مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دیدار کارکنان بخش خصوصی با مدیر عامل-1- شیراز.

[box]مخابرات ما (سردبیر)- وقتی تصویر جلسه مهندس سرائیان با کارکنان بخش خصوصی در شیراز بدستم رسید در سفر بودم و امکان پیاده کردنش نبود.

sardabir-slide-yaddashtحالا که ایشان به مازندران رفته است دوباره همان حرفها تکرار شده.لذا بنظر میرسد اگر هر دو جلسه را پی در پی منتشر کنیم مفید فایده خواهد بود.در این بخش حرفهای شیراز را بخوانید.  [/box]

 

در ابتدای این جلسه دکتر زارعیان از خانم جعفری خواست به نمایندگی از بقیه سوالاتش را مطرح کند. او نیز  4 مسئله را مطرح کرد:

  • 1- دو هزار نیروی بخش خصوصی با سابقه  حداقل 10 ساله در حال کار هستند آیا قصد دارید اقدامی برایشان انجام دهید؟
  • 2- از سال 88 حقوق پرسنل رسمی بر اساس مصوبات جدید و طرح طبقه بندی جدید پرداخت شد.اما اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای نیروهای شرکتی و بخش پیمانکاری  اجرا نشده.چرا؟
  • 3- با توجه به عقد قرارداد با خدمات اول , تخلفات آشکاری از ان شرکت سر زده است از جمله  عدم اعمال مدارک تحصیلی, عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و …. آیا همچنان مایل به عقد قرارداد با این شرکت هستید؟ اگر بله تکلیف تخلفاتش چه خواهد شد؟
  • 4- می گویند عدم جذب کارکنان بخش خصوصی , بدلیل داشتن بار مالی است ولی فرزندان بازنشسته را بدون سابقه جذب کرده اند آیا این کار بار مالی ندارد؟ این کار .حس اعتماد را در قدیمی ها از بین برده است بار مالی را نیز بیشتر کرده.لذا در باره این سیاست شرکت هم قدری صحبت کنید.

 

دکتر سرائیان طی جملاتی کوتاه پاسخ داد . او گفت:

[box]

در مخابرات کشور بین 50 تا 60 درصد کارکنان سابقه کارشان بالای 25 سال است با خروج اینها باید نیروی جدید وارد  شود چه کسی بهتر از افراد با سابقه , قدیمی و شایسته  موجود.البته در قالب فرآیندی شفاف و روشن.

این الگو باید تدوین شود, بعد از آن در هیئت مدیره مصوب شود تا همه تکلیفشان روشن شود.

در رابطه با خدمات اول و تخلفاتشاگر چیزی  مطرح است آقای مهندس روزگار موارد را ثبت کنند یا خودشان با آن شرکت پیگیری کنند اگر هم لازم بود ما در تهران پیگیری کنیم این کار را خواهیم کرد.

طبیعی است هیچکس حق تخلف ندارد اگر از کسی هم حقی ضایع شده باید به او برگردد.آقای کارگزار این موضوع را پیگیری می کنند تا به سامان برسد.[/box]

 

حالا یک لحظه چشم هایتان را ببندید.باور کنید قصد ناراحت کردن کسی را ندارم اما دلم میخواهد:

  • 1- یکی بمن بگوید این حرفها با همان گفته های جناب باطنی که ما پیوسته د رسایت منتشر کرده ایم چه فرقی دارد؟ ایشان همیشه گفته است باید الگویی طراحی کنیم تا بر اساس ساز و کاری محکم و درست به مرور زمان بخشی کارا و مفید از نیروهای شرکتی با مدارک مرتبط جذب شوند.او همیشه تاکید میکرد که باید هیئت مدیره دراین مورد تصمیم بگیرد.
  • 2- اصولا حرف قابل اجرا و تعهد آور در این گفته ها مشاهده می کنید؟

جناب دکتر سرائیان, مدیر عامل گرامی! این افراد کم کم پیر شده اند! یک سال و یک ماه هم برایشان دیر است.اگر قرار است کاری شود لطفا زودتر با هیئت مدیره هماهنگ کنید.

