مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کرمانشاه ، شرکت زیر ساخت یکی از املاکش را از مخابرات گرفت

مخابرات ما-  در یک دعوای حقوقی  مرکز تلفن مخابرات کرمانشاه به زیر ساخت رسید.

 

مخابرات ما- این گزارش پیش از این یک بار منتشر شده بود اما به دلیل اینکه سوء تفاهماتی ایجاد کرده بود باید ویرایش می شد.ویرایش آن اینک ممکن شد.

مخابرات ما- وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت – بهتر است بگوییم جدا شده های از مخابرات- پس از خصوصی سازی باید تمامی املاک را به مخابرات پس می دادند.اما در طی این سالها با مدارک مختلف مراکز و ساختمان های بزرگی را از مخابرات گرفته است.در مواردی کار به قاضی و شکایت رسیده است در مواردی هم تفاهم کرده اند به هر حال املاکی از مخابرات جدا شد.بهتر بود در زمان خصوصی سازی لیست املاک متعلق به هر مجموعه ای روشن می شد اما نشد و مخابرات با همه متعلقاتش فروخته شد.یعنی همه چیز متعلق به مخابرات خصوصی می شده است.

پس از خصوصی سازی، املاک ناب و زیادی از مخابرات جدا شد.آخرین نمونه این تصمیمات در کرمانشاه بروز کرده است که بر اساس آن حدود ۳ ماه پیش بخش زیادی از بزرگترین مرکز مخابرات استان کرمانشاه به شرکت ارتباطات زیرساخت استان کرمانشاه واگذار شده است.

مرکز مخابرات موزد نظر ما، در دیزل آباد کرمانشاه واقع شده است که دارای زمین فوتبال (چمن استاندارد ) یک ساختمان مرکز تلفن با امور مشترکین و ….(خلاصه یک مرکز کامل ) و یک سوله ۱۰۰۰ متری نیمه ساز حداقل ۲۰۰۰ متر باغ با بیش از ۴۰۰ درخت کهن سال ، و بیش از ۳۰۰۰ متر زمین خالی و جمعا حدود بیش از ۱۲۰۰۰ متر زمین در یک محل تجاری دو بر (قبلا یک مجموعه ورزشی کامل بوده با ۱۰ حمام ، ۱۰ توالت پارکینگ مسقف و … ،   تابستان گذشته تیم بعثت کرمانشاه یک دوره از مخابرات کرایه کرده بود و تمریناتش را در این زمین انجام میداد.

بیش از ۵ سال است که سر این ملک بین مخابرات و زیرساخت دعوی حقوقی مطرح  است ولی شنیده ها حاکی است  ۳ ، ۴ ماه پیش زیرساخت  برای بخشی از آن، سند بنام گرفته و حتی نگهبان مستقر کرده! یکی از کارشناسان ملکی مخابرات می گوید ارزش این ملک  حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است دلیل قیمت پایین آن به دلیل ثبت خدماتی ملک است اگر تجاری بود قیمت تفاوت زیادی می کرد.

از روابط عمومی مخابرات منطقه کرمانشاه، گزارشی به مخابرات ما  ارسال شده که تا حد زیادی ابهام زدایی می کند.

ملک موصوف به مرکز رسالت( مرکز ماهواره) در تراز سال ۱۳۸۳ مربوط به شرکت زیر ساخت شناخته شده ولی از آن تاریخ تاکنون مخابرات کرمانشاه از آن ملک بهره برداری کرده و تحویل نداده و طبق دعوای زیرساخت مخابرات موظف گردیده که ملک مذکور را تحویل نماید .

هنوز بخش عمده ای از آن دست مخابرات است.

سال ۱۳۸۳ یعنی ۵ سال قبل از خصوصی سازی چه اتفاقی افتاده؟

در سال ۱۳۸۳ مقرر می شود شرکت زیرساخت تشکیل شود. و امور ماهواره و ماکروویو را  به عهده بگیرد.به همین جهت در تراز مالی سال ۱۳۸۳، املاکی که  مربوط به ماهواره یا ماکرویو بوده به نام زیرساخت ثبت شده است. بر اساس همین تراز مالی، پس از خصوصی سازی و با شکایت شرکت زیرساخت، این اماکن به زیرساخت (وزارتخانه) تحویل می شود.

این مسئله بعد از خصوصی سازی همیشه مورد اختلاف بوده است. حالا در کرمانشاه بخشی از این زمین ۲۳ هزار متر مربعی به زیرساخت داده شده. در بخشی از این زمین ساخت و ساز انجام شده به همین دلیل قابل دریافت نبوده است.

 

بخش هایی از نوشته اشاره دارد به قوانین جاری، برخی نیز به تفاهمات قبلی، ما به گمان اینکه شما از اینها اطلاع دارید گاهی مختصر توضیح داده ایم..

1505430cookie-checkکرمانشاه ، شرکت زیر ساخت یکی از املاکش را از مخابرات گرفت

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. رضاخان می گوید

    سلام
    همون بهتر که کلش رو زیرساخت بگیره وگرنه مخابرات همینم می فروخت به بخش خصوصی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here