اين جايزه ها پول دور ريختن است.
[box]مخابرات ما – هر طرح, مسابقه, جایزه یا … باید بتواند یک جریان در جامعه ایجاد کند وگرنه فایده ای ندارد.[/box]
مخابرات ما – اعتقاد ما بر این است که وقتی بر اساس نیاز خود و یا برای ایجاد احساس نیاز در جامعه برای محصول خود دست به تبلیغ می زنید, این تبلیغ چنان باید فراگیر باشد که در سطح جامعه جریان ایجاد کند.
این جریان, بصورت تکرار اصلاحات تبلیغ, یا تکرار ادا و رفتار بازیگران تبلیغ , یا ایما و اشاره های مخصوص در جامعه باید خود را نشان بدهد.
سوال من از طراحان طرح جدید مخابراتی با عنوان مشترکان وفادار بر چه اساسی است؟
اگر قرعه کشی است, وفاداری چه مفهومی دارد؟ اگر وفاداری میزان است پس قرعه کشی برای چیست؟
از اصل بحث می گذرم و فرض می کنیم که در این مورد , می خواهیم برای بالا بردن فروش تبلیغ کنیم.حالا به این سوال ما پاسخ بدهید که این تبلیغات و جایزه های ما , در این جامعه چقدر برد دارد؟
وقتی حتي در خود شركتهاي مخابراتي استانی ، كاركنان شركت بقدر كافي اطلاعات ندارند تا به ديگران منتقل كنند , آیا شما به هدف تبلیغاتی رسیده اید؟
وقتي برای امري تبليغاتي , برد کافی ندارید، دليل اجرايش چيست؟
در هر استان بطور جداگانه قرعه كشي ميشود، جوايزي جداگانه داده ميشود در حاليكه در سطح شهر و استان ، هيچكس از آن خبر ندارد! هیچکس! حتی کارکنان هم مطلع نیستند!
جوایز آن چنان در خفا تقدیم می شود که کسی نفهمد! نکند کسی آن را تبلیغ کند و دلیل اهدای جایزه مشخص گردد!
خوشبختانه دنیای دیجیتال بسیارز از داده ها را د رمعرض نگاه ما قرار داده است.
آیا روابط عمومی های استانی می توانند مشخص کنند از زمان اجرای این طرح های تبلیغاتی چقدر و به چه دلیل به درآمد شرکت اضافه شده است؟
آیا کسی تاکنون در این باب چیزی دیده است؟
در طرح و تبلیغ, نه اصول حرفه ای تبلیغ را رعایت می کنیم, نه قرعه کشی و اهدای جایزه را! پس دليل اجرای آن چيست؟میلیاردها تومان درآمد مخابرات -که به سختی بدست می آید – برای خرید جوایز هزینه می کنیم , ولی برای تبلیغ, برگزاری مراسم, پر کردن شهر از پلاکارد و تابلوهای تبلیغاتی یک رسال هزینه نمی کنیم!
اگر به تبلیغ نیازی نداریم, پس چرا از این شیوه استفاده میکنیم؟ اگر نیاز داریم پس چرا تبلیغ نمیکنیم؟
این شیوه ها ,جز دور ريختن پول، ثمر ديگري هم دارد؟
سلام سر دبیر تا آنجایی که من خبر دارم، بعضی چیزها در انحصار مخابرات است، مثل واگذاری اینترنت پر سرعت بر روی خطوط فیبرنوری، پس در این صورت یک خدمت انحصاری طبعا رقیبی هم ندارد و اگر کسی اینترنت بخواهد به ناچار باید سراغ مخابرات بیاید، بنظر من این یکجور آب در هاون کوبیدن است، یعنی این خرج کردن ها در نهایت نتیجه ای ندارد.
با سلام
اصلا این طرحها هیچ انگیزه ای در مشترکان برای افزایش درآمد بوجود نمی آورد..
و 90% برندگان از قرعه کشی اصلا خبر ندارندو تنها با خرید یک شارژ یا بسته اینترنت لازم که چه جایزه باشد و چه نباشد به خرید آن اقدام می کنند. مثل جایزه های بانکی که اکثر مردم در آن بازه زمانی مشخص یا افتتاح حساب می نمایند یا موجودی خود را افزایش می دهند.
یا محصولات آرایشی ومصرفی مثل برنج. که دقیقا اگر مردم از کیفیت آنها نیز مطللع هستند ولی با صرف قیمت اضافه و حتی لازم نداشتن یک محصول در یک بازه زمانی کوتاه نسبت به خرید آن برای مصرف در آینده صرفا جهت شرکت در قرعه کشی و برنده شدن اقدام می نمایند%
در حالیکه در بحث خدمات مخابراتی همراه یا ثابت اصلا چنین نیست..
دقیقا همان حرف شما: پول دور ریختن
وتلاش برگزار کنندگان آنها حقیقتا : آب در هاون کوبیدن
آفرین بر شما و تحلیل خوبتان قطعا همکاران دیگر هم موافقند وقتی مدیریت مربوطه هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارد سرمایه شرکت دور ریخته می شود بجای طرحهای مناسب و کارامد اینگونه هزینه میکنند
سلام
سردبیر محترم
یکی از وظایف روابط عمومی سنجش میزان رغبت و میل و علاقه و میزان استفاده از ابزارهای
مخابراتی است که متاسفانه عدم وجود سازمان ومدیریت و ساختار علمی در روابط عمومی
شرکت مخابرات آسیب بسیار سنگینی از این بابت متوجه شرکت نموده است .
قبول دارم
بشدت با شما موافقم
هنوز ابزارهای ما ابتدائی است
تبلیغات باید به منظور آگهی” افزایش آگاهی “باشد، نه تحریک کاذب مصرف.
advertisement یک علم جدی است که پس از بازار یابی عمل می کند.
داریم سرنا را از ته گشادش می زنیم.
مدیر عاملی ادعا می کند که در دیتا ،از درجه دو رقمی نزدیک 30 به اطراف 5 رسیده ، ولی نمی گوید تاثیر این تلاش بر درآمد ثابت استان که قراراست هزینه ی حقوق و.. را تامین کند چیست.
بازاریابی و اگهی برای رشد حوزه درامدی که خرج آگهی را می دهد مهم است