مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

برگزاری مجمع سالانه شرکت شسکام.

مخابرات ما – شرکت سرمایه گذاری کارکنان شرکت مخابرات ایران, شسکام مجمع سالانه خود را برگزار کرد.

گزارش این شرکت را بصورت تصویری بخوانید:

shaskam-majma2

بزودی گزارش جامع این جلسه منتشر می شود.

 

624660cookie-checkبرگزاری مجمع سالانه شرکت شسکام.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
16 نظرات
  1. نیمچه حقوقی می گوید

    از همکاران محترم و آقای سردبیر اجازه می خواهم مواردی را حول و حوش موضوع آقای مهندس زمانی و موقعیت ایشان در هیات مدیره شرکت شسکام مطرح و توضیح بدهم.
    سهامداران شركت شسکام و یا هر شرکت دیگری، اعضا و افراد بسیار زیادی می باشند و در عمل دخالت تمام آنها در اداره شركت ميسر نيست، لذا تعدادي از آنها به عنوان امين انتخاب شده و مدیریت شركت را به عهده مي گيرند و كسي كه در چنين موقعيتي قرار دارد، موظف است فقط و فقط در جهت منافع ذينفعان اقدام و نبايد از سمت خود در جهت كسب منفعت شخصي استفاده كند.
    در قانون تجارت ايران، مواردي چون محدوديت معاملات هيئت مديره و مديرعامل با شركت و در صورت لزوم با تصويب هيئت مديره بدون حق راي مدير ذينفع و ممنوعيت اعطاي وام و اعتبار به مديران و ممنوعيت معاملات رقابتي با شركت نيز پيش بيني شده است.
    يك شخص به جهت اعتمادي كه از جانب ديگران به او شده است، در موقعيت اماني قرار مي گيرد. در حقوق ايران و ديگر كشورهاي صنعتي، مدير در قبال سهامداران داراي چنين ويژگي هايي است. مديران امين سهامداران هستند و هر كس كه در چنين موقعيتي قرار ميگيرد، موظف است فقط در جهت منافع ذينفع اقدام كند و نبايد از سمت اماني در جهت كسب منفعت شخصي استفاده يا در وضعيتي قرار گيرد كه وظايف نمايندگي او با منافعش در تعارض قرار گيرد .
    يكي از قواعد مهم در زمينه اداره شركت “قاعده منع انتفاع” است. شخصي كه در موقعيت اماني قرار دارد، حق ندارد موقعيت اماني خود را، وسيله كسب انتفاع قرار دهد و شخصاً از آن منتفع شود وگرنه بايد حساب پس بدهد. مسئوليت مديران، به هيچ عنوان به عواملي از قبيل تقلب و سوءنيت آنها ارتباط ندارد و كساني كه نفع برده اند هرچند شرافتمند و با حسن نيت عمل كنند نمي توانند از مسئوليت خود در برابر شركت بگريزند و صرف (كسب انتفاع از طريق سمت مديريت) براي بوجود آمدن مسئوليت كافي است هر چند، اقدام آنان بخودي خود ضرري به شركت وارد نكرده باشد.
