نظرسنجی- کسب و کار دیجیتال و راه رسیدن به آن!
[box]مخابرات ما – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران , کسب و کار دیجیتال را راه نجات می داند.
اما کسب و کار دیجیتال چیست و راه رسیدن به آن کدام است؟
این شما هستید که باید نشان بدهید پاسخ آن را میدانید , اگر کارشناس خبره مخابراتی هستید!پس لزفا دست بکار شوید و بنویسید! نظرات خود را بنویسید.[/box]
5976100cookie-checkنظرسنجی- کسب و کار دیجیتال و راه رسیدن به آن!
سلام
فرض بفرمایند ما آمدیم وطرح کسب و کار دیجیتال راه انداختیم ! مردم با کدام
پول بروند و از سایتی وسیله ای بخرند ! من برای پوشش گیری همراه اول به یک
شهرک صنعتی در یک شهر 100هزار نفری رفتم یک کارخانه با در باز پیدا نکردم
حتی برق اکثر واحدها قطع بود ! در شرایط حاضر کسب و کار دیجیتال منجر
به تعطیلی باقیمانده واحدهای صنعتی خواهد شد!
قبل از هر اقدامی یک سوال، آیا مسئولین شرکت می خواهند با همین مدیران و روسای ادارات کسب وکار دیجیتال را راه اندازی کنند؟!!!
اول دنبال امکانات سرمایه گذاری و ارتقا باشیم ، هنوز نمیدانیم در مجمع امسال ، چه اتفاقی می افته، هر ایده ای محترمه به شرط اینکه پیشنهاد دهنده ، محل تامین اعتبارش رو هم تعیین کرده باشه، وگرنه میشه شعار! و میره خاک می خوره.در تمام تحصیلات آکادمیک جهانی نیروهای مهندسی ، با بر آورد بودجه، توجیه اقتصادی،و… آشنا می شن.
سلام
سردبیر عزیز
1- چرا مسئولان شرکت طرح کسب وکار دیجیتال را به درستی وروشنی توجیه نمیکنند .
2- منابع تامین پروژه در حاضر با توجه به شرایط فعلی شرکت از کجا تامین می شود
3- آیا شرکت صرفا بستر لازم را فراهم می کند و یا اینکه با نصب سیستمهای خاص به ارائه سرویس
اقدام میکند.
کسب و کار دیجیتال مفهوم و معنای بسیار گسترده ای داره و کمتر کسی میتونه به طور جامع اونو تشریح کنه اما به نظر اینجانب کسب و کار دیجیتال هم ظرفیتهایی نیاز داره هم زمینه هایی هم حمایت و توجه .
در بحث ظرفیت جامعه ما باید به اون مرحله برسه که کارها همه یا حداقل بیشترشون به سمت دیجیتال شدن پیش برن تا شرکتهای بانی این کار بتونن از این ظرفیت استفاده کنن .در بحث زمینه بسترهای ارتباطی قوی و گسترده نیاز هست که به راحتی با ایجاد قطعی در کارها اختلال ایجاد نکنند . و نهایتا نیاز هست دولت هم به عنوان متولی نظارت بر شرکتهای ارائه دهنده و همچنین به عنوان بانی گسترش دسترسی مردم به دنیای دیجیتال باید در قیمت گذاری و تعیین تعرفه هم جنبه های اقتصادی شرکتها و هم ایجاد رقابت در بازار و همچنین کاهش وانع در زمینه دسترسی مردم به فناوری ها و خدمات دیجیتال رو فرآهم کنه. با رعایت این مسائل میتوان به افزایش رغبت مردم به سمت استفاده از خدمات دیجیتال و اعتماد به آن به عنوان ابزاری راحت و دم دست و همچنین روشی سریع برای انجام امور مختلف، امیدوار بود.
قطعا در زمینه تولید قطعات مورد نیاز در شبکه مخابراتی کشور نیاز توجه به تولید کنندگان داخلی نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به عنوان درگاه اصلی کسب و کار دیجیتال خواهد داشت کشورهای جنوب شرقی آسیا نمونه ای بارز میباشند