مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نهایی شدن افزایش تعرفه ها در گرو طرح توسعه مخابرات!

[box type=”info”]مخابرات ما – هر روز از این وادی خبری می رسد.یکی از افزایش تعرفه می گوید و دیگری طرح توسعه می خواهد.در این میان, مخابرات به گل نشسته است.

لطفا این گفتگو را به دقت بخوانید. [/box]

 

مخابرات ما (همراه -تسنیم  )- معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه به مخابرات پیش از دوره جدید گفته بودیم اگر دنبال افزایش تعرفه ارتباطی هستید باید برنامه توسعه‌ای ارائه دهید، گفت: با توجه به حضور کارشناسان زبده مخابراتی در بدنه این شرکت امیدواریم این طرح توسعه‌ای به زودی ارائه شود.

علی اصغر عمیدیان  با بیان اینکه هدف از تغییر و تحولات اخیر هلدینگ مخابرات ایران توسعه این بخش مخصوصا در حوزه دسترسی بود، اظهار کرد: بدون چنین توسعه‌ای نه قابلیت رشد فضای مجازی وجود داشت و نه پروژه‌های مهمی نظیر شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیکی اجرایی می‌شد.

معاون وزیر ارتباطات فضای حاکم بر دوره گذشته مخابرات را مانند قفلی بر حوزه دسترسی‌های ارتباطی دانست و ابراز کرد: با توجه به اینکه آقای مهندس خسروی در شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت‌های این حوزه را تا شش برابر افزایش داده بود، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم مصوبه کرد تا شرکت مخابرات ایران با ارائه برنامه توسعه‌ای منطبق با سرمایه‌گذاری‌های از پیش انجام شده، امکان تعدیل تعرفه‌های ارتباطی را داشته باشد.

وی عنوان کرد: معتقد بودیم اگر مخابرات به میزان سرمایه‌گذاری‌ها توسعه پیدا نمی‌کرد یا از نظر تکنولوژی هم‌خوان نمی‌شد، زمینه بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته محدود می‌شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطر نشان کرد: بنابراین به آنها گفتیم اگر دنبال افزایش تعرفه ارتباطی هستید باید برنامه توسعه‌ای ارائه دهید تا آن را با سرمایه‌گذاری‌ها تطبیق دهیم و مجوز تعدیل تعرفه‌ها را صادر کنیم.

عمیدیان با بیان اینکه مجموعه جدید شکل گرفته در مخابرات شامل کارشناسان زبده و با تجربه مخابراتی است، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه توسعه‌ای که ارائه می‌دهند بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم زیرا در حال حاضر مردم از خدمات بخش دسترسی رضایت کافی ندارند.

او افزود: در بخش دسترسی سرمایه‌گذاری کافی نکردیم و الان باید این کار را انجام دهیم؛ قطعا وظیفه حاکمیت است که از تمامی برنامه‌های منطبق با توسعه حمایت کند و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای همین شکل گرفته است.

عمیدیان با اشاره به اینکه مدل‌های تغییر تعرفه تلفن ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی شده اما هنوز به قطعیت نرسیده است، ابراز کرد: همانطور که گفتم نهایی شدن بحث تعرفه‌ها متکی بر طرح توسعه این شرکت در جهت توسعه باند پهن ملی کشور است.

 

601980cookie-checkنهایی شدن افزایش تعرفه ها در گرو طرح توسعه مخابرات!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. سرمدی می گوید

    جناب سردبیر سلام
    شما گفته بودید که خوشحال خواهید شد که بحث قیمت تمام شده را ادامه بدهید.
    من نیز قائل هستم که قیمت تمام شده تلفن ثابت برای مکالمه (پالس) و دایری برای مخابرات زیاد است و منطقی و جزو حقوق مخابرات می باشد که تا حدی اصلاح شود. ولی در گل ماندن مخابرات و اینکه مخابرات نمی تواند حقوق و دستمزد کارکنانش را بدهد ربطی به موضوع تعرفه ندارد. فرض کنید تعرفه ها اصلاح شد و برای مدتی مخابرات کمی توانست نفس بکشد. چه دلیلی خواهید داشت که با این سبک مدیریت افتضاحی که در شرکت مخابرات بود باز هم پس از مدتی دوباره این کشتی به گل ننشیند و دوبار تقاضای بالابردن تعرفه ها را نکند؟ موضوع تعرفه موضوعی بیرونی برای مخابرات محسوب می شود ولی موضوع مدیریت صحیح، موضوعی داخلی محسوب می شود و ما صرفا اختیار موضوعات داخلی را داریم و موضوعات بیرونی مثل تعرفه و قوانین تابع شرایط محیطی و بیرونی است که دست ما نیست.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من یک سوال ار شما دارم.
      در کشوری که هر وقت آب به آب می شویم قیمت ها بالا می رود, تورم میشود قیمت ها بالا می رود, تورم مهار میشود قیمت ها بالا می رود
      خلاصه هر اتفاقی می افتد برای بالانس درآمد با هزینه قیمت ها را بالا می برند.
      خب آن وقت باز هم قیمت ها را بالا می برند.مگر قرار است فقط یک بار قیمت ها بالا برود؟
      اتفاقا من در این مورد با شما موافق نیستم.وضعیت فعلی بدلیل مشکلاتی است که دولت ایجاد کرد.
      کافی بود همکدی را تحمیل نمی کرد
      خیلی دوست دارم میزان مکالمات مشترکین استانها را در طول یک دوره مشخص در سال های 90 -91-92-93-94-95 با هم مقاسیه کنیم تا ببینیم واقعا میزان استفاده مردم در محموع از تلفن ثابت کمتر شده است یا خیر.
      ولی دسترسی به آمار ندارم.
      کسی هم از این کارهای میدانی نیم کند.
      تا آنجا که از استانها پرسیده ام, میزان پالس های مکالمه یا ثانیه ها یا هر چه که با قبل بتوان مقایسه کرد, …. چنانچه ارزش مکالمات کم نمیشد ما درآمدنان حداقل ثابت می ماند.
      در کشوری که هیچ کس , هرگز کاهش قیمت ندیده است, وادار کردن مخابرات به کاهش قیمت, از آن کارهاست!
      باید با آمار حرف بزنیم وگرنه حرف به بیراهه میرود.
      کمبود درآمد دقیقا بخاطر مشکلاتی است که دولت ایجاد کرد نه مشتری ها

