مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نوشته هاي شما- مجموعه اي از كامنتهاي مهم شما.

[box]مخابرات ما – معمولا كامنتهاي مهم شما را در مطالب جداگانه مي آوريم.اما اين بار بدليل تنگي وقت همه را در يك مطلب بخوانيد.[/box]

shoma-neveshte-eed-slide

مخابرات ما – نوشته هاي شما بسيار راهگشاست اگر به آن توجه شود.معمولا كامنتها را در مطالب جداگانه مي آوريم اما اين بار وقت تنگ است و فرصت كم.نگران آن هستم كه كامنتها بيات شود و به درد نخورد. البته بعدا همين كامنتها را با تحليل و تفسير منتشر مي كنيم:

[box]

علي بيغم:

درود بر عزیزان.البته باید اعلام نمود که پنجاه درصد تعرفه مکالمات داخل استان افزایش پیدا کرده است و نه کل تعرفه و درامد داخل استان که به حد رایگان در زمان همکدی کاهش پیدا کرده بود حال دقیقه ای ۱۵ ریال افزایش یافته و این در کل افزایش درامد انچنانی برای استان ها ضرر ده نخواهد داشت هفتاد درصد درامد داخله ازکارتخوان ها می باشد که در زمان همکدی از هر کارت ۸تومان به حدود پنج ریال کاهش یافت و با این تعرفه هم تغییری نخواهد کرد.و تیتر هر پالس ۵۰ درصد گرانتر شد کاملا اشتباه و گمراه کننده می باشد.

یک پیشنهاد

قای سردبیر سلام و طاعات قبول و خسته نباشید
شما یک کار قشنگ انجام دادید و تصور من این بود که این کار را ادامه خواهید داد ولی نشد.
اگر بتوانید عملکرد مدیرعامل جدید را در هر هفته و یا هر دوهفته و یا لااقل هر ماه باختصار و تیتروار به تصویر بکشید و آنگاه نظر همکاران را در خصوص آنها جویا شوید خوب خواهد بود.
ما مخلص این آقا یا خانم آشنا بوشه هستیم و نوشته های دلسوزانه ایشان را همواره پیگیری می کنیم ولی با کلی گویی و مبهم گویی نمی توان ارزیابی درستی را داشت.
فقط به عنوان مثال عرض می کنم که شنیده ایم برخی استانها تمام و یا اکثر احکامشان را زده اند و روسای مرکز نیز حذف نشده اند. و این مغایر با کلیاتی که همکارمان در بوشهر گفته اند می باشد.
از طرفی اگر به اهداف کوتاه مدت آقای مدیرعامل جدید مراجعه کنیم می بینیم که ایشان به دنبال مصوب کردن بحث تعرفه ها بوده اند و تقریبا کار را ۹۵ درصد پیش برده اند و اگر این بحثی که اخیرا خودتان از زبان وزیر مطرح کردید که تعرفه پالس نیز ممکن است اضافه شود و این از پیگیریهای آقای مدیرعامل باشد آنگاه متوجه می شویم که ایشان نخستین اولویت از اولویتهای دهگانه خود را با موفقیت پیگیر هستند.
اگر برای شما زحمتی نباشد و پیشنهاد من را قبول داشته باشید ممنون خواهم بود.
شما و همکار عزیزمان آشنا بوشه موفق و موید باشید.

کارشناس مخابرات

سلام

مزد شغل، مزد سنوات نهایی، حق پست نهایی، حق اولاد، حق مسکن، حق خواروبار، حق شیفت، حق تلفن همراه (۳۶۰ هزار تومان)، اضافه کار، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی به‌همراه راننده دارند)، یارانه غذا، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماه‌های سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتی‌های عید نوروز است)، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش (آقای رئیس در فیش حقوقی مرداد، ۵ میلیون تومان و در شهریور هشت میلیون تومان پاداش دریافت کرده است) از جمله عناوین موجود در فیش حقوقی آقای رئیس است.

