مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید-چرا همه مشکلات را به سرائیان نسبت میدهید؟

[box type=”info”]مخابرات ما – این نوشته همین یکی دو ساعت پیش بدستمان رسید.نویسنده سعی کرده است پاسخی به یکی از خبرهای سایت بدهد.[/box]

 

مخابرات ما- امروز خبری داشتیم مبنی بر اینکه در چند استان هنوز حقوق کارکنان پرداخت نشده است.مطلب ما این بود:

برخی استانها هنوز حقوق نگرفته اند.

یکی از اعضای سایت در پاسخ به همین خبر متنی را نوشته و ارسال کرده اند که بدون کسر یک کلمه از آن, بطور کامل برای مطالعه شما منتشر می شود.لطفا بدقت بخوانید:

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#aec66b”]

همکار

سلام
باید به عرض مخاطبین گرامی و همکاران عزیز برسانم که نویسنده این متن (که احتمالا سردبیر هستند) دانسته و یا ندانسته بیشتر از اینکه بخواهند موضوعی را اطلاع رسانی و یا انتقاد کنند، قصد دارند، جریانی را به ناحق علیه مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران درست کنند. و این درست نیست.
۱- موضوع دیر پرداختن حقوقها چیزی نیست که در این چند هفته که آقای سرائیان به میدان آمده اند، بوجود امده باشد.
۲- دلایل دیر پرداختن حقوقها در برخی از استانها صرفا به دلایل ذکر شده در این متن نیست. و نویسنده در حال گره زدن این مسایل با حقوق همکاران می باشد.
۳- موضوع افزایش تعرفه ها موضوعی بیرون از شرکت می باشد و ممکن است هیچگاه افزایش نیابد و این دلیل نمی شود که شرکت مخابرات نتواند حقوق پرسنلش را بدهد.
۴- “چرا برخی از استانها حقوق پرسنل خود را نمی دهند” را باید از استانهایی پرسید که می توانند حقوق پرسنلشان را سر وقت بدهند و این کار خیلی پر زحمتی نیست. برخی مدیران استانی بهیچوجه از مسئولیتهایشان به عنوان مدیرعامل بودن طبق قانون تجارت اطلاعی ندارند و کماکان تصور می کنند که به جای درآمد زایی و یا تامین نقدینگی می باید بنشینند تا از خزانه برایشان پول بفرستند.
۵- اینکه برخی از استانهایی مثل خراسان رضوی که تا به امروز در این زمینه مشکلی نداشته اند و به یکباره استان ضرر ده می شود و نمی تواند حقوق پرسنل خود را بدهد جای تعجب دارد و ممکن است کاسه ای زیر نیم کاسه باشد که از این قماش آدمها که تعدادشان نیز در سرتاسر کشور کم نیست هر چه بگوئیم بر می آید.
۶- آن موقعیکه دوستان منتسب به همین آقا، بجای درآمد زا نمودن شرکت، در حال ایجاد شرکت ارتباطات ثابت بودند و دست استانها را از امور بازاریابی و فروش و توسعه کسب و کار کوتاه کردند می باید به فکر حالا می بودند که شرکتی با این بزرگی و سابقه، هشتش گرو نه نباشد.
۷- اگر فکر می کنید که از چاه تلفن ثابت هنوز آب در می آید کاملا در اشتباه هستید حتی اگر با افزایش تعرفه، آبی دستی به آن چاه بریزند، باز هم این کسب و کار مثل بقیه دنیا رو به افول است و لازم بوده است که از قبل به فکر کسب و کارهای دیگری می بودند.
۸- موقعیکه آقایان سابق و اسبق، مدیریت این شرکت را دست گرفتند فقط PAP ها بعنوان رقیب بودند که آنچنان قدرت نداشتند و در ان زمان شرکت مخابرات ایران مجوز دایر نمودن باند پهن را نیز تازه گرفته بود ولی همه فرصتها و زمان را از دست دادند و شرکت را مواجه با یک سری شرکتهای ریز و درشت و چابک بنام FCP و Servco و … کردند بدون اینکه از زمانهای موجود به فکر زیرسازی و ترمیم خود باشند.
۹- کار کارمندان، صدالبته و خود کارمندان شرکت مخابرات ایران البته دارای ارزش بالایی بوده و هستند و دلیلی ندارد که برای تفهیم حرفتان بخواهید بگوئید که کار آنها کم ارزش است. نخیر! اتفاقا اگر برکتی هنوز در شرکت مخابرات ایران است مربوط به زحمتهای این کارکنان خدوم، زحمت کش ، متعهد و متخصص در سالهای متمادی قبل است. ولی چه می کردند این کارمندان مظلوم که بدون اختیار و به حکم حکومتی و با بی کفایتی مدیران ناجنس در این مخمصه گرفتار شده بودند.
۱۰- آیا تمام شرکتهای مخابراتی در دنیا پس از خصوصی شدن و منفک شدن از دولت، صرفا کار تلفن ثابت و ADSL را انجام دادند که ورشکست نشوند؟ نخیر لطفا مطالعه کنید و ببینید در چه زمینه هایی کار کردند که هنوز روی پای خود ایستاده اند و امرار معاش می کنند.
۱۱- اینها فقط صحبتهای من نیست که اسناد مشاوران چندصد میلیاردی آقایان می باشد که صرفا فقط به داشتنشان پوز دادند و دریغ از یک جو بهره برداری از این همه ریخت و پاش.
نهایتا از اینکه مجبور شدم به زمین و زمان تند بگویم متاسفم و خواهش می کنم مرا ببخشید ولی خواهشا ظلم هم نکنید. آقای سرائیان تنها دو هفته است مدیرعامل شده اند و درست نیست از این سایتی که خیلی از افراد به ان دل بسته اند چنین بی رحمانه به ایشان حمله شود و وی را بخاطر اضافه نشدن تعرفه ها که اصلا مربوط به ایشان هم نبوده، سین جیم کنیم. شاید به اقای ابراهیمی که یکی از دلایلی که وی را آوردند، موضوع تعرفه ها بود، بتوان برای اضافه نشدن تعرفه ها، ایراد گرفت که البته گرفتند و ایشان را خانه نشین کردند ولی تا آنجا که همگان می دانند، آقای مهندس سرائیان که نتیجه چنین توافقی نبوده اند.[/box]

