مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر و تفاهم نامه ابتدای سال ۱۴۰۳

مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان.مجددا سال نو را تبریک میگم و براتون آرزوی سالی به مراتب بهتر از پارسال دارم. امید و آرزو برای ما قشر معمولی، تنها چیزی است که هزینه نداره! پس بذارین آرزو کنیم امسال همه بتونیم زندگی کنیم!

اما بعد…

از همین ابتدای سال جدید میخوام باهاتون یه تفاهم نامه امضا کنم. در سال گذشته بهتون گفتم فحاشی و هتاکی و حرف بدون سند و نفرین به اشخاص و خانواده جایی در زندگی ما نداره. یعنی عصبانیت، ظلم و هر چیز دیگری به ما اجازه نمی ده از حد و مرزهای ادب عبور کنیم. ضمن اینکه، هنری است که بتوانید با کلمات موجود و قابل انتشار حرفتون را بزنید.بارها دیده اید که با تغییر یا بهبود یک کلمه، کل پیام شما قابل انتشار شده.پس می تونیم با وجود این محدودیت ها حرفمون را بزنیم.

خوشبختانه در انتهای سال ۱۴۰۲ دیگر از این باب مشکلی نداشتیم.روزانه تعداد کامنت های خارج از عرف بیشتر از سه چهار تا نبود.اما در هر حال باعث شده بود وقت و انرژی بسیاری از سردبیر بگیره و همیشه این نگرانی بود که چیزی از دستم در بره و مشکلاتی ایجاد شود.

باور کنید این اصلا ربطی به آزادی بیان نداره.حداقل در مخابرات ما چنین چیزی ممکن نیست.

بنابراین تفاهم می کنیم شما به من اجازه میدین هر کامنتی که حاوی کلمات غیرمجاز باشه ندیده بگیرم. و این امر مهم را به سرور و نرم افزار بسپارم.

بنابراین بر اساس بند اول این تفاهم نامه،  از ابتدای سال ۱۴۰۳، کامنت هایی که حاوی کلمات نامناسب است ثبت نمیشه یا اگر هم ثبت بشه بلافاصله به بخش spam یا سطل زباله می ره و …. تمام.

بر اساس این تفاهم نامه از این به بعد خود شما مسئول اصلاح کامنت خود هستید.اگر کسی اصرار به این نوع از نوشتار داشته باشه سرور شخص را محدود می کنه و اجازه نوشتن کامنت بهش نمیده. این دیگه کاری ماشینی است فردا از ما گله نکنید.

البته به مرور زمان دیتابیس کلمات نامناسب کامل میشه و نرم افزار بر اساس این دیتابیس تصمیم میگیره.

به روح فتوت و جوانمردی قسم می خورم خودم بسیار ناراحتم از این موضوع اما واقعا روی اعصاب منه و آزارم میده.

بند دوم در این تفاهم نامه اینه که لطف میکنید از کلمه سردبیر بجای اسم و فامیل واقعی من استفاده کنید.

بند سوم هم در مورد پرهیز از برخوردهای شخصی است.اینکه افرادی با یکدیگر زاویه دارند و یا حتی با سردبیر زاویه دارند دلیل نمی شود امور شخصی را به سایت بکشیم.اگر سردبیر می خواست چنین کند امروز خودی و غیر خودی یک جا و زیر یک چتر جمع نمی شدند.

بند چهارم-  از انتقاد استقبال می کنیم به شرطی که شامل بند سوم نشه.ضمن اینکه باید بدانید مخابرات ما متولد ابتدای سال ۱۳۸۶ است.یعنی عمری ۱۶ ساله داره.پس اگر امروز شما به این مجموعه پیوسته اید هنر سردبیر بوده و تصمیمات او مخابرات ما را سرپا نگه داشته.لذا گمان نکنید کسی می تونه با توهین و تحقیر مسیر مخابرات ما را تغییر بده. لطفا سعی کنید از آنچه هست استفاده کنید.