  2. سرمدی می گوید

    جناب آقای نویسنده سلام

    چرا می گوئید مخابرات به گل نشسته است. اینکه می گویند کشتی به گل نشسته است دو مفهوم دارد اول اینکه شرایط محیطی بقدری بد شده است که کشتی به گل نشسته است و مفهوم دیگر اینکه کشتی را از سرزمینی پر آب به سرزمین بی آب و گلی برده اند. و برای مخابرات دومی صدق می کند.
    فضایی که شما در حال تلقین آن هستید یعنی فضایی که تعرفه ها پائین است فضای گل الود است که مدیران سابق، شرکت را در این فضا رها کرده اند. در صورتیکه اگر سکان این کشتی مخابرات را به یک ناخدای خوب بدهند که دریاها را خوب بشناسد. آن ناخدا هیچگاه کشتی بزرگ مخابرات را به چنین فضایی نخواهد اورد. ناخدای خوب ناخدایی است که هفت دریا را خوب بشناسد و بداند کجا باید برود و کجا نباید برود.
    امیدواریم آقای سرائیان این کشتی را از این وضعیت نجات دهد و آن را به جایگاه اصلیش که اقیانوس است بازگرداند. اگر تعرفه ها نیز درست شود و باز بخواهیم در چنین باتلاقی باقی بمانیم و خودمان را به دریاها نرسانیم مجددا در همین حاشیه ها و در باتلاقی دیگر در گل خواهیم ماند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      آقاي سرمدي عزيز
      اگر مخابرات بخواهد قيمت تمام شده محصولاتش را بگيرد، گناه كرده است؟
      مگر اضافه شدن تعرفه فقط گران شدن پالس است؟
      شما الان براي يك كنتور برق يا كنتور آب چقدر ميدهيد؟
      براي هر خط تلفن، يك مسير انحصاري نياز داريد، يعني بقدر نيمي از يك كنتور نمي ارزد؟
      اينكه گل از كجا آمده و چه كسي به گل نشانده بحث ديگري است.كه آن هم معتقدم برخي عمدي چنين كردند.
      اما آقايان …. كجاي حرف من غير منطقي است …
      ارزش خدمات مخابرات را محاسبه كنيد …. مگر مخابارت پول زور مي خواهد بگيرد؟
      مگر من كارمند مخابرات بايد حقوقم را سر برج بروم گدايي كنم از همراه اول؟!
      پس من براي كي و براي چي كا رميكنم؟

