مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

این بی نظمی ها,موجب شکست هر طرحی است.

[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#7f6ed1″]مخابرات ما – [/box]

400-khabar-shoma-24

مخابرات ما(نادر80)- طرح های طلائی مدیریتی باید توسط چه کسانی اجرا شود؟ کارکنان رسمی؟ شرکتی ؟ پیمانکاری؟

هر اتفاقی بخواهد بیفتد باید توسط همین پرسنل انجام شود.در طول هفته به شما نشان دادیم که در استانهایی بزرگ و کوچک وضع دریافت حقوق رسمی ها چگونه است.

اما اگر وضع حقوق رسمی ها در طول یک ماه نابسامان است , وضعیت نیروهای شرکتی از این هم بدتر است.نمی خواهم سیاه نمایی کنم.بسیاری از استانها همزمان را رسمی ها حقوق شرکتی ها را پرداخت میکنند اما وظیفه ما نشان دادن کاستی هاست.لذا سری به کرمان میزنیم:

[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#7f6ed1″]

سر دبیر عزیز سلام.

کرمان رو هم اضافه کنید که از اول سال ۹۵ هنوز به نیروهای شرکتی حقوقی پرداخت نشده.

کلی هم بیمه معوق داریم که دیگه حتی دفتر بیمه رو هم برامون نه تعویض میکنن نه تمدید. [/box]

فکر می کنید با این شرایط روحی, به جایی می رسیم؟

[box]

همکار کرمانی

سردبیر عزیز.

در کرمان هم اوضاع هر روز بدتر میشه. ما که تو سال جدید هنوز حقوقی نگرفتیم. کلی هم بیمه معوق داریم که دیگه نه دفترچه بیمه برامون تمدید میکنن نه تعویض[/box]

این کامنت دوم ننوشته کدام دسته از همکاران مورد نظرش است.اما شما فرض کنید همان دوستان شرکتی باشند! تفاوتی می کند؟

*****

پی نوشت سردبیر : نویسنده عزیز! شما را چه می شود؟ محتاط شده اید؟ با اگر و اما می نویسید؟ به شیوه سابق کار کنید و نگران هجمه ها نباشید.وظیفه ما نشان دادن نقاط اشکال دار است.اگر قرار بود در این میان ملاحظات مدیریتی را در نظر بگیریم باید ببندیم برویم دنبال کارمان! دلم نمی خواهد وقتی حرف میزنید اینقدر حرف را بچرخانید!

 

603080cookie-checkاین بی نظمی ها,موجب شکست هر طرحی است.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
18 نظرات
  1. رسمی متعصب می گوید

    سلام بر سردبیر و دست اندرکاران زحمتکش سایت مخابرات ما،خدا قوت.
    بنظرحقیرسایت شما عوام گرا یا پوپولیستی نیست شاید همه کس شمول صفت مناسب تری باشه (شاید).سوابق نشان میده شما و ما از وبلاگ شروع کردیم و امروز اینجا هستیم.رسالت وبلاگ هم کاملا مشخصه.سردبیر عزیز اگر شما در طول یک سال شمسی موفق به احقاق حق حتی یک نفر یا باعث دریافت حقوق عقب افتاده یکی از همکارانمان در جای جای این کشور شده باشید.نمره شما بیست از 20 .چونکه من قادر به اینکار نیستم.شما اینهمه ناز مدیران رو میکشیدو تا حدممکن ادبیات لطیف بکار میبرید تا دعوت شما را برای پاسخگوئی به سوالات همکاران اعلام آمادگی کنند،باز هم نمی پذیرند. وای به وقتی که بی محابا بنویسید.جالبه بدونید سراغ دارم کسی رو که دیروز مدیر بود و شما رو روبروی شرکت میدید و مدتی هستش که بازنشست شده و دائما در سایت شما سیر میکنه چونکه دیگه از محارم و مطلعین سازمان به حساب نمیاد. بنده به سهم خودم از تلاشهای این مدت شما سپاسگزارم .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنون و سپاسگزارم.
      این لطف شماست.
      ولی باور کنید همه توان ماست

    2. کارشناس می گوید

      سلام بر همکار و دوست عزیز متعصبم
      آقای سردبیر در تمامی و در پائین صفحات و در قالب حرف اول سردبیر نوشته اند:

      “ما نه از آسمان آمده ایم نه از دالانهای پیچ در پیچ زیر زمین ,اما ….. اما آنچه ما میگوییم با نیت خیر ,برای بهبود شرایط شرکت شما (شرکت مخابرات ایران) است.”

