مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

apply , فقط برای همسایه!

apply1مخابرات ما – یکی از ویژگی های مثبت مدیریت جدید قاعده و قانونی است بنام apply.

در این شیوه چنانچه رئیس اداره, مدیر , معاون , و … در سیستم اداری و اجرائی نیاز باشد به همه بشکلی مناسب اطلاع داده می شود تا تمام کسانی که خود را شایسته آن سمت میدانند نام نویسی کنند.

این افراد در شیوه های گزینشی مناسبی , آزمون میدهند و در طی آزمون امتیازی کسب میکنند. حوزه متقاضی شروع به گفتگو میکند. از بالاترین امتیاز.

اگر با نفر اول کنار آمدند , کار تمام شدهاست وگرنه نفرات بعدی را به گفتگو دعوت میکنند.

در این شیوه هم استقلال واحد درخواست کننده حفظ می شود تا نفری را جذب کند که با او همفکر باشد, هم حرمت فرد درخواست دهنده حفظ می شود.

حالا شما به ما بگویید آیا این شیوه apply  در مخابرات ایران اجرائی شده است؟

چند نمونه به شما نشان میدهم تا این شویه را زیر سوال ببرم :

1- وقتی مهندس ملک جعفریان برای ریاست یکی از اداره هایش دنابل نفر می گشت, پیش از آنکه معاونت نیروی انسانی فرد مورد نظر و امتیازات مکسوبه را اعلام کند , همه خبردار بودند که فلانی بالاترین امتیاز را کسب کرده است. این نمرات و این امتیازات از کجا به بیرون درز کرده بود که پیش از اعلام نمرات , همه به فرد پیروز تبریک می گفتند حتی مهندس ملک جعفریان!

2- اگر واحد درخواست دهنده نتواند با دارنده بالاترین امتیاز کار کند, تکلیف چیست؟ در این شیوه اصولا درخواست و نیاز صاحب کار نادیده گرفته می شود در حالیکه باید قبل یا بعد از آزمون قدرت انتخاب داشته باشد.

3-apply خوب است اما برای همسایه! به احکامی که در همین تصویر بالا مشاهده می کنید توجه کنید! کدامیک بر اساس apply بوده است؟ آیا آقای مدیر عامل , خود و همکارانش را از apply  مستقل میداند؟

4- گروهی که آزمون میگیرند نباید آشنایی قبلی با هیچیک از نفرات داشته باشند.در حالیکه نفرات آزمون گیرنده در مخابرات نه تنها بطور کامل با دیگران اشنایند, بلکه ممکن است رابطه صمیمانه تری هم داشته باشند, اگر امکان وامدار بودنشان را حذف کنیم.استقلال اولین شرط گروه آزمون گیرنده است.

5- باید اجازه ثبت نام بصورت ازاد داده شود.هم اجازه ورود داشته باشند.سپس حوزه نیروی انسانی شرط هایش را بر ثبت نام کنندگان جاری کند.شاید مدرک تحصیلی کسی مناسب نباشد , ولی سابقه کارش آن را پوشش دهد.

6- در apply حداقل افراد شرکت کننده باید  نمرات خودشان را و همچنین نمرات فرد گزینش شده را ببینند وگرنه همیشه انتخاب, نمراتش, آزمون و … زیر سوال خواهد بود.

 

در پایان تاکید میکنیم  که بدنبال یک پاسخ هستیم.احکام صادر شده در تصویر فوق , توسط apply  اتخاب شده اند؟

 

649010cookie-checkapply , فقط برای همسایه!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
19 نظرات
  1. رسمی.ا.غ می گوید

    اقاجان چه apply چه منطقی همش بهانه برای مغشوش کردن و سرگرم نمودن همکاران و درگیری ذهن ماست این کارها را میکنن. بنده علی رغم اینکه اینها را می دانستم در سیستم ثبت نام کردم(برا اثبات نبود عدالت در شرکت) از حلقه رئیس اداره با کلمات قلمبه سلمبه گذشت هنوز هم هنوزه در کارتابل جناب مدیر عامل خان باقیست و حوصله نگاه کردن را هم ندارد.

