مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در مسیر نحول مخابرات(5) – نظرسنجی از کارکنان , مدیران , مشتریان!

فراخوان مخابرات ما- در مسیر تحول 

دیدگاه مدیران – کارکنان- مشتریان در مورد ره نگاشت

*****

سایت مخابرات ما در مسیر تحول مخابرات  پلی شده است برای ابراز آزاد نظرات تمامی علاقمندان مباحث مخابراتی (مدیران , کارکنان /مخابراتی , غیر مخابراتی) قرار گرفته است .این سایت آمادگی دارد نظرات صاحب نظران را با نام خودشان و یا بدون ذکر نام منتشر کند.

برای شرکت در این نظر سنجی کافی است به این سوالات پاسخ دهید.

[box type=”error”]این زنگ خطری است که در آینده آن را بارها و بارها خواهید شنید, اگر امروز حتی بقدر یک نظر دادن, در این پدیده مشارکت نکنید![/box]

tahavol-0013اما سوالات ما این است:

[box]

  1. آیا شما به تحول در مخابرات بعنوان یک ضرورت اعتقاد دارید؟
    1. اگر خیر , لزوم تغییر را ضرورت می دانید؟
    2. اگر بله, این تحول باید شامل چه مواردی باشد؟
  2. آیا به نظر شما مسیر تحول ره نگاشت تمامی شاخه ها و شاخص های مهم را در نظر گرفته است؟
  3. آیا ره نگاشت به شما مسیر راه را نشان میدهد یا خیر؟ آیا دقیقا شیوه کار و عمل در آن مشخص است؟
  4. ره انگاشت در مسیرش به سمت بهبود چه چیزی کم دارد؟
  5. آیا شما به خوبی نقش خود را در ره نگاشت می شناسید؟ [/box]

معمولا طرح ها , شیوه ها و تحول ها, از کلیاتی حرف میزنند که برای رده اجرائی قابل لمس نیست.

هدف از این نظر سنجی سه چیز است:

  1. آیا مدیران بخوبی ره نگاشت یا همان طرح راه و مسیر تحول را دریافته اند تا بتوانند دیگران را به آن هدایت کنند؟
  2. آیا کارکنان نقش خود را دریافته اند؟
  3. آیا مدیران و کارکنان , به رهنگاشت , قلبا اعتقاد پیدا کرده اند؟

*****

عدم شرکت در اینگونه نظر سنجی ها دو معنی دارد:

  • بمنزله پنهان کردن نیت و اعتقاد درونی است. مفهوم عدم ابراز نظر می تواند این باشد که من اعتقادی به ره نگاشت ندارم ولی بدلایلی مایل به ابراز عقیده نیستم.
  • عدم شرکت در نظر سنجی و عدم ابراز نظر یعنی اینکه کاملا با آن موافقم و تمام زوایای آن برای من روشن است.

در هر حال آینده بسیار بی رحم تر از امروز است!آینده و اگر عمری باقی باشد , رسانه هایی مانند مخابرات ما و سایت های بیدار مخابرات ایران و استانها , قطعا فردا مدیران امروز را مقصر تمام شکستها میدانند , اگر … امروز به صراحت نظر خود را ابراز نکنند!

*****

666080cookie-checkدر مسیر نحول مخابرات(5) – نظرسنجی از کارکنان , مدیران , مشتریان!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
40 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    تنها راه سوددهی مخابرات دادن مخابرات به بخش خصوصی است. نیاز نیست در هر شهر رئیس اداره رئیس مرکز باشه در هر شهر یک نماینده باشه از شرکت ولی نیرویی خلاق و تحصیل کرده و با سواد و بقیه قسمتها بصورت حجمی به پیمانکار داده شود تا شرکتی چابک و سر حال باشد . ونماینده نیرویی سخت کوش و مبتکر و خلاق باشه و خدایی ناکرده نماینده پولکی و………..نباشد که آن موقع کار شرکت ………میشود.مانند ایرانسل شرکتی سود ده و کارآمد بطور متوسط نه خوب