اگر هم به این زودی قرار نیست کاری بشود صراحتا بگویید تا این بنده های خدا تکلیف خود را بدانند.

سوال روشن من این است که همین گفته های دکتر سرائیان تا چه زمانی اجرائی می شود!؟

کسی می داند؟

بزودی جلسه ایشان در مازندران هم منتشر می شود.

 

 

641220cookie-checkدیدار کارکنان بخش خصوصی با مدیر عامل-1- شیراز.
28 نظرات
  1. گرجي می گوید

    شركت خدمات اول …. يه عده اومدن براي منافع خودشون و ندادن حق نيروهاي شركتي اين شركت را ايجاد كردن و يه عده اي را توي هر استان به عنوان نماينده شركت گذاشتن كه هر ماه بدون هيچ زحمتي سود ميليوني ميره به جيب شون !
    از آقاي باطني چه توقعي وقتي كه عضو هيات مديره شركت خدمات اول هستن!

  2. lorestan - m می گوید

    توجه توجه توجه
    با سلام و خسته نباشید جناب سردبیر عزیز مشکل اصلی کشور ما اینه که مدیر وارد زیاد داریم یعنی باید به ژاپن مدیرصادر کنیم تا مخابرات اونا هم مثه ما حرفه ای بشه و از اونجا که همیشه با پارتی بازی جلو رفتن میخوان قوانین سازمان بین الملل رو هم حذف کنند! به اینا میگن مدیران کارامد و لایق!!! اگه این مدیران وارد و قانون مدار نبودن چی میشد؟ تو محله ما هم یه کله پزی باز شده با مدیریت اصغری! مدیریت مدیریته دیگه حالا میخواد مخابرات باشه یا کله پزی! مسوولان یه کم به فکرباشن این نخبه های مدیریت رو هم دریابن !! مخابرات کشور ما رتبه یک رو کسب نموده! و یکی از رکوردارهای گینس میباشد !! باور نمیکنید؟ یکی از بزرگترین تبعیض گران قرن خود بوده که البته بسیار نامهربانی با دلهای ما کرده !!!

  3. ناشناس می گوید

    با سلام و خسته نباشید سردبیر محترم از آقای سراییان تنها یک سوال بپرسید چگونه میتوانند با کارگزاران که خارج از بدنه مخابراتن و مدارکی پایینتر از ما دارند قرارداد ببندند و امنیت شغلی تا پایان بازنشستگی برایشان فراهم شود بعد نیروهای متخصص و کارامد با لیسانس فنی در بدنه مخابرات با ماهی 900 هزار تومان و بدون هیچگونه امنیت شغلی بعد از یک دهه بلاتکلیف بماند؟؟؟
    والا خجالت داره تورو خدا حداقل مدیریت خودتون رو زیر سوال نبرید!!!

