مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سری های سردبیر- 1- در این چند ماه چه کار اساسی صورت گرفت؟

 

مخابرات ما – انتظار ما بی مورد بوده است.هیچکدام از طرح ها ع ایده ها ونظرات قابل اجرا نبوده است.یک دلیل بسیار محکم برای این عدم اجرا , عدم پای بندی مدیران به شعارهایشان بوده است.

شفاف سازی, خردجمعی حداقل شعارهای قابل اجرای این دوره از مدیریت بود.

ما بعنوان نزدیک ترین رسانه به کارکنان , جز بسته بودن فضا, جز مشکلات بیشتر, جز محدودیت خبری چیز دیگری ندیده ایم. آنقدر فشارهای مستقیم و غیر مستقیم روی ما زیاد شده است که واقعا گاهی فرسوده می شویم.

اگر قرار باشد فقط سایت روابط عمومی مخابرات ایران, و جلسات داخلی برای گفتگو و ابراز نظر و طرح مسائل آزاد باشد , محل اشکال نیست.

اشکال از اینجاست که این دسته ها, بهیچ وجه اهل انتشار و طرح ایده ها در فضای عمومی کارکنان نیستند.به بیان دیگر گروه خونشان به زندگی با مردم نمی خورد.بین آنان و گروه کارکنان بقدر یک دنیا فاصله افتاده است اگر هم بخواهند نمی توانند.

بنابراین شفافیت هرگز در محدوده مدیریت جدید دیده نشده است.

[box type=”info”]مدیران جدید نتوانسته اند شفافیت و خردجمعی را پیاده کنند! چونکه به گروه خون مدیران ارتباطاتشان نمی خورد.[/box]

طرح خرد جمعی هم که دیگر اصلا حرفش را نزنید.

خرد جمعی فقط در محدوده مدیر عامل, معاونانش و اعضای هیئت مدیره مخابرات ایران رخ داده است.البته محدوده وزارتخانه را هم به آن اضافه کنید.

این گروه حتی نتوانسته است خرد جمعی مدیران استانی و اعضای هیئت مدیره های استانی را برانگیزد.

اگر بوده است همین الان یک نمونه بیاورید تا من عذرخواهی کنم.

کدام طرح و ایده, در کدام جلسه مطرح شده است؟

بنابراین از محدوده شعارهای زیبای مدیر عامل خارج میشویم و به فضای کار می آییم.

 

[box]

در زمان جوانی , در موسسه بسیار حساس وفرهنگی مدیریتی بر عهده من بود که خروجی آن هر روز در منطقه وسیعی از دنیا یخش می شد.

جانشین مرد بزرگی شده بودم که در عین جوانی, بمن اعتماد کرده بود! من  فکر میکردم باید همان راه و روش استاد را دنبال کنم.باید به همان شیوه کارکنم لذا در کار تغییری ایجاد نکردم.کسانی که با من کار میکردند سنشان حداقل 2 برابر من بود لذا برخورد با آنان قدری دشوار بود.

روزی استاد-که جانشینش شده بودم- مرا صدا زد , کنار خودش نشاند و گفت :«از وقتی تو آمده ای چیزی فرق نکرده است! این خوب نیست! تو انتخاب شده ای بخاطر فکرت, ایده هایت واندیشه هایت! چرا سعی میکنی مثل من فکر کنی و مثل من رفتار کنی! کارکنان اگر نسبت به گذشته تغییری حس نکنند تو را باور نخواهند کرد.از تو جرف شنوی نخواهند داشت! پس برو خودت باش! همه چیز را بهم بریزو دوباره بساز. دیگران با ورود مدیر جدید باید تغییر را با همه وجود حس کنند!»

من سالها آنجا کار کردم و خدای بزرگ توفیق داد تا لحظه آخر مفید باشم.

[/box]

طبق تجربه, ما هر روز منتظر بوده ایم چیز جدیدی بیاید.اگر قرار بود همه چیز مثل گذشته باشد پس حضور مدیر جدید چه تعریفی دارد؟

اما هیچ چیزی تغییر نکرد.

