مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- وضعیت اینترنت در استان اصفهان.

مخابرات ما- همیشه بخاطر داشته باشید که وقتی نامی از یک استان ذکر می شود تصورتان این نباشد که استان نامبرده اشکال دارد ولی بقیه استانها بدون مشکل هستند.

اصلا!

عموما وضعیت استانهای ما مثل یکدیگر است. فقط در برخی استانها افراد دلسوز و منتقد یافت می شوند و در بیشتر استانها خیر.

اینک به تحلیل وضعیت اینترنت در مخابرات استانی و بعنوان نمونه در اصفهان می پردازیم:


*******

ناشناس

سلام
اجازه بدهید به بهانه این گزارش وضعیت اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان خودم را برای شما تشریح نمایم.
در یک کلام و بطور خلاصه می توانم بگویم وضعیت مدیریت و ارایه اینترنت پرسرعت یا همان ADSL در استان اصفهان افتضاح است.
با وجودیکه آمار و اطلاعات ارایه شده حاکی از رشد درامد این سرویس می باشد. ولی اقتصادی بودن این سرویس و رضایت مشترکین از این سرویس در درجه پائینی قرار دارد.
سالانه مبالغ کلانی برای خرید اینترنت و آدرس اینترنتی و تبلیغات در شرکت مخابرات استان هزینه می شود و این هزینه ها با افزایش مشترکین بصورت خطی زیاد می شود. و اصل اقتصادی مبتنی بر اندازه که یکی از اصول کسب سود و منفعت برای شرکتها می باشد محقق نمی گردد.
تقاضای طبیعی اینترنت از جانب مردم که نشان از نفوذ اینترنت در تمامی کارکردهای جامعه و مردم می باشد مسئولان تصمیم گیر در مخابرات استان را به اشتباه انداخته که عملکرد آنها در ارایه سرویس باعث افزایش تقاضا گشته است. و به نحوی فعالیتهای بی قاعده بازاریابی و فروش شرکت را با این افزایش تقاضا توجیه می نمایند.
ارایه سرویس اینترنت پر سرعت که بعد از رو به افول گذاشتن سرویس مکالمه و تلفن ثابت یکی از نقاط روشن سودزایی برای شرکت مخابرات محسوب می شود تنها عاملی برای تولید نقدینگی برای شرکت شده است و سرویس اینترنت پرسرعت که می توانست با مدیریت صحیح، آینده درآمدی مخابرات را بسازد صرفا به سرویسی برای گرفتن پول از مشترکین ناراضی تبدیل شده است. و مدیریت شرکت بدون نگرانی از دیده شدن توسط ناظر و بازرسی بالای سر خود از تمامی روشها برای بیرون آوردن پول از جیب مردم استفاده می کند. تا بتواند هزینه های سرسام اور خود را در سر هر ماه تامین کند.
انجام ندادن صحیح بازاریابی و فروش باعث شده است که شرکت مخابرات صرفا بازار خوب را برای رقبای خود بوجود اورد. بصورتیکه ماهانه تعداد زیادی مشترک اینترنت پرسرعت به شرکت اضافه می شود ولی پس از اینکه استفاده از اینترنت را لمس کردند و مصرفشان بالا رفت سریعا جذب شرکتهای رقیب می گردند و متاسفانه کیفیت بد سرویس و نبود طرحهای موثری برای حفظ مشتریان باعث مهاجرت اکثر مشترکین پرکار به سمت رقبا می گردد. و تنها مشترکین کم مصرف و هزینه بر که بعضا هم مجبور به ماندن در مخابرات هستند باقی می مانند.
کیفیت سرویس از ابعاد فنی و غیرفنی، حساب شده و خوب نیست و هیچ طرح و فکر اساسی نیز برای اصلاح ان وجود ندارد.
اکثر پولهای سرمایه گذاری استان در سالهای اخیر صرف توسعه غیرمنطقی و نامتعارف این سرویس گشته است ولیکن صرفه اقتصادی منفی داشته است و به عبارت دیگر ارایه نامطلوب این سرویس باعث شده است این تجارت در شرکت مخابرات استان هیچگاه به نقطه سربه سر اقتصادی خود نرسد و عملا با توقف سرمایه گذاری در نقاط دیگر و بهره گیری از عدم استفاده از فرصتهای سرمایه گذاری صحیح باعث تبدیل مبالغ بالقوه سرمایه گذاری و دارایی های مستهلک شده شرکت به نقدینگی برای حفظ شرایط مدیران شرکت گردیده است.
گرفتن پول از مردم و تامین هزینه های شرکت باعث شده است که شرکت صرفا با کم کردن قیمت و اخذ پول پیش از مردم با رقبا به رقابت بپردازد و این در حالی است که بقیه رقبای کوچک و بزرگ بصورت حساب شده منافع بسیار خوبی را از این تجارت می برند.
و ظاهرا با وجود وضعیتی که در شرکت مخابرات ایران و مدیران آن وجود دارد که مانند یک کلاف سردرگم هستند حالاحالاها کسی به سراغ استانها برای رسیدگی به چنین مسایل مهمی نخواهد آمد. و با ادامه این شرایط در اینده ای نه چندان دور شرکت مخابرات استان از درون خالی شده و تمامی منابع ان به صرف هزینه های جاری و حفظ ظاهر مدیرانش خواهد گذشت.
فقط می توانیم بگوئیم خدا به داد برسد…..

حالا شما به بررسی وضعیت استان خود بپردازید.