  4. ناشناس می گوید

    چرا کارشناسان فنی مخابرات

  5. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر به نظر شما درد وغم های طاقت فرسایی که مخابرات برای ما فراهم آورده قابل جبران ست؟ به نظر شما زندگی هایی را که از هم پاشیده و شرمندگی هایی را که برای نان آوران خانواده ها به بار آورده قابل جبران ست؟ چه کسی جوابگوی عمر هدر رفته ماست که همیشه با دروغ های مسولین مخابرات به انتظار فردایی بهتر نشسته ایم؟ ؟ ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ببینید دوستان خوبم
      من معتقدم حرف حق باید زده بشه ولی اینکه شما همه وضعیت امروزتان را تقصیر دیگران بدانید دور از انصاف است
      مدیارن مخابرات هرگز در طول این سالها هرگز نگفته اند صبر کنید برایتان کاری میکنیم .
      اصلا نگفته اند.
      همیشه من از طرف آنها نقل کرده ام که امکان کار اساسی وجود ندارد.
      اما هر وقت برای شما و دوستانتان گفتم, از دست من ناراحت شدید
      بخش مهمی از زندگی را خودتان هم مقصر هستید.دنبال هیچ جایی و هیچ موقعیت دیگری هم نرفتید.
      نشستید منتظر مخابراتی که از همان اول گفته کاری نمی کند.
      این از این.
      اما در کشور باید مسئولات طراز اول کشور فکری برای بیکاری بکنند.این بحران باید یک روزی حل شود.
      در کنار آن , مخابرات به هر نیرویی که نیاز داشته است باید استخدامش کند و دیگران را هم تکلیفشان را روشن کند.
      در حقیقت اگر انصاف داشته باشیم در مواردی این کار را کرده است.
      اکثر کارهایش را برون سپاری کرده.
      مخابرات دیگر هرگز مثل گذشته کارمند استخدام نخواهد کرد.باور کنید نخواهد کرد. نمی تواند بکند.
      خب حالا چه کنیم؟
      در این بیکاری مفرط , در این بازار خراب, زندگی را خرابتر کنیم و از مخابرات برویم؟
      هرگز.
      هرگز
      خیلی ها از بچه های شرگتی هستند که به شیوه های مختلف درآمدشان از همه بیشتر است.
      بفکر منابع درآمدی دیگری همب اشید
      فقط امید بستن به مخابرات یا هر جای دیگری درست نیست
      این حرف من برای رسمی ها هم هست.
      معلوم نیست تا چه زمانی حقوق ثات بدهند
      از فردا اگر حقوق را بر اساس عملکرد بدهند نصف این حقوق را هم نیم توانیم بگیریم.
      حالا باز رسمی ها و قراردادی ها هم ا زمن دلخور میشوند ولی من هر چه حق است و بنظرم درست است میگیوم

      1. مریم شیراز می گوید

        سر دبیر عزیز سلام
        من یک نکته را به عرض شما می رسانم مشکل اینجاست که دقیقا آقای فیضی در فارس آمدند و گفتند وضعیت نیروهای بخش خصوصی بهتر می شود، مگر ایشان زمانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نبودند، همان زمان که خصوصی سازی روزهای اولیه خود را طی می کرد، قطعا ما شنیده ایم که مانده ایم، و حالا که 6 سال خدمت ما شده 12 سال (از زمان وعده های مهندس فیضی تا کنون) یادشان افتاده که برای ما کاری نمی کنند، الان که سن ما از 27 سال و 28 سال و 29 سال شده است 33 و 34 و 35 و به میان سالی نزدیک شده ایم.
        در فارس حتی با شروع خصوصی سازی مدیران ارشد ما می گفتند با رفتن بازنشستگان به تدریج در برنامه داریم که شما را جذب کنیم، آیا این ها وعده و وعید نبوده؟!!!

  6. ناشناس می گوید

    سردبیر جان به نظر بنده شرکت مخابراتی که از بحث خصوصی سازی سواستفاده نموده و موجبات نارضایتی هزاران خانوار را در سراسر کشور فراهم آورده با برنامه ریزی بوده که اصل 44 قانون اساسی رو زیر سوال ببرند!!!!!

  7. شرکتی خراسان شمالی می گوید

    خدا بگم چكار كنه این مدیران مخابرات رو که ما رو به این مشکلات انداختند
    به قول دوستان قبل از این همه ساز و دهل داشتیم با گروه 13 یا 14 کار میکردیم
    به لطف دوستان ….. به گروه 6 نتزل پیدا کردیم

    قانون باید اجرا بشه و کم کاستی برای هیچ کس و ارگانی نباید داخلش باشه

  8. همکار می گوید

    سلام
    پرداخت حقوق بوشهر یکسال است حیات غیر مستقر دارد . و شاید پزشک دستگاه های نگهدارنده خود قطع کند و به مرگ این حیات غیر مستقر پایان دهد

