مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

معاون مالی مخابرات : تعهدات مالی را انجام می دهیم ولو به قیمت جابجایی بانک عامل

مخابرات ما- بخشی از گفتگوی ما با معاون مالی مخابرات ایران. وقتی انتشار این گفتگو به تاخیر خورد، ترجیح دادیم منتشر نشود اما با وقایع هفته پیش، به نظر می رسد انتشار آن مفید باشد.چرا که به نظر می رسد دوباره عوامل بر هم زدن نظم مالی، کار خود را می کنند.

مخابرات ما- در گفتگو با طاهری معاون مالی مخابرات سه نکته اساسی مطرح شد.یکی اینکه نظم مالی مرا به هم می زنند و دوم اینکه بانک عامل همکاری لازم را ندارد.ایشان با قدرت تاکید می کرد حتی با تغییر بانک عامل (تجارت) به تعهداتم عمل خواهم کرد.سوم اینکه به هر شکلی به تعهدات خودمان عمل می کنیم.

 

پرداختی ها و وام صکوک

می خواستیم بدانیم چرا پرداخت های آخر سال از محل وام صکوک پرداخت نشده؟ معاون مالی مخابرات گفت: این وام از همان ابتدا هم برای توسعه سیستم های مخابراتی بود.در حقیقت مصوبه ای داشت.اما به اجبار سنوات بازنشسته های ۱۴۰۱ و بخشی از رفاهیات بازنشسته ها از این پول پرداخت شد اما باید  تعهدات ارزی بابت خرید تجهیزات نیز عملی می شد. لذا موارد دیگر را از محل درآمد جاری پرداخت کردیم.

پرسیدم:” وضعیت در زمان حضور شما چگونه بود؟”

طاهری اشاره می کند که اولویت اول من نظم در پرداخت حقوق بود.حقوق یک ماه عقب بود.در حال حاضر دو ماه است آمده ام ولی سه ماه حقوق داده ایم.پس از آن بحث بیمه ها اولویت داشت.بیمه تکمیلی را حل کردیم تازه متوجه وخامت اوضاع در بیمه درمان پایه شدیم. بیمه جاری را (۱۴۰۲) پرداخت کردیم از این پس هم با نظم و انضباط خاصی این مبالغ را پرداخت می کنیم تا به تاخیر نیفتد.برای شرکتهای شسکام و خدمات اول، بیمه سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را نیز با ملک تهاتر کردیم.در بیمه تکمیلی هم تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳ با بیمه دانا تسویه کرده ایم لذا اگر بیمه جاری پایه را پرداخت کنیم در بحث بیمه هیچ مشکلی نداریم.

ایشان با اشاره به تشکر مخابرات ما از ایشان برای پرداخت سهم بیمه کارکنان شرکتی می گوید: “وقتی فردی ببیند کارش دیده شده انگیزه بیشتری می گیرد تا با شتاب بیشتری کارش را دنبال کند. هر چند کار بزرگی نبوده برای پرسنلی که منابع اصلی شرکت هستند و این پرداختها را وظیفه خود می دانم.باور کنید وقتی حقوق به تاخیر می خورد شب ها خوابم نمی برد.سر ماه ها واقعا نمی توانم بخوابم.پرسنل برای من ارزش زیادی دارند لذا آرامش آنها برایم مهم است.”

 

لبخند پرسنل و لبخند مشتری

در این بخش از گفتگو امواج صوتی (تن) صدایش تغییر می کند و ادامه می دهد: “معتقدیم بزرگترین سرمایه شرکت نیروی انسانی است پس همانقدر که برای شبکه خرج می کنیم باید برای پرسنل هم هزینه کنیم.”

شعار بسیار جالبی می دهد :” لبخند پرسنل، لبخند مشتری را به دنبال دارد! پرسنل ما باید لبخند بزند!”

سپس ادامه می دهد:” تعامل با کارکنان جاده ای دو طرفه است.معتقدم نیروهای مخابرات از وفادارترین و پرتوان ترین پرسنل کشور هستند و رضایت آنها مایه نجات این کشتی است.”

