مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نام و برند مخابرات استانها

2
مخابرات ما – عکس فوق بخشنامه شماره 7 شرکت مخابرات ایران می باشد که در زیر به شکل واضح آورده شده است.

 

جناب آقای مهندس سالاری

مدیر محترم منطقه خراسان رضوی

موضوع : نام و برند مخابرات استانها

با سلام و احترام :

پیرو بخش نامه های قبلی یکپارچه سازی و به منظور هماهنگی لازم در ارائه و عرضه استاندارد برند شرکت مخابرات ایران ، موارد زیر جهت اجرای دقیق رسما ابلاغ می گردد.

  1. از تاریخ ابلاغ این بخشنامه ، عنوان ” منطقه ” جایگزین  ” شرکت مخابرات استان ” میشود.
  2. با عنایت به بند یک ، کلیه سربرگها و اوراق اداری چاپی و الکترونیکی به شرح زیر مطابق نمونه اصلاح شود(عکس شماره 2)

الف – آرم و نام شرکت مخابرات ایران بصورت کامل

ب – نام منطقه در ذیل نام شرکت

 

1

(عکس شماره 2)

3. سایر مشخصات سر برگ بر اساس نمونه ارسالی تنظیم شود.

4. برای امضاء در پایان مکاتبات به شرح زیر اقدام نمایند.

مدیر منطقه ………………   امضاء

5. به منظور یکسان سازی تابلوها و سایر وسایل ارتباطی و تبلیغی ، کتابچه نشان {برند} توسط روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران متعاقبا آماده و ابلاغ خواهد شد.

رسول سرائیان

مدیر عامل

500-khabar-23

***

664630cookie-checkنام و برند مخابرات استانها

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. زاگرس می گوید

    بقول یکی از دوستان دلیلش کم رنگ کردن برند مخابرات برای جان گرفتن شرکت‌های pap الان مردم اول میان مخابرات دنبال اینترنت باور کنید اول مخابرات بعد اگه بد بود عوض میکنن دلیل اینا دور کردن مردم از این تفکره واقعاً متاسفم وزارت بجای اینکه مثل وزارت نیرو که داره شرکت توزیع رو کمک میکنه، مخابرات رو از پا در میاره. یعنی نابودی حق مردم بازم

  2. الف .م می گوید

    بنام خدا
    بنده قصد رد . تایید . نقد سیستم جدید را ندارم اما اقای سراییان باید توجه داشته باشند با عملکرد بازگشت به عقب و سطح استانها را تا حد مدیرکل پایین اوردن پس از تلاش مهندس غرضی در راستای مستقل نمودن تمام شرکتهای استانی بعنوان شرکتی مستقل که بیشترین توجیه ایشان همان همیت قسمتی بود بزیبایی توان و کارکرد مخابرات تا بروز نمودن دادن خدمات بروز و رضایت کارکنان تا قبل از خصوصی سازی نشان از روش صحیح ایشان در ارزیابی همه زوایای نرم افرازی ( اعتماد به نفس و نوعی مسابقه انسانی در پیشرفت استان از پایین تر تا بالاترین رده ان چه در طراحی و پشتیبانی و کارهای علمیاتی و بروز رسانی و ……. ) و سخت افزاری شامل حاصل برایند زحمات مخابرات را در بالاترین سطح خدمات دهی کشور قرار داد . و شاید یکی از دلایل ان مناقصه پر مسئله برای بدست اوردن مخابرات در حالیکه همراه اول جایگاه امروز در مخابرات نداشت همان سود اوری بسیار بالای بخش تلقن ثابت مخابرات بود که محصول همان روش همیت قسمتی بود امری که بسیاری از شرکتها و حتی نیروهای نظامی چون سپاه پاسداران بر ارزشمندی ان با تشکیل لشکرهای استانی صحه گماشت . کاری به مشکلات مخابرات پس از خصوصی سازی و عدم توسعه در امر شبکه تلفن ثابت و …. و هزینه و سرمایه کذاری بسیار زیاد که یقیننا سریعا قابل بازگشت است را ندارم اما شما را به امر خطیری توجه میدهم اگر نتوانید برند همراه اول در کشور را جای بیاندازید و حریفان قدر شما جایکاه شما را تصاحب نمایند . جدا با عدم سرمایه کذاری بر روی سرویسهای تلفن ثابت با کمی جرات می توان کفت که باید درب مخابرات را ببندید . چون اکثرا تخم مرغهای خود را در برند همراه اول گذاشته و تلفن ثابت را در حد یک اداره کل نه تنها رها بلکه درامد انرا نیز چون کیسه خون این اداره به برند همراه اول وصل نمودید نمیدانم مشاورانتان چگونه شما باین درک رسانده اند .چون برای وزارت خانه برنده شدن هر برندی فرقی نمی کند و عمل شما نوعا در صورت عدم موفقیت بسته شدن درب مخابرات است . امیدوارم این برنامه وزیر محترم با اجرای شما نباشد با عرض پوزش از سردبیر بعلت حجم مطالب