    فرصت هاي تجاري شركت همچون اموال آن تلقي مي شوند. از اين رو مديران حق ندارند اين فرصت ها را مورد استفاده اختصاصي قرار دهند چنانچه مديران يك فرصت معاملاتي شركت را به نفع خود به كار گيرند بابت منفعتي كه بدين طريق عايدشان مي شود در مقابل شركت مسئول خواهند بود .
    استفاده مديران از اطلاعات محرمانه، مخالف صداقت، وظيفه شناسي نسبت به شركت است.
    در مواد 52 تا 64 قانون عدالت كيفري مصوب 1994 مقرّرات قانوني در خصوص سوء استفاده از اطلاعات شرکت وضع شده است و با تفسير بند 3 ماده 258 اصلاحي قانون تجارت و صدر ماده مذكور؛ رئيس و اعضا هيئت مديره و مدير عامل شركت از استفاده از اموال يا اعتبار شركت بر خلاف منافع شركت براي مقاصد شخصي يا بخاطر شركت يا موسسه ديگري كه خود بطور مستقيم يا غير مستقيم در آن ذينفع مي باشند، منع شده اند.
    انجام معاملات رقابتي از جانب مديران با شركت، موجب بطلان معاملات مديران و اشخاص ثالث نيست بلكه در صورت ورود خسارت، بايد جبران ضرّر شود و از طرفي ممكن است احراز اين كه معاملات مديران نظير معاملات شركت بوده و متضمن رقابت با شركت است، كار دشواري است. به عنوان مثال اگر مدير يك شركت توليد كننده لبنيات، در مديريت يك شركت تهيه و توزيع لبنيات نيز عضويت داشته باشد، اقدامات او در شركت توليد كننده لبنيات می تواند معاملات رقابتي محسوب مي شود.
    از آنجا كه وقتي كسي متعهد به انجام وظايف اماني مي شود نبايد در وضعيتي قرار گيرد كه منافع او با منافع كساني كه ملزم به حمايت از آنها است، در تعارض قرار گيرد. اجراي قاعده منع تعارض در معاملات مديران با شركت محدوديت هايي را بوجود خواهد آورد. فرض كنيد شخصي مدير عامل يك شركت است، او بايد براي خريد مواد اوليه با يك توليد كننده و يا فروشنده مواد اوليه وارد مذاكره شود. حال اگر، شركت توليد كننده مواد اوليه مذكور عضو هيئت مديره باشد و اگر قرار باشد به نيابت از شركت كالا را به پايين ترين قيمت خريداري كند، در حالي كه به عنوان يكي از اعضا (هيئت مديره) شركت فروشنده مواد اوليه بايد سعي كند اين مواد اوليه را به گرانترين قيمت بفروشد جايي كه چنين تعارضي وجود دارد عليرغم وجود حسن نيت مدير ذينفع، احتمال اين كه در جهت منافع شخصي خود و بر خلاف نفع شركت عمل كند وجود دارد.
    البته شركت مي تواند محدوديت ها و مقرّرات ارفاقي مذكور را ضمن اساسنامه و مصوبات مجمع عمومي صاحبان سهام تبيين كند.