  2. همکار سابق می گوید

    تو این که شایسته سالاری تو مخابرات مثل خیلی جاهای دیگه صرفا ی داستانه شکی نیست! اما با توجه به شناختی که از بدنه مخابرات و فسیل های عزیز داخلش دارم، به نظرم هرکسی با هر ظرفیتی تو این مجموعه ی سمتی بگیره همه کلا به دنبال اینن که اون ی نفرو زمین بزنن، حالا اینکه کار خودشونو هم بلد نیستن، بماند! نمونش تو همین کامنتا طرف هنوز نمیدونه apply رو چه جور می نویسن ولی خودشو واجد شرایط تر می دونه!! اونم با چه اعتماد به سقفی!!

    1. همكار ديروز ، امروز، فردا می گوید

      كاملا موافقم، قبلا اينجوري بود كه اگر يه سازماني تصويب ميشد و چند تا پست رييس اداره به بالا رو خالي ميذاشتن (مثلا در شركت مخابرات ايران) بعضي دوستان برای تصدي سمت بالاتر ترك يار و ديار تو استان خودشون ميكردن و ميومدن ايران، بگذريم از اينكه اصلا لياقت ارتقا پست رو داشتن ویا نه امان از روزي كه كسي ديگه به دليل شايستگي يا با پارتي بازي انتخاب ميشد!!! اونوقت همه مدل تلاشي مي كردن كه با سم پاشي و زيرآب زني طرف رو زمين بزنن…. نمونه اين جريان تشكيل تجاري مخابرات ايران بود… خدارو شكر كه اپلاي در مخابرات كشف شد

  3. کارشناس پرهزینه بی مصرف می گوید

    والله همه اش پارتی است وبس .
    در چندین سمت در HR ثبت نام کرده ام. فوق لیسانس مخابرات با سابقه و تجربه طولانی و مرتبط ، دریغ از حتی یک تلفن!!!!!
    مدیران صراحتا و صراحتا پارتی را ملاک می دانند.
    البته که خروجی سیستم معیوب هم وضع فعلی سیستم است

  4. ناشناس می گوید

    سلام
    مطالعه نظریات همکاران نشان می دهد قاطبه کارکنان از نبودن عدالت درانتصابات شرکت مخابرات گلایه مند
    هستند . مطلب دوم اینکه چرا مدیران را علیرغم 35 سال خدمت به سمتهای جدیدی منتصب می نمایید ولی در
    مورد همکاران انتصاب به سمت های مدیریتی را بعد از 28 سال ممنوع کرده اید پاسخ این بی عدالتی را در مقابل
    خداوند متعال چگونه خواهید داد ! همکاران زیادی آماده خدمت به شرکت هستند ولی به جهت اینکه در داخل حلقه
    قرار ندارند به حاشیه رانده شده اند .جناب آقای سرائیان این است شفافیت ! این است استفاده از خرد چمعی !

    1. همدانی می گوید

      در استان همدان هم این رویه کاملا مشهود است، آقایانی هستند که بیش از 38 سال سابقه دارند ولی پست های کلیدی دستشان هست، . اقایانی تازه گی ها به مقام رئیس اداره رسیده اند که بالای 28 سال سابقه دارند و دوستانی به مقام مدیریت رسیده اند که بیش از 28 سال سابقه دارند و قصد رفتن هم ندارن و عضو هیئت مدیره ای داریم که چند سال بازنشست شده ولی هنوز در مقام هیئت مدیره هست
      دوستان زیادی در استان همدان داریم که صبح حضور می زنن و 4 بعد از ظهر هم میان حضور می زنن و میرن در صورت نیاز اسامی کارمندانی که سال هاست حقوق می گیرن ولی در اداره نیستند همش یا در مغازه خود هستند یا با تاکسی خود مسافر کشی می کنند یا دنبال ساخت و ساز هستند و روزی یک ساعت نهایتا در اداره باشند ، را معرفی می کنیم

      1. ناشناس می گوید

        سلام

        خواهشا نامه ای به سازمان بازرسی کل کشور بنوسید و اسامی را معرفی کنید ! از اینکه گفتم
        سازمان بازرسی کل کشور تعجب نکنید 1 مخابرات هنوز سازمان دولتی است ! در هفته
        دولت برخی ها را به عنوان کارمند نمونه معرفی کردند!