  9. ناشناس می گوید

    با ساام خدمت سردبیر محترم لطفا از قول ما به روسای مخابرات بگید که خوردن حق مظلوم در همین دنیا مکافات داره مانیروهای بخش خصوصی با بیش از ده سال سابقه کار هنوز بصورت یک …باید در مخابرات کار کنیم

  10. سعیدی می گوید

    ماها نسل سوخته مخابرات هستیم ولی هرگز از تلاش وکوشش خود دست بر نمیداریم هرچتد که مسولین خودشان را به اون راه میزنن ولی میدانند که بخش خصوصی داره …… وحتما به نتیجه خواهند رسید به امید پیروزی نزدیک .

  11. ناشناس می گوید

    این چه ظلمیست که مخابرات بدنبال گرفتن نیروی جدید است در حالیکه نیروهای بخش خصوصی با سابقه کاری بالای ده سال با کوله باری از تجربه که جوانیشان را برای مخابرات گذاشته اند و هنوز حقوق کارگر ساده ای را میگیرند که ماه اول شروع به کارش هست باید در ارزوی قرارداد مستقیم با مخابرات باشند که حق طبیعیشان است

  12. رسمی می گوید

    البته خواهش میکنم شرکتی ها خدا هم درنظربگیرن که ماهم رسمی های فوق العاده عاشق کارمون بوده وهستیم اما به حقمان که زیر دست متولدین 62وامثال آن نباشیم نرسیدیم درواقع افسارگسیختگی دراین تورم انسانی استخدامی کار دست مانیز داده .وتعدادزیادی از همین نیروهای شرکتی میگن ما به اندازه پولی که میدن کارمیکنیم همه باهم کاری نبودندنمونه اش چندنفرش اطراف خودما که نمیتونی بگی بالای چشت ابروست .درکل این خداونده که ناظربر اعمال همه ست ودریابیم خدمت صادقانه درهرشرایطی خدمت بخودمیباشد واین خداونده که برکات الهی را شامل مامیکنه. حرفی نیست که باید حق راگرفت ولی نه دراین شلوغ بازاری که بدهیهای مضاعف کمراستانها را خم کرده.اقلا یکی راهکاری ارائه کنه که ارچه منابعی وباحذف چه هزینه های دیگری میشه این درآمدرا بالا برد که ازقبل آن بشه رفاهیات را افزایش داد یعنی این توقع بموقع مطرح بشه

    1. شرکتی می گوید

      خوش به سعادت شما که برکات الهی زیادی شامل حالتون شده خوب یکمی کمتر بگیرید شما که دلتون خیلی داره به سازمان میسوزه تا زیربار بدهی کمر استانها خم نشه ما که دیگه از 800 تومن کمتر نمیشه بگیریم راهکار و هم شما ها ارائه بدین که چند میلیون حقوق میگیرین
      بی زحمت شما که خیلی خداشناسی به ما هم بگید کی وقتشه مطرح کنیم ده سال گذشت هنوز وقتش نشده؟؟؟؟؟؟

  13. سپیده می گوید

    تواین موندم چه جوری سه تاچهارنفرمیشینن درمخابرات چارت سازمانی درست میکنن باورکنید دوستان وآشنای خودرا درآن میبینند که برمبنای آن ردیف ساز مانی درست میکنند .مثلا ادارات من درآوردی بازاریابی که معاونتش بیکارترین فرده .واحدهای مسخره تضمین کیفیت که معلوم نیست کدوم کیفیت تضمین میکنند بازاریابی که مخابرات داره ورشکسته میشه معلوم نیست چه تبلیغات وبازاریابی کرده …..اداره تضمین درآمدوکشف تقلبی که معلوم نیست چه تقلبی کشف کرده .. وچقدرپاداش گرفتند .. رییس اداره پیگیری مصو بات چه میدانم مدیرعامل آنهم قائم بفرد .!!! یعنی کاری که یک پانچیست دبیرخانه میتواند انجام دهدچون پیگیری تا الان بایگانی این مصوبات بوده یا مثلافرم ماموریت شما را ایشان امضا کند
    ودهها براد رمورد دیگرکه کارنامه عملکرد آنان موجوداست ونشان میدهددست دوستانشان درکارست .اونوقت درمالی چندین اداره با توجه به حساسیت حسابها میبایست جهت استقلال وانگیزه وتمرکزبردرآمدوهزینه ها اداره شو ند واحدمانده اند .
    آقاجان همه رایکسان کنید تاملت مخابراتی راحت شوند واهل کار تا نا اهلش معلوم گرددالبته اگردست بردارند.