  2. ناشناس می گوید

    به نام خدا هیچ انگی به مهندس زمانی نمی چسبد ایشان به مدت ۲سال معاون شرکت مخابرات ایران بود جزخوبی وخدمت چیزی ازایشان ندیدیم فقط هیچی از فناوری اطلاعات در شرکت مخابرات ایران از خودش جا نگذاشت که اگر لازم شد خدمتتان خواهم گفت .

  3. ناشناس می گوید

    به نام خدا هیچ انگی به مهندس زمانی نمی چسبد ایشان به مدت 2سال مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه بود جزخوبی وخدمت چیزی ازایشان ندیدیم فقط 2نفر راه باخودش ازشیراز اورده بود که گندزدن به همه چیز که اگرلازم شد خدمتتان خواهم گفت .

  4. ناشناس می گوید

    جناب آقای مهندس زمانی
    سلام
    شنیده بودیم که یک نفر از بازنشستگان شرکت در هیات مدیره شسکام در هیات مدیره شرکتهای دیگر هم عضو هست ولی اعلام کردن آن توسط خود شما حاکی از صداقت و بی باکی شما می باشد.
    تعجب می کنم چنین موضوعی بدیهی، برای شما و دیگر اعضای هیات مدیره و مجمع مشکل نباشد.
    چگونه یک فرد می تواند در هیات مدیره دو شرکت رقیب همدیگر عضو هیات مدیره باشد؟ چگونه یک فرد نامحرم در حریم خانه که نه بلکه در حرمسرای فرد رقیبش حضور پیدا کند؟
    اگر اشتباه نکنم شما بعنوان مدیرعامل شرکت مخابرات استان … در مجمع حضور داشتید و سپس به هیات مدیره شسکام وارد شدید.
    به یاد ندارم که شرکت شسکام هیچ قراردادی را با شرکت مخابرات استان مذکور بسته باشد ولی شرکت دیگر منتسب به شما قراردادهای متفاوتی را با شرکت مخابرات استان مذکور در حال اجرا داشته و در برنامه دارد. بفرمائید دلیلش چه می تواند باشد؟ چرا شرکت شسکام در آن استان موفق نبوده است؟
    البته این زرنگی شما و البته از حقوق شما است که توانسته اید در دو شرکت به خدمت گرفته شوید. و حقوق و پاداشهایی که از هر دو شرکت گرفته و یا خواهید گرفت نوش جان شما. ولی اهالی مجمع شسکام که ما کارکنان نیز به نحوی از ایشان هستیم نباید پرسنل رقیب را در هیات مدیره خود جای دهیم. و جسارتا از بی احتیاطی و سوء مدیریت اعضای مجمع خواهد بود که چنین اشتباه فاحشی را بکنند.
    و اگر در اساسنامه شرکت شسکام نیز چنین چیزی پیشبینی نشده است بهتر است اصلاح شود.
    در ضمن بر شما که می باید روشن باشد و بر ما نیز روشن است ولی بنا بر احترامی که برای شما قائل بوده ایم خودمان را به کوچه علی چپ زده ایم و یعنی نمی دانیم که اگر شرکت دیگری شما را رئیس هیات مدیره خود کرده است نه بخاطر توانمندیهای فوق العاده فنی و یا مدیریتی و یا مالی شما است بلکه صرفا بدلیل استفاده از اسم و شخصیت مخابراتی تان بعنوان رانت اطلاعاتی و یا ارتباطی شما می باشد. و دقیقا شما همان سرویسی را به شرکت دیگر ارایه می کنید که از حضور و نزدیکی و ارتباطتان با شرکت مخابرات و شسکام می گیرید. و این افتخار ندارد بلکه موجب …. است.
    پس لطفا کمی تامل بفرمائید و اینچنین شجاعانه پاسخگویی نفرمائید.

  5. همكار می گوید

    سلام
    جناب اقاي فاضل زماني لطفا اگه براتون مقدوره راجع به مجمع هم اطلاع رساني كنيد كه چه تصميماتي گرفته شده باتشكر

  6. ناشناس می گوید

    در رابطه با تصمیمات مجمع سالیانه شسکام که اخیرا برگزار گردیدچند نکته قابل ذکر است:
    انتظار اینست که 100 درصد سود حاصل از سپرده گذاری همکاران باید بین سهامداران به نسبت سپرده شان توزیع گردد.در رابطه با توزیع 50 درصد سود عملیاتی بین سهامدارن به نظر بنده باید بعد از کسر پاداش هیات مدیره از این سود سهم سهامدارن جزء (کارکنان ) تماما پرداخت شود وسهم سهامدار 49 درصد (مخابرات ایران) جهت افزایش سرمایه در نظر گرفته شود با اینکار با توجه به اینکه سود هر سهم در سال گذشته بشتر از 200 ریال بود واین سود امسال 70 درصد افزایش پیدا کرده است (احتمالا سود هر سهم 350 ریال خواهد بود) می توان 35درصد افزایش سرمایه انجام داد تا بخشی از سپرده همکاران به سهام تیدیل گردد با انجام اینکار در سنوات آینده می توان تمامی سپرده همکاران را تبدیل به سهام نمود. به نظر حقیر شرکت شسکام در حال حاضر نیاز به نقدینگی ندارد که می خواهد 50درصد سود را توزیع نماید (می تواند از سپرده همکاران که مقدار قابل توجهی است استفاده کند)ومخابرات نیز شرکتی نیست که محتاج سود ناچیز شسکام باشد.