      نوشته اند ماموریتشان بهبود شرایط شرکت مخابرات ایران است ولی اشاره ای به صحبت شما نکرده اند که سایتشان فقط برای احقاق حق تنها یک نفر از پرسنل شرکت مخابرات ایران در طول یک سال است. سعدی علیه الرحمه می فرماید:
      قضا دگر نشود ور هزار ناله و آه به کفر یا به شکایت براید از دهنی
      فرشته ای که وکیل است بر خزاین باد چه غم خورد که بمیرد چراغ پیرزنی

      برای بهبود شرایط شرکت ممکن است ناز مدیری کشیده شود که تشریف بیاورند و پاسخگو باشند ولی روشهای متعدد دیگری نیز هست که می توان بکار گرفت. از طرفی بهانه ناز یک مدیر، اگر در راستای بهبود شرایط شرکت مخابرات ایران باشد معقول است و لاغیر.
      مجددا از جنابعالی و آقای سردبیر و خوانندگان صبور عذرخواهی می کنم

  2. کارشناس مخابرات می گوید

    سلام

    سردبیر عزیز به عنوان یکی از خوانندگان سایت لطفا مطلب ذیل را منتشر فرمایند .

    1- از بدو خصوصی سازی تابحال این سایت تنها صدای رسای همکاران شرکت مخابرات ایران بوده است .
    2-برخورد جزئی نگر از جمله پرداختن به حاشیه های کم اهمیت می تواند از آسیب های سایت به حساب بیاید .
    3- به دلیل عدم وجود شفافیت در آمار و اطلاعات تکیه سایت به برخی آمار همکاران می تواند موجب خدشه به اعتبار سایت باشد.
    4- تابحال مدیران شرکت چندین مورد حضور فعال در سایت داشته اند منتهی جو غالب در شرکت
    پرهیز از حضور رسمی در سایت می باشد.
    5- برخی از مدیران جهت بهره برداری های لازم مصاحبه های کم محتوایی با سایت داشته اند .
    6- فقط لحظه ای تصور نمایند اگر سایت نبود …………..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      با همه حرفهای شما موافقم.
      1- قبول
      2- خوانندگان باید بتونن حلقه های اتصال با سایت رو وصل کنن.بهمین دلیل باید سایت محدوده ای مسائل را (کم اهمیت یا پر اهمیت) شامل شود.
      3- آمار ضعف بزرگ مخابرات است. تا وقتی آمار مدیران ما به فضای رسانه نیاید و تحلیل نشود اشکالش هم دیده نمی شود.با شما موافقم.
      4- متاسفانه همینطور است.مدیران علیرغم اینکه بشدت علاقمند پاسخگویی به مسائل در سایت هستند اما جو عمومی به آنان اجازه حضور نمیدهد.حضور آقای دکتر سیدهاشمی میتوانست نقطه پایانی بر این تفکر باشد ولی نشد .
      5- گاهی نمی خواهم در مصاحبه ها به طرف گفتگو فشار زیادی بیاورم.نمی خواهم از مصاحبه با سایت زده شوند.بهر حال نیاز داریم حلقه های اتصال را وصل کنیم.بعدش خواننده خودش میداند مصاحبه را به کجا بکشد.امید من به اعضای فهیم سایت است که همه را به چالش بکشند ولی متاسفانه اگر من ساکت باشم خواننده هم ساکت است.
      6- ….یک شب چنان راحت می خوابیدم که هرگز تصورش را هم نمی توانید بکنید… میدانید ده سال, شبی فقط سه ساعت ( از 3 صبح تا 6 )خوابیدن یعنی چه؟…. ده سال از عمر من فدای این سایت شده است. امیدوارم بقدر این عمر رفته حاصل داشته باشد.؟ …..

      1. کارشناس مخابرات می گوید

        سلام

        با تقدیر و تشکر از تلاشهای شما برادر عزیز انشا الله در پناه آقا یمان علی ابن موسی الرضا (ع) صحیح و سلامت و سرزنده باشید . مطلبی که لازم است به شما
        گوشزد نمایم اینکه مواظب سلامتی خود باشید . مطالبی تاکنون از تلاشها و خدمات
        همکاران به اداره شنیده ایم که بعد از بروز مشکلات کسی به فریاد آنها نرسیده است . سعی نمایید در طول هفته حداقل دو روز کامل استراحت نمایند . در پناه
        حق باشید .