معاون مالی شرکت گفت: “برای رفع مشکلات شاید منابع ما محدود باشد اما مسیر درستی را در پیش گرفته ایم غیر از این نمی توانم و نمی خواهم عمل کنم.اگر بگویند بیمه پرسنل پرداخت نشود، عمل به آن برایم بسیار سخت است.برای اینکه بدانید من از جزئیات مشکلات پرسنل خبر دارم به یک مورد اشاره می کنم.موضوعی مثل زایمان برای خانواده تابع یک برنامه ریزی دقیق است .انتخاب دکتر، انتخاب بیمارستان طرف قرارداد با بیمه دانا و … دهها برنامه ریزی دیگر صورت می گیرد.در نهایت، با وجود این برنامه ریزی ها، موردی داشتیم که  بیمار زمانی که وارد اتاق عمل می شود بیمه دارد اما وقتی می خواهد از بیمارستان خارج شود بیمه ندارد! حالا این خانواده چه کند؟من به هر دری زدم تا مشکلات این همکار حل شود ولی پرسنل آرامش می خواهد!”

“باور دارم که در این لحظه لطف خدا شامل حال ما شده تا بتوانیم خدمتی بکنیم.اتفاقات عجیبی برایم افتاده که فهمیدم هر قدر به پرسنل و بازنشسته ها خدمت کنم خدا برکت بیشتری به مخابرات خواهد آورد.”

می گوید: “در این میان همکاری دیگران هم بسیار خوب بوده.همه همراه هستند بخصوص مدیر عامل، معاونین و اعضای هیئت مدیره و….”

 

برنامه پایان سال

در مورد پرداختی های پایان سال می پرسیم. طاهری با اطمینان می گوید:”حقوق و عیدی همه پرسنل را هفته آینده می دهیم (هفته ای که گذشت) . سنوات کارکنان شرکتی را قرار بود بدهیم انشا الله تلاش می کنم حداقل یکی از سنوات را پرداخت کنم.راستش نظم کاری مرا از بین برده اند وگرنه اینطور نمی شد.”

 

یک داستان مستقل که کسی خبر ندارد

“نظم کاری مرا از بین برده اند!” معاون مالی این را می گوید.اما بدون اینکه لازم باشد ما سوالی بپرسیم دوباره تن صدایش قدرت می گیرد و می گوید :” حتی به قیمت جابجایی بانک عامل (تجارت) هم باشد، تعهدات مخابرات را انجام می دهیم.حقوق و عیدی کارکنان پرداخت می شود ولی به قیمت جابجایی بانک تجارت و خروج پرداخت حقوق از انحصار بانک تجارت.”

تاکید میکند :” تجارت بد عهدی کرد!”

کمی آرام تر می شود و می گوید :” من حداقل از سه ماه پیش می دانستم که امروز باید چه کنم.از سه ماه پیش برنامه داشتم اما نظم کاری ما توسط برخی از جمله بانک ها به هم می خورد و به تعهداتشان عمل نمی کنند. احتمالا در سال ۱۴۰۳ بابت پرداخت حقوق بانک جدیدی جایگزین بانک تجارت خواهد شد.”

 

بازنشسته ها چه شد

طاهری معاون مالی شرکت مخابرات ایران در مورد بازنشستگان مخابرات می گوید:” برای بازنشسته ها کار بزرگی کردیم.خواربار ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را پرداخت کردیم فقط (در زمان گفتگو) ۵ یا ۶ استان دیگر باقی مانده اند.

 

شوخی ندارد بر سر ….

حرف های بسیاری در این میان مطرح شد اما به گمانم مهمترینش آنجا بود که با تن صدای محکمی گفت:”طاهری بر سر منافع مخابرات با کسی شوخی ندارد، بخصوص بر سر معیشت کارکنان و بازنشستگان!”

*******

سردبیر- به نظر می رسد بدعهدی های بانک تجارت، پرداخت ها را به هفته آینده کشانده است اما آنچه در مخابرات کشور به آن نیاز داریم، یکی برنامه است و دیگری شجاعت اجرای آن! این شجاعت بسیار مهم است.اما شجاعت بدون برنامه صرفا یک اقتدار بی معناست!  ….. به گمانم او هر دوی اینها را دارد … خدا کمکش کند.