بند پنجم- باید دقیقا بدانید مخابرات ما هیچ ارتباط مدیریتی و تصمیم سازی با مخابرات ایران و مدیرانش ندارد.یعنی آنها در خوب و بد سایت تقصیری ندارند.در یک موسسه خصوصی قطعا کسی بیش از مالک، دلسوز نیست.نه شما مجبورید به اینجا بیایید نه من مجبورم هر نوع رفتاری را تحمل کنم.کم کم پیر شده ام و خلقم تنگ شده! لطفا رعایت کنید و باب سلیقه خود سایت های خبری را انتخاب کنید نه اینکه مخابرات ما را باب سلیقه خود تغییر دهید.

بند ششم- از صمیم قلب عرض می کنم بدون اینکه من و شما همدیگر را بشناسیم رابطه عمیق و مهرآمیزی بین ما برقرار شده.من برای دوست داشتن شما دلایل زیادی دارم اما شما را نمی دانم …! هیچکس حق ندارد این رابطه مهرآمیز را خشن کند.

 

بند هفتم- تلاش کنید زنده بمانید! شاد باشید! و نشاط را به خانواده منتقل کنید!این تنها وظیفه شماست که سردبیر تعیین می کنه.

بند هشتم. همه می تونن نظر بدهند اما حرف آخر را سردبیر خواهد زد.این یعنی یک دیکتاتوری تمام عیار! مجوزش را هم از تمام نویسندگان و خبرنگاران و همکاران مخابرات ما گرفته ام.حالا نوبت شما مخاطبان عزیز است.

پایان تفاهم نامه زورکی سردبیر با مخاطبان مخابرات ما!

لطفا با گذاشتن کامنت تایید (همراه با همان نام کاربری) این تفاهم نامه را امضا کنید.در طی سال نسبت به کسانی که تفاهم نامه را امضا کرده اند تعهد اخلاقی خواهم داشت.بقیه هم صرفا خواننده خواهند بود.

1486040cookie-checkسردبیر و تفاهم نامه ابتدای سال ۱۴۰۳

Please rate this

0 1 2 3 4 5
132 نظرات
  1. مجید می گوید

    سلام سال نو مبارک خیلی ممنونم

  2. کرمان و کرمونی ، مهربونی می گوید

    باسلام
    ضمن تبریک سال نو به شما سردبیر محترم
    موارد فوق قابل قبول می باشد

  3. hichkas می گوید

    سلام سر دبیر باز هم عیدتون مبارک. روی هم رفته این بند هشت گانه شما تقریباً ایرادی ندارد و فرموده‌های شما سردبیر محترم رو بر دیده منت گذاشته و سعی میکنیم تبعیت کنیم اما سردبیر محترم ولله من دیگه آبرو برام نمونده از دست طلبکاران و همچنین پیش زن و بچه. تورو خدا آیا برای همین ماه فروردین امیدی هست که سنوات و پول مرخصی رو پرداخت کنند یا نه. زنده و سلامت باشید یکی از همکاران شهرستان تبریز

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      بخدا من از آینده خبر ندارم
      ولی با این شرایط حدس می زنم هیچی پرداخت نشه در فروردین

  4. کاربر می گوید

    کارخوب ،خوبه

  5. ناشناس می گوید

    بچه ها الان دنیا دنیای منطق و محاسبه هست سعی کنید بر طبق حقوق تان کار کنید اگر حقوق تان را واریز نکردن از کار بزنید تا به درآمدشان ضربه بزنید این یک قانون را من همیشه رعایت میکنم

  6. ابوالفضل م ۳ تهران می گوید

    با سلام و احترام خدمت دوست عزیز
    چقدر با دل پر اما باصفا ومهر صحبت کردید همیشه شاد و سالم باشید
    ممنون بابت این همه مدت که با ما بودید اخبار درون مخابرات ایران را بطور کامل اطلاع رسانی کردید
    سال جدید بهار جدید لبریز از سلامتی و مهر و شادی برای همه باشه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دقیقا خط دوم درسته. ممنون

  7. مسیح مازندرانی می گوید

    طاها نیومده در مازندران. حکم اخراج صادر کرد.