    1. معینی می گوید

      زنده باد تغییرات بدنه مخابرات از اقای سراییان حمایت و پشت سر ایشان هستند بس است رییس بازی بس است مدیر سالاری از این ببعد مردم و مشتری سالاری خواهیم داشت استان تهران را با یک کارشناس مسئول می نوان اداره کرد تا حالا مگر مدیران چه کار شق القمر ی انحام می دادندبرعکس هرچه مدیر بالا سر کمتر باشد کارها سریعتر انجام میشود و

  3. شاهبن می گوید

    اينا در تهران وکرج ريس مرکز وحتی معاون مرکز ده هزار شماره رو نميتونن ور دارن حالا مدیر کل مناطق رو که هر کدوم سه تا نماینده مجلس فامیلشان هست چطور کاهش سمت میدن اصلا نميتونن

  4. ناشناس می گوید

    سلام بر آقای دکتر سرائیان و همکاران محترم
    تعجبم از آقای دکتر سرائیان و آقای دکتر زارعیان که برخی اوقات حس می کنم بدیهی ترین موضوعات تجاری را در نظر نمی گیرند و یا اگر بخواهیم خوش بینانه به موضوع نگاه کنیم می توانیم فقط بگوئیم ایشان بقدری در خصوص برخی قضایا در فشار هستند که بی خیال مسایل حرفه ای و یا حتی سرمایه های شرکت می شوند.
    برند یکی از سرمایه های پرارزش و معنوی هر شرکتی می باشد. و از بین بردن آن به مثابه آتش زدن به اموال و دارایی های پر ارزش شرکت می باشد. برای اینکه بتوانند معادل ریالی ارزش برند را حساب کنند شاخصهایی را مطرح کرده اند از جمله Brand Equity. این شاخص را معادل ریالی آنچه در طول عمر برند برای آن هزینه کرده اند می دانند. یعنی اینکه هر انچه از سال 1375 که سال تاسیس شرکتهای مخابرات استانها می باشد تا بحال شما هزینه تبلیغات برای مثلا شرکت مخابرات استان فارس کرده اید آنها را جمع بزنید و هر چه جمع شد این می شود Brand Equity یا ارزش واقعی برند. حالا شما حسابشو بکنید که چقدر شرکت مخابرات استان فارس در رادیو و تلویزیون و در قالب بنر و تبلیغات و ائین های راه اندازی به مناسبتهای مختلف هفته دولت و هفته ارتباطات هزینه مادی و معنوی کرده است آنگاه ارزش برند شرکت مخابرات استان فارس را متوجه می شوید که واقعا سر به فلک می زند. شما فکر می کنید اگر شرکتهای بزرگ و کوچکی که مدام در راهروهای معاونتهای فنی و بازاریابی شرکت و پشت درب اطاق مدیران التماس می کنند که با مخابرات استان شریک شوند و سهمی از درامد خدماتشان را به مخابرات دهند و در بسیاری از مواقع هیچ منابعی را نیز از مخابرات استان طلب نمی کنند و صرفا می خواهند که لوگوی شرکت مخابرات استان را در زیر بروشورهای خود بعنوان همکار در تولید محصول یا خدمتشان بزنند مربوط به چیست؟ درآنصورت است که کمی به عمق مطلب من خواهید رسید. فقط همین را برای شما عرض کنم که برند 118 شرکت مخابرات استانها بقدری ارزش دارد که واقعا از لحاظ تجاری قابل تعیین معادل ریالی نیست و اگر چنین برندی را خیلی از شرکتهای خصوصی دیگر داشتند چه طرحهای تجاری پردرآمدی را بر روی ان اجرا می کردند! جالب است معاون مالی شرکت مخابرات ایران برای توجیه و حذف شرکتهای مخابراتی توجیه می کنند که فلان عدد در سال صرفه جویی مالیاتی خواهند داشت! بله وقتی که ملاک صرفا صورتهای مالی خشک باشد همین است که ایشان می فرمایند ولی اگر گروهی در کنار مدیریت عالی شرکت مخابرات ایران کار حسابداری مدیریت و یا بررسی اقتصادی می کردند انگاه به همین یک دلیل مالی، اتش به سرمایه های شرکت نمی زدند.
    از این موضوع بگذریم. چونکه آبی که نمی بایست ریخته شود ریخت و تمام شد و شرکتهای مخابرات استانی با تمام ظرفیتهای بالقوه و بالفعلشان حذف شدند. حالا برای شرکت مخابرات ایران این مهم است که شرکتهای مخابرات استانی را در دوران جدیدشان چه بنامند؟ در ابتدا عنوان کردند مدیر مخابرات استان این لفظ کماکان برای بسیاری از مردم استان و یا ارگانهای دولتی استان کماکان همان ذهنیت را ایجاد می کرد و می توانستیم کماکان از همان ارزش قبلی و تا حدی بهره برداری مطلوب کنیم ولی جدیدا آمده اند و مطرح می کنند که مدیر منطقه فارس یعنی حتی ضمن اینکه یک کلمه منطقه را به ان اضافه کرده اند که باعث اغتشاش ذهنی مخاطب می شود که منطقه یعنی کجا؟ حتی آمده اند و نام مخابرات را نیز حذف کرده اند و صرفا مطرح می کنند مدیر منطقه فارس و در زیر لوگوی شرکت مخابرات ایران.
    واقعا به اینجای نوشتن مطلب که رسیدم یک دفعه غم سراسر وجودم را گرفت. که چرا این مدیران عزیز و بزرگوار چنین می کنند؟ چرا قصد دارند تمام هویت استانی مخابرات ایران را از ان بگیرند؟ چرا چنین مصر هستند که این سرمایه ها را از بین ببرند؟ چرا فقط به فکر خودشان هستند؟ ما هنوز در استانها هستیم و هنوز برای مخابرات ایران کار می کنیم؟ و چرا این اندک هویت استانها را نیز می خواهید بگیرید؟ چرا فکر می کنید شرکتهای مخابرات استانی در نظام فکری جدیدتان هیچ جایگاهی ندارند؟
    بعضی اوقات با وجود اینکه مخابراتی هستید و دوستتان دارم به صحت گفتارتان شک می کنم. شما در ابتدا با شعار اینکه نیروی انسانی شرکت بزرگترین سرمایه شرکت مخابرات ایران می باشد وارد شدید و در اولین اقدام اکثر این نیروی انسانی واقعا خوب را با حربه های مختلف از شرکت خارج کردید. احتمالا چونکه در عمق ذهنتان این نیروی انسانی را قبول نداشتید و به همین واسطه کلی هزینه کردید که این گروه از همکاران با سابقه و خوبمان را از شرکت خارج کنید. حالا می گوئید با حذف شرکت مخابرات استانها باز هم تمام عملیات در استانها انجام خواهد شد و شرکت مخابرات ایران فقط ستاد می باشد و باید از استانها پشتیبانی کند ولی در حرکت بعدی تان نام مخابرات را نیز از عنوان مدیران مخابرات استانی بر می دارید و حتی استان را نیز به منطقه تبدیل می کنید که باز هم اثری از هویت قبلی باقی نماند و بدین ترتیب مجدد چنین ضربه ای مهلک را به مخابرات ایران می زنید.