****

پی نوشت سردبیر: ابتدا از همکار سایتی خودم تشکر میکنم که بدون در نظر گرفتن انتقادات نویسنده از سایت, این کامنت را برای انتشار انتخاب کرده است.

در پاسخ به این نوشته , دیگران باید نظر بدهند اما در مورد انتقاد طرح شده فقط به یک نکته اشاره میکنم:

 کاش یک جو انصاف می دیدم …

 

 

602250cookie-checkشما نوشته اید-چرا همه مشکلات را به سرائیان نسبت میدهید؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
20 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    اطلاعیه فیش حقوق شاغلين شركت مخابرات ايران
    همکاران گرامی فیش حقوقی اردیبهشت ماه سال 1395 قابل مشاهده می باشد.
    شرکت مخابرات ایران – معاونت مالی-
    تاريخ : 1395/02/26
    **********
    توضیح : معاونت مالی شرکت مخابرات ایران = عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات خراسان رضوی!!!!

  2. رسول زاده می گوید

    آقای سردبیر
    یک پیشنهاد دارم
    لطفا اگر برایتان مقدور است از مدیران مالی دو استان خراسان رضوی و استان آذربایجان شرقی سوال بفرمائید که چه شده است که یکی از این استانها توانسته حقوق سر وقت بدهد و دیگری نتوانسته اینکار را انجام دهد.
    نهایتا دو نتیجه خواهیم گرفت یکی اینکه استانی که سروقت حقوق داده چه تمهیداتی را برای اینکار اندیشیده و استان دیگر کجا اشتباه کرده است که نتوانسته است حقوق دهد.
    نهایتا هر چه شما حکم بفرمائید همه قبول خواهند داشت که آیا تقصیر کار استانها هستند و یا شرکت مخابرات ایران.
    البته من سعی کردم دو استانی را انتخاب کنم که بهم شبیه باشند وگرنه شما هر دو استان شبیه به هم دیگر نیز می توانید انتخاب کنید.
    متشکرم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      رسول زاده عزیزم
      وقتی مشکلی پیش می آید پیش از اینکه بخواهیم پیدا کنیم اشکال از کجاست و کی مقصر است باید اول عوارض آن را به حداقل برسانیم.
      یعنی فعلا کمک کنیم این حقوق ها پرداخت شود تا بعد به بقیه مسائل بپردازیم.
      قطعا موردی که شما فرموده اید قابل ردیابی است
      و انجام خواهم داد و سعی میکنم صادقانه نتایجش را منتشر کنم.
      اگر مدیران همکاری کنند.