بمن نگویید شرایطش فراهم نشد ! برنامه ها خوب جلو نرفت!
این حرف اگر درست باشد نشانه ضعف مدیران جدید است و اگر غلط باشد (که هست) نشانه ضعف بیشتر. بسیاری از تغییرات را ما با یک نامه ساده اداری باور میکردیم.

بحث های در هم تنیده اداری, ساختار سخت و ناهمگن اداری, مدیریت های فرسوده و بهم پیوسته, کولونی های فاسد و نابهنجار فقط با یک حکم و دستور سالم اداری بهم میخورد.

اگر نکنید کارکنان به یکی از این دو نتیجه می رسند!

1- خودتان هم جزو این کولونی ها هستید!

2- زورتان به این کولونی ها نمی رسد!

در هر دو حال قابل احترام نیستید!

صراحت مرا ببخشید من نیامده ام که از کسی تعریف کنم! من آمده ام که کژی ها را به شما بنمایانم! هر وقت نخواستید به خودم بگویید بساطمان را جمع می کنیم و می رویم دنبال پول در آوردن! ساده ترین کاری که از ما بر می آید!

 

 

616520cookie-checkسری های سردبیر- 1- در این چند ماه چه کار اساسی صورت گرفت؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. MHO می گوید

    انچنان از تحول صحبت می کنید گویا این هیئت مدیره ومدعامل مجموعه ای منتخب از نخبگان مدیریت در ژاپن هستند .تک تک اعضاء را با رزومه انها مورد بررسی قراردهید همگی قبلا” سر این سفره سالها نان خورده اند وهمه در تدوین وتعریف وتصویب واجرا قوانین دخالت داشته ه اند .انتظار نابجائی است که بخواهیم بت شکن باشند .هنوز همان آش است وهمان کاسه! شک دارید!نگاهی به تعطیل کاریها! اضافه کاریها! انتصابات! پاداشها! پذیرائیها!حق جلسات!مصوبات!مجوز های هیئت مدیره برای افراد خاص! ماموریت های داخلی وخارجی!و…. بیاندازید!هیچ تحولی امکان ندارد! زیرا در صفحه شطرنج مدیریت ! مهره ها برای عوامفریبی در صفحه جابجا می شوند! در مرحله بازنشستگی هم چه بخواهیم چه نخواهیم ! مدیران ومعاونتهای مدیرعامل وافراد خاص دارای مجوز بوده وبا پاداش کلان بازنشست شده وپس از دریافت پاداش سنوات والبته تشویقی سپس با احترام به عنوان مشاور مشغول کار می شوند!علی که بیچاره حوضی نداشت فقط ما می مانیم نگاه کریمانه ای که چندان کرمی نداشته تا باابلاغ مصوبه بازنشستگی در سال 95 ما را با احترام از شرکت بیرون کند! فقط دعا کنید.

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    شفافیت، یعنی گفتن و پنهان نکردن.

    شاید مدیرعامل سیاستها و خواسته هایش را می گوید ولی یکسری افراد حول و حوش ایشان هستند که این گفته ها را بجای منعکس کردن پنهان می کنند و یا اینکه بصورت قطره چکانی و یا هر موقع دلشان خواست و یا به وقتش دیدند منعکس می کنند.

    یکی از همکاران در همین هفته گذشته و در همین سایت به اصول فرهنگ سازمانی که آقای مدیرعامل تدوین کرده و مطرح کرده بودند اشاره کرد و عنوان نمود که روابط عمومی شرکت آن اصول را که بر اساس اصل شفافیت می باید منتشر می نمود نگه داشته بود تا در مجله ارتباطات که از ان مجله منافع زیادی عاید مدیرمسئول و سردبیر و افراد دیگر می شود بعنوان مطلب مهم و باارزش و جدید رونمایی کند.
    سوال این است که چرا رسانه و روابط عمومی که از مهمترین ابزار شفافیت می باشد درست عمل نمی کند و به جای اینکه سریعا و بدون وقفه و مبتنی بر اصول حرفه ای اش، مطلب مدیرعامل را در سایت و یا بهر وسیله ممکن دیگر منعکس کند، آنرا معطل گذاشته و به ان نمی پردازد.