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سپاسگزارم.
          سعی میکنم.با وجود اینکه با شما موافقم اما سرعت کار رسانه بحدی است که قابل تعطیل کردن نیست.

      2. امیر می گوید

        با سلام
        من بارها به چشم خود دیده ام که این سایت تونسته بسیاری از مشکلات همکارانمان را حل بکنه و الان دقیقا اوج قدرت و شکوفایی سایت هست، مطمئن باشین همه ما شما را دعا می کنیم، و ان شالله اگه چند سالی به همین قدرت ادامه بدهین ، خیلی از مشکلات مخابرات با کمک همه دوستان و کارکنان حل خواهد شد، فقط از شما می خواهم تا اخرش ادامه بدهینو وسطش رها نکنین، و همکارانی که وقت دارند خواهشمندم به سردبیر عزیز کمک بکنند تا به شکوفایی مخابرات برسیم

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          امیر جان
          از لطفتون ممنونم
          امیدوارم تونسته باشه این سایت کمکی بکنه
          ضمن اینکه هر قدر جلوتر میریم سطح توقع بالاتر میره و امکانات حرفه ای تر نیاز است.
          ایناش با من
          فقط همکاری کنید
          خبر بیارین
          مطلب بنویسید
          تا سایت با آثار همکاران پر بشه, نه خبرهای مدیریتی که نفعی برای مخابرات نداره

  3. گلستانی می گوید

    سلام سردبیر میشه از منابع انسانی مخابرات ایران بپرسید کد پرسنلی گروه یک بچه های گلستان کی صادر میشه بابا نزدیک به یکسال شد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بابت چی؟
      زمانش کی بوده؟
      یه ذره توضیح میدی؟
      ببینم کسی رو میتونم پیدا کنم که جواب بده یا نه.

  4. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان میشه از منابع انسانی مخابرات ایران بپرسین این کد پرسنلی بچه های گلستان گروه یک کی صادر میشه بابا نزدیک یک سال شد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بابت چی؟
      زمانش کی بوده؟
      یه ذره توضیح میدی؟
      ببینم کسی رو میتونم پیدا کنم که جواب بده یا نه.

