مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

یک سوال؛ آیا واقعا نمی توان حقوق کارکنان را بموقع پرداخت کرد؟

مخابرات ما – یک سوال پیوسته ذهن همه ما را مشغول کرده است! ایا واقعا درآمدها آنقدر کم است که نمی توان حقوق کارکنان را بموقع پرداخت؟ آیا نمی توان درآمد را به نوعی افزایش داد که بی دردسر به سطح حقوق برسد؟

تا روز گذشته من فکر می کردم راهی برای مخابرات وجود ندارد! اما یک نمونه نظر مرا عوض کرد!

نمونه ای که من می گویم، پیمانکار همین شرکت مخابرات است! یعنی با وجود تاخیر مخابرات در پرداخت مطالباتش اقدامات مناسبی انجام داده! به این نمونه ها توجه کنید!

 

  • حقوق شهریور ماه کارکنان این پیمانکار شرکتی، روز ۲۱ شهریور پرداخت شده است! یعنی ۱۰ روز قبل از پایان ماه و ۱۵ روز زودتر از مخابرات!
  • گروه های شغلی تمام کارکنان این شرکت به روز شده است.حتی بیش از انتظار کارکنان! بطور مثال می گوید سیم بان های ما گروه ۱۰ هستند! ضمن اینکه این شرکت ردیف سیمبانی ندارد، با توجه به افزایش نفوذ فیبر، در حکم آنان فیبربان ثبت شده است!
  • در همین ماه، بخاطر نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، مجموعه هدیه ای برای تمام کارکنانش و با نام فرزندان آنان ارسال کرده است!فرزندان کارکنان خودشان هدیه را دریافت کرده اند!
  • وقتی کارمندی فرزندش به دنیا می اید در همان زایشگاه یک دسته گل به همراه یک هدیه به خانواده داده می شود!
  • وقتی کسی مشکلی دارد، هیج جای دیگری نمی رود، چون می داند جایی یک دلسوز دارد!
  • ضریب ریالی و افزایش سالیانه و حق کارشناسی بطور مرتب پرداخت می شود.
  • می گوید با بانک قراردادی دارم که ابتدای ماه حقوق کارکنان را پرداخت کند و من تا ۱۵ روز فرصت داشته باشم پول را برگردانم! در مقابلش خواسته پرداخت حقوق کارکنان شرکت را از این بانک نبرم!
  • ….. و دهها کار دیگر!

اینها رویاست؟ یا شرکتی در آسمان هفتم توانسته رویابافی کند؟

خیر! یک پیمانکار مخابراتی توانسته با همین پول ها چنین اقداماتی انجام دهد! یک پیمانکار در مخابرات!

اما همین پیمانکار سه ماه حقوق کارکنانش را از مخابرات طلبکار است!

وقتی از نحوه جور کردن این هزینه ها می پرسم، صادقانه می گوید “من چیزی از جیب خودم نمی گذارم! به جای این خدمات، کارمند و کارگر ما کار می کند و درآمد می آفریند! بطور مثال من برای بخشی از هدایا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کردم، اما در یک پروژه با تلاش همین افراد  ۵۰۰ میلیون تومان سود کردم!

… اینها نه رویاست و نه داستان! حقیقتی است که همین الان نمونه اش را داریم!

 

اگر بخواهیم کفه ترازو را با یک مثال منفی متعادل کنیم به سیستان و بلوچستان اشاره می کنیم که نه سنوات می گیرند و نه عیدی! حقوقشان ۲۰ روز تا یک ماه به تاخیر می افتد و …!

 

می شود ! می شود … اگر بخواهیم!

 

1640390cookie-checkیک سوال؛ آیا واقعا نمی توان حقوق کارکنان را بموقع پرداخت کرد؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. ققنوس می گوید

    کارمندی که حقوقشو سروقت بگیره انگیزه داره و کار میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here