    بدتر اینکه، موضوع مهمی مثل اصول فرهنگ سازمانی نیاز به تشریح نمودن برای کارکنان دارد. نیاز به انجام مصاحبه با افراد مختلف و باز کردن موضوع دارد. نه اینکه در حد یک صفحه، ان را بنویسند و از ان بگذرند و رها نمایند.

    نتیجه اینکه اگر آقای دکتر سرائیان و یا هیات مدیره صحبت از شفاف سازی می کنند می باید ابزار ان را نیز مهیا کنند و اگر اینکار را نکردند آنگاه خود به گفته های خود عمل نکرده اند و عمل نکردن به گفته های خود نیز مصداق بارزی از صادق نبودن و عدم شفافیت می باشد.

    اجازه بدهید یکبار دیگر گفته مدیران شرکت را تکرار کنیم. ایشان فرمودند: “شفافیت در برنامه های این شرکت از اصول اولیه ای است که خود را بدان پایبند دانسته و مصمم به نهادینه سازی آن در سطح شرکت مخابرات ایران خواهیم بود”

    ایشان بفرمایند جهت نهادینه کردن شفافیت چه اقدامات و یا ابزارهایی را مهیا نموده اند. آیا در خصوص رسانه ای به روز، مطمئن و راستگو و وفادار فکری کرده اند؟
    چرا کارکنان شرکت باید به جای شنیدن موضوعات شرکت بصورت درست و صحیح، به جای سرزدن به سایت روابط عمومی به سایتهای دیگر مراجعه کنند؟ آیا نشاندهنده عدم موفقیت سایت روابط عمومی در برقرار نمودن ارتباط با کارکنان نمی باشد؟
    آقای دکتر سرائیان شما معاون راهبرد دارید. چگونه این آقای معاون پس از بیان اصول، سیاستهای و راهبردهای کلان شما و هیات مدیره جدید، به تدوین و پیگیری پیاده سازی این راهبردهای جدید اقدام نمودند؟ آیا معاونت راهبرهای شرکت جزو نهادهای شفاف سازی نیستند؟
    چند پوستر و اطلاعیه و بنر و …. در سطح شرکت مخابرات ایران و استانها در خصوص اطلاع رسانی سیاستها و راهبردهای دهگانه شما مشاهده کردیم؟ آیا اینها ابزارها و تمهیدات شفاف سازی نیستند؟

    خدا نکند نهایتا به جائی برسیم که متوجه بشویم گفتن شفاف سازی از جانب شما صرفا یک شعار بیش نبوده است!!
    حتما اینطور نخواهد بود.
    والسلام

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      نظرات شما فردا شب ساعت 20 منتشر خواهد شد.(شنبه عصر)
      امشب تراکم مطالب زیاد بود لذا مطلب شما در بین بقیه مطالب از دست میرفت.حیف بود.فردا برایش بهتر است

  3. مهدي می گوید

    ما كاركنان بايد شاهد حداقل اثر تحول و در روش كار مديريت جديد باشيم ، كلا ركود و سكون در كل شركت حاكم هست ، در استان ها ، طبق شنيده ها از دوستان در ساختمان هاي مخابرات ايران ، تحول و تغييرات در مديران و سازمانهاي زير مجموعه چيزي در حد صفر است ،يعني دريغ از تغيير حتي جزئي در دفتر مدير عامل
    معاونت ها و مديران كه بماند

  4. کارشنا س مخابرات می گوید

    سلام
    درود بر سردبیر عزیز
    شفافیت و خرد جمعی آز آن چیزهایی است که فقط با ید با خط خوب نوشت و در عالم خیال قاب گرفت!

نظرات بسته شده است.