مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات تهران, در تست ما نمره خوبی گرفت.

[box]مخابرات ما- به رفتارهای شرکتهای مخابراتی نمره می دهیم.این بار مخابرات استان تهران.[/box]

KHABAR-gozaresh-1-250x80مخابرات ما-  تصمیم داریم از این پس, مشتریان ناشناسی را برای تست مخابرات ایران, شرکتها و استانهایش بفرستیم.یا اینکه مشتریانی را بطور اتفاقی انتخاب کنیم . سپس رفتار مرکز مخابراتی , استان و یا شرکت خاص را آنالیز می کنیم.

 

این بار: شرکت مخابرات  استان تهران

الف- متقاضی اینترنت ADSL در تلفن ثابت -استان تهران

یکی از همکاران در کامنتی می نویسد: آخر وقت برای اینترنت ADSL در مرکز … ثبت نام کردم.در مسیر حرکت بطرف منزل بودم که اپراتور زنگ زد تا اطلاعاتش را چک کند.او نحوه تنظیم مودم را هم برایم شرح داد .وقتی به منزل رسیدم, اینترنت تحویل شد و مجددا با راهنمایی مودم را تنظیم کردم و از اینترنت استفاده کردم.

او تاکید میکند :باور نمی کردم به این سرعت و سادگی اینترنت گرفته باشم!

 

ب– رفع خرابی تلفن ثابت

برای خرابی تلفن تماس گرفتم.ساعتی بعد زنگ در خانه را زدند.مامور رفع خرابی بود.او بمن گفت :«من خط شما را چک کردم.اشکال از داخلی های شماست.»

از او خواستم صبر کند تا پایین بروم و بوق را بمن تحویل بدهد.

اوهم صبر کرد.وقتی پایین رفتم , خط داخلی را قطع کرد, از سر خط به تلفن همراهم زنگ زد. از صحت بوق مطمئن شدم.حالا دیگر مشکل خرابی داخلی داشتیم.

مامور رفع خرابی به من گفت :« رفع خرابی خطوط داخلی با خود شماست ولی اگر بخواهید من 30 هزار تومان میگیرم محل خرابی را به شما نشان میدهم!»

من به او گفتم: «محل خرابی که مهم نیست! یک جایی اتصالی دارد! باید شما خرابی را رفع کنید.»

او هم عذر خواست و از هم جدا شدیم!

نویسنده: وقتی این موضوع را برایم تعریف کرد , شیوه کار را با برخی جاهای دیگر مقایسه کردم که اپراتور 17 یا هر خط دیگر به مشترک زنگ میزند و به او می گوید :«شما باید اطمینان حاصل کنید که خرابی داخلی نیست بعدا به ما زنگ بزنید. حالا تلفن را ببرید پایین, داخلی را قطع و  نلفن را به سیم مخابرات وصل کنید.اگر بوق داشتید که هیچ یعنی خرابی از خودتان است , اگر بوق نداشتید به من زنگ بزنید!»

حالا شما بفرمایید یک پیرمرد یا پیرزن, یا آدمی که دست به آچار نیست باید چه کند؟

حالا اگر به او زنگ بزنیم و اطلاع دهیم که داخلی اشکالی ندارد خرابی از مخابرات است ! او دو سه ساعت دیگر زنگ میزند و می گوید :«ماچک کردیم خرابی از داخلی است! تعمیرکار بیاورید به ما مربوط نمی شود؟» یا خیلی که هنر کند تا چند روز آینده مامور می فرستد که او هم عموما آدرس را پیدا نمی کند.

حالا این دو نوع رفتار را با هم مقایسه کنید.مخابرات تهران در این مورد واقعا نمره خوبی می گیرد.

ج- تقاضای اینترنت برای اولین بار.

مشترک بعدی بتازگی به تهران اسباب کشی کرده است.برای اولین بار از مخابرات تقاضای اینترنت می کند.تا بحال این خط اینترنت نداشته است.

مامور تحویل اینترنت به در منزل مراجعه میکند.دوستم در منزل نیست ولی خانم خانه در منزل است.

مامور با اخلاقی مناسب وارد منزل می شود و اینترنت را با وسایل خودش چک میکند و تحویل میدهد.در این لحظه به مشترک می گوید :« شما در خانه مودم هم دارید؟»

مشترک مودم خانه را به او نشان میدهد و می گوید :«این مودم را از شهرستان با خودم آورده ام. تا حالا کار میکرده.مودم نیازی نداریم.»

مامور می گوید:«این مودم ها زیاد خوب نیست.در اینجا کار نمیکنند.اگر بخواهی من خودم مودم دارم , می توانم خودم همینجا مودم را تنظیم کنم و اینترنت را تحویل دهم …..»

خانم خانه , نگران نیاز بجه هایش است.ب.یژه اینکه این هفته همسرش در شهرستان است و به تهران نمی آید.از دست نق نق بجه ها کلافه است.لذا به مامور اجازه میدهد مودم خودش را روی خط بگذارد, تست و تنظیم کند و اینترنت را تحویل نماید.