همشهری

باسلام خدمت سر دبیر بزرگوار ما بازنشسته های مخابرات بوشهر دیگه خسته شده ایم وتصمیم به تجمع جلوی استانداری به اتفاق خانواده گرفته ایم البته به حرمت ماه مبارک رمضان این گذاشتیم به بعد از این ما واگه تا اخر این ماه بزرگ مشکل ما حل نشه خدایی ناچاریم دست به هر کاری بزنیم واز حضرت عالی عاجزانه به گوش مدیران ارشد برسانید تا شاید فرجی حاصل شود مثل اینکه این اقایون جدید از وضعیت ما خبر ندارند ممنونم

پیشنهاد

سلام
بعضی وقتها بد عمل کردن – دیر عمل کردن – غیر مسئولانه عمل کردن باعث ایجاد مشکلات خواهد شد.
از قدیم الایام قدیمیها گفته اند که اگر دور و بر مال تان را نگیرید آنگاه مال تان توسط اغیار تصاحب خواهد شد. و وقتی هم مالی تصاحب شود تا بخواهید کارهای حقوقی و غیره را انجام دهید لااقل نصف مال پریده است.
متاسفانه یکی از ضعیفترین واحدهای شرکت مخابرات واحدهای حقوق و املاک و حتی ساختمان در مسایل ملکی شرکت مخابرات ایران و شرکتهای استانی می باشند.
شرکت مخابرات چونکه قبلا دولتی بوده است واحدهای حقوقی و املاکش بسان بقیه واحدهای شرکت دارای لختی طبیعی می باشند و بدتر در این واحدها اینکه چونکه از دولت هم اعتبار می گرفتند همیشه حرفشان در مجامع حقوقی و دادگاهها پیش بوده است. ولی حالا چه؟
فارغ از موضوع تعرضاتی که با شرکت زیرساخت داریم، اگر یک سری به بایگانی های ادارات حقوقی و املاک بزنیم متوجه می شویم که بسیاری از پرونده های املاک شرکتهای مخابرات استانی نیمه کاره و تمام نشده و حاوی مشکلات زیادی هستند که متاسفانه پیگیری نشده و با این وضعیت موجود پیگیری نیز نخواهد شد!
بسیاری از مستندات ملکی ما در حد یک تک برگه واگذاری و یا حتی کپی از یک دستور مقام دولتی سابق و …. می باشد که تمامی اینها در آینده شرکت مخابرات را دچار مشکل خواهد کرد.
متاسفانه علی رغم اینکه تصور همگان از واگذاری املاک به شرکت مدیریت املاک مثبت بود ولیکن این شرکت نیز کار خاصی را در رابطه با این موضوعات تا بحال انجام نداده و احتمالا حتی نتوانسته این پرونده ها را دسته بندی کرده و با یک برنامه ریزی دقیقی مشکلات آنها را حل کند.
حالا چونکه شرکت زیرساخت زور اداری اش بیشتر از ما است می رود و پیگیری می کند و روی دانه درشتهای این مدارک را دست می گذارد و تا حد حکم گرفتن هم پیش می رود و احتمالا این موضوع در آینده اندک اندک برای ارگانهای دیگر و حتی مردم عادی نیز تکرار شده و به جایی خواهد رسید که شرکت مخابرات ملک درست و حسابی برایش باقی نخواهد ماند.
لازم است هیات مدیره و مدیرعامل به این موضوع اهمیت بدهند و با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق و تخصصی، مشکلات این املاک را از لحاظ مسایل مالکیتی و حتی شهرداری و پایان ساخت و نوع کاربری و … و دیگر مسایل مرتبط حل نمایند.