  14. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشید مخابرات گیلان در تاریخ ۴.۶.۱۳۹۵برای پرداخت پاداش بازنشستگی کارمندان به انها وام میخواهد بدهد و از هر بازنشسته سند خانه و دو فقره چک درخواست کرده و ۲۰درصد اصل پول بازنشستگی نیز در بانک باقی میماند پیگیر این موضوع لطفا باشید حق بازنشستگان محترم بعد ۳۰سال زحمت این نیست

    1. م می گوید

      منتظر همسایه ، گشنه می خوابه، تا کی منتظری کسی برات کاری کنه ، شکایت در دادگاه صالحه ( که اینجا فعلاً اداره ی کاره)حقته و حق گرفتنیه، تو حساب پرداختنی غیر تجاری ، طلبکاری !!!!

    2. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله؟
      مخابرات میخواد وام بگیره یا شما؟!
      نکنید عزیزم! مگه میشه!… مخابرات هرگز چنین کاری نمی کنه!
      تازه 30 درصدش هم بمونه؟!
      چشم پیگیرم

    3. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام دوست خوبم
      از ديشب كه كامنت شما را خواندم سعي كردم پيگيري كنم و به جوابي منطقي برسم.
      موضوع وام در استان مازندران هم انجام شده، بانكي كه در استان شما كار را بعهده گرفته همان بانك مازندران است.يعني تجربه اين كار را دارد.
      ظاهر قضيه اين است كه شما وام ميگيريد ولي تمام ضمانتهاي اجرائي را مخابرات مي دهد.گفته ميشود براي كاركنان نگراني ندارد.
      ظاهر اين وام ، جعاله ساخت و تعمير مسكن است.بهمين دليل يك كپي از سندي ميخواهند كه بنام بازنشسته باشد. تاكيد ميكنم فقط يك كپي از سند است نه خود سند.
      اين موضوع هم بيشتر بخاطر جور شدن مدارك بانك است. يعني اصلا كسي سراغ سند نمي رود.لذا جاي نگراني ندارد.
      البته خود مديران هم ميدانند و معتقدند كه اين حق طبيعي شماست كه پول پاداش را بدون اين مشكلات دريافت كنيد اما همه شرايط امروز مخابرات ، و جاخالي دادن مخابرات ايران را در قبال پاداش بازنشسته ها ديده ايد.
      چنانچه در اين شرايط نگران هستيد كمي صبر كنيد .مديران مي گويند گشايشي ايجاد شود پرداخت ميكنند اما چي بگم وقتي شركتي نقدينگيش به اندازه حقوق كاركنانش نيست … انتظار شما ممكن است زياد طول بكشد.
      فقط براي اينكه بدانيد ميگويم. دوستم كارمند صدا و سيماست بازنشسته شده.بهش گفتن تا يك سال كه هيچ خبري نميشه! بعد از يك سال مي آييد توي رديف پرداختها.هر ماهي چند تومني كم كم پرداخت خواهد شد!
      حق كامل و تمام، از آن شماست.اين را همه ميدانيم.آنچه همه را آزار ميدهد كيسه خالي است كه مخابرات ايران حاضر نمي شود از همراه اول پر كند.
      ضمنا اصلا قرار نيست 30 درصد از پول در حساب شما تا پايان وام باقي بماند.اين اصلا منطقي نيست