      1. همکار می گوید

        سردبیر سلام
        گفته شما متین
        نمی دانم چه کسی بجای اینکه کمک کند که مشکلات کارکنان در این استانها رفع شود. رفت سراغ اینکه مقصر را آقای سرائیان جلوه دهد.

    2. ناشناس می گوید

      بخاطرشم اقتصاداذری ها ست

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        بله؟
        باز دوباره قوم گرایی؟
        حالا درسته انصافا شم اقتصادی شما حرف نداره,
        ولی دیگه قرار نشد از خودتون تعریف کنین!

  3. ناشناس می گوید

    جناب اقای سردبیر سلام
    سوالی از شما و بقیه همکاران دارم و ان این است که چطور شرکت مخابرات ایران سیستمهای اطلاعات پرسنلی را متمرکز کرده است و خود راسا از حساب شرکتهای مخابرات استانها پول بر می دارد. چرا به حقوق و دستمزد که می رسد دوباره به سراغ استانها می رود که استانها حقوق کارکنان را در استان پرداخت کنند درصورتیکه علی القاعده حقوق و دستمزد کارکنان را نیز خود می توانست همزمان در کل کشور واریز کند.
    یعنی آنجائیکه به نفعش است را در تهران انجام می دهد و آنجا که به ضررش است را می گوید استانها انجام دهند.
    این مورد واقعا از شاهکارهای معاون منابع انسانی و معاون مالی شرکت مخابرات ایران می باشد.
    لطفا رسیدگی کنید.

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      نکته جالبی بود
      اگر قرار است استانها وجود نداشته باشند.
      خود شرکت مخابرات ایران همه حقوقها را یکجا به حساب بریزد

  4. آرمان می گوید

    باسلام
    بنده قبل از اينكه كامنت حقوق را بخوانم اين مطلب را خواندم بنابراين كنجكاو شدم ببينم قضيه چيست بنابراين كامنت حقوق را مطالعه كردم ولي مطلبي كه مدير عامل محترم مخابرات ايران را مقصر جلوه دهد برداشت نكردم و همه تقصيرها گردن مديران استاني افتاده كه بجا مي باشد .
    در قسمت آخر هم از مدير عامل محترم چند سوال شده كه پاسخ آنها بعدا مشخص مي شود .
    ما كارمندان هم اگر سكوت كرده ايم به اين دليل است كه مي دانيم ايشان براي سروسامان دادن به وضعيت فعلي نياز به زمان دارد .

  5. همکار حقوق نگرفته شما می گوید

    یک لحظه فکر کردم خود مهندس این مطلب نوشتن !
    برادر من! شما حقوقتو گرفتی مطالباتتو گرفتی. حتما از پاداش موسوم به پاکتی و پاداش اسفند ماه ٩۴ و فروردین ماه ٩۵ دیتا . موبایل و وصول مطالبات هم بهره ای بردی. چه خبر از حال کارمندان حقوق نگرفته داری؟
    لطفا شعر نگین و به شعور کارمندان توهین نکنید

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      شما حق داری به زمین و زمان بد و بیراه بگی عزیزم چونکه حقوقت را نگرفتی

      ولی آقای نویسنده و یا سردبیر که حقوقشونو گرفته بودند…….

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        جدا؟!
        مطمئنی؟
        اتفاقا دقیقا من, هنوز هم نگرفتم!