  7. ناشناس می گوید

    سلام در مجمع تصویب شده 50 درصد سود سهام به سهام داران پرداخت شود .چرا 50 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. همکار می گوید

    با سلام سردبیر گرامی
    چند روز از مجمع شسکام می گذرد ولی نه از طریق خود شسکام اطلاع رسانی گردیده که در مجمع چه گذشت و چه تصمیمی گرفته شد و نه از طرف مخابرات ما چندان به این موضوع پرداخته شد.
    انشاء ا… کم اهمیت بودن موضوع دلیل آن نباشد.
    یا بدتر از آن خوب نبودن روند کار و قابل تحلیل نبودن شرایط جلسه این سکوت خبری را حاکم نموده باشد.
    در هر صورت شسکام هم بنوعی ما را به آینده ای روشن وابسته نمود و این سخت است بشنویم نتوانسته از بحران بی برنامگی و باری به هر جهت بودن بگذرد و مثل خیلی از کارها محل گذران عده ای وابسته و خوشبینی افراد متوسط غیر وابسته شده است به آینده نا معلوم و بی برنامه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کوتاهی از من بوده است.
      مدتی بیمار بودم ولی دوستان دیگر هم کم لطفی کرده اندو نویسندگان و خبرنویسان به آن نپرداخته اند.
      فقط یک نفر دیروز همین مطالب بالا را فرستاده بود که من روی سایت گذاشتم.
      جبران می کنیم انشاء الله

      1. همکار می گوید

        لطف دارید مقصود جسارت نبود.
        ولی شرایط طبق روال پیش نرفت و ابهام بوجود آمده بود.
        در هرصورت کار شایسته شما و ایجاد سایت و مدیریت ان در راسای همگرایی و مطلع بودن همکاران از حقوق حقه خویش بسیار جای تشکر و قدر دانی دارد.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سلام
          نه بابا! خدا نكنه بين ما اين حرفها باشه.بهر حال اختلاف ديدگاه ممكنه پيش بياد حتي ممكنه سوء تفاهم پيش بياد.
          مهم اينه كه با يان مسئله چطوري برخورد كنيم.با همين يه ذره سوء تفاهم از هم جدا بشيم و دلخور باقي بمونيم؟ يا اينكه با چند جمله براي هم توضيح بديم و تموم بشه.
          ما عموما راه حل خوبش رو بكار مي بريم.
          در نود در صد موارد هم شرمنده شما دوستان خوبم شدم.شما آنقدر خوب بوده ايد كه با رفتار بعديتون منو شرمنده كردين.
          معلوم شده برداشت من اشتباه بوده.
          مثل همين دفعه.
          دلم ميخواد يه چيز ديگه رو هم توضيح بدم كه عموما موجب سوء تفاهم ميشه.
          وظيفه سايت چيه؟
          يك سايت بايد بتونه اطلاعات و خبرها را در بين لايه هاي مختلف اجتماع به گردش در بياره بنحوي كه هر كس بر اساس نياز خودش بخشي از اونا رو جذب كنه .
          ميزان تاثير گذاري اين فرآيند به چند چيز بستگي داره فقط به خود سايت بستگي نداره.
          اين لايه هاي اجتماعي هر قدر سالم باشند، هر قدر دلسوز باشند، هر قدر انتقاد پذير باشند بهمان مقدار تاثير گذاري سايت بيشتر ميشه.
          مي بينيد كه باز هم خود سايت تاثيري نداره.همينقئر كه سايتي بتونه مخاطب جذب كنه و حرفش به دل ديگران بنشينه كارش رو درست انجام داده.
          بقيه اش به لايه ها برميگرده.
          لايه هاي مردمي و عمومي، اگر سالم باشند و فقط منفعت شخصي خودشونو نبينن انتقاداتشون مفيد خواهد بود
          لايه هاي بعدي و مديريتي چنانچه سالم باشند از اين حرفها و انتقادات براي اصلاح روش ها استفاده ميكنند.از طرفي بهش جواب ميدن تا لايه هاي اوليه بدونن توسط اونا خونده ميشه.
          اصلا همينقدر كه لايه هاي اوليه بدونن توسط مديران ارشد خونده ميشه ، درصد بزرگي حل ميشه.
          در اين مورد بحث زياد است.
          حالا اگر سايتي از لايه هاي اطلاعاتي خارج بشه و در فضاي واقعي تاثير بذاره، يعني خارج از نرم واندازه هاي خودش كا ركرده! يعني غير عادي است.يعني كار بدي صورت گرفته.
          ولي ما در موارد زيادي مجبور بوده ايم اين كار را انجام بدهيم چرا كه مديران دلسوزي در مسير حركت ما، بنا به اطلاعات ما تصميماتي گرفته اند كه ما در فضاي واقعي بايد بهشون كمك ميكرديم.
          مثلا وقتي مديري در بخش استخدامي ها تنبلي ميكرد يا سنگ انداز ي ميكرد يا نفرات خودش رو ميخواست جا بندازه، ما خارج از اندازه هاي سايتي حركت ميكرديم و به لايه هاي خاصي هشدار ميداديم.هشدار در قالب مطالب بود نه ارتباطات مستقيم اداري و تلفني.
          اين مورد هر چند در ظاهر ممكنه خوشايند باشه براي مديران سايتها، و احساس قدرت بكنند، اما مي تواند نقطه خروج از وظايف سايتي باشه.
          حرف زياده.
          من هم حرفهاي زيادي دارم كه تابحال هرگز فرصت نشده بزنم.
          بهر حال حتما من هم برا ي خودم ايده ها و نظراتي دارم.اما فرصت بيانش پيش نيومده.بهمين دليل از اعضاي خوب سايت خواهش كردم با ما همراه باشند ، حتي اگر در مواردي خوششون نيومد از ما و از سايت، تحمل كنند.
          نه ما صد در صد هستيم. نه شما. نه هيچكس ديگر.
          اما در كنا رهم، با اصلاح هم، بمراتب بيش از صد خواهيم بود.

