مخابراتی متناظر با حوزه درخواستی‌شان  را به عمل آورند».

در همین راستا روابط عمومی شرکت آسیاتک توضیحی به شرح ذیل در اختیار سیتنا قرار داده است:

«یکی از اهداف پروژه توسعه فیبرنوری کشور، ایجاد شبکه‌های با کیفیت، فراگیر، مستقل و غیر انحصاری بدون اتکا به شرکت مخابرات ایران است.

در این راستا، شبکه ایجاد شده توسط آسیاتک نیز مبتنی بر الزامات سازمان تنظیم مقررات و بر اساس اصول و استانداردهای روز، طراحی و پیاده سازی شده و در حوزه شبکه مادر مخابراتی در چارچوب مقررات، از  شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت استفاده می‌کند.

بستر انتقال نهایی هم به صورت مستقل و به ازای هر مشترک در چارچوب قانون اجرا می شود. فضای عمومی شهری در انحصار هیچ اپراتوری نیست، ولی شرکت مخابرات ایران بدون هر گونه اطلاع و هماهنگی نسبت به قطع ارتباط مشترکین آسیاتک اقدام کرده است. حتی بر فرض وجود هر گونه تداخل ناخواسته، بر اساس پروانه صادره برای اپراتور ها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد متولی و تنظیم گر است و دلیلی بر این گونه اقدامات عجولانه، غیر حرفه‌ای و ضد رقابتی وجود ندارد.

خاطرنشان می‌سازد که شرکت آسیاتک بر اساس مشی خود همواره آماده همکاری و تعامل سازنده و ارزش آفرین با همه اپراتورها است».

وزیر ارتباطات: شرکت مخابرات ایران دیگر تنها بازیگر حوزه ارتباطات ثابت نیست

در همین راستا، عیسی زارع پور در پاسخ به این پرسش شفقنا که «گزارش های مختلف از برخی شهرها حاکی است که شرکت مخابرات نسبت به تخریب تجهیزات فیبرنوری و کابل های ارتباطی برخی شرکت های اینترنتی اقدام کرده تا رقبا را از صحنه خارج کند، تدبیر وزارت ارتباطات چیست؟» بیان کرد: گزارش هایی هم به ما رسیده و فیلم هایی نیز در فضای مجازی منتشر شده که اتفاقاتی از این دست افتاده، من بارها عرض کردم که شرکت مخابرات ایران دیگر تنها بازیگر حوزه ارتباطات ثابت نیست و باید بپذیرد که رقبایی برای آن درست شده و رفقای جدیدی پیدا کرده و باید در یک فضای رقابتی کار کند و مردم حق انتخاب داشته باشند.

وی گفت: ما سمت مردم هستیم، هر کسی که بتواند سرویس بهتری را برای مردم فراهم کند، طبیعتاً مردم آن سرویس را انتخاب می کنند و ما نباید مانع انتخاب مردم شویم.

وی تأکید کرد: در شرایطی که این امکان هست که سرویس بهتری توسط اپراتور دیگری ارایه شود، شرکت مخابرات یا هر سرویس دیگری نباید جلوی سرویس دهی بهتر را بگیرد.

 

روابط عمومی شرکت مخابرات: شایعه تخریب تجهیزات فیبرنوری رقبا کذب است!

گفتنی است؛ ساعاتی پس از انتشار این گفت‌وگوی وزیر ارتباطات، حامد شیخ پور، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در ویراستی نوشت:

شایعه تخریب تجهیزات فیبرنوری رقبا توسط شرکت مخابرات ایران کذب است. وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات هم امروز در حیاط دولت، در پاسخ به خبرنگاران به‌خوبی توضیح دادند. دست‌وپا زدن رسانه‌های ضدایرانی برای هجمه به صنعت مخابرات کشور راه به جایی نخواهد برد.

آقایان مدیران محترم شرکت مخابرات؛ لطفا فرافکنی نکنید، با اهمال در رسیدگی به مشکلات، بهانه دست رسانه‌های ضدایرانی ندهید؟!