  6. ناشناس می گوید

    با سلا م خدمت سردبیر محترم و گرامی و دلسوز امیدوارم هرکجا هستی در پناه خداوند متعال همیشه پاینده باشی حقیر سال92 بازنشست شده ومثل زمان شاغلی هر روز این سایت را بازدید ومطالب انرا مطالعه نموده وخیلی چیزها یاد گرفتم امروز میخواستم یک مطلب خیلی مهم را جهت یاداوری به همکاران وبه جنابعالی جهت پیگیری ارایه نمایم تا ایشالاه به نتیجه برسد در فیشهای حقوق این ماه همکاران درج شده که از مورخه 01/03/95 میتوانید به سایت امور سهام مراجع ویا باشماره تلفنهای ذکر شده تماس بگیرید بنده هم به سایت مراجعه نموده تا نسبت به رویت و چاپ صورت وضعیت سهام ترجیحی وسیار وشسکام را برای پایان سال 94 اخذ نمایم که نه تنها رویت نشد بلکه با شماره تلفن اشاره شده یعنی 88170021 با خانم ملایری در تهران تماس گرفتم که ایشان فرمودند که رویت برای افزایش خرید سهام است نه اخذ صورت وضعیت — حال با توجه به اظهار ایشان وبا توجه به اینکه شرکت مخابرات ایران نه تنها برای سال 93 صورت وضعیت اراعه نداده برای سال 94 نیز چنین قصدی ندارد تا صورت وضعیت ارائه نماید وما کارکنان شاغل و باز نشسته از سال 92 به این طرف هیچگونه اطلاعاتی در باره کسر اقساط و باقیمانده اقساط و محاسبه اخذ سود در اختیار نداریم مستدعی است مطالب را به آگاهی مدیران محترم شرکت مخابرات رسانده تا اطلاع رسانی دقیق همکاران از سهام خود داشته باشند با تشکر و سپاس فراوان –رازی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      چه افتخاري از اين بالاتر كه سالها مورد اعتماد همكارانت باشي.
      چه ارزشي بالاتر از اينكه عده اي نشناخته برايت دعا كنند
      اما من چيزي ندارم به جبران محبت هاي شما . فقط مي توانم حرفها و نوشته هاي شما را بر تارك سايتي بنشانم كه افتخارش اعضاي آن است و حرفهايشان.
      موضوع سهام را پيگيري ميكنم.
      خوشبختانه مديران پاسخگويي داريم در اين بخش.

  7. ناشناس می گوید

    سلام . ازمدیران قبلی درموردحق وحقوق ازبین رفته همکاران 9دصدکشوری که هیچ خیروبرکتی ندیدیم وحساب آنها … . ولی ازآقای سرائیان انتظارداریم به فکرکارکنان 9درصدخدمات کشوری به خصوص همکارانی که درشرف بازنشستگی هستندباشند .اجرکم عندا…

  8. تنها 21 می گوید

    همکار گرامی سلام از اقای سرائیان بیش از این انتظار است چون ایشان خودشان مخابراتی هستند 2 ایشان باز نشسته مخابرات هستند 3ایشان بیش از هرکسی به مشکلات مخابرات و … واقف هستند4 ایشان اگر هم قرار است کاری انجام بدهند بایست از جائی شروع کنند که مخابرات دارد دارد ضربه میخورد وقت برای سخنرانی و شعار دادن هست مخابرات مرد عمل میخواهد نه مرد شعار تا از این چاه ویلی که در ان گیر کرده بیرون بیاید 5اولین کار درست این بود که بجای افتتاح در این و ان استان اول نظمی برای پرداخت حقوق شاغلین ایجاد میکردند البته بماند که ایشان هم باز نشسته هستند هم شاغل و طبعا الحمدالله جیبشان خالی نیست و ممکن است وضع جیب خالی را درک نکنند الغرض شایسته بود ترتیبی برای حقوق شاغلین و مطالبات باز نشستگان میدادند تا بعد بتوانند هم از حمایت شاغلین برخوردار باشند و هم از حمایت بازنشستگان ولی ایشان از همین اول کار در زمین سهامدار عمده بازی میکنند که البته تکلیف هم همین است حال قضاوت با همکاران (اقای سردبیر قبلا چند جمله به عنوان اقای سید هاشمی نوشتم نمیدانم به دست ایشان رسید یا خیر؟ ولی در سایت هم انتشار ندادید متشکرم.)