  9. ناشناس می گوید

    سلام
    شنیده ایم برخی از اعضای هیات مدیره شسکام بعد از بازنشستگی عضو هیات مدیره شرکتهای خصوصی مخابراتی و IT رقیب شده اند.
    از اعضای مجمع تقاضا داریم به هیچ عنوان مجددا چنین افرادی را به عنوان هیات مدیره انتخاب نکنند.
    یک ریال هم به چنین افرادی حقوق و یا پاداش ندهید.
    متشکریم

    1. سيد فاضل زماني می گوید

      سلام ناشناس عزيز
      اين عضو هيات مديره كسي نيست جز بنده سيد فاضل زماني
      اولا بنده كوچك همه مجموعه اسهامداران محترم شسكام هستم
      ثانيا تا روزيكه اين وظيفه را بعهده دارم با اين فرمايشات شما از ميدان فعاليت خارج نميشوم
      ثالثا آيا جنابعالي ميفرماييد بعد از بازنشستگي بنده اجازه فعاليت نداشته باشم و صرف اينكه بعنوان هيات مديره شسكام هستم در جايي ديگر فعاليت نداشته باشم؟؟!!!!!!!
      رابعا دوست گرامي اينرا بدان كه نه تنها در قالب رقابت ناسالم بلكه در قالب رقابت سالم و انساني تا زمانيكه خداوند لطف به حقير دارد در خدمت هر مجموعه اي كه تعهد دارم انجام وظيفه مينمايم
      وانشاالله هر زمانيكه اعضاي محترم صلاح نداستند در خدمتشان باشم فضا را آزاد و خدا كند كه امثال حضرتعالي كه قطعا دلسوزتر از بنده حقير هستيد بميدان فعاليت بياييد.
      خامسا دوست ميداشتم ميتوانستيد يكي دو بار حضورا به جلسات هيأت مديره شسكام مي آمديد و از نزديك شاهد فعاليت دوستان و بنده حقير ميبوديد قبل از اينكه يكطرفه به قاضي ميرفتيد
      منتظر حضور سبزتان هستيم.

      1. م می گوید

        تو خود، حدیث مفصل بخوان ازین مجمل!
        یاد داستان “کشف” و “بطان” افتادم و آواز :”تا کور شود ، هر آنکه نتواند دید.”

  10. ناشناس می گوید

    با سلام راه کاری برای خروج سرمایه داریم؟

    1. ناشناس می گوید

      یعنی چه 50 درصد مبلغ هم مشخص نیست با بول مردم …..

نظرات بسته شده است.