  5. خواننده همیشگی سایت می گوید

    سلام
    با وجودیکه سایت “مخابرات ما” در شرایط حاضر برای تمامی مرتبطین با شرکت مخابرات ایران غنیمت است ولی دلیل نمی شود که ما در قبال روشهای رسانه ای آن نقد نکنیم و یا اینکه اجازه نداشته باشیم که مثل هر هویتی در شرکت مخابرات ایران که نسبت به آن هویت حساس هستیم و در خصوصش نظر می دهیم، به این سایت که رسیدیم حناق کنیم و حرف نزنیم.
    سایت “مخابرات ما” یک پیشینه ای دارد و یک عملکردی در حال و یک آینده ای که اگر رئیس و مالک و همه کاره این سایت حواسش جمع نباشد که روز به روز رشد کند و تمام عواملش را تقویت نکند ممکن است به مرور به روز مره گی افتاده و اثر بخشی خود را از دست بدهد. بعید بدانم آقای سردبیر بخواهند سایتشان صرفا ابزار خاصی در دست گروه خاص و یا مقطع زمانی خاصی باشد؟
    پس پیشنهاد می کنم روی این موضوعات فکر کنید و با مشورت گرفتن از اهل فن، سایت خود را به سایتی همیشگی و قابل احترام و جاافتاده در تمامی ادوار مخابرات تبدیل کنید.
    به نظر من یکی از آسیبهایی که سایت “مخابرات ما” همواره دچار آن بوده است، رویکرد عوام گرایانه و پوپولیستی آن می باشد. در این رویکرد شما قصد دارید با طرفداری کردن و یا طرفدار نشان دادن از حقوق و علایق عموم مردم،همکاران و مخاطبین، خود را در مقابل رهبران، مدیران و یا نخبگان شرکت قرار دهید. اگر دوباره بدتان نیاید و پرخاش نکنید (هر چند می توانید نفی کنید) چنین رویکردی را برخی از مدیرانی که در مقاطعی از زمان و بدلیل نداشتن جایگاه تخصصی در شرکت مجبور به استفاده از چنین روشهایی بودند و برای پیاده کردن خواستهایشان نیاز به رسانه داشتند و به همین دلیل به سایت “مخابرات ما” نزدیک شدند و بهره ها بردند. در ان روزها صفحه ای از سایت “مخابرات ما” نبود که تصویری از اقای فلانی و فلانی در ان نباشد. آقایان فلانی و فلانی سنگ صبور پرسنل بودند و خود را به نحوی جدای از برخی مدیران دیگر نشان می دادند. آقایان عناوین و صفحه های خاص خود را داشتند و از بس مطالب در خصوص آنها بالا بود که مجبور به زدن شماره مسلسل به صفحات ایشان می شدید.این موضوع بقدری در سایت شما نهادینه شده است که هنوز که هنوز است به محض نام بردن از ایشان در سایت، شما و تمام عوامل تان ردیف شده و تشریفات احترام بر پا می کنید. گروههای تلگرامی اصلی مرتبط با سایت مخابرات ما محل رفت و شد ایشان و تمامی پیامها در انجا به سنگ ارادت و یا دشمنی با ایشان سنجه شده، حذف و یا سانسور می شوند و یا نفرات از گروه بر اساس ارادت به ایشان وارد شده و یا کنار گذاشته می شوند.
    در ان زمانها شما کمپینهای زیادی را برگزار کردید. فعالیتهای زیادی که در خصوص استخدام شدگان جدید انجام دادید و نهایتا یکی از همین مدیران بعنوان منجی ایشان معرفی شد و تمام مشکلاتشان را حل کرد. یا اقداماتی که در خصوص حقوق و مزایای پرسنل پیمانکار انجام می دهید. و یا …. که خود شما بهتر می توانید این موارد را به شمارش دراورید. آیا ماموریت اصلی شرکت مخابرات که اقایان مدیرعامل و معاون آن بودند حل مشکل جدیدالاستخدامها بود؟ یا اینکه می باید مخابرات را درامد زا می کردند؟ و آیا ماموریت و وظایف اصلی شان را در مخابرات به خوبی انجام دادند؟ نخیر! به خوبی انجام ندادند! و از مخابرات رفتند. ولی شما همواره از عملکردشان بخاطر همین منش عوام گرایانه تعریف و تمجید می کنید.
    اینکه شما بر روی موج برخی مشکلات ریشه دار که نه فقط در شرکت مخابرات که در تمامی کشور وجود دارد سوار شده و نهایتا با انعکاس آنها بصور خاص سعی در نشان دادن خودتان بعنوان منجی دارید و مدیران موجود را افرادی معرفی می کنید که نمی توانند این مشکلات را حل کنند. این یعنی اینکه شما عوام گرا هستید. چه کسی است که نداند کشور در رکود است؟ چه کسی است نداند بسیاری از کارخانه ها بسته شده اند و پرسنلشان بیکار شده اند؟ چه کسی است نداند که حقوق کارگران در کل کشور کم است؟ چه کسی است نداند اختلاف حقوقی بین کارگران و مدیران در کشور زیاد است؟ چه کسی است نداند 90 درصد سرمایه کشور دست تنها 5 درصد از افراد کشور است؟ چه کسی است نداند که در چنین شرایط اقتصادی کشور از زنان و کودکان و کلا کارگران بدلایل اقتصادی در کشور چه سوء استفاده ها که نمی شود؟ و ….
    آقای سردبیر عزیز، سرو کله یکی از ان آقایان دوباره پیدا شده و هیچ بعید نیست که مجددا بخواهند با کمک شما و یا حتی از ابزارهای دیگر و جایگزین دوباره گروه و دوستان خودشان را مطرح کرده و وارد ارکان اصلی مدیریتی مخابرات شوند. لطفا به خوبی توجه کنید و هر چه صلاح است انجام دهید.
    موفق باشید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هر مدیری که شما بیاورید من باهاش گفتگو میکنم, مصاحبه میکنم, حرفها و خبرهاشو منتشر میکنم.
      و … یک صفحه اختصاصی بهش میدم.
      هر مدیری ….
      بالاتر از این؟!
      گروهی به ما میگن: نشو بلندگوی نبلیغی مدیران,
      همیها به مدیران میگن: در شان شما نیست که با سایتی غیر رسمی گفتگو کنید ….
      گروهی از مدیران , به محض اینکه اسم کسی توی سایت ما میاد, فردا میرن سروقتش آزارش میدن که نکنه یه وقتی با این سایت سلام علیک کرده باشی
      گروهی از مدیران, چون عملکرد ضعیفی داشتن میترسن خودشونو در این ساتی در معرض نگاه دیگران قرار بدن.
      عده ای می شینن از هر آنچه منتشر میشه نقد می نویسن,
      اصلا به خود شما صفحه دائمی میدم,
      چه اشکالی داره,
      از هر کی میخواهید انتقاد کنید
      اصلا از کسانی انتقاد کنید که فکر میکنید با من دوست هستند
      خواننده و دیگر اعضای سایت تصمیم میگیرن که چی رو بخونن و یا به چی اهمیت بدن
      من که نمی تونم به زور دیگران را همراه کنم.
      به روز نمیشه …. مردم رو به مسیری ببرم که من و شما خوشمون میاد.
      فضایی هست در اختیا رهمه
      مدیری که همه اش قول هفته بعد رو میده …. آخرش هم منو سر کار میذاره …
      مدیری که ……….
      یک سال و دو سال نیست که …
      اینقدر هم ما را و سایت ما را بزرگ نکنید که از مخابرات بزرگتر بشه.
      نه بابا! حداکثر 40 -50 نفر متخصص دور هم جمع شدیم خبرهامونو بهم میدیم.
      40 -50 نفر دیگه هم شاید بیان بخونن
      گفتن و حرف زدن ساده است
      از همه تون خواهش میکنم
      یک هفته
      فقط یک هفته
      روزی دو تا مطلب بنویسین
      از هر چی دوست دارین
      و فکر میکنید خواننده داره…
      من از چیزی توی سایت میگم و می نویسم که خواننده داره.
      نه زرد می نویسم نه اعتقاداتم رو به فروش گذاشتم
      این سایت نیاز به حضور مدیران داره.
      خب بیایید.
      چرا نمی آیید؟
      گروهی نگران این هستند که افکار عمومی بر علیه اونا باشه و نتونن جمعش کنن
      ولی گروهی
      نگران افکار عمومی نیستن
      میدونن که همه هم موافق دارن هم مخالف
      همونایی که شما میگین وقتی میان, مخالف هم دارن موافق هم دارن
      ولی نمی ترسن
      پذیرفتن که رسانه اینطوریه
      ……………
      گروهی رسانه رو پذیرفتن و بعلاوه گذشته ای ندارن که نگرانش باشن
      عقبه ای ندارن که نگرانش باشن
      چونکه وقتی وارد شن, خواننده ولش نمی کنه …
      این هم تقصیر منه؟
      نقریبا از همه مدیران, با واسطه یا بی واسطه دعوت کردم.
      خودم هم نرفتم سراغشون که درگیر تعارفات نشن.
      فقط دو تا مدیر بودن که من رفتم سراغش
      دومی دکتر سرائیان بوده
      ول یهیچ جوابی نمیده.
      چکارش کنم؟