  15. ناشناس می گوید

    جناب سراییان از کدام قانون گریزی های مخابرات شروع به گفتن کنم؟
    از اجرا نکردن مصوبه هیات وزیران سال 84؟
    از لغو قراردادهای مستقیم کارکنان با مخابرات در سال 87 ؟
    از بحث استخدامی و جذب نیرو خارج از اداره؟
    از عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مخابرات؟ شما طرح طبقه بندی خدمات اول رو برامون اجرا کنید مخابرات ایران پیشکشتون!!!!!!!
    از دیدن تخلفات پیمانکار در قراردادها و همکاری کردن با آن؟؟؟؟
    از اجحافات ریز دیگر مانند پاره وقت کردن کارکنان؟؟؟
    از کدامین قانونگریزی هایتان بگویم؟؟؟؟
    ……..

    1. همكار می گوید

      هي اقاااااااا.
      شكايت پيش كي ميبرين آخه!؟
      آقاي باطني عضو محترم هيئت مديره شركت خدمات اول هستند!!!
      از اونطرف هم مدير كل نيروي انساني شركت مخابرات ايران
      شكايت قاضي به خودش!؟

  16. همکار خدمات اول می گوید

    باز هم سر کاریم همکاران عزیز بخش خصوصی. از زمان مهندس فیضی گفتن به زودی برای شما برنامه داریم و ولی پیر شدیم و برنامه ای ندیدیم

  17. مریم شیراز می گوید

    جناب سر دبیر عزیز عرض سلام و ارادت
    باید به عرض برسانم مسئولان مخابرات نیروهای شرکتی را در یک دور تسلسل انداخته اند، یاد آور می شوم این حرف ها و وعده وعیدها را مهندس فیضی مدیرعامل اسبق مخابرات ایران و دکتر سید هاشمی نیز در آخرین روزهایی که رئیس هیأت مدیره بودند زدند، ما کارگران بخش خصوصی هم تا حدی می توانیم این دور زدن ها را تحمل کنیم، قطعا نقشه های شومی در راه هست، کاش به جای اینکه تمام توان خود را جهت سرکوب کردن ما بکار گیرند بنشیینند و فکری به حال درآمدزا کردن شرکت و ایجاد اشتغال نمایند.

  18. همكار می گوید

    سلام.
    اقاي سردبير هيچ فرياد رسي نيست.
    اقاي سراييان در سفر به شيراز پرسنل بخش خصوصي را حتي همكار خطاب نمي كردند.
    ايشان ميگفتند ، افرادي كه از طريق شركت پيمانكاري با كاركنان رسمي همكاري ميكنند.
    با اين يك خط
    مارا خطاب ميكردند.
    فارس با ٢٠٠٠ بخش خصوصي و بيشتر از ٥٠٠ نيروي ليسانس و بالاتر

    1. همکار می گوید

      هیچ کس به فکر نیروی بخش خصوصی نیست همش شعار

  19. نيروي شركتي می گوید

    سلام.
    هفته ي بعد از اين ماجرا كه وزير به فارس اومدن، بچه ها با كاغذهايي كه روي اون از اجراي طرح طبقه بندي و …. حك شده بود رو در سالن امفي تياتر دست گرفتند .معاون وزير هم با نمايندگان بچه ها صحبت كرد و قول به پي گيري و همكاري داد.
    اما جالبه بدونيد كه از فرداي اونروز اقاي روزگار مدير عامل محترم فارس، حتي ج سلام پرسنل بخش خصوصي را نمي دهد و شروع به تهديد و ارسال قراردادهاي حقوقي نموده …….

  20. نیروی خدمات اول گلستان می گوید

    سلام
    امیدوارم هر چه زودتر این موضوع پیگیری و اجرایی شود
    بازم هم جای شکر و امیدواری دارد که اجازه همچین سوالاتی رو به نیروهای بخش خصوصی داده اند
    جناب آقای سرائیان
    بچه های این سرزمین ایرانمان را دریابید

نظرات بسته شده است.