توضیحات سیتنا:

۱ – کلیپ‌ تخریب تجهیزات فیبرنوری یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در یکی از شهرستان‌ها توسط یک پیمانکار شرکت مخابرات به صورت کامل در اختیار سیتنا قرار دارد که این رسانه به دلیل ملاحظات حرفه‌ای و رسانه‌ای از انتشار کامل آن جلوگیری کرد و صرفا بخش کوتاهی از آن را منتشر کرد تا اصل موضوع توسط مدیران وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران مورد بررسی و صحت سنجی قرار گیرد.

۲ – به دنبال انتشار این کلیپ و درخواست رئیس سازمان تنظیم مقررات برای بررسی و صحت سنجی موضوع، روابط عمومی شرکت مخابرات ایران پاسخی در اختیار سیتنا قرار داد که در آن اشاره شد «با توجه به اینکه یکی از شرکت‌های FCP، بدون هماهنگی اقدام به بهره برداری از تجهیزات تخصصی مخابرات در یکی از شهرستان‌ها نموده، طبیعتا در راستای تامین ارتباط مشتریان و حفظ امنیت و پایداری این اجازه داده نشده است»، لذا نوشته اخیر مدیر محترم روابط عمومی این شرکت و تاکید بر اینکه «شایعه تخریب تجهیزات فیبرنوری رقبا توسط شرکت مخابرات ایران کذب است» با جوابیه چند روز قبل این شرکت مغایر است.

۳ – وزیر محترم ارتباطات هم در پاسخ به خبرنگاران گفته اند «گزارش هایی هم به ما رسیده و فیلم هایی نیز در فضای مجازی منتشر شده که اتفاقاتی از این دست افتاده …» و در ادامه گفته اند که «شرکت مخابرات ایران دیگر تنها بازیگر حوزه ارتباطات ثابت نیست و باید بپذیرد که رقبایی برای آن درست شده .. و باید در یک فضای رقابتی کار کند و مردم حق انتخاب داشته باشند»، لذا استنباط مدیر محترم روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از سخنان وزیر محترم ارتباطات صحیح نیست.

۴ – اینکه رسانه‌های خارجی در این موضوع ورود کرده‌اند، به تعلل در پاسخگویی و اظهارات غیرشفاف مدیران شرکت مخابرات ایران برمی‌گردد؛ طرح موضوعی که با شفافیت در پاسخگویی قابل رفع بود بهانه‌ای شد برای ورود رسانه‌های خارجی، لذا انتظار می‌رود مدیر محترم روابط عمومی محترم شرکت مخابرات ایران که تازه بر این مسند نشسته‌اند به جای فرافکنی، پاسخگوی رسانه‌ها در بررسی موارد مطروحه باشد و فضا را برای نقد و طرح مشکلات این شرکت، باز گذارند.

سه ویدئو در همین رابطه: (مشاهده این تصاویر در این لینک ممکن است)

1478080cookie-checkخبرگزاری سیتنا خطاب به مدیران مخابرات: فرافکنی نکنید، بهانه دست رسانه‌های ضدایرانی ندهید؟!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. علی می گوید

    سالهاست دولت حق مخابرات را میخوره
    اگر مخابرات خصوصی هستش بذارید خودش تعرفه خدماتشو معین کنه بذارید خودش نرخ خدمات به بقیه اپرتورها را مشخص کنه.چرا بابت هر دقیقه تماس ایرانسلی مخابرات پول بده به ایرانسل؟اقای وزیر جواب بده چرا؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اپراتورها بابت مکالمات دو طرف (مثلا ایرانسل به مخابرات) درآمد رو تقسیم میکنن

  2. ناشناس می گوید

    تا کی قصد دارید سوء مدیریت های خود را با بهانه رسیدن به گوش دشمنان پنهان کنید . بزرگترین دشمن این مردم اونایی هستن که حق مردم را در روز روشن تضییع می کنند .