      1. خواننده همیشگی سایت می گوید

        سردبیر سلام و ممنون از تحمل شما در قبال انتقادات صریح و بی پرده من
        …..

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          نظرات شما رو خوندم.
          با اجازه تون چون بدون اینکه بدانید … نامناسب جلوه داده اید منتشر نیمکنم میدانم که شما هم نمی خواهید خواننده به این نتیجه برسد.
          از تذکر شما ممنونم.
          همه ما در هر لحظه, ممکن است دچار خطا که هیچ, انحراف شویم.
          باید از خدا کمک بخواهیم و یکدیگر را با انتقاد حفاظت کنیم.

  6. ناشناس می گوید

    با سلام
    از کرمان گفتید و مشکلات مالی زمانیکه مدیران حوزه های مختلف فقط به فکر منافع خودشان و چند نفر اطرافیانشون هستند چه توقعی میشه داشت از کی واز جه نهاد نظارتی درون سازمانی جایی که شنیده میشه که فلان مدیر ماهیانه مبلغی از طرف پیمان کاران دریافت مینمایند و یا اینکه پاداش های موردی فقط شامل کارکنان خاصی میشود و اکثر کارمندان دیگر با داشتن تخصص بالا اصلا به حساب نمی ایند و یا اصلا در این مدت که شرکت خصوصی شده با وجود تعلق گرفتن اضافه کار به کارکنان حتی یک بار هم به شما اضافه کار تعلق نگرفته دیگر با چه دلخوشی به فکر پیشرفت سازمان باشی فقط باید به فکر این باشی که کی چرا حقوق دیر شد یا کی پرداخت میشه که اینها همه باعث افت شدید کیفیت خواهد شد . بگذریم به امید روزهای خیلی با کیفیت تر

نظرات بسته شده است.