آسیب شناسی سایت مخابرات ما… از نگاه اعضای آن!
[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#6794bf”]مخابرات ما – نظرات یکی از اعضای سایت است.بخوانید.[/box]
آنچه میخوانید گفتگوی ساده و صمیمی سردبیر است با یکی از اعضای سایت. نویسنده بخوبی سایت را آسیب شناسی کرده است و در جملاتی مختصر جان کلام را نوشته است.
[box color=”#ffffff” bg=”#6794bf”]
کارشناس مخابرات
سلام
سردبیر عزیز به عنوان یکی از خوانندگان سایت لطفا مطلب ذیل را منتشر فرمایند .
۱- از بدو خصوصی سازی تابحال این سایت تنها صدای رسای همکاران شرکت مخابرات ایران بوده است .
۲-برخورد جزئی نگر از جمله پرداختن به حاشیه های کم اهمیت می تواند از آسیب های سایت به حساب بیاید .
۳- به دلیل عدم وجود شفافیت در آمار و اطلاعات تکیه سایت به برخی آمار همکاران می تواند موجب خدشه به اعتبار سایت باشد.
۴- تابحال مدیران شرکت چندین مورد حضور فعال در سایت داشته اند منتهی جو غالب در شرکت
پرهیز از حضور رسمی در سایت می باشد.
۵- برخی از مدیران جهت بهره برداری های لازم مصاحبه های کم محتوایی با سایت داشته اند .
۶- فقط لحظه ای تصور نمایند اگر سایت نبود …………..
[/box]
اما سردبیر در پاسخ نوشت:
[box color=”#ffffff” bg=”#6794bf”]
سردبیر
با همه حرفهای شما موافقم.
۱- قبول
۲- خوانندگان باید بتونن حلقه های اتصال با سایت رو وصل کنن.بهمین دلیل باید سایت محدوده ای مسائل را (کم اهمیت یا پر اهمیت) شامل شود.
۳- آمار ضعف بزرگ مخابرات است. تا وقتی آمار مدیران ما به فضای رسانه نیاید و تحلیل نشود اشکالش هم دیده نمی شود.با شما موافقم.
۴- متاسفانه همینطور است.مدیران علیرغم اینکه بشدت علاقمند پاسخگویی به مسائل در سایت هستند اما جو عمومی به آنان اجازه حضور نمیدهد.حضور آقای دکتر سیدهاشمی میتوانست نقطه پایانی بر این تفکر باشد ولی نشد .
۵- گاهی نمی خواهم در مصاحبه ها به طرف گفتگو فشار زیادی بیاورم.نمی خواهم از مصاحبه با سایت زده شوند.بهر حال نیاز داریم حلقه های اتصال را وصل کنیم.بعدش خواننده خودش میداند مصاحبه را به کجا بکشد.امید من به اعضای فهیم سایت است که همه را به چالش بکشند ولی متاسفانه اگر من ساکت باشم خواننده هم ساکت است.
۶- ….یک شب چنان راحت می خوابیدم که هرگز تصورش را هم نمی توانید بکنید… میدانید ده سال, شبی فقط سه ساعت ( از ۳ صبح تا ۶ )خوابیدن یعنی چه؟…. ده سال از عمر من فدای این سایت شده است. امیدوارم بقدر این عمر رفته حاصل داشته باشد.؟ …..
[/box]
اصل این گفتگو را اینجا بخوانید.
باسلام .در ادامه صحبت هاى شما با دوست عزىزمان در مورد ساىت چند نکته قابل ذکر است بخصوص درباره عدم شفافىت . متاسفانه در سىستم هاى فاسد که منابع سازمان حىف و مىل مىشوند ,عدم شفافىت رشد مىکند .ابتدا باىد جلوى جرىان ازاداطلاعات را باز کرد تا زمىنه هاى اىجاد فساد مشخص گردند. وقتى مىتوان جلوى اطلاعات را گرفت ,بدون شک مىتوان کارهاىى کرد که منابع سازمان از بىن بروند و سواستفاده و ارتشا رخ مىدهد. ساىت شما هم از جمله مصادىق جرىان ازاد اطلاعات است و تا وقتى که مدىران ناسالم باشند ,هىچگاه باشما همکارى لازم به منظور خبررسانى درست صورت نخواهد گرفت. علاوه بر وجود چنىن مدىرانى که متاسفانه تعدادشان کم هم نىست ,ترس بالادستى ها نىز بر عمق اىن ماجرا مى افزاىد .چون انها هم باىد مسىر تعالى خود را از مىان درد و رنج کارمندان و با ندادن حق و حقوق انها ,بخاطر کم امدن همىشگى منابعى که بىشترش صرف هىف و مىل مدىران مىانى و عملىاتى است, طى کنند.
تنها راه برون رفت از وضع فعلى شرکت به نظر حقىر :
شفاف سازى امور حتى براى پاىىن ترىن رده سازمانى
اىجاد کانالهاى ازاد اطلاعات
رشد فضاى انتقاد پذىرى در لاىه هاى سازمانى
جلوگىرى از لابى هاى سىاسى براى تعىىن سىاست ها و اىجاد روىه اى واحد مانند ىک قانون اساسى که مسىر زمان و تغىىر مدىران خدشه اى به ان وارد نکند.
تغىىر ساختار براساس نىازبازار و رشد استفاده از سىستم هاى مکانىزه ورود اطلاعات در همه لاىه ها .چه در بخشهاى مرتبط به مشترى وچهلاىه هاى درون سازمان بمنظور کاهش کارهاى تکرارى و مرتب سازى
تشکىل تىم هاى وظىفه اى براى توسعه و فروش محصولات
غىرمتمرکز سازى تصمىمات لاىه هاى مرتبط با مشترى
اىجاد پاىگاه داانش بخصوص با توجه به مساىل فنى صنعت براى بهره بردارى نىروها
و…
صالح خان
هر جا تونستم کلمه ها رو درست کردم الا جایی که نفهمیدم منظورت چیه و چی نوشتی
به نظر من سایت شما به هیچ دردی نمی خورد. خسته نباشید.
خب شما اینجا چکار میکنی پس؟!
مقایسه در ابتدا ،روش منطقی با ارزشی نیست، میدونم! در مقایسه با سردبیر ، توان چنین ریسکهایی رو ندارم و همیشه از حوصله ش توی این شرایط تعلیق ، حد اقل راجع به خودم!!! متشکرم.
نمیدونم توی این برهه ی تغییرات جدید شرکت ، چقد کار می بره که جو گیر نشد، یا دچار جو زده ها نشد.
تمام تلاشم اینه که اینجا بی صداقت نیام.