    1. کارمند مخابرات می گوید

      سلام
      آیا ایشان بازنشسته مخابرات هستند یا بازنشسته دولت؟

  9. جان افزا می گوید

    سلام
    نویسنده سایت نوشته اند:
    از مدیر عامل مخابرات ایران باید بپرسیم:
    ..
    سرنوشت افزایش تعرفه ها به کجا رسید؟

    به نظر بی انصافی در این جمله خیلی زیاد است و پرسیدن سرنوشت افزایش تعرفه ها در ابتدای کار آقای سرائیان درست نبوده است.
    شما در همین امروز در مطلبی از سایت از زبان سازمان تنظیم نوشته اید مخابرات طرح توسعه بیاورد تا تعرفه ها را اضافه کنیم. اقای سرائیان چرا باید توسعه از جنس دولتی بدهد و تمام پولش را در مناطقی هزینه کند که بازگشت سرمایه ندارد؟ این کارها وظیفه دولت است و نه وظیفه شرکت مخابرات ایران. شاید آقای سرائیان برای حل معضل حقوق پرسنل راهکار دیگری داشته باشند. شما چرا حل این مشکل را در گرو موضوع تعرفه ها می دانید؟ آن کسی که تمام مشکلات و سوء مدیریتش را می خواست با افزایش تعرفه ها حل کند دیگر در شرکت مخابرات ایران وجود ندارد.

  10. جهانی می گوید

    این بنده خدا راست می گوید.
    اقای سرائیان در این دو هفته چه می باید می کرده که استانها سر وقت حقوق خود را بدهند.
    آیا آقای سرائیان قادر بود افتضاحی که این برادران طی 7 سال قبل زده اند دو هفته ای حل کند؟
    بعید بدانم ایشان از دولت برای اینکار پولی گرفته باشند و یا اینکه از خانه پدریشان پولی به مخابرات تزریق کرده باشند. فقط می ماند از پولهای سیار بدهند که امیدوارم برای حل این مشکلات چاره ای کنند.

  11. امید می گوید

    با سلام
    همکار عزیز منصف بودن کمترین خصلت یک منتقد و نویسنده یک مطلب در معرض انظار است
    بنده خیلی وقت است سایت مخابرات ما را رصد می کنم و شاید انتقاداتی هم به گردانندگان سایت داشته باشم و اتفاقا در خصوص جانبداری از مدیران عالی شرکت
    و تعجب کردم از مطلب شما که سردبیر را متهم به انداختن تقصر به گردن آقای سراییان می کنید
    خیلی وقتها پیش آمده بنده از روی عصبانیت از عملکرد مدیران عالی انتقاد تند کرده ام و آقای سردبیر بنوعی آن مطلب را تعدیل کرده اند و بنده نیز دلخور نشده ام چون میدانم و مطمئنم که ایشان نیت خیر داشته اند و جلو تند گویی ها و تند روی های همکاران را که ایشان هم قبول دارند که حق همان است و بارها متذکر شده اند می شود با منطق هم حرف حق را زد را گرفته اند و رسالت یک سردبیر فهیم همین است
    شما همکار عزیز نویسنده این مطلب اگر پیشینه سایت را رصد کرده باشید مطمئنم نظرتان عوض خواهد شد روشنگری های سایت در خصوص حق و حقوق کارکنان و انعکاس صدای آنها و خیلی موارد دیگر کمترین کار سایت بوده و در مقاطعی هم انتقاد از مدیران عالی شرکت
    اما من هر چه فکر کردم نتوانستم موردی پیدا کنم که تقصیرات را گردن آقای سراییان انداخته باشند
    مگر این مشکلات مال یکی دو روزه که اتفاق افتاده و تقصیر آقای سراییان باشد؟
    آقای سردبیر با تجربه ده ساله قلم فرسایی در سایت به اندازه کافی تجربه دارند که مشمول آن ضرب المثل گنه کرد در بلخ آهنگری… نباشند
    بهتر نیست قبل از گفتن و قضاوت کردن اندکی تامل کنیم؟

نظرات بسته شده است.