مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آیا این خبر درست است؟ مالیات به رفاهیات تعلق گرفته و یک جا کسر شده است!

مخابرات ما- گفته می شود دارائی با بخشنامه ای رفاهیات کارکنان را نیز مشمول مالیات می داند.کسر مالیات ماه های گذشته مشکل ساز شده است.

مخابرات ما- یکی از دوستان خبری را در گروه های اجتماعی گذاشته است که موضوع بسیار جالبی دارد.ما نمی دانیم منتشر کننده خبر کیست ولی از ایشان بابت حساسیتش تشکر می کنیم.بخش هایی از این یادداشت را بخوانید.

سلام و درود بر همکاران شریف
شنیده ها حاکی است …. دریافتی این ماه کارکنان عزیز شاغل شاید حدود سه الی چهار میلیون تومان کمتر از ماه قبل باشد. علت آن بخش‌نامه ارسالی از طرف دارایی است که اعلام نموده به رفاهیات دریافتی نیز مالیات تعلق می گیرد … اجرای آن از اول سال جاری اعلام شده است بسته به حقوق دریافتی (البته بیشتر برای همکاران محترم ۷٪) چیزی حدود یک میلیون تا ۱۳۰۰۰۰۰ تومان ماهیانه مالیات بیشتری همکاران عزیز پرداخت می کنند و   مالیات اضافی دو ماه قبل یک دفعه در حقوق این ماه کسر نموده است. در حالی که می شد با اقساط مالیات اضافی فروردین و اردیبهشت را از حقوق همکاران محترم کسر می نمود.

به این ترتیب دریافتی حدود ۳ الی ۴ میلیون کمتر خواهند داشت.
کل رفاهیات دریافتی کارکنان محترم شاغل ماهیانه حدود ۴ میلیون تومان است ولی  ۱۳۰۰۰۰۰ تومان مالیات از آن کسر شود چیزی  نمی ماند باید رفاهیات از فریز خارج شود و به مبلغ واقعی خود برسد تا حداقل چیزی بابت آن دست همکاران گرامی را بگیرد……

اگر موضوع مشمول مالیات بودن رفاهیات ماهانه، و کسر یک جای مالیات سه ماه گذشته صحت داشته باشد انتظار کارکنان این است که مالیات معوق را در اقساط مختلف اخذ گردد.

برنامه جدید اخذ مالیات  دولت را در اینجا می توانید بخوانید.

 

1510080cookie-checkآیا این خبر درست است؟ مالیات به رفاهیات تعلق گرفته و یک جا کسر شده است!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    چرا رفاهیاتو نمیدن به بازنشسته ها بخدا خیلی خیلی وضعیتممن بده

  2. مهدی سروری می گوید

    فکر میکنم درست گفته چون برای ما که تو پاسخگوی ۲۰۲۰ هستیم حق تعطیل کاری رو این ماه به ما ندادن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این فرق داره
      این همون پولیه که پارسال از شما کسر شد
      یادتون هست؟

  3. احسان می گوید

    سلام عرض ادب آیا این خبر صحت دارد جناب سردبیر
    آیا مبلغ برای بخش خصوصی و کارمند و …. یکی هست یا فرق می‌کند… شامل کدام گروه‌ها می‌شود…. با تشکر

  4. خوزستان می گوید

    سلام خبرمالی لطفا

  5. مجید می گوید

    خبر در مورد حقوق رسمی ها؟

  6. ابراهیم... می گوید

    لطفا در مورد معافیت ۵۰درصدمالیات بر حقوق مناطق محروم جنگی و کمتر توسعه یافته که چندین سال است از ما کارکنانی شرکتی به ناحق گرفته میشود اطلاع رسانی بفرمایید …همچنین در مورد پرداخت حق سنوات و مانده مرخصی که اگر تا ۳۱,خرداد هر سال پرداخت نشود باید طبق قانون با نرخ سال جدید محاسبه و پرداخت گردد..جناب سر دبیر محترم

  7. ناشناس می گوید

    با سلام
    مالیات تنها به رفاهیات نیست ولی با لحاظ رفاهیات در شمول مالیات ، درصد مالیات از ده به ۱۵ویا از ۱۵به ۲۰ وبرای برخی از۲۰وبه ۳۰ افزایش می یابد البته ایثارگران جانبازان واین دسته از همکاران معاف هستند

  8. ناشناس می گوید

    سلام لطفاً در منوی کشویی سایت قسمت پاتوق ما این طاهای بی در و پیکر رو هم اضافه کنید…

  9. ابراهیم می گوید

    جناب سردبیر محترم طی چند سال اخیر که ما زیر نظر شرکت خدمات اول بودیم و در مناطق جنگی و کمتر توسعه یافته خدمت کردیم باید طبق قانون مالیاتهای مستقیم و مالیات بر حقوق شامل ۵۰درصد تخفیف می‌شدیم که عملا نشدیم و امیدوارم در شرکت جدید طاها این مورد مد نظر قرار گیرد هر چند به نمایندگی شرکت در آذربایجان غربی هم نامه سازمان امور مالیاتی ارسال شده در این مورد ..خواستم بگم به نظر جنابعالی پیگیری ما شامل این خواهد شد که پولهایی که طی این چندین سال از حقوق ما کسر گردیده رو دوباره بتوانیم از سازمان امور مالیاتی بگیریم..و یک سوال در مورد سنوات و حق مرخصی که تا ۳۱خرداد سال بعد پرداخت نشود باید طبق قانون با نرخ سال جدید محاسبه و پرداخت گردد…..باتشکر ابراهیم ع..

  10. کارمند بخش حقوق و دستمزد می گوید

    بله این خبر کاملا درسته و بناست این ماه اعمال شود

نظرات بسته شده است.