ابهام در محاسبه تعرفه های دو اپراتور بزرگ تلفن همراه!
مخابرات ما [box]مخابرات ما- این مطلب از سایت پارسینه انتخاب شده است.این سایت قیمت های دو اپراتور را با یکدیگر مقایسه کرده است.[/box]
مخابرات ما(همراه -تحریریه پارسینه )-دو اپراتور که قبلا هم کارت زرد گرفته بودند اختلالات و خطاهایی را رقم زدند که برای مردم قابل قبول نبوده و اعتراض های بیشماری را در پی داشته است.
سال ۹۳ این دو اپراتور تلفن همراه بنا به دلایلی از جمله عدم پایداری شبکه، قطع و وصلی های گاه و بیگاه، از دسترس خارج شدن، خط رو خطی مداوم و قطعی حین مکالمه و اشغالی، پیغام های خطا در شماره گیری و به طور کل اختلالات در آنتن دهی مواجه اند؛ همچنین کاهش بیش از حد سرعت اینترنت، اخطار گرفتند.
مشترکی که خط همراه اول دارد، میگوید: با وجود اینکه طرح نامحدود خریداری کردم اما باز هم هزینه های اضافی باید پرداخت کنم در صورتی که با یک حساب و کتاب می توان فهمید که صورت حسابی که برایم ارسال می شود متفاوت از میزانی است که از امکانات این خط استفاده کردم. این شخص می گوید: مشخص نیست این مبالغ چگونه احتساب می شود.
داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران راجع به این موضوع در پاسخ به «پارسینه» گفت: شک نکنید که حتی یک ثانیه خطایی در احتساب تعرفه ها وجود ندارد. اگر کسی واقعا فردی مدعی است که یک ثانیه اشکالی وجود دارد و بیشتر محاسبه شده است؛ پرینت خود را بگیرد و با دقت آن را ملاحظه کند. سیستم دقیق است و تردید نداشته باشید که هر طرحی تنها با درخواست مشترک صورت میگیرد.
او خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که درشبکه ما حتی یک ریال نیز اشتباه محاسباتی نداریم( اعداد و ارقام بالا و پایین نمی شود). افراد باید پرینت مکالمات را دریافت کند و مشاهده کند. مشکل دیگر پیامک هایی که لغو می شود و باز هم ارسال می شود: پیامک اگر بدون درخواست مشترک ارسال شود هزینه ای برای مشترک ندارد.
زارعیان گفت: این مشترکان ممکن است قبلا سرویس هایی را فعال کردند و آن را لغو نکرده باشند. از طریق سامانه ۸۰۰ پیامک بفرستند. این سامانه به مشترکان اطلاع رسانی می کند که در حال حاضر چه سرویسهایی برایشان فعال است. به طور مثال مشترکی یک سال پیش سرویس آوای انتظار و یا ۶ ماه پیش فال حافظ را فعال کرده باشد و بر اثر فراموشی آن را لغو نکرده است. مشترکان باید به سامانه ۸۰۰ پیامک بزنند تا اگر سرویسی اضافی فعال است آن را لغو کنند. همچنین تمام پیامک هایی که قبلا ارسال شده اگر پیامک های ارزش افزوده است off یا خاموش را ارسال کنند تا لغو شود.
او تاکید داشت: سیستم نمیتواند بدون اجازه مشترک سرویسی را فعال کند و باید خود شخص اقدام کند.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این پرسش که دو اپراتور بزرگ موبایل در کشور فعالیت دارند به هر حال خطاهایی صورت میگیرد آیا شما منکر آنها هستید، گفت: درست است خطا صورت می گیرد اما برای یک مشترک خاص نیست. او تصریح کرد: در سیستم صورت حساب گیری اگر خطایی صورت گیرد آن خطا تنها برای یک مشترک نیست . ممکن است اشتباهی برای چندهزار مشترک باشد که آن را اصلاح می کنیم.
در این میان سعی شد که راجع به مشکلات و اختلالات اپراتور دوم با مدیر روابط عمومی ایرانسل گفت و گویی صورت گیرد؛ اما پیگیری های خبرنگار «پارسینه» برای این گفت و گو بی پاسخ ماند.
این تخلف در محاسبه تعرفه برای کاربران و مشترکان بارها اتفاق می افتد. می توان گفت طرح های شگفت انگیز هم چندان برای مردم شگفت آور نبوده است زیرا هزینه ها تحت عناوین دیگری از مشترکان باز پس گرفته می شود.
علاوه بر این مشکلات، مسئله دیگری نیز اعتراضات مردم را در پی داشته است. یکی از مشترکین ایرانسل میگوید: علاوه بر نوسانات موجود در سرعت اینترنت اختلالاتی وجود دارد که سوال برانگیز است. به عنوان مثال حجم بسته اینترنتی ۲ گیگابایت به ۳ روز نرسیده به اتمام می رسد اما بسته ۴ گیگابایتی را با همان میزان مصرف می توان یک ماه استفاده کرد!
توجیه اپراتوهای ایرانسل در این باره این است که زمانی تلگرام شما باز است و عکس دانلود میشود. حجم کاهش پیدا میکند و این چندان به چشم نمی آید اما حجم اینترنت را پایین می آورد و فرد با اتمام حجم خود متعجب می شود. این پاسخگو می گوید: تمام شدن بسته اینترنتی بدون اینکه استفاده ای صورت بگیرد، غیر ممکن است باید حساب خود را کنترل کنند. شاید فیلم یا عکس بیشتری دانلود کرده باشند.
در همین حال کاربران اینترنت خانگی و کاربران اینترنت موبایل نیز برای ورود به دنیای اینترنت با نوسانات کاهش سرعت مواجه می شوند و حتی گاهی سرعت لاکپشتی اینترنتشان به سرعت حلزونی تبدیل میشود.
با توجه به اینکه وزیر ارتباطات دو سال گذشته که این دواپراتور کارت زرد گرفته بودند حق را به مردم داد اما هنوز مشکلاتی وجود دارد و گره گشایی صورت نگرفت و این دواپراتور همچنان میتازند.
یکی از پاسخگویان بخش ایرانسل می گوید: بیشترین تماس ها به علت پیام های تبلیغاتی است. مردم پیام های تبلیغاتی خود را لغو میکنند اما باز هم این پیام ها فعال می شوند و به طور مداوم ارسال می شود. این پیامک ها هزینه قابل توجهی را از مشترکین کم می کند. برخی افراد نیز بدون اطلاع از این روند با مشاهده کسری موجودی خط همراه خود با ایرانسل تماس میگیرند. اما باید دید چقدر این شکایات و اعتراضات مردم مورد توجه مسئولان قرار میگیرد.
نظرات بسته شده است.