        1. شجاع. می گوید

          سلام
          اینها را از چه می ترسانی؟! ….

  5. مهدی می گوید

    جناب آقای دکتر سرائیان با سلام

    لطفا در رابطه با افراد منصوب به رئیس اداره ای دستور تحقیق صادر فرمائید که چطور علی رغم ایجاد سیستم aplly به صورت سفارشی و یک شبه احکام ریاستشان صادر شده است! و همکاران دیگر که از هر جهت واجد شرایط تر بوده اند اصلا خبر دار نشده اند.
    دکتر عزیز وقت آن نشده است تا جلوی افراد فرصت طلب گرفته شود؟ لااقل همین یک مورد را از طریق نماینده معتمد خود پیگیری نمائید تا برای همیشه ریشه این بی قانونیها خشکانده شود.

  6. محمد می گوید

    با سلام
    علیرغم اعلام شرکت مخابرات ایران سیستم hr به روی افراد توانمند و با تجربه بسته است یعنی نمی توانند در سیستم ثبت نام کنند.

  7. محسن. رشيد ي می گوید

    به نظرم اول بايد كليه مديران و معاونت حوزه منابع انساني در معرض اپلاي قرارگيرند ، نقد هاي جدي به عملكرد اين حوزه و مديرانش وارد هست ،

  8. محمد می گوید

    با سلام
    یکی از این اسامی را که سر دبیر محترم گفتند من می شناسم که با پارتی در این لیست قرار گرفته است.

  9. محمد می گوید

    با سلام
    کسانی که چیزی را می گویند و عمل نمی کنند مورد اعتراض خداوند هم هستند خداوند در آیه “دوم سوره مبارکه صف” می فرمایند : ای کسانی که ایمان آورده اید چرا چیزی به زبان می گوئید که در مقام عمل خلاف آن می کنید؟

  10. سالوت می گوید

    کاش یه نفر مدارک تحصیلی این دوستان و میزان سابقه و تسلطشون بر کار رو بررسی کنه واقعا این احکام چقدر تناسب داره با این افراد

    1. محمد می گوید

      با سلام
      اگر این کاری که شما گفتید انجام شود میشود شفاف سازی.
      شفاف سازی به نفع سازمان است ولی عدم شفاف سازی به منافع شخصی می انجامد.

  11. ناشناس می گوید

    سلام
    بنده الان حدود 8 ماه بنا به مقدمات در سیستم HR و بنا به درخواست خودشان آزمون مدیر ع…………….داده ام و گفتند نتیجه هم مثبت هست ولی دریغ از یک تلفن و یا پیگیری و اطلاع رسانی.متاسفم برای این ساختار بی انضباط

    1. محمد می گوید

      دوست عزیز! نیّت انجام کار باور بفرمائید وجود ندارد فقط حفظ ظاهر است در گوشه و کنار این مخابرات آدمهای برجسته و ممتازی وجود دارد که هر کدام یک استان را می توانند بچرخانند اگر کسی رو داری که سفارش کنه مشکلت حل میشه.

  12. فرشید می گوید

    سلام
    درتصویر بالا فرزانه اله داد قصبه،لیسانس مترجمی زبان!!، و… صحیح می باشد.

    1. همکار می گوید

      واقعا

      اگر مدرک تحصیلی ملاک نیست پس چرا اینجانب را با مدرک فوق لیسانس مرتبط ولی لیسانس غیر مرتبط حایز شرایط ندانسته اند و یک سال است که دوندگی می کنم هنوز حکم ریاستم را نزده اند کاش من هم پارتی داشتم.

نظرات بسته شده است.