شما نوشته اید- پذیرش ریسک سرمایه گذاری در حوزه B2B راه نجات مخابرات.
[box]مخابرات ما- مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بر B2B اصرار دارد.یکی از اعضای سایت در همین زمینه اشاراتی جالب و روشن دارد. [/box]
کار شناس
سلام
متاسفانه امروزه شرکت مخابرات ایران و شرکت های تابعه با گزینشی کردن شیوه تجارت خود که بعضا فقط در مقوله B2C که همان تجارت در حوزه مشتریان خرد است فعالیت می کند.امروزه می طلبد تا شرکت با پذیرفتن ریسک سرمایه گذاری در حوزه B2B که همان تجارت در سطحی گسترده تر با شرکت های بزرگ تجاری و بین المللی وارد عرصه جهانی شده و افق اصلی خود را در انجا مد نظر قرار دهد.
مواردی که می بایستی مورد توجه قرار گیرد عبارت است از.
۱- شناسایی بازارهای کار در اقصی نقاط جهان و بررسی بازار ان
۲- شناسایی شرکت های چند ملیتی و کار با انها جهت کاهش ریسک سرمایه
۳- پرداختن به امر اموزش به موازات کار
۴- شرکت در بازار های بورس جهانی در حوزه های مختلف و تشکیل شرکت های کوچک زیر مجموعه در قالب شرکت های ارائه خدمات در حوزه های ارتباطی و پذیرش اصل رقابت پذیری در جهت جلب رضایت مشتریان خرد و شرکت های دیگر
۵- سرمایه گذاری در جهت تجمیع شرکت های ارتباطی در کشورهای در حال توسعه و به موازات ان گسترش دادن حوزه فعالیت های ارتباطی در کشور های هدف
۶- تشکیل بانک مالی جهت سهولت در امر سرمایه گذاری
[/box]
سلام
متاسفانه امروزه مدیران هر شرکتی در بدو ورود به فکر صرفه جویی و رسیدن به سود های زود هنگام هستند و این در حالیست که یک تجارت موفق در ابتدای کار میبایستی با ارائه ایده های نوین و ارائه طرح های مرتبط و سرمایه گذاری پایه ای در یک دوره منطقی نسبت به سود دهی خود زمینه را فراهم نمایید . شناسایی نیاز مخاطبین از اهم موارد میباشد.تقلید کور کورانه و پا فشاری بر یک ایده خاص می تواند ضرر های جبران ناپذیری داشته باشد.
به طور مثال امروزه اصرار بر ارتباطا ت سیار به طور خاص و در نظر نگرفتن این نکته که در اوج این کار های انجام شده هنوز مردم در سراسر دنیا کار با گوشی های کوچک را در رابطه با اینترنت نمی پسندند . و تمایل بیشتری در بکار گیری ابزار دیگر در استفاده از اینترنت دارند .ابزارهایی که کمتر انها را خسته کند و در ضمن شبکه ایمن بهتری را در بستر ارتباط برای انها مهیا کند . پس می طلبد همزمان سرمایه گذاری در حوزه های دیگر از جمله تلفن ثابت انجام گیرد که در دراز مدت خود را نما یان می سازد. شاید سرمایه گذاری بلند مدت باشد اما در افق های پیش رو می تواند یک پشتوانه قوی و مطمئن برای سرمایه گذاری مداوم باشد.
سلام بر دوستان. در جواب اقای کارشناس عزیز که لطف نموده بحثb2b ویا b2c و دو سه مرحله دیگر نیز هست که مبین انواع تجارت و بحث های کلاسیک که هم خوب و هم پیچیده و هم آسان است را بیان و برای مباحثه لطف نموده. بنده یه چیزی می گویم که به نظرم آخر کلام است آن هم اینکه مخابرات باید اول دعوای خانوادگی را تمام و بی حاشیه نماید بعد بخواهد هر کاری را انجام دهد و گر نه به تبل تو خالی کوبیدنی بیش نخواهد بود.
سلام
ضمن تشکر از دوست گرامی اقا یا سر کار خانم هدف از طرح مسا ئل فوق اینست که یک تجارت موفق مدیران لایق و ریسک پذیر می خواهد این یک اصل است که نابسامانی در حوزه مدیریت تجاری بوجود اورنده همین دعوا هایی است که اشاره فرمودید در یک پروسه تجاری موفق این گونه مراتب بطور خودکار و بدون خواست یکی از طرفین بهبود می یابد و اینکه با انتظار بخواهیم شرکتی توسط یک فرد یا گروه خاص به بالندگی برسد زیاد با منطق منطبق نیست . خوشبختانه درفعالیت ها ی حوزه تجاری افراد مجرب مطرح و افراد با کارایی کمتر زودتر از انچه فکر کنید از گردونه فعالیت خارج می شوند.انچه که یک شرکت بزرگ مانند مخابرات را موفق می کند پرداختن به دیدگا ه های کلان تجاریست .
سلام
در ادامه کامنت های قبلی ذکر این نکته ضروری است
امروزه شرکت مخابرات ایران غالبا از مدیرانی استفاده می کند که ریسک پذیر نبوده و در یک قالب
مشخص از پیش تعیین شده کار می کنند .لازمه سرمایه گذاری افزایش توانایی ریسک پذیری در یک تجارت موفق است .
فکر خوبیه ، وباید زمینه را از طبقه بندی مشاغل برای سازمان دادن نیروی انسانی شروع کرد و در مورد تامین منابع مالی سیار وثابت را جدا فرض نکنیم.
سلام
دقیقا