کارشناس دیتا

سلام
بگم خدا به کسی که از اول این لفظ اینترنت داخلی را در کشور پایه ریزی کرد خیر بدهد!!!
اینترنت داخلی چه صیغه ای است نمی دانیم؟
اصلا اصل و بنیاد اینترنت به بین شبکه ای بودن آن و بین المللی بودن آن است ولی چطور می آئیم و با اضافه کردن یک کلمه داخلی پشت آن می خواهیم آنرا ملی کرده و تمام اصول و قواعد علمی و مفهومی آن را از بین می بریم، جای سوال دارد!
برای شبکه های داخلی که با پروتکل اینترنت(TCP/IP) کار می کنند بجای کلمه اینترنت از اینترانت استفاده می کنند و می توان هر مجموعه کوچکتری مثل یک شرکت، یک شهر و یک کشور را از طریق پروتکل TCP/IP و از طریق اینترانت بهم متصل کرد.
چند سالی است به رسم اینکه برخی از دولتمردان ایرانی قوه تخیلشان گل می کند و ایده پردازی می کنند آمدند و این ترکیب غیر علمی “اینترنت داخلی” را باب کردند و حتی ارگانهای مختلفی را نیز سرکار گذاشتند و همه را معطل خودشان کردند. و البته در این اواخر و در این دولت آخری لااقل اسم این ترکیب نا مانوس را عوض کردند و شبکه ملی اطلاعات گذاشتند و هم آن اشتباه تاریخی را حذف کردند و هم یک مفهوم بهتری را در حال ارایه هستند.
ولی متاسفانه کماکان در الفاظ آقای جهرمی کماکان از این لفظ “اینترنت داخلی ” استفاده می شود ولی مفهومی که پشت آن در حال بیان هستند از لحاظ فنی همان “اینترانت ملی” می باشد و قصد دارند با آوردن سرورهای داخلی کشور بر روی این اینترانت بزرگ، کاری کنند که مردم که می خواهند به این شبکه وصل شوند هزینه کمتری بدهند که البته این طبیعی هم هست. چونکه اپراتورها برای اتصال به این سرورها نیاز به روت کردن به سمت خارج از کشور و هزینه کردن نیستند و البته مستلزم ایجاد یک سری سرورهایی عمومی نیز در شبکه می باشند که لازم است در سطح ملی ایجاد شوند.
نکته دیگر این است که اتفاقا عامل گرانی در شبکه اینترانت خود دولت می باشد و شرکت زیرساخت بصورت بسیار غیر منطقی ارتباطات اینترانت ملی را به اپراتورها گران می فروشد و تا این ارتباطات را ارزان نکنند چنین اتفاق ملی مبارکی نخواهد افتاد.
از لحاظ مسایل فنی و شبکه ای ایجاد چنین ساختاری نیز کار بسیار بغرنج و پیچیده ای نیست که آقایان را چند سالی است دچار خود کرده است و برای انجام دادنش همه را گیج کرده اند.
چنین کاری اینقدر مصاحبه مطبوعاتی و مطرح کردن در شوراهای عالی مختلف هم ندارد و به قول ما دیتایی ها انجام چند تا کانفیگ در روترها می باشد که می باید انجام دهند و دیگر هیچ!!
خداحافظ شما

[/box]

612400cookie-checkنوشته هاي شما- مجموعه اي از كامنتهاي مهم شما.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
17 نظرات
  1. علی کارشناس آذربایجانغربی می گوید

    بنازم بر این مخابرات ، بنازم بر این عدالت، بنازم بر این پاداشهای نجومی :
    اخیرا شنیده شده در استان آذربایجانغربی پاداشها به شرح ذیل در شش ماه ی اول ۹۵ به مدیران پرداخت شده است.
    ۱-مدیر مخابرات ارومیه 80 میلیون تومان
    ۲-معاون توسعه ومهندسی 320 میلیون تومان
    ۳-مدیر عامل شرکت مخابرات استان 800میلیون تومان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اوه!
      مگه گنج پیدا کردن دارن تقسیم میکنن که اینقدر به یک نفر رسیده باشه؟
      حالا یه سوال از شما دارم!
      شما خودتون این حرفها رو باور میکنین؟
      یا 800 میلیون برای ما خیلی خیلی خیلی زیاده, یا برای شما خیلی کمه!
      حیف که در این استان آشنایی ندارم وگرنه حتما زنگ میزدم به مدیر عاملش یه خبری میگرفتم از این نظر عذرخواهی میکنم
      کل هیئت مدیره مخابرات ایران در پایان سال فکر میکنم زیر 500 تومان پاداش گرفتن

      1. علی کارشناس آذربایجانغربی می گوید

        آقای سردبیر محترم
        دو مورد اول صد در صد رویت شده (که پاداش از بابت لاوصولی و….)بوده است وپاداش مورد سوم را خودتان قضاوت کنید.