 

624640cookie-checkشما نوشته اید- وضعیت اینترنت در استان اصفهان.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    … اما بعد یکی از اساسی ترین معضلات اینترنت ADSL مخابرات اصفهان، نرم افزار پشتیبانی و حسابداری آن میباشد. و کسی نیست که این موضوع را نفهمد و نداند جز خواجه حافظ شیراز. ولی چه شده که هنوز از آن نرم افزار استفاده می شود بر می گردد به قول و قراری که در ازل ارایه سرویس، آقای مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان به شرکت سازنده نرم افزار داده است و بهیچ عنوان این عهد و پیمان شکستنی نیست چونکه اگر آن عهد و پیمان بشکند انقلابی بزرگ در سراسر گیتی رخ می دهد و از پس آن خیلی از اتفاقات دیگر بوقوع می پیوندد از جمله ساختمانی رفیع در خیابان ولی عصر تهران، خود و اهلش را در زمین فرو می برد و طاقی بلند در منتهی الیه دانش در شرقی ترین نقطه کشور فرو می ریزد . پس بگذارید چنین ظلم کوچکتری کماکان برقرار باشد تا ستمی بزرگتر رخ ندهد و دودمان هیچ کس و ناکسی بر هم نریزد. و آن چیز که مهم نیست سرویس و مردم و شرکت مخابرات می باشد و آن چه مهم می باشد آقا و پسر خاله و شریک و یار غار …..

  2. ص می گوید

    بدبختانه یه عده ای تازه بدوران رسیده فقط دوست دارند قمپوز در کنند. آنهائی که سالها با روشهای دولتی خو گرفته بوده اند ناگهان خود را مبدع ایده های تجاری خاص تصور می کنند. و کارهای تجاری و پول دراوردن را در تبلیغات دروغین تلویزیونی و کلاه سر مردم گذاشتن خلاصه می دانند. چه انتظاری از انها دارید که از اینترنت پر سرعت که در یک فضای رقابتی شدید هم بحثهای فنی پیچیده دارد و هم بحثهای تجاری خاص به سودآوری برسند.
    بله چنین مدیرانی شب خواب می بینند که چقدر خوبه همانطور که نوشابه و اتومبیل خانواده وجود دارد اینترنت خانواده هم داشته باشیم. و فردا صبح بدون هیچگونه بررسی به صورت دستوری سرویس اینترنت خانواده را طراحی و شروع به تبلیغات گزاف می کنند. و وقتیکه کلی هزینه کردند و ایده رویایی آنان جواب نداد نهایتا متوجه می شوند که نه بابا نوشابه فروشی با اینترنت فروشی فرق دارد!
    متاسفانه فرصتهای شرکت مخابرات در رویاها و خیالهای چنین مدیرانی از دست می رود و شرکتهای رقیب از این نقطه ضعف مخابرات حداکثر استفاده را می برند.

  3. کارشناس مخابرات می گوید

    سلام
    سردبیر عزیز

    انجام ندادن صحیح بازاریابی و فروش باعث شده است که شرکت مخابرات صرفا بازار خوب را برای رقبای خود بوجود اورد. بصورتیکه ماهانه تعداد زیادی مشترک اینترنت پرسرعت به شرکت اضافه می شود ولی پس از اینکه استفاده از اینترنت را لمس کردند و مصرفشان بالا رفت سریعا جذب شرکتهای رقیب می گردند و متاسفانه کیفیت بد سرویس و نبود طرحهای موثری برای حفظ مشتریان باعث مهاجرت اکثر مشترکین پرکار به سمت رقبا می گردد. و تنها مشترکین کم مصرف و هزینه بر که بعضا هم مجبور به ماندن در مخابرات هستند باقی می مانند.

    متاسفانه این وضعیت در اکثر استانها صادق است !

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      متاسفانه با شما موافقم

  4. مجتبی می گوید

    کارکنان مخابرات اصفهان خودشان اکثرا از سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات استفاده نمی کنند.
    چونکه به انها ثابت شده که حساب و کتاب درست و حسابی ندارد. اصلا معلوم نیست چطوری گیگ مصرف می شود.

  5. هرمزگانی حقوق نگرفته می گوید

    باز هم به اصفهانیها که با چنین روشهایی حقوق سر ماه همکارانشان را تامین می کنند. کاشکی مدیران هرمزگانی هم روشهایی را پیدا کنند. ولی خدا وکیلی از نوع حلال آن و نه از راههای حرام!

  6. کارمند مخابرات می گوید

    این که گفته است “از تمامی روشها برای بیرون آوردن پول از جیب مردم استفاده می کند.” یعنی همان دست در جیب مردم کردن و هر کس در ملا عام چنین کند می باید دستش را قطع کرد!

    حتما نویسنده اشتباه کرده است چنین چیزی در مخابرات سابقه ندارد. از این حرفها در اصفهان زیاد زده می شود. یادم هست قبلا هم شایعه کرده بودند که کارمندان مخابرات اصفهان مکالمات مردم را می فروشند! حرفی که فقط می توانست از دهان یک آدم جاهل بیرون بیاید.

  7. اهل کاشانم می گوید

    وقتی که در مناطقی که مخابرات به خاطر انحصاری بودن به راحتی می تواند سرویس اینترنت خود را با قیمت 3500 تومان بفروشد قیمت را پائین می آورد و با پیش پرداختی کردن سرویس تنها 800 الی 900 تومان یعنی زیر قیمت تمام شده از مردم پول پیش یکساله می گیرد معلوم است که فقط به فکر گرفتن پول برای تامین مخارج خود می باشد. چنین تاجری بالاخره شکست خواهد خورد.

نظرات بسته شده است.