هفته بعد که مرد خانه وارد می شود از اینکه مامور رفع خرابی با خوشروئی اینترنت خانه را راه انداخته بسیار خوشحال است ولی  بعنوان یک مهندس کامپیوتر و فروشنده لوازم این صنف از سه مسئله دلگیر است:

الف- این مودم 130 هزار تومان نمی ارزیده است.حداکثر 85 هزار تومان میشد نمونه اش را خرید.

ب- مودم خودش روی خط کار میکرده و نیازی به مودم جدید نداشته است.

ج-مامور در نقش فروشنده نباید هزینه تنظیم مودم را جداگانه میگرفته است!

در هر حال , او از اینکه مخابرات کارش را در نبودش راه انداخته بسیار خرسند است.از اینکه همسر و فرزندانش سرگردان نشده اند راضی است.

آنچه خواندید سه نمونه واقعی است که شاهدانش و یا بهتر بگویم مشتریانش هم اینک در دسترس نویسنده هستند.

در این نمونه ها, واضح است که برخوردها, پاسخگویی ها و رفتار با مشتری تا حد بسیار زیادی اصلاح شده است.از این نظر به استان تهران نمره بسیار خوبی میدهیم.

فقط یک نقطه تاریک در این رفتارها دیده می شود که واقعا می توانست نباشد, آن هم دلگیری های مشتری آخری است.

 

ما سراغ مراکز و شرکتهای دیگر مخابراتی هم خواهیم رفت.

656810cookie-checkمخابرات تهران, در تست ما نمره خوبی گرفت.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. صابر از همدان می گوید

    در همدان حقوق هنوز ندادن به خدا قسم دیگه پولی برام نمونده ، آقای سرائیان نگاهی به استان همدان بندازین، پیش خانواده سرافکنده شدم

  2. جوان دوکاره(کارمند و نصاب) می گوید

    بزارید اون نقطه سیاه رو من سفید کنم.
    اصلا خودم ،اگه رسمی بودم و حقوقم به جای 1 میلیون 2 میلیون بود به خدا قسم که به همون 10 هزار تومان حق نصب راضی بودم ولی چه کنیم که هزینه ها بالاست و 1 میلیون جوابگو نیست بخصوص که در تلاش برای تشکیل زندگی باشی بدون پشتوانه. البته دلیل هم نمی شود که به دورغ بگوید مودم شما جوابگو نیست.

  3. پاداشش شش ماهه همدان می گوید

    با سلام خدمت تمامی دوستان و همکاران
    در استان همدان به جای پاداش شش ماهه سیم کارت دائمی دادند و به هر قسمت با توجه به در خواست مدیریت اون قسمت سیم کارت اعطا شد به بعضی قسمت ها مثل منابع انسانی و کامپیوتر و … یک سیم کارت به یعضی قسمت ها دو سیم کارت به بعضی قسمت ها مثل سیار سه سیم کارت به بعضی قسمت ها مثل بازاریابی چهار سیم کارت و … داده شد، و از همه یک رسید گرفتن که پاداششتان را گرفتین.
    حالا برین هر سیم کارتی را 100 تومان در بازار آزادبفروشین.

    1. دبیر -دوم می گوید

      خبری که در این کامنت آمده توسط نماینده گروه مخابرات ما در همدان بنا به خواست سردبیر تحقیق شد باید عرض کنم که این کامنت صحیح نیست وبه کسی بجای پاداش دوره ای سیم‌کارتی داده نشده است از دوستان خواهشمندیم در ارسال کامنت های که حاوی خبری هستند از صحت خبر مطمئن باشند

      1. صابر از همدان می گوید

        دادن سیم کارت بین همکاران درست هست ولی نمیدونم این سیم کارت جای پاداش بوده یا همین جوری خواستن حالی به کامندان بدهند، و اینکه واقعا پاداشی میخان بدن یا نه ،چون در فیشی که برای شهریور صادر شده خبری از پاداش در ان نیست و اینکه فیش فقط صادر شده و در حساب بانکی پولی ننشسته و یک خبر دیگر اینکه من در فیش این ماه دیدم که خبری از هزینه درمانی نیست که وقتی پیگیرشدم دوستان مسئول رفاهیات فرمودند که ابان ماه هزینه های درمانی به حسابتان واریز خواهد شد

  4. ناشناس می گوید

    دیگر شرکت مخابرات استان تهران نداریم بلکه همگی شرکت مخابرات ایران هستیم.

  5. ناشناس می گوید

    روش خوبی است ولی به یاد داشته باشید که دیگر شرکت مخابرات تهران یا شرکت مخابرات استانها وجود خارجی ندارد وفقط شرکت مخابرات ایران وجود دارد. پس بهتر است که نمره دهی استانها بر اساس الگوی ارائه شده توسط مخابرات ایران صورت پذیرد و حقوق دریافتی مدیران ارشد هر استان متناسب با این نمره انجام شود.

نظرات بسته شده است.