  2. علی کارشناس آذربایجانغربی می گوید

    خبر فوری در مورد قطعی ارتباط موبایل ودیتا وکانالهای بین الملل در استان آذربایجانغربی :
    ارتباط موبایل (همراه اول وایرانسل) ودیتا در جنوب وشمال استان از مورخه ی ۹۵/۵/۵لغایت ۹۵/۵/۶ بمدت ۳۶ ساعت بعلت اشکال نرم افزاری در سیستم انتقال فایبرهوم قطع گردید. که باعث فلج شدن ارتباط بانک ها نیز شد. خرابی که نرمال شدن آن 36 ساعت طول کشید وضررهای هنگفتی بر مخابرات استان وایران وسهامداران وارد شد.
    حالا مدیر عامل با آن مدیران بیسوادش مخصوصا مدیر نگهداری انتقال جوابگو باشند. لطفا همکاران نظر بدهند.

  3. اكبر2 می گوید

    خبر فوري در مورد مابه التفاوت رفاهيات :
    مبلغ چهارده ميليون ودويست هزارتومان از بابت مابه التفاوت رفاهيات به حساب همكاران شاكي شاغل وباز نشسته در استان آذربابجانغربي شهرستان بوكان(تعداد 27 نفر)توسط دادگاه از حساب مخابرات برداشت وبه حساب همكاران واريز گرديد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اکبر آقا شکایت شون کی بوده؟ صدور جکمشون و اجرا کی بوده؟

  4. خوش بخت می گوید

    پنج هزار نفر در دستگاه دولتی بالا 100 میلیون تومان می‌گیرند.بعد میخواهند سن بازنشستگی را به 65 سال برسانند.

  5. خوش بخت می گوید

    دوستان بدانید تعریف پست های جدید پیاده کردن سازمان ترفند جدید جهت کاهیدن حقوق و مزایا است احکام جدید را دقیق مطالعه کنید.کم کردن رفاهیات کم بود با ایجاد سازمان جدید سفره نان کارمندان کوچک تر و خالیتر شده است .

  6. خوش بخت می گوید

    دوستان چارت سازمانی جدید چیزی جز پایین کشیدن حقوق و برداشتن فوق العاده های شرایط کار نیست .بنده کارشناس نگهداری سالن دستگاه هستم .با تغییر عنوان پست شرکت مخابرات موفق شد دویست وهفتاد هزار تومان از حقوق من کارمند کم کنه تا بتونه به مدیران … خود پاداش پنجاه میلیونی بدهد

  7. همکار می گوید

    سلام شنیده شده که مخابرات ازبین همکاران خصوصی تعدادی را به صورت مستقیم با شرایطی که از جزئیات آن بی اطلاع هستم استخدام نماید . در صورت امکان صحت این خبر را بررسی فرمایید . ممنون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بهیچ وجه امکان نداره.

      1. ....... می گوید

        آقا همچی میگن که 50میلیون گیر مدیرانشون بیاد که البته درسته ها ، ولی آد م فکر میکنه اون مدیره یوقت نکنه بمیره ازاین همه دانش وسوادوکمال ومخابرات یهو دیگه وجود نداشته باشه …….

        که دردبرادربرای هزارمین بار ازاین درخت بی ثمر مدیریت ست.

    2. همدانی می گوید

      این شایعه هست تا همکاران عزیز بخش خصوصی را سرد و بی میل بکنند و یا تفرقه و اعتصاب راه بیندازن این به هیچ وجه درست نیست

  8. کارشناس دیتا می گوید

    سلام
    آقای سردبیر
    به این کار شما می گویند به آب بستن ….
    موفق باشید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      گاهی وقت کم میاریم.
      بویژه در ماه رمضان.
      مجبوریم انتخاب کنیم از بین عدم انتشار و توجه به کامنتها و انتشار جمعی.
      البته در کانال هم همزمان منتشر میشه.
      راستی … این بکعنای تمام شدن کار ما با کامنتها نیست

  9. ناشناس می گوید

    با سلام امیدوارم بعد از صرف هزینه های زیاد و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات سرنوشت آن مشابه رسانه ملی نباشد. انشاالله

    1. ناشناس می گوید

      یعنی چه؟
      لطفا بیشتر توضیح دهید.

نظرات بسته شده است.