مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

واعظی : دیتاسنتر ابری افرانت ۴۰ میلیارد تومانی خصوصی ؛ 130 هزار شغل ایجاد خواهد کرد

[box]مخابرات ما –  به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در مراسم بهره برداری از نخستین مرکز داده ابری (دیتاسنتر) بخش خصوصی توسط شرکت دانش بنیان افرانت، بر سیاست نظارتی و حمایتی دولت یازدهم در زمینه حمایت از بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات تاکید کرد. [/box]

khabar2-150x80

مخابرات ما (محمد) – وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۹ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بخش دولتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه‌گذاری شده است، ادامه داد: دیتاسنتر ابری افرانت با هزینه ۴۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی بصورت ۱۰۰ درصد داخلی راه اندازی شده که نوید ایجاد ۱۰۰ شغل مستقیم و هزاران شغل غیرمستقیم را می دهد.

واعظی بهره برداری از دیتاسنتر داخلی را در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات برشمرد و گفت: این یکی از گام های حرکت در جهت تکمیل پازل شبکه ملی اطلاعات است و در این شبکه جای دیتاسنتر ابری خالی بود که امروز ایجاد شد.

وی به کاهش تعرفه های تبادل اطلاعات در داخل کشور طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرد و ادامه داد: برغم کاهش ۶۰۰ میلیارد تومانی درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت، این اقدام موجب افزایش دسترسی مردم به امکانات می شود که مطمئن هستیم این کاهش درآمد در آینده با کاربری کاربران، برگشت داده خواهد شد.

واعظی در مورد تصمیم دولت یازدهم در واگذاری ایجاد دیتاسنتر به بخش خصوصی برغم تصمیم دولتهای قبل مبنی بر راه اندازی ۳۰ دیتاسنتر توسط دولت گفت: امیدوارم در مذاکرات با وزیر نیرو در زمینه کاهش هزینه برق این مراکز به تفاهم دست پیدا کنیم.

khabar2-150x80

وی افزود: وارد فصل جدیدی در حوزه شده ایم که می تواند با ایجاد شغل امکان ایجاد ۱۳۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه را فراهم کند.

واعظی مستقل شدن بخش آی سی تی از حوزه حمل و نقل در برنامه ششم توسعه را بسیار مهم دانست و افزود: علاوه بر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه‌ریزی های کشور حدود ۱۹.۴ درصد رشد بخشی برای ما در نظر گرفته شده است که اهمیت این بخش را در سیاست گذاری های دولت می رسانند و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

واعظی علاوه بر تاکید بر افزایش کیفیت و سرعت خواستار ارائه خدمات متنوع به کاربران شد و افزود: با راه اندازی مرکز تبادل ترافیک داده در ۴ شهر بزرگ انتظار داریم مردم محتوای خوب را با کیفیت خوب دریافت کنند که باید به این امر توجه ویژه کرد.

***

636530cookie-checkواعظی : دیتاسنتر ابری افرانت ۴۰ میلیارد تومانی خصوصی ؛ 130 هزار شغل ایجاد خواهد کرد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    منظورت از صدو سی هزار شغل مثه سال اول وزارتتون نیست که میگفتین تا پایان سال صدهزار شغل ایجاد میکنم

  2. ناشناس می گوید

    وزیر عزیز فعلا یه فکری به حال کارکنان فلک زده مخابرات که کلی از بابت رفاهیات طلبکار هستند وهزارتا شکایت دیگرشونبکنید یه فکری به حال شرکتی های زبان بسته که حقوقشون با کلی تاخیر میگیرند بکنید بعد اگر چیزی اضافه اومد کلی شغل بی ارتباط ایجاد کنید دستتون پیشاپیش درد نکنه

    1. کارمند فلک زده می گوید

      دوست من تنها مسئله ای که برایشان مهم نیست معیشت کارکنان است هرچند که وزیر محترم در احکام روسای هیئت مدیره ها رسیدگی به وضع معیشت را تذکر داده بودند پس فقط چاره کار از طریق قانون وپیگیری شکایتها میباشد….افسوس

    2. ناشناس می گوید

      دمت گرم
      وزیر رای پرونیه

    3. زاگرس می گوید

      معیشت کارکنان زیرساخت که دولتی هستند توپه توپه برید یه نگاه به وضع زندگیشون بندازین بعد میفهمین

نظرات بسته شده است.