در پایان برای این مرد دعا می کنیم تا هیچکس نتواند تعادل برنامه های مالی اش را به بزند یا همان که گفته، نظم برنامه های مالیش را نتوانند به هم بزنند.

***************

1483730cookie-checkمعاون مالی مخابرات : تعهدات مالی را انجام می دهیم ولو به قیمت جابجایی بانک عامل

Please rate this

0 1 2 3 4 5
62 نظرات
  1. رضا می گوید

    سلام بخش خنده دار این متن اینکه ایشان میفرماید تا تیر ۱۴۰۳ با بیمه دانا تسویه شده ولی سردبیر نمی پرسد اگر راست می گویید چرا بیمه دانا هزینه درمان پرسنل وبازنشتگان را نمی دهد

  2. ناشناس می گوید

    خوار بار دی، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
    خوار بار فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریورماه سال ۱۴۰۱ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
    خوار بار تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟

  3. ناشناس می گوید

    جالبه! شما با این که میدونید اما بر سر حواشی که معاون مالی ایجاد کرده تمرکز کردید! این مصاحبه و گفتگو با معاون مالی از پایه ایراد داره و بر مبنای حقایق نیست. تا جاییکه من یادمه، مخابرات در افشای ب و شفافسازی به بورس دلیل دریافت وام صکوک رو پرداخت مطالبات کارکنان اعلام کرده بود، ولی ایشون میگه از ابتدا برای محل هزینه کرد وام اهداف یگه ای مثل توسعه بوده و پرداخت مطالبات بازنشستگان ۱۴۰۱ (که کامل هم پرداخت نشده) به ناچار از این محل بوده!

  4. شسکام می گوید

    چنگ به دامان تجارت واسه رهایی ازبد عهدی .

  5. Tct...shaskam می گوید

    داستان سازی واسه پرداخت نکردن خیلی چیزها.
    سردبیر نوشته براش دعا کنیم .
    کجای کاری برادر یا اینوری یا اونوری

  6. ناشناس می گوید

    الان به صاحب خونه زن وبچه بگم مقصر بانک تجارت مشکلمون حل میشه هر سال همین بلا رو سرمون دارن میارن که کل عید زهرمارمون میشه

  7. غریبه آشنا می گوید

    جناب سردبیر ؛ این پایگاه خبری شما هم شده ضربه گیر سیستم معیوب و مسئولین کاذب آن. چطور با بیمه دانا تا تیرماه۱۴۰۳ تسویه حساب شده که نزدیک سه ماه از پرداختی های هزینه های درمان پرسنل خبری نیست؟ آقا دروغگوئی هم حدی داره و به قول معروف دروغگو دشمن خداست. لطفا چاپ کنید شاید این بزرگوار ببینه و از انجام این گناه کبیره حذر کنه.

  8. احمد می گوید

    آقای آرشیان ،سردبیر محترم مخابرات ما،آیا بعد از فریز نمودن رفاهیات به مرحله حذف رفاهیات رسیدیم، سال۱۴۰۱،رفاهیات مناسبتی در بهمن ماه واریز شد ولی امسال که از آبان در چند ماه پرداخت کرده اند،مشاهده می کنیم،پول لباس و عید غدیر پرداخت نشده است در مجموع ۱۷۰۰ را حذف کرده اند.

  9. ناشناس می گوید

    خبر منتشر می‌کنید، زحمت می‌کشیم کامنت می‌گذاریم و خبر رو به همراه کامنت حذف می‌کنید!
    پرداخت آخرین حقوق بدون دو مناسبت سال ۱۴۰۲، اونم مناسبتی که فریز شده، کار بزرگیه؟ اگه با همین فرمون پیش برید سردبیر جان سال دیگه بابت اینکه بهمون اجازه حضور در محل کار میدن تقدیر و تشکر می‌کنید! سال بعد هم بابت اینکه شرکت رو تعطیل کردند و همه رو با احترام اخراج کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنید!

