مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حضور مجدد ZTE در بازار ایران

39

مخابرات ما(محمد – همراه ) – زد‌-تی-ای یکی از شرکت‌های بزرگ مخابراتی و تولیدکننده گوشی‌های موبایل است که به دلیل تحریم‌ها، چند ماه پیش از بازار ایران رفت و حالا بار دیگر وارد بازار کشور شده است و این بار، شرکت مدیاپردازش را به عنوان نماینده‌ی رسمی خود نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه معرفی کرده است.

برخلاف تلاش ناموفق قبلی ZTE در بازار ایران، این بار این شرکت به جای گوشی‌های بالا رده‌ی گران قیمت قصد دارد با گوشی‌های میان رده و پایین‌‌ رده‌ی ارزان قیمت بازار ایران را آزمایش کند. ZTE وعده داده که گوشی‌های این شرکت با ارزان‌ترین قیمت ممکن در ایران به فروش برسند. مدیران این شرکت همچنین وعده دادند که گوشی‌هایی که قرار است در بازار ایران عرضه شوند، قیمت به مراتب پایین‌تری در مقایسه با گوشی‌های هم‌تراز خود داشته باشند. مدیاپردازش هم، مهم‌ترین معیار موفقیت ZTE در ایران را قیمت‌گذاری بسیار مناسب محصولات این شرکت عنوان کرد. ZTE قرار است حتی گوشی هوشمند با قیمت زیر ۲۰۰ هزار تومان در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد.

khabar2-150x80

زد-تی‌-ای سال گذشته به دلیل شدت گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همچنین گزارش‌هایی مبنی بر دور زدن تحریم‌های علیه ایران و ارائه‌ی محصولات مخابراتی تحریم شده به کشور، شدیدا تحت فشار آمریکا قرار گرفت و از بازار ایران رفت. اما مدیران ارشد ZTE اعلام کردند که تحریم‌ها مربوط به تجهیزات مخابراتی بوده و ارتباطی با گوشی‌های موبایل نداشته است؛ اما با این حال به دلیل فشارهای آمریکا و بازرسی‌های خزانه‌داری این کشور، زد-تی‌-ای تبادلات مالی خود با ایران را قطع کرده تا این دوران را پشت سر بگذارد. با وجود اینکه بخش موبایل ZTE شامل تحریم‌ها نمی‌شود، اما این شرکت قصد ندارد مستقیما در ایران دفتر راه‌اندازی کند و کلیه‌ی امور خود را به شرکت مدیاپردازش واگذار کرده است.زد‌تی‌ای سال ۱۹۹۷ وارد بورس و نیمه خصوصی شد و در حال حاضر نیز نیمی از سهام آن در اختیار دولت چین است. این شرکت در ۸۰ کشور مرکز تحقیق و توسعه دارد و به طور سالیانه بیش از ۶۰۰ میلیون دستگاه از محصولات خود را در سرتاسر جهان به فروش می‌رساند. زد‌تی‌ای توانست در سال ۲۰۰۹ جزو سه شرکت بزرگ صنایع مخابراتی دنیا شود و در حال حاضر ۲۰ درصد از کل سهم بازار صنایع مخابرات را در اختیار دارد.

حالا این شرکت با توجه به برداشته‌ شدن تحریم‌ها توانسته راه را برای حضور مستمر در ایران باز کند. این شرکت فروش گوشی هوشمند را در سال ۲۰۰۹ با ۴۰۰ هزار دستگاه آغاز کرد و در سال ۲۰۱۵ توانسته است ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. زد-تی-ای در سال گذشته نیز هفتمین برند پرفروش گوشی هوشمند در دنیا بوده است.

گوشی‌های سری بلید ZTE از ماه آینده با گارانتی و خدمات شرکت مدیاتک و قیمت کاملا رقابتی وارد بازار ایران می‌شود.

660150cookie-checkحضور مجدد ZTE در بازار ایران
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    بابا تبلیغات را ول کنید. این اخبار را جاهای دیگه هم می تونیم بخونیم. لطفا از شرکت مخابرات بگوئید.

  2. ناشناس می گوید

    درمورد,کیفیت گوشی ها اطلاع دارین؟

نظرات بسته شده است.