      1. سرمدی می گوید

        مخلص سردبیر
        باید بعرض شما برسانم قسمتی از سخنان شما حرف دارد.
        مخابرات یا هر اپراتور دیگری نمی تواند بگوید من می خواهم قیمت تمام شده خدماتم را بگیرم! چونکه اگر برای ارایه یک خدمت که می تواند یک واحد برایش هزینه کند مخابرات آمد و گفت من دو واحد خرج آن کرده ام در اینجا این یک واحد اضافه هزینه را مخابرات می خواهد از مشتری بگیرد در صورتیکه سازمانهای نظارتی می گویند نخیر شما درست است که هزینه اضافه ای کرده ای ولی نمی توانی این هزینه اضافه را از مشتری بگیری.
        شبیه این موضوع را خودروسازها و شورای رقابت هم داشتند. بدین صورت که شورای رقابت می گفت قیمت تمام شده خودرو نباید از این مبلغ بیشتر شود ولی خودروسازها که کارایی و عملکرد خوبی را در کارخانه هایشان نداشتند می گفتند آنچه خودرو برای من درامده است را می باید از مشتری بگیرم. یعنی همین منطقی که شما در این نوشته خود توضیح داده اید و جسارتا این اشتباه است.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سرمدي عزيزم
          دوست خوبم
          اگر ممكن است بفرمايند قيمت تمام شده اجناس را محاسبه كنند.
          قيمت فيبر، كابل، سيم و حقوق پايه افرادي كه در اين امر موثر هستند.
          منظورم محاسبه قيمت بنا به ميل پاحب كار (در اينجا مخابارت) نيست. اگر اينجوري باشد كه براي مردم پولي نيم ماند.
          دستمزدها، قيمت لوازم و … همه چيز مشخص است.
          مگر اينكه بگوييد مخابرات در خريد كافوها ، كابل و تجهيزات دست و دلبازي بخرج ميدهد. آن وقت از شما مي پرسم با كدام جيب؟!
          در حال حاضر وقتي كسي فيبر اختصاصي مي خواهد هزنه اش چطوري محاسبه ميشه؟
          براي تلفن ثابت، و … هم بر اساس نياز مشترك هزينه محاسبه شود.
          اصلا … يك بار كسي بيايد هزينه را محاسبه كند ببينيم چقدر ميشود خب!
          من حساب كرده ام … نه يك بار … نه دو بار …. باور كنيد جوب آب رحمت اباد هم با اين قيمت به مردم نمي رسد !
          اين قيمتها فقط سرويس دهنده را ناكار ميكند.لذا سرويس كيفيت خود را از دست ميدهد لذا مردم ضرر ميكنند.
          در خودروها، شما ببينيد چه شده! در عرض يك سال قيمت خودرو سه برابر شد.بعد از آن ديگر خيلي رو مي خواهد كه افزايش قيمت بخواهند ….
          مورد با مورد فرق دارد.
          خوشحال ميشوم اين بحث را با هم ادامه بدهيم شايد چيزي از آن دربيايد

  3. وکیل شما می گوید

    سلام
    در خصوص این گفتار پیشنهادی ارایه میدهم. امیدوارم که اقداماتی راهگشا توسط مسئولین انجام شود:
    با توجه به اینکه دولت طبق اسناد قانونی مخصوصا پس از هم کد کردن در استانها، می بایست تعرفه ها را تعدیل می کرد و متاسفانه چنین اقدامی را انجام نداد جا دارد که مدیران ارشد شرکت مخابرات دادخواستی را تهیه و پیگیری نمایند تا دچار چنین تهدیدها و تحمیلهایی شبیه این سخنرانی آقای عمیدیان نشوند. تهیه دادخواست به معنای ضدیت با دولت تلقی نخواهد شد بلکه استیفای حق فراموش شده شرکت مخابرات ایران می باشد.

  4. جبروتی می گوید

    سلام
    این گفته ها تماما می تواند در دیوان و محاکم قضایی قابلیت پیگیری داشته باشد.

    افزایش تعرفه ها جزو حقوق شرکت مخابرات ایران می باشد و شاهد آن نیز افزایش تمامی تعرفه ها در نرخ کالاها و خدمات دولتی و غیر دولتی در تمام سالهای ماضی می باشد.

    هر گونه توسعه ای در خدمات عمومی مردم که خواست دولت است می باید از طریق سرمایه گذاری دولت انجام شود و دولت نمی تواند کوتاهی در وظایفش را به شکل غیر مرسوم جبران نماید.

    سهامداران شرکت مخابرات ایران نیز به مدیران خود اجازه نخواهند داد که پول بی زبانشان را برای شخص ثالثی (دولت) هزینه کنند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      من با حرف شما موافقم.
      اگر مخابرات خصوصي است، بخش خصوصي در جايي سرمايه نمي گذارد كه بازگشت ندارد
      اگر دولتي است، بايد دولت هزينه هايش را تقبل كند
      راه حل ميانه اي هم هست.
      مخابرات بخشي از درآمد دولت از مخابرات را، صرف طرح هايي كند كه دولت و مردم نياز دارند.

      1. جبروتی می گوید

        جناب آقای سردبیر متشکرم از تائید و موافقتتان
        راه میانه ای که فرمودید در قالب سهامداری امکان ندارد. یعنی اینکه دولت نمی تواند در نقش نماینده سهامدار در مجمع و یا هیات مدیره شرکت مخابرات ایران دستور دهد که شرکت مخابرات فلان توسعه را بدهد. و اگر این اتفاق بیافتد سهامداران دیگر نیز می باید به اندازه سهمشان افزایش سهام دهند و مطمئنا سهامداران غیر دولتی ضرورتی برای اینکار نمی بینند.
        ولی دولت می تواند خارج از هیات مدیره قراردادی را با شرکت مخابرات ایران ببندد و مبلغ قرارداد را نیز تمام و کمال به شرکت مخابرات ایران بپردازد و در قالب ان قرارداد بخواهد که فلان روستاها را برایش ارتباط دهی کند.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          جناب جبروتي
          دوست خوبم
          قطعا منظورم پرداخت در قالب سهام و سود سهام نبوده است.
          بلكه در پايان سال وقتي سود دولت به حسابش ريخته ميشود ، مبالغ اين قراردادها در حساب طرفين بالانس شود.
          از توضيح شما بي نهايت ممنونم

نظرات بسته شده است.