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      چرا ما اینقدر هزینه بدهیم که شبیه به ایرانسل شویم؟ در حالیکه تمام شواهد نشان می دهد که ایرانسل در حال تغییر ساختار سازمانی خود به ساختارهای غیرمتمرکز است. ایرانسل وقتی کار خود در ایران را شروع کرد کسی و چیزی را در مناطق مختلف خود نداشت و مجبور بود که ساختار سازمانی خود را از یک هسته در تهران شروع کند و بعد کم کم ساختار خود را توزیع کرد که بتواند با هزینه های ابتدایی کمتری استارت بزند.
      آیا بهتر نیست به جای اینکه تقلید کورکورانه بکنیم کمی بصورت منطقی و بدور از هیاهوهای الکی مبتنی بر علم مدیریتی تصمیم بگیریم. ما که هم اکنون ساختاری غیرمتمرکز داریم صرفا می باید بهترین بهره برداری را از ساختارمان بکنیم و به مرور کمی این ساختارمان را اصلاح کنیم که هزینه هایمان پائین تر بیاید.

  2. ناشناس می گوید

    سلام

    نگرش همراه با احترام وارزش به پرسنل شرکت تنها راه تحقق تحول در شرکت می باشد ولاغیر !

  3. فرامرز می گوید

    به نظر من مسیر و نحوه عملکرد این ره نگاشت مانند آلیس در سرزمین عجایب است که همه چیز نیاز به یک جادو دارد در هر مرحله باید با یک اعجاز به مرحله بعدی برویم . هیچ راه کار واقعی برای تحول و عبور از بحران وجود ندارد بجز عناوین تیتر وار کتاب های مدیریت دولتی که عینا از آن کپی شده بدون تشریح روش عملکرد یا اسباب موجود برای عبور از این مسیر .یا بهتر بگویم بیشتر یاد قصه سیندرلا افتادم که در آن برای رفتن به قصر حاکم فقط یک کدو تمبل لازم بود با چوب جادویی کدو تمبل تبدیل شد به یک کالسکه و چهار عدد موش که با یک ورد جادویی تبدیل شدند به چهار اسب قوی که سیندرلا رو به ورودی دروازه تحول بزرگ برساند.

  4. شرکتی می گوید

    آیا شما به تحول در مخابرات بعنوان یک ضرورت اعتقاد دارید؟
    بله. تحول یعنی به روز بودن با تکنولوژی، مدیریت درست منابع، مشاوره و همکاری با شرکتهای خارجی پیشگام در زمینه مخابرات در راستای ارائه خدمات بهتر، رقابت
    اگر بله, این تحول باید شامل چه مواردی باشد؟
    و اما تحول در زمان فعلی از دید ما شرکتی ها، تغییر وضعیتمان است تا زمانی که هنوز بعد سالها جایی در مخابرات پیدا نکرده ایم چطور میتوان ره نگاشتی را دنبال کرد!
    آیا به نظر شما مسیر تحول ره نگاشت تمامی شاخه ها و شاخص های مهم را در نظر گرفته است؟
    تا ره نگاشت اصلا” چه میتواند باشد
    آیا ره نگاشت به شما مسیر راه را نشان میدهد یا خیر؟ آیا دقیقا شیوه کار و عمل در آن مشخص است؟
    در حال حاضر، ما تنها همان کارهای سابق را انجام میدهیم مسیر راه قبلی هم مشخص است
    ره انگاشت در مسیرش به سمت بهبود چه چیزی کم دارد؟
    با فرض ره نگاشت هر چه که باشد ما گروه عظیم شرکتی ها، در حال حاضر به چیزی غیر تغییر وضعیت فعلیمان به دائمی، اجرای طبقه بندی مشاغل، افزایش حقوق، در نظر گرفتن سختی کار، برابری کارکنان شرکتی و رسمی به مسئله دیگری نمی توانیم بیندیشیم.
    آیا شما به خوبی نقش خود را در ره نگاشت می شناسید؟
    اگر واقع بینانه بگوییم اصلا” مگر ما شرکتی ها جایی در مخابرات داریم که در ره نگاشت داشته باشیم. به هر صورت ما تنها کارگرانی هستیم که هر جا بگویند بیل و کلنگ را به دوش گرفته و برای مثقالی حقوق کارگری مشغول کار میشویم