  10. چوپان راستگو می گوید

    حرفهای قشنگ میزنی به دلم داری چنگ میزنی ،بابا جمع کنید توقع دارید بانکم گول حرفهای شما را بخوره این کارگر بدبخت نیست که وعده سر خرمن بدی بانک میدونه چه جنس خرابی شما دارید چون گول شما را نخورده تهدید میکنید که حقوق میگیرم از تجارت از سه ماه پیش یعنی نفهمیدی که بانک همکاری نمیکنه

  11. ناشناس می گوید

    باید به این معاون میگفتید
    توی این شرکت از بس دروغ شنیدیم
    ناامید هستیم با این همه درآمد ولی
    نمی‌خواهید حق مردم رو بدین دبگه
    خداوند حق و حقوق زن و بچه مارا
    بگیره

  12. محسن می گوید

    سخنان اقای طاهری رو قلبا قبول دارم وباور میکنم . آرزو میکنم اون دسته از منفعت طلبان اقتصادی که بدنبال کارشکنی و کسب منافع شخصی یا گروهی خودشون هستند توان جلوگیری از اجرای برنامه های ایشون رو نداشته باشند.
    پس بیائید با دعاهای خیر خودمون، این مرد رو در اجرای برنامه ها و رسیدن به اهدافش (که همانا رسیدن ماها به حق و حقوق مون هست) یاری کنیم

    1. ناشناس می گوید

      احسنت به شما
      بابا ۶ ماه زمان بدید به بنده خدا
      من شاهد کارهای خوب وشبانه روزی ایشان هستم

  13. ناشناس می گوید

    اصولا چرا باید از کسی یا ارگانی به خاطر اینکه یکی از وظایفش یعنی بیمه کارکنانش رو با تاخیر پرداخت کرده باید تشکر کرد؟
    آره این دو سال همش بانک تجارت بوده، حالا که دقیق فکر میکنم همه مشکلات تقصیر تجارت بوده، چطور ماهیانه ۳ میلیون از حقوق قانونی کارمند رو پرداخت نمیکنی پول هم داری نمیخوای بدی؟ مگه میشه حق هزار ها نفر رو ماهیانه ضایع کنی بدنبال طرح توسعه باشی؟

  14. ناشناس می گوید

    ۱۰ ساله همش وعده و وعید میدن
    هیچ عملی به حرفهاشون ندیدیم
    اگه کمی هم اخلاص داشتند میتونستند
    تو این چندسال بخشی از مطالبات شاغلینو
    پرداخت میکردند

  15. بهرام می گوید

    کلی گویی به درد هیچ گس نمیخوره بیماری و خورد و خوراک و اجاره با این حرف ها حل نمیشه.چه ارگانی در این مملکت هست که پرسنل قبل از رفتن به دکتر باید اول استعلام بگیرند که آیا بیمه دارند یا نه…
    به جای افزایش تولید گندم به فکر موش های داخل انبار باشید

  16. سیاوش می گوید

    سنوات شرکتی آیا هفته جاری پرداخت میشه ؟

  17. شرکتی می گوید

    حرفاش خیلی قشنگه ولی نمیتونه زن بچه ما رو قانع کنه سردبیر . اینا تا تجمع نکنیم کاری برای ما شرکتیا نمیکنن . کل طلب ما اندازه حقوق یه رسمی بابا مگه با بچه حرفمیزنید یا فک میکنید ما از پشت کوه اومدیم

  18. عبد خدا می گوید

    سلام جمعه تا ساعت ۱۴ چک کردم هنوز عیدی خوزستان پرداخت نشده است

  19. […] ما- گفتگوی ما با معاون مالی شرکت مخابرات ایران منتشر شد.این گفتگو هفته پیش انجام شد اما به نظر می رسد مشکلات […]

  20. بهمن می گوید

    سلام بلاخره ما متوجه نشدیم از صحبت های ایشون سنوات شرکتی ها پرداخت میشه یا نه چرا جواب قاطع نمیدن به ما

    1. ناشناس می گوید

      آره اگه بانک تجارت برنامه ……….

      (سردبیر- مفهوم نست منظورتون چیه!)

نظرات بسته شده است.