مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام میکند- آقای مدیر عامل سلام!

[box]آقای مدیرعامل! ین هفته شما را مهمان دردهای همکارانم میکنم تا بدانید که برنامه یک ساله دردی دوا نخواهد کرد. برنامه یک ساله به ابن معنی نیست که تصور کنید یک سال فرصت دارید. بلکه در مواردی به اقدامی عاجل نیاز است[/box]

مخابرات ما – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران, با تمام حامیان و پشتیبانی کامل دولت و اعتماد مبین به بازار کار آمد.کارها چگونه پیش می رود؟ هدف چیست؟ به کجا رسیده ایم؟ هیچ نمیدانیم! اینها نشانه های شفافیت امروز او  است.

مدیر عامل با دو حرف , شفافیت و تفکر جمعی به مخابرات آمد. اما در حال حاضر دو رکن از چهار رکن اساسی در مخابرات بسیار راضی هستند.دو رکن دیگر کماکان سردرگم و بلاتکلیفند!

4 رکن موثر در مخابرات:

  • دولت- راضی است.مخابرات ر ا درست با همان شیوه پس گرفتن دانشکده مخابرات از اعتماد مبین گرفت.
  • اعتماد مبین- بسیار راضی تر از دولت است.همان سود سهام گذشته اش را می گیرد, از این همه تنش و درگیری در داخل مخابرات هم راحت شده است.بیش از این چه می خواست؟
  • مردم- در ارتباطات روستایی احتمالا بسیار راضی خواهند بود ولی در ارتباطات شهری و اینترنتی چیزی تغییر نکرده است که راضی باشند یا نباشند.برای آنها چیزی فرق نمیکند.
  • کارکنان (رسمی, شرکتی خدمات اولی , شرکتی شرکهای محلی, شرکتی شسکامی , شرکتی ساعتی , شرکتی…. , کارگزار قراردادی, کارگزار شرکتی, قرار دادی از محل طرح , قراردادی در سال 92 , قراردادی از طرح بازنشستگی, بازنشستگان قدیم, بازنشستگان اخیر که بخشی از پاداش را گرفته اند, بازنشستگان اخیر که از  93 – 94 هیچ پاداشی نگرفته اند و ….. کافی است یا با هم بگویم؟) – …و  کارکنانی که در حال گرفتن حقوق هستند به سختی دارند صبر میکنند! آنها تیم مدیریتی جدید را سبک و سنگین می کنند که دوباره اقدامات گذشته خود را پی بگیرند یا نه! برای معوقاتشان شکایت کنند یا نه! شرکتی ها , هم در انتظار تعیین وضعیت هستند! بازنشستگان واقعا بی اعصاب ترین افراد مجموعه هستند.در باره آنها باید جداگانه چیزی بنویسیم!برای کارکنان هیچ چیزی تغییر نکرده است.لذا اندک امیدی که با آمدن مدیران جدید به دلشان راه یافته بود کم کم رنگ می بازد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران , شفافبت و تفکر جمعی را سرلوحه کارش قرار داد!

ولی ظاهرا این شفافیت فقط برای معاونانش مصداق دارد.

حتی مدیران عامل استانها به روشنی نمیدانندراه رسیدن به ایده های مدیرعامل جدید چیست!

انصافا با یک جمله که (فروش اینترنت تجاری را دو برابر کنید!) برای رسیدن به هدف کافی است؟

همین یک جمله عامل رستگاری ماست؟

یعنی این همه مدیران بزرگ و کوچک مخابراتی , نمیدانستند که راه نجات از این شرایط چیست؟

این هفته به مشکلات موجود می پردازیم تا مدیر عامل با مشکلاتش بیشتر آشنا شود.

فقط دو جمله خطاب به ایشان می گوییم که اسباب نجات مخابرات است:

[box]

آقای مدیر عامل!

برخی از مدیران امروز , دیروز هم همین شعارها را میدادند! به مدیران عامل قبلی هم همین ها را گفته اند!  آسیب شناسی درستی انجام دهید! چرا نتوانسته ایم طرح های قبلی را اجرائی کنیم؟

آقای مدیر عامل!

ما صبر کردیم تا شما راه بروید , بعد نظر بدهیم ؛

بدون تعارف!

با این شیوه , شما به هدف نخواهید رسید!

افزایش تعرفه و آبونمان به شما کمک خواهد کرد تا احتمالا مشکلات پوشش داده شود ؛ .شرایط مالی بهتر خواهد شد؛

ولی به هدف نخواهید رسید!

دیگر خود دانید!

[/box]

یک دلیل ساده برای آن دارم و مابقی باشد برای بعد!

شما هنوز نتوانسته اید مدیران رده دوم, مدیران میانی و کارکنان را با خود همراه کنید.

مدیران رده اول مخابرات, تنها کسانی نیستند که شما به کار و تلاش آنان نیاز دارید! توفیق از تحول و انقلاب در رفتار سازمانی حاصل خواهد آمد.

****

608180cookie-checkسردبیر سلام میکند- آقای مدیر عامل سلام!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.