    جناب آقای دکتر سرائیان تمام امیدمان به مخابراتی بودن شما بود لطفا مشاوره هایتان را از افراد غیر مخابراتی نگیرید. شما را گمراه خواهند کرد. شما به اندازه کافی تجربه دارید و شما به اندازه کافی معلومات مدیریتی دارید و شما به اندازه کافی شرایط روز مخابرات دنیا را می شناسید و بنابر این نیازی به مشاورین غیر مخابراتی ندارید.
    همین الان صرفا با یک رابطه و صرفا با داشتن یک پست رئیس مخابرات شهرستان، مدیر ما در شهرستان خود می تواند در طول یک 24 ساعت تمام مراجع شهرستانی از قوه مجریه گرفته تا قوه قضایه و نمایندگان مجلس را برای انجام کاری مخابراتی در ان شهرستان بسیج کند و این مزیت رقابتی مهم شما در مقابل تمام اپراتورهای تازه به دوران رسیده کنونی می باشد و متاسفانه شما در عمل در حال از بین بردن تمام این مزیتها می باشید.
    لطفا کمی فکر کنید. مشکل شما استانها نیستند بلکه مشکل شما آنانی هستند که دور تا دور شما را گرفته اند و به دنبال حفظ مقامهایشان می باشند. چرا شما برای ما مثال جبهه و جنگ را می زنید و می فرمائید که استانها باید تمام عملیات شرکت را انجام دهند و تهران یعنی شرکت مخابرات ایران فقط ستاد است و باید پشتیبانی کند؟ اگر واقعا به این حرفتان اعتقاد دارید تمام ساختارهای سازمانی عملیاتی و غیر ستادی شرکت مخابرات ایران را حذف کنید. اگر اعتقاد دارید که عملیات اصلی مخابرات صرفا در میدانهای عملیاتی استانها انجام می شود پس چه نیاز به آقای کارگزار دارید که عنوان ایشان دقیقا عنوانی عملیاتی در شرکت مخابرات ایران می باشد. قبول داریم که سیاستگذاری و تامین منابع و استانداردسازی لازم است ولی نه با این همه معاون و مدیرکل و غیره و ذلک . ولی شما که نه! بلکه شاید بزرگترهای شما نیز نمی توانند این مدیرانی که در تهران سمت و پست سازمانی گرفته اند را پیاده کنند. و تا این آقایان در تهران سمت دارند اصلاح و تحول در عمل انجام شدنی نیست.
    طولانی شد مرا ببخشید. می خواستم در خصوص برند بیشتر توضیح بدهم که به اینجا رسیدم.

  5. قراردادی جدید می گوید

    سردبیر جان
    سلام
    مدیر منطقه در حد همان مدیر کل است یعنی منطقه تهران که قبلا 8 منطقه داشت الان فقط یک منطقه میشه؟

  6. م می گوید

    خب ، حالا چی واسه کارگر(مند) می شه ؟
    روز حقوق داریم؟
    طبقه بندی مشاغل؟؟؟؟چی؟؟؟

  7. س س می گوید

    سلام
    اگر قرار است استان را به منطقه تبدیل کنند. پس تکلیف مناطقی که قبلا تعریف کرده بودند و بر اساس آن چند استان زیر مجموعه آن منطقه قرار می گرفت چه می شود؟
    اصلا چه ضرورتی وجود داشت که نام استان را به منطقه تبدیل کنند؟
    چه موضوع و سیاستی پشت این قضیه می باشد که چنین تصمیمی گرفته اند؟
    اگر کسی اطلاع دارد لطفا ما را هم در جریان قرار دهد.
    متشکرم

نظرات بسته شده است.