  3. ناشناس می گوید

    شرکت مخابرات پشتش به کوه گرم است در این مملکت سلطنت می کند . و سرویس دهی بسیار افتضاحی هم ارائه می دهد مخصوصاً اینترنت خرابی که ارائه می دهد زبانزد خاص و عام است .

  4. ناشناس می گوید

    تا وقتی تکلیف مالکیت زیر ساخت روشن و شفاف نشود از این اتفاقات خواهد افتاد.

  5. مرتضی ش می گوید

    شرکت مخابرات یه عمر واسه ما مردم خدمت رسانی کرده بدترین شرایط خدمت رسانی کرده هر شرکتی بخواد وارد بشه باید به بزرگتر از خودش احترام بذاره

  6. کسی کا حقش خورده شد می گوید

    وزیری که گوشی است وبدون تحقیق وبدون آگاهی حرف از خودش بدر میکنه .این فرق فوکوله ای دوبرره اوزیر ای …

  7. علی می گوید

    مخابرات شرکت خصوصی مگه نیست پس باید مثل یه شرکت خصوصی رفتار کنه . شرکت برق برای تولید برق نیروگاه خصوصی زیاد داره

  8. سلام فرمانده می گوید

    با سلام و عرض ادب ,به نظرم این کار اصلا درست نیست که برای حوزه تلفن ثابت شرکت های دیگه هم وارد بشن.باید زیرساخت توسط مخابرات تامین بشه اونا هم با مخابرات همکاری کنن نه جداگانه اقدام بکنن.پس اونوقت شرکت های برق و گاز و آب هم باید رقیب داشته باشن.آیا چنین چیزی امکانپذیره؟صدرصد نه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قربون آدم چیز فهم و با هوش
      همینو چطوری به غیرمخابراتی بفهمونیم؟

    2. ناشناس می گوید

      خب شرکت اب و برق و گاز عملکردشون جوریه که تا حالا کسی نتونسته به خودش جرات بده که رقابت کنه باهاشون. ولی مخابرات عملکردش روز به روز خرابتر از قبل شده که به راحتی رقیب برای خودش ایجاد کرده. معلومه که عقل سلیم میره دنبال عملکرد بهتر.
      رئیس مرکز اذعان داره به وضعیت نابسامان و به مشترک ها گفته بله برید از شاتل خط بگیرید مخابرات سرقت کابلها را پاسخی نمیدهد….
      عملکرد تا این حد خرابه که رئیس مرکز میبینه دیگه چاره ای نمونده برای مشترکان. و واقعا دم همچی رئیس مرکزی گرم. که وجدان داره.

      متاسفانه اخیرا مخابرات پیامک برای مشترکان با مضمون اینکه در محله و منطقه شما امکانات فیبر نوری فراهم است برای اینکه از اینترنت پرسرعت بهره مند شوید به مراکز تلفن مراجعه کنید، فرستاده. مشترک امد و شماره اش چک شد متاسفانه مسی بود. یعنی مخابرات پیامک دروغ ارسال کرده. از خجالت اب میشه ادم

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        واقعا راست میگین
        برای من هم آمد …. ولی فیبرش ….

    3. ایران می گوید

      متاسفانه بدون داشتن هیچ دانشی صحبت می‌کنید
      الا مدیران شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت کشور مجموعه ای …………
      که از هرکاری برای زمین زدن رقبا و حتی پرسنل خودشون کوتاهی نمیکنن
      شما هم که از شرکت آب و برق گفتین مثل اونا نباید جدا باشن اولا مخابرات خیلی وقته دیگه بخش خصوصیه چون مدیران ارشدش برای دزدی خصوصیش کردن و دولت واگذار کرد به بخش خصوصی ثانیا باید مثل کشورهای پیشرفته رقابت باشه وگرنه جلوی استارلینک و.‌‌.. نمیشه رقابت کردش الا استارلینک آزاد بشه کی از این اینترنت با سرعت اشغال استفاده میکنه یکم واقع بین باشیم

    4. ناشناس می گوید

      آب و برق و گاز شرکت دولتی هستند و قصد چاپیدن جیب مردم را ندارند اما مخابرات…

نظرات بسته شده است.