  8. پرسپولیسی می گوید

    درود وسال نومبارک.منم موافق صددرصد هستم

  9. شهروز می گوید

    سلام آقای سردبیر وعید شما هم مبارک
    اینجانب با اسم مستعار شهروز هرز گاهی به سایت سر میزنم و برگفته های شما کاملا موافقم چون اثری کهد رادب هست در بی ادبی نیست،درضمن سؤالات زیادی در سال‌ جدید پیش آمده که الان واقعا حوصله سر بر میشه انشالله در وقتی دیگر خواهم پرسید تا بدانیم بعداز ۲۲ سال با این مخابرات چه باید بکنیم با تشکر وخسته نباشید به شما وهمکاران عزیز.
    شهروز

  10. بنده خدا می گوید

    سلام عید شما هم مبارک درمورد حقوق ماشین شبکه نرخ استانی است چون ما هیچ برگه ای بابت قراراد ماشین امضا نمیکنیم استان مازندران داره تقریبا روزی ۷۰ میده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این قراردادها نرخ استانی نداره
      اگر داره یعنی قانون اجرا نمیشه

  11. مسعود می گوید

    سلام جناب سردبیر
    آیا کلیاتی راجع به طاها از قبیل فعالیتش
    یا رزومه خوب یا اینکه شرکت کاملا خصوصی است یا خصولتی دارید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فقط می تونم بگم ۱۰ -۱۲ سالی است فعالیت داره. تا حالا فقط اصفهان سابقه کارشو شنیدیم
      گفته شده ۴۹ درصد سهامش مال مخابرات ایران است
      بقیه سهامش مال مخابرات اصفهان، تعاونی مصرف و تعاونی مسکن مخابرات اصفهانه
      این توزیع سهام یعنی تکرار اشتباه گذشته

  12. رضا می گوید

    سلام وعرض تبریک سال نوخدمت سردبیر گرامی
    اینکه بدور از فحاشی بشه مشکلات رو مطرح کرد خوبه انشالله سال خوبی برای همه باشه

  13. خدمات اولی می گوید

    باسلام
    اکی قبول ولی به شرطی که هوای نیرو ها رو داشته باشین.. نیرو هام ممکنه عصبانی بشن و چیزی بگن..

  14. پانی می گوید

    سپاس ممنون از زحمات شما

  15. رجبعلی حافظی.قوچان می گوید

    متشکرم .سال خوبی داشته باشید

  16. احمد فاضلی بیگلی بالای سی سال وحقوق بسیار کم متاسفانه می گوید

    سلام مدیران وکسانی که برای همکارن مخابراتی تصمیم میگیرید شما را به خدای علی قسم میدهم با رزق وروزی ومعیشت ما بازی نکنید اگر از درون زندگی ما خبر داشتید خصوصا همکارن با حقوق کم حتی سابقه زیاد تصمیمات بهتری میگرفتید شما را به خدا قسم میدهم به فکر همکاران رده پایین ولی زحمت زیاد باشید دنیا محل گذر است ممنونم

  17. سیمین می گوید

    من موافقم و براتون آرزوی موفقیت دارم

  18. کارمند بیچاره می گوید

    سال نو مبارک
    قبوله سر دبیر عزیز و دوست داشتنی

  19. ناشناس می گوید

    بسیار منطقی است

  20. ناشناس می گوید

    امابنظرمیاد شما دیگه نسبت به افشای بعضی ازحقایقی که درمحتوی کامنت ها هست هم پرهیزمیکنید یعمی اون کامنت نه حاوی توهین بوده ونه بی حرمتی اما آنرادرج نکردید ..‌تا ۱۴۰۰درصفحات شما پیام میدادم یکسال به سایت مراجعه نکردم وحالا میبینم چقدرخوب محتاط شده اید .عالی ست .که بهرحال؛
    بشکنی ای قلم ای دست اگر
    پیچی ازخدمت محرومان سر
    با احترام

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چی بگم!
      هیچ حرفی ندارم! برخی حرفها و نسبت های … نیاز به مدرک داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here