    1. شرکتی می گوید

      ولی جدا از دید ما شرکتی ها، لازمه رسیدن به تحول اول فقط و فقط وجود روسا و مدیرانی تحصیلکرده از دانشگاههای برتر است که خلاق، با فکر، با ایده های نو و اثربخشی درست باشند. و دوم همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا در همه سطوح چه زیرساخت ها و امکانات و چه کارکنان مجموعه. چنانکه می بینیم جهت رفع بسیاری از خرابی های سوئیچ، تعمیر کارتها هنوز به شرکتهای خصوصی وابسته ایم(حتی سوئیچ های قدیمی و ساده کنونی) و این یعنی محدود ساختن افراد از نظر آموزش کامل، پرداخت هزینه هایی کلان به اینگونه شرکتها. چه بسا مدیرانی که همه جوانب و موانع را در نظر نگرفته اند موجب ورود چنین تکنولوژیهایی به کشور شده اند در حالی که زمان خرید و هزینه بابت آن به انحصاری کردن آن در شرکت مخابرات نیندیشیده اند و موارد کلیدی را مدنظر قرار نداده اند.

    2. ناشناس می گوید

      شرکتی
      متن کاملی بود تشکر اول باید وضعیت مان در شرکت معلوم شود در حال حاضر ما فقط اسم کارکنان شرکت را داریم در عمل مانند برده با ما رفتار می شود قرارداد نامعلوم -حقوق پایین – طبقه بندی مشاغل اسمش بیاد باید نیرو کم شود تا بتوانند پرداخت کنند حال چطور برای یک ره نگاشت آن هم با پنج سال تصمیم بگیریم چرا ما می توانیم طبق قراردادهایمان برای یک ره نگاشت سه ماهه تصمیم بگیریم .

  5. mh_gh1990 می گوید

    به نظر بنده الان در مخابرات مسئله ای که از همه مهمتره نیروی انسانی من تا الان چندین مرکز رفتم برای کار هیچکس از حقوق و جایگاهی که داره راضی نیس به همین دلیل کارا پیش نمیره یا اگرم انجام بشه در حد رفع مشکله
    مخابرات تا زمانی که تمام کارکنان یک سطح نکنه تمام پروژه هایی که داره شکست می خوره
    ما الان در مخابرات چندین نیرو کار داریم :رسمی و قرارداد مستقیم و شرکتی و پیمانکاری
    رسمی: اینها حقوق بالا می گیرند ولی بازدهی ندارند البته کسی ناراحت نشه تجربه چندین ساله خودم رو میگم.
    قرارداد مستقیم:اینها همون هایی هستن که 3 سال پیش وارد شدن و حقوقی که می گیرن نزدیک رسمی هاست و خود بنده از قول چنتا از رئسای مراکز شنیدم که مدیران از اینها راضی نیستن چون تجربه کاری ندارد.
    شرکتی و پیمانکاری:به نظر من بیشترین ظلم در حق این دو نیرو میشه چون اکثر دارای سابقه کار بالا و کارهای سنگین در مراکز رو دوش این دو نیرو می باشد البته پیمانکار به مراتب بدتر و (حقوق وزارت کاری) می گیرن .
    تا زمانی که همه نیروها یکی نشوند هیچ کاری درست نمی شود مگر اینکه ساز و کار پرداخت حقوق عوض